יפה מבפנים: ב.מ.וו M240i (מנוע 3 ל’) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ב.מ.וו M240i
ב.מ.וו M240i

 

קול הנהימה בהתנעה מבהירה ומחדדת שלא מדובר בסתם רכב, כי אם גרסה מחוזקת מאד, ב.מ.וו סדרה 2 על סטרואידים, לכבוד חגיגות 50 שנה לחטיבת הביצועים של יצרנית מכוניות הספורט והיוקרה, BMW. מרגישים שהב.מ.וו M240i תוכנן בהשראת חטיבת הביצועים M – חיה “צנועה” בעלת מנוע טורבו-בנזין, בנפח 3 ליטרים מתחת למכסה המנוע. “שישה צילינדרים בטור” עם הספק מרבי של 374 כ”ס, מומנט מקסימלי של 51 קג”מ, ותאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-4.3 שניות בודדות. גם המהירות המרבית, שלא ניסיתי להגיע אליה, נאה בהחלט, עד 250 קמ”ש. כן, הרכב מפתח מהירות מהר מאד, ומגיע לאזור חיוג 2 בקלות יוצאת דופן, ששמורה למכוניות ספורטיביות בלבד.

 

ב.מ.וו M240
יפה או רק אופה? ב.מ.וו M240i

 

גרסה ספורטיבית לסדרה 2

 

ציינתי שחטיבת M התערבה בתכנון הרכב? כי ל- M240i יש שלדה מתקדמת שתוכננה במקור לדגמי סדרה 4 והותאמה לסדרה 2 כך שתאפשר יכולות דינמיות מתקדמות, יש לה דיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרוני M Sport, מערכת מתלים M אדפטיביים (מורגש, מדהים, ומבורך לדגם ספורטיבי כמותו), חישוקי סגסוגת בגודל 19 אינץ’ וכשמה כן היא, בעלת מערכת הנעה כפולה לכל הגלגלים, XDrive, שתורמת לתחושה המרגשת והמאד מהנה בנהיגה. תחושה של חיבור אולטימטיבי בין כל חלקי הרכב והמערכות שלו יחד. לכן גם היה לי ממש קשה לבחור, כשנשאלתי, במי אני בוחרת, ב-M240 שלפנינו, או איזו מכונית על קשוחה וקשיחה. נשבעת שגמגמתי, ולא הצלחתי לבחור.

 

ב.מ.וו M2
זו לא M2, נכון? אבל זו חתיכת מכונית מהנה וספורטיבית

 

אם נתוני מפרט הביצועים מרגשים אתכם, אז אין לי ספק שנתון צריכת הדלק מעניין אתכם כקליפת השום, ועדיין, דעו שצריכת הדלק שהתקבלה במהלך מבחן הדרכים הסתכמה בכ-11 קילומטרים לליטר אחד. נתון שהפתיע אותי מאד! לטובה. באמת שלא ציפיתי לחסוך דלק ממנוע עם נפח כזה.

 

M240i
מנוע 3 ליטרים עם הספק של 374 כ”ס.
סדרה 2 מחיר
חיה רעה ומבוקרת

 

יפה ואופה?

 

בוא נדבר על הפיל שבמוסך, ב.מ.וו M240i היא אינה אחת מהמכוניות היפות שייצרו במפעלי ב.מ.וו, היא אולי אף נמצאת על הצד השני של הסקאלה. בזוויות מסוימות, בעיקר בפרופיל, היא נראית כמו מכונית לא פופורציונאלית, ומוזרה מאד. לא הבחירה הראשונה של חובבי רכבי ספורט או חובבי BMW. מי שהעיר לי על כך, קיבל תשובה של אמא גאה, “היא יפה מבפנים”, וזה מה שחשוב. היא מיוחדת, היא מהנה מאד לנהיגה, ואין הרבה מתחרות, גם מקטגוריות שמעליה, שמעניקות את התחושה שהיא מעניקה. מרגשת, חזקה, חייתית, אבל בשום אופן לא מפחידה.

