כנס NVIDIA בישראל – אז מה היה לנו השנה (2018)?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

2800 מפתחים, אנשי היי-טק, משקיעים ויזמים הגיעו זו השנה השנייה (2018) לכנס NVIDIA - אירוע הבינה המלאכותית הגדול בעולם של ענקית הבינה המלאכותית (AI), הלמידה העמוקה (Deep Learning) והמעבדים הגראפיים - GTC NVIDIA

כנס בינה מלאכותית - NVIDIA בישראל 2018

דברים טובים ואפילו מדהימים קורים כאן, בישראל הקטנה שלנו, אומת הסטארטאפ העולמית, ששואבת אליה חברות טכנולוגיה ענקיות בתקציבי עתק אשר בוחרות באופן מחושב מאוד היכן להשקיע את מירב המאמצים. זו השנה השנייה ברציפות של כנס GTC הענק והמרהיב של חברת Nvidia, ענקית הטכנולוגיה המתמחה בפיתוח מעבדים גרפיים קנתה לעצמה שם כמובילה בתחומי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה. באוקטובר 2018, זו השנה השנייה ברציפות, קיימה חברת הענק את כנס ה-GTC העולמי, שנחשב לאירוע המוביל בעולם בתחום הטכנולוגיות הגבוהות.

אז מה היה לנו השנה?

עשרות מצגות סטארטאפים ורעיונות טכנולוגיים הוצגו במהלך הכנס, מחשבי על, מיקרו מחשבים, פגאסוס, מחשב העל אותו הכרנו בכנס הקודם, אייזיק תוכנת הלמידה העמוקה, או הבינה המלאכותית המילים לא מכובסות, עדיין נמצא שם בהולודקס וממשיך ללמוד, אני עדיין חושש ממנו.  

אירועי ה-GTC מושכים אליהם מפתחים, יזמים, אנשי אקדמיה ומחקר ובכירי תעשיית ההייטק, הרכב, הבריאות, הביטחון והסייבר, הפועלים בעולמות הבינה המלאכותית, הלמידה העמוקה, הרפואה הדיגיטלית והמכוניות האוטונומיות. 

ביל דאלי, המדען הראשי של Nvidia, פרש את משנתו וחזונו בנוגע לעתיד עולם הבינה המלאכותית והשפעתה על כל תחומי החיים. במקביל נפרשו עשרות סטארטאפים ישראליים במגוון תחומים, אנו הגענו לשמוע קצת על התחום האוטונומי, ומה יש לנו לומר על זה? שהעתיד כבר כאן, תוך מספר שנים לא גדול תחום הרכב ישתנה לבלי היכר.

בין שלל הרעיונות הפיתוחים והטכנולוגיות החדשות בלטו מספר סטארטאפים שיכולים לשפר ולייעל לנו את החיים באופן מובהק, חברת GUARDIAN, מפתחת חיישן רב תכליתי המסוגל לזהות תזוזה, שינויי חום, רחשים ואפילו נשימות, רק תחשבו אם חברת רכב כזו או אחרת תכניס את החיישן הזה למניעת שכחת ילדים ברכב, מכת מדינה נוראית.

סטארטאפ נוסף, בנימה אופטימית יותר מגיע מבית UVEYE אשר הציגו את פס הדריכה הרב תכליתי שיכול לזהות תקלות מכאניות בתחתית הרכב ע”י צילום בזוויות שונות ומערך מיקרופונים רגישים המסוגלים לזהות שינויים בתפקודו התקין של כל רכיב, מה זה אומר? בדיקות “טסט” בעתיד הלא רחוק יוחלפו במכונות, ומה לגבי הגישה והחוש השישי של המוסכניק המומחה שלנו? ע”פ המפתחים, מערכת הבינה המלאכותית תעזור ואף יותר מזה, בתחילה ככלי עזר ובהמשך כתחליף אוטונומי לחלוטין.

מה עוד תפס את עינינו, טכנולוגיית המוביל איי, מבוססת מצלמה מתפתחת מאוד, אפשר לראות את זה כבר היום ברכבים המתגלגלים בין הפקקים הישראליים, בלימה אוטונומית תיקון סטייה אקטיבי ושלל התראות ואזהרות. בכנס נפגשנו עם השלב הבא של אותה טכנולוגיה, רכבים אוטונומיים לחלוטין, מכונית ללא נהג המסתמכת על טכנולוגיה, חיישני קרבה מערך מצלמות וכמובן תוכנת למידה עמוקה או אינטליגנציה מלאכותית הלומדת את זרימת התנועה הכניסה ההשתלבות והיציאה ממנה. היא לוקחת בחשבון מספר רב של משתנים, בהם, ואולי זהו החשוב ביותר, הגורם האנושי. כך שהמכונית האוטונומית תדע להגיב להתנהגויות לא צפויות בכביש, מניעת תאונה ופנייה לכוחות החילוץ במקרה הצורך.

עמדה מיוחדת עמדה בפינה, עם מכונית פורמולה 3 אותה בנו מאפס בעזרת הטכניון ומשקיעים חיצוניים סטודנטים צעירים. הם הראו לאן התקדמה מכונית הפורמולה 3 שלהם, פרויקט שהתחיל באוניברסיטת בן גוריון בבאר ושבע והתקדמה גם אל הטכניון בחיפה. השנה, הרכב אוטונומי לחלוטין, שנבחן כבר בשטח. ומה מצפה לנו בשנה הבאה מאותה אוניברסיטה? על פי הסטודנטים- רכב אוטונומי וחשמלי לחלוטין.

 ומה לגבי אייזיק, אותו יציר אינטליגנציה מלאכותית? הוא סיים ללמוד גולף, ועבר ללמוד דברים קצת יותר הישגיים. כחובב קונספירציות חובקות עולם, שיהיה לנו בהצלחה.

תני אמסטרדם, דירקטור בכיר ומנהל הפעילות העסקית של Nvidia בישראל: “בשנים האחרונות מובילה Nvidia את המהפכה הטכנולוגית של יישומי הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה. הפעילות של Nvidia באקוסיסטם הישראלי התרחבה מאוד בשנה האחרונה, ולראיה, מספר הסטארט-אפים הישראליים אשר לוקחים חלק בתוכנית ליווי הסטארט-אפים של Nvidia הוכפל לכ-150 סטארט-אפים והקשרים שלנו עם המפתחים והאקדמיה העמיקו. הפיתוחים החדשניים שיוצאים מישראל, בין היתר, בתחומי הביטחון, הגנת הסייבר, הבריאות הדיגיטלית, החקלאות המדייקת, עיבוד הנתונים והרכבים האוטונומיים, הם שמציבים אותה בחזית הטכנולוגיה העולמית”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × four =