סאלון למשפחה: לקסוס ES היברידית (ES300h) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

 

על הנייר, לקסוס ES זו מכונית סאלון יוקרתית, במרכב סדאן, לרוב. כדי לעשות סדר בראש אפשר גם לכנות אותה “מכונית מנהלים”. אבל אם תשאלו אותי, מדובר באחת מהמכוניות האידאליות למשפחה. ב-2018 דגם ה-ES הושק בדור שביעי חדש בישראל, אז לראשונה, אחרי כמעט 30 שנה הוא נכנס לשוק הרכב הישראלי במקביל לשווקי רכב אירופאיים.

כעת לקסוס ES, בעל המרכב הנמוך ורחב, עם עיצוב דמוי-קופה, עבר מתיחת פנים, מקצה שיפורים, שגולת הכותרת שלה היא הטמעת מערכת המולטימדיה החדשה של לקסוס, שנכנסה לדגמים חדשים של המותג, כמו בלקסוס NX, וכעת משולבת בהדרגה בכל הדגמים החדשים, או אלה שעוברים מתיחות פנים. אם גולת הכותרת הזו נשמעת לכם שולית, דעו שעם כל היופי וההנאה בנהיגה בדגמי לקסוס, בעיקר אלה הספורטיביים והיוקרתיים, מערכת המולטימדיה הישנה, עמדה לה שנים רבות לרועץ, על מסורבלות התפעול, שהעיבה על החווייה הכללית עם הרכב. מסך מיושן, עם תפעול מיושן, שתמיד היה מוזכרת כחוליה החלשה. לכן, כעת, כניסת מערכת המולטימדיה החדשה, בין יתר השיפורים שעברו על הדגם, היא סיבה למסיבה.

 

לקסוס יד 2
משפחתית אולטימטיבית
לקסוס היברידי
לקסוס ES300h היברידי

 

למערכת המולטימדיה הנוכחית, החדשה, מסך מגע בגודל “12.3. מערכת ההפעלה שלה מודרנית, והתפעול שלה אינטואיטיבי יותר מבעבר, אבל כן יכול להיות אינטואיטיבי יותר. יש עוד דרך לעשות ולהשתפר. מערכת המולטימדיה כוללת כעת סייעת קולית “Hey Lexus” המאפשרת מתן פקודות קוליות כדי לבצע שיחות טלפון ותפעול מערכות רכב שונות, התומכות בפונקציה. יש חיבור נוח לסמארטפון באמצעות Apple CarPlay (חיבור אלחוטי) או Android Auto (חיבור חוטי).

הפתעה מצננת מכיוון לוח המחוונים, שנותר לקסוס יפני קלאסי “של פעם”, עם תצוגה אנלוגית עם נגיעות דיגיטליות, ומתחת למסך המולטימדיה, פאנל מתגים עמוס יחסית, שעם הזמן וכניסת הקידמה לרכב, יצטמצם ויעלם, ויעביר את התפעול כולו דרך מסך המגע. עוד בסביבת הנהג, כניסות USB ו-C-USB, ושקע V12 (שקע המצתים של פעם), מקום לשתי כוסות או בקבוקים, בשני גדלים. כן, יאמר לזכות המותג והדגם, כל השילוב ישן-חדש הזה עובד טוב, ולא פוגם במאום בתחושה היוקרתית, אלגנטית של פנים הרכב.

 

לקסוס ES מחירון
לקסוס ES סקירה וחוות דעת

 

היוקרה בלקסוס ES ההיברידית באה לידי ביטוי בכל חלק ופינה ברכב, אבל הכי הופתעתי לגלות שפתח משענת היד, בין הנהג לנוסע לצידו, כולל מנגנון מיוחד שמאפשר לפתוח את התא לרווחה מצד הנהג וגם מצד הנוסע, כמה הדבר הפעוט הזה עושה את האווירה. תא הנהג והנוסעים בהיר ויפה. מושב הנוסעים רחב ומרווח מאד גם לשלושה נוסעים בוגרים, עם משענת יד רחבה במרכז, ופתחי אוורור לנוסעים. תא המטען גם הוא שימושי מאד, בנפח 454 ליטרים.

לקסוס ES המחודשת זכתה לשיפור נוסף, ליחידת ההנעה ההיברידית של, יחידה היברידית מהדור הרביעי של לקסוס, הכוללת מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ולצידו מנוע חשמלי קטן, עם הספק משולב של 218 כוחות סוס. המנוע החשמלי נכנס לפעולה במצבי שיוט, שלא מצריכים עוד כוח מהמנוע, או בנסיעה במהירות עירונית נמוכה. ב-ES יש אפשרות לנסיעה בעזרת המנוע החשמלי בלבד, אבל קחו זאת בערבון מוגבל.