ההיגוי שלה לעילא ולעילא, היא נוחה בצורה יוצאת דופן בקטגוריה הספורטיבית שהיא יושבת, היא מבודד ואטומה מרעשי דרך, כבדה אבל לא כבדות שמעיקה או מפריעה לביצועים. השיפטרים מאחורי ההגה – אחלה. כיף לשלוט בעזרתם בהעברת ההילוכים. תיבת ההילוכים גם בלי להתערב בפעולתה, מעבירה הילוכים מהר וביעילות.

תחושה נהדרת.

 

ב.מ.וו קופה
רכב לזוג או יחיד. תא נהג סדרה 2 קופה
סדרה 2
אם אתם מתעקשים, מקום לשני ילדים
ב.מ.וו מחיר
לא אידאלי לשבת מאחור, אבל אפשרי. ב.מ.וו M240i קופה 2 דלתות

 

מבפנים, תא נהג ונוסעים יוקרתי מאד ועשוי איכותי מאד. גוונים אדומים ושחורים, גימורי מתכת במקומות הנכונים, תאורת M בדלתות, שבערב משמשות תאורת אווירה וגם מערכת בטיחות עם פתיחת הדלתות, צבעי התכלת כחול אדום מהבהבים עד סגירת הדלתות ו”השבת הסדר על כנו”.

 

ב.מ.וו סדרה 2 יד שניה
חיבור מיידי, לא רק לטלפון, גם לרכב
ב.מ.וו מולטימדיה
התרגלתי אליה. מערכת המולטימדיה המוכרת. ב.מ.וו סדרה 2
ב.מ.וו סדרה 2 מחיר
מצבי נהיגה לבחירה, ושיפטרים מאחורי ההגה

 

את המולטימדיה במרכז תא הנהג אני מכירה, כמו את מסך המגע בגודל 10.25 אינץ’, את מערכת השמע המצוינת שמוסיפה מאד לאווירה ותחושת האיכות “באוויר”, את מערכת ההפעלה המתקדמת של ב.מ.וו, Live Cockpit Professional. מערכת שנשלטת, מלבד ממסך המגע, על ידי בקר פיקוד ראשי מהקונסולה שבין הנהג לנוסע לצידו, וגם מהמתגים על גבי גלגל ההגה. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’, מעוצב וספורטיבי למראה, יותר נוח להבנה ופחות נוח לתפעול. את כל המידע קל ונוח הרבה יותר להוציא ממסך המולטימדיה, וגם להגיע אליו.

כך למשל הגעתי לנתון צריכת הדלק הממוצע, 11 קילומטר לליטר (נתון נפלא! ביחס ללחיצות במהלך המבחן), נתון שלא הצלחתי להגיע אליו מ”לוח השעונים”. מערכת המולטימדיה גם תומכת בקישוריות מלאה אפל קארפליי, לנייד, בעזרת חיבור חוטי, עם כניסת C-USB. גם פה התעצבתי לגלות שמשוח הטעינה האלחוטי ברכב אינו תואם את גודלו הסביר לחלוטין של הגלאקסי S21 אולטרה שלי. אמנם טלפון חכם מתקדם יחסית, אבל לא הצעקה האחרונה בכלל, ולא ברור לי אין ב.מ.וו לא יודעת לעשות את ההתאמות האלה בגודל משטחי הטעינה. אולי יודעת ולא רוצה? אני מנחשת שב-i7 החדשה יש משטח טעינה גדול בהתאם.

