כתבת אורח: בחירה והתקנת עמדות טעינה ביתיות לרכב חשמלי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

העתיד כבר כאן: לחבר את הרכב החשמלי לעמדת טעינת רכב חשמלי ביתית

 

כמו פטריות אחרי הגשם, כך אנחנו רואים יותר ויותר מכוניות חשמליות שמופיעות בכבישים, בסוכנויות הרכב ובמגרשי החניה מדי שנה. אותם רכבים חשמליים מציעים לנו עסקה חדשה בכל מה שנוגע לטעינה של הרכב, כאשר במקום תדלוק באמצעות בנזין או סולר הם מבוססים על סוללה חשמלית נטענת. את הסוללה ניתן לטעון בבית עד טעינה מלאה, שהולכת ומתקרבת לטווח הנסיעה של מיכל דלק מלא. אבל איך בדיוק עושים את זה? איך נראות עמדות הטעינה הביתיות לרכבים חשמליים? נכיר את התחום מעט יותר לעומק.

 

יתרונות הטעינה הביתית של הרכב החשמלי

 

עד לפני כמה שנים, הרעיון לפיו נטען את הרכב שלנו בבית מדי לילה ונוכל לנסוע בו במהלך היום, היה נשמע כמו מדע בדיוני. והנה הפלא התרחש – מאז שנכנסו הרכבים החשמליים לחיינו בסערה, הטעינה הביתית של הרכבים החשמליים הפכה להיות פעולה נדרשת עבור רבים מאתנו. 

לטעינה מסוג זה יש כמובן יתרונות רבים, שכן היא מאפשרת לנו להביא את הרכב לטווח נסיעה מקסימלי בלי שנצטרך לצאת מהבית. היא גם חוסכת באופן משמעותי בהוצאות האנרגיה של הרכב לעומת כל אלטרנטיבה אחרת כמעט. עם זאת, בשביל טעינה ביתית יעילה, יש צורך בפתרון של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי – וכדאי להכיר את האפשרויות בתחום.

 

סוגים של עמדות טעינה ביתיות

 

ישנם שלושה סוגים מרכזיים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כאשר אחד מהם הוא זה שהפך לסטנדרט בכל מה שנוגע לעמדות טעינה ביתיות. 

סוג עמדות הטעינה שמכונה Mode 2 הוא זה שמגיע עם הרכב כחלק מהרכישה לרוב. למעשה מדובר בעמדת טעינה נטענת, שניתן לחבר לשקע הביתי, ולאחר מכן להשתמש בה לטעינה של הרכב גם בלי עמדת טעינה מותקנת. זוהי עמדת טעינה איטית שלא מספקת פתרון יעיל לטעינה מלאה וארוכה. 

לעומת זאת, עמדות מסוג Mode 4 בהחלט מספקת פתרון מהיר כשהן טוענות את הרכבים בזרם ישיר (DC) עוצמתי ומהיר. בשל תשתית החשמל הנחוצה לסוג כזה של טעינה, ניתן למצוא את העמדות האלה בעיקר בתחנות טעינה ציבוריות ופחות בהטענה ביתית. 

העמדות הרלוונטיות הן אם כן עמדות מסוג Mode 3, הממירות זרם עקיף (AC) לישיר. הן מאפשרות התקנה ביתית וטעינה יעילה ומהירה יחסית, כך שניתן לטעון טעינה מלאה של רכב ממוצע בחיבור לילי.

 

מה נדרש בשביל להתקין עמדת טעינה ביתית?

 

עמדות טעינה ביתיות לרכבים חשמליים זקוקות לחיבור לתשתית החשמל. הן עובדות בהספקים חשמליים גבוהים, כך שיש צורך בהתקנה מקצועית שלהן על ידי חשמלאי מוסמך, על מנת שהן יבצעו את עבודתן בצורה בטוחה ויעילה. 

ראשית, בשביל להתקין עמדת טעינה ביתית, יש צורך בחניה בטאבו, ובאישור מטעם ועד הבית או גורם מקביל לו להתקנה של העמדה הביתית. לעיתים, יהיה צורך בעבודת תשתית שתהפוך את רשת החשמל בחניה לכזאת שיכולה לעמוד בעומסים הרלוונטיים – מה שיכול לייקר את התהליך בכמה אלפי שקלים. בנוסף, חשוב תמיד לעשות ביטוח לעמדת הטעינה הביתית, וליצור הסדר ברור של תשלום מול ועד הבית במידה ומדובר ברשת חשמל מרכזית של הבניין.

 

עמדות טעינה חשמליות של פז Charge 

 

אם אתם מחפשים את פתרונות הטעינה הביתיים הטובים ביותר, כדאי לכם לבחון את העמדות המוצעות דרך השירות של פז Charge. עמדות אלה, Copper SB ו-Pulsar Plus שמיוצרות על ידי חברת wallbox, נחשבות לעמדות יעילות מאוד שמאפשרות טעינה מלאה, נשלטות על ידי אפליקציה פשוטה לשימוש, ועומדות בתקנים המחמירים ביותר של בטיחות ועמידות. כך, דרך השירות של פז Charge, ניתן למצוא פתרון טעינה איכותי לרכב חשמלי לא רק בתחנות טעינה חיצוניות – אלא גם ובעיקר בבית.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen − 5 =