זהו רכב היברידי ולא חשמלי, והנסיעה במצב החשמלי מוגבלת לזמן קצר. יחידת ההנעה אחרי מקצה השיפורים שעבר הדגם, מפיקה יעילות גבוהה יותר, ופולטת פליטות מזהמים נמוכות יותר מבעבר, הודות לממיר קטליטי משופר וצמיגים חדישים. לפיכך, אחרי נסיעה ארוכה, משולבת כבישים עירוניים ובינעירוניים, נתון צריכת הדלק של המכונית המאסיבית מאד הזו הייתה 15.8 קילומטרים לליטר, ולא ניסיתי לרגע לחסוך או להיזהר עם הלחיצות “על דוושת הגז”. זהו נתון מצוין שיכול לעלות למחוזות ה-18-19 קילומטרים לליטר בקלות.

 

לקסוס ES 2022
לקסוס ES מתיחת פנים

 

הנסיעה ברכב נעימה ומהנה מאד. המנוע חזק מספיק כדי להזיז במהירות את החיה המאסיבית הזו, ואם תרצו ליהנות יותר מהנהיגה, יש לכם מצבי נהיגה לבחירה, כמו מצב ספורט, וזוג שיפטרים מאחורי ההגה, לשלוט בעצמכם על העברת ההילוכים. המתלים של ה-ES מצליחים לשכך כמעט כל כביש, וסוג אספלט, ובעיקר בכבישים בינעירוניים. בכל הקשור לרעשי דרך, לקסוס שמה דגש ברכב, על שלושה תחומים: צמצום רעש ורטט, בעזרת מערכת אקטיבית לבליעת רעשי דרך, בידוד אקוסטי, כדי למנוע רעשים בתא הנוסעים, וספיגת רעשים, תוך שימוש נרחב בחומרים מיוחדים שיספגו רעש בלתי רצוי. אני יכולה להעיד שבכבישים מוצלחים, עם סלילה חדשה, כמעט ולא נכנסו רעשי כביש מהגלגלים אל תוך הרכב, אך עם הגעתי לכבישים מיושנים בדרך, רעשי הכביש חדרו במהירות נסיעה בינעירונית, וחברו לרעשי הרוח. רעשי מנוע נשמעו רק עם לחיצה משמעותית על דוושת הגז, והזכירו לי שמתחת למכסה המנוע שוכן מנוע אטמוספרי גדול למדי.

 

לקסוס ES
מערכת מולטימדיה חדש. לקסוס ES

 

אהבתי את ההיגוי של ה-ES, היגוי קשיח שעזר לי לשלוט על הרכב במהירות גבוהה. הבלמים ברכב הגיבו בהשהיה מסוימת בבלימות מיידיות, ובלמו טוב יותר בבלימות נינוחות. לא מפתיע לדעת שעם השנים נמכרו כמעט 3 מיליון יחידות של הדגם הזה, ברחבי העולם. כשגם בישראל הוא מוערך ונמכר היטב. זהו רכב מפנק, ומאובזר מאד, ולמוטיבים הישנים שבו יש קסם, שכבר לא מוצאים בכלי רכב מודרניים.

לקסוס ES כעת זוכה לשיפור חבילת הבטיחות שלה, עם שדרוג מערכת ה-+Lexus Safety System, הכוללת מערכת קדם התנגשות, המצוידת בסיוע בפניות בצומת, לביצוע פניות בטוחות בצמתים וסיוע ההיגוי במצב חירום, שעוזר לנהג לנווט על מנת להימנע ממכשולים ומבלי לעזוב את נתיב הנסיעה. גם מערכת בקרת השיוט הדינמית שופרה, מערכת הכוללת רדאר שיודע להאט את מהירות הנסיעה בכבישים מעוקלים, בהתאם לרדיוס עיקול הכביש.

 

לקסוס ES 2023

רמת גימור ומחיר

 

הלקסוס משווק בשלוש רמות גימור, החל מ-294,900 ש”ח. רכב המבחן הגיע אלי ברמת הגימור “Takumi” הגבוהה מבין השלוש, שמחירה הוא 349,900 ש”ח, וכוללת רשימת אבזור ארוכה: בין מערכות הנוחות, יש אוורור וחימום במושבים הקדמיים, מצלמת 360, זיכרונות למושב הנהג, מושבים מעור טבעי, חישוקים אווירודינמיים, מערכת שמע Mark Levinson שציפיתי שתהיה יותר איכותית, מערכת עמעום אורות גבוהים, אדפטיבית, תא מטען חשמלי, ועוד.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen − eight =