 

BMW M240
התיק האישי על כל תכולתו נכנס לפתח האחסון בין הנהג לנוסע

 

 

נקודת התורפה? פרקטיות. וגם איתה אפשר לחיות

 

 

כל יתר המתגים, המערכות והפקדים בתא הנהג מוכיחים שילוב מצוין של ספורטיביות ואינטואיביות. הכל הרגיש, כמעט בפעם הראשונה, מאד מוכוון נהג ונהיגה. תכנון מלא שנועד לא להפריע לנהיגה. איזו הרגשה נפלאה זו, להכנס לרכב שלא הכרת ולא נהגת בו מעולם, להתניע אותו, ולהרגיש “בבית”, להרגיש שנכנסת למכונה שכאילו נפגשתם כבר בעבר, וכל החוויה מרגישה נוחה וטבעית. ב.מ.וו M240i הוא רכב טוב, ואין דבר שלילי אחד להגיד עליו, חוץ משהוא רכב ל”רווקים” ו”רווקות”, רכב פחות שימושי למשפחות, אלא אם אתם מאלצים את עצמכם לחיות איתו, ולהושיב את הילדים מאחור, ברכב קופה 2 דלתות. לא אידיאלי, אך אפשרי.

 

ב.מ.וו יד 2
ב.מ.וו סדרה M240i במבחן
סדרה 2 תא מטען
תא מטען BMW M240

 

ועוד דבר שאפשר להתווכח עליו, שדה הראייה. יש דגמים, ספורטיביים בעיקר, שהתחושה היא שממש אבל ממש לא חשבו על נשים נהגות כשתכננו וייצרו אותם. אבל אז אני אומרת, יש גם גברים שגובהם 1.65 מ’, אז מה הם יעשו על מושב הנהג, אחרי שהרימו וכיוונו אותו עד הסוף למעלה? כנראה שגם אני וגם הם נראה פחות טוב. שדה הראייה טוב, אבל לא מושלם לכל הצדדים. כן, המצלמות, מצלמת הרוורס, והמראות הגדולות, עוזרות להשלים את שדה הראייה לכדי תמונה טובה שלמה ובטוחה בנסיעה.

 

*שאלה שהופנתה אלי, וברור לי שאין ההשוואה במקומה. שאלה על שני הדגמים הספורטיביים הקומפקטיים מסדרה 1 וסדרה 2: ב.מ.וו 135 וב.מ.וו 240. נכון ששתיהן בעלות הנעה כפולה, ושתיהן ספורטיביות ומהנות לנהיגה, אבל בהצצה חטופה במפרטים של השתיים תגלו מהר שאין מה להשוות ביניהן. שתיהן מכוניות טובות, מכוניות ספורטיביות בודדות בתוך ים של דגמים חצי ספורטיביים, ולא מספיק טובים. ל-i240M יתרון מובהק בביצועים. זהו דגם שפועם בתוכו המנוע של ה-M2 בכבודה ובעצמה.

 

בלמים לרכב ספורט

M240i
צבעי ה-M כתאורת אווירה ותאורת בטיחות

 

מה בבטיחות? לא חסר

 

M240i החדשה כוללת חבילת מערכות בטיחות, ביניהן: Driving Assistant, מערכות התרעה בפני סטייה מנתיב ובפני רכב בשטח מת, התראות בטיחות שפועלות ומתקנות בצורה טבעית וזורמת ולא באופן אגרסיבי שיכול ליצור יותר נזק מתועלת. גם צלילי ההתראות נעימים ומתריעים באופן בולט ולא מבהיל. נשמע ברור מאליו, נכון? ברכב ישנה גם מערכת סיוע בבלימה אוטומטית, במהירויות עירוניות, ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכות בטיחות נוספות כלולות כסטנדרט, בכל רמות הגימור, כמו למשל חבילת ה-Parking Assistant, הכוללת חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, בלימה אוטומטית בחניה (נסיעה לאחור עד 5 קמ”ש) ומערכת ה-Reversing Assistant, מערכת ייחודית שקיימת כבר מספר שנים במספר דגמי BMW, שזוכרת את חמישים המטרים האחרונים שנהגתם ברכב, ויכולה להסיע אתכם את הדרך הזו “בעל פה”. כלומר מערכת שתדע לחזור את הדרך הזו שעשיתם באופן אוטומטי. ייחודי בהחלט.

 

דגם ה-M240i xDrive נמכר בשלוש רמות גימור, בין 415-475 אלף שקלים. רכב המבחן ברמת גימור M -Superior במחיר 440,000 ש”ח

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − 13 =