כתבת אורח: האם שווה למכור את הרכב הישן לפירוק?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

כתבת אורח: האם שווה למכור את הרכב הישן לפירוק?

 

אז יש לכם רכב שכבר ניכר עליו שהוא עשה דרך רבה וארוכה מאוד על כבישי ישראל, וייתכן ואף רואים את זה עליו בצורה ניכרת. ייתכן ויש עליו כל מני פגימות ונזקים על גבי הפח ולא היה לכם לא את הרצון והעצבים לטפל בזה, כי זה לא משתלם לכם. אתם משקיעים וקונים רכב חדש, ומעוניינים להיפתר מהישן והחבוט. איך עושים את זה? המחשבה הראשונה שעוברת להמון ישראליים בראש זה כמובן לנסות את מזלם (ובעיקר מזלה של המכונית המסכנה) ולמכור אותה בשוק הפרטי של רכבי יד שניה. מסתבר, שלמרות ששוק רכבי יד שניה גועש ותוסס בישראל, הוא ממש לא מבטיח לכם שהמכונית המסכנה שלכם תימכר, ובטח שלא במחיר שיספק אתכם.

 

למה למכור ביד שניה כשאפשר למכור רכב לפירוק

 

האפשרות השנייה ולפעמים זו שנראית פחות רווחית לכאורה, היא מכירת רכב ישן לפירוק. במכירה זו אנשים חוששים שהרכב הישן שלהם לא יניב להם מכירה נאה. אלא שברוב המקרים אנשים אלו מתבדים ומתברר למעשה שזוהי האפשרות הכי כדאיית ורווחית עבורם.

 

קונים מוכרים את הרכב שלכם בכל מצב

 

היתרון הראשון של מסירת הרכב לחברה של קונה רכבים לפירוק זה כמובן אופי המכירה בהקשר של מצב המכונית. שלא כמו במכירת רכב ליד שניה, שאותו מישהו שמעוניין לנסוע בו ירצה לראות איך היא נראית ומה המצב המכאני שלה, מכירת רכב לפירוק נעשית בכל מצב בו הרכב נמצא. לא משנה אם הרכב אותו אתם מעוניינים למכור נראה מיליון דולר או מיושן, שבור, הרוס ובקיצור “טוטאל-לוס” שאחרי תאונה, חברת קונה רכבים לפירוק תשמח לקנות אותו מכם. במכירה של רכב לקונה יד שניה עלולים מעט מדי אנשים לפנות למודעה שלכם, ועוד יותר מעט אנשים מתוכם יסכימו לתת צ’אנס אחרי שהם ייראו איך הרכב שלכם באמת נראה מקרוב, מבחוץ ומבפנים. זה חשוב גם לקוני רכבים ישנים לרכיבה איך הרכב נראה ומה המצב המכאני שלו, ואם זה לא לטעמם הם לא יקנו – אתם מפסידים זמן יקר וכסף.

במכירת הרכב לאדם קונה רכבים לפירוק אתם יכולים להיות בטוחים שהרכב שלכם נמכר ולא משנה מה המצב המכאני או החזותי שלו.

 

יתרון נוסף – זמן

 

כמה זמן ייקח לכם למכור את הרכב לקונה יד שניה? לחלקכם, זה יכול לקחת הרבה זמן. עד שתעלו פוסט מודעת מכירה באתר או אפליקציה של מכוניות יד 2, עד שמישהו יסכים להיכנס למודעה, עד שמישהו יסכים לתת לזה צ’אנס, עד שאותו מישהו יבוא באמת ויראה את הרכב ויאות לקנות אותו – וגם זה במחיר הרבה יותר נמוך ממה שציפיתם. למה לבזבז סתם כך את הזמן שלכם על משהו לא וודאי בכלל, וגם על סיכוי נמוך שתקבלו את סכום הכסף אותו נקבתם במודעה? במכירת הרכב לאדם קונה רכבים לפירוק, אתם יכולים להיות בטוחים שהרכב הישן יימכר בכל מצב על המקום, בסכום כסף באופן שיהיה הרבה יותר רווחי ממה שהייתם מקבלים אילו הייתם פונים למודעת מכירה.

 

השלם גדול על סך חלקיו? לא תמיד 

 

במכירה של רכב לפירוק ייתכן ותרוויחו יותר מאשר מכירת הרכב כולו כשלם. ייתכן והרכב שלכם נראה טוב וגם מבחינה טכנית אבל יש כמה דברים מבפנים שיגרמו לקונים פוטנציאלים לא לרצות בו. במוסך אדם קונה רכבים לפירוק אפשר לפרק את הרכב ולבצע אומדן לכל חלק וחלק מתוכו כמה הוא יכול להיות שווה. תתפלאו אבל ייתכן וחלק מהחלקים של הרכב הישן יכולים לשמש בתור חלקי חילוף מצוינים ברכב אחר. ייתכן והחלפתם עד לא מזמן מצבר חדש או פריט יקר ערך, והרכב הלך “טוטאל-לוס” באופן שאף אחד באמת לא יקנה את זה מכם, אבל חלק מהחלקים שבו עדיין שמישים וניתן לעשות עליהם כסף. לפני שאתם מתייאשים מהרכב הישן שלכם, כדאי לבדוק ולנסות למכור את הרכב לפירוק על מנת לעשות שימוש בחלקי החילוף ברכבים אחרים – ולהרוויח כסף מחלקים מהרכב.

 

אז איך עושים את זה שלב אחרי שלב

 

החלטתם למכור את הרכב לפירוק? מצוין. קודם כל, מה שאתם צריכים לעשות, זה לבטל את רישומו של הרכב הישן שלכם במשרד הרישוי. יש לקחת בחשבון שביטול הרישום של הרכב, וזה לא באמת ישנה למי אתם מוכרים אותו, למעשה מסיר מכם את החובה לשלם עליו אגרת טסט אחת לשנה.

כדי לעשות זאת יש למלא טופס הגשה מיוחד לביטול רכב. אתם צריכים להגיע עם הטופס הזה למשרד הרישוי ושם הדברים נעשים בצורה מהירה ופשוטה. לאחר מכן, כאשר אתם מקבלים אישור על התהליך הזה, פנו אל קונה רכבים לפירוק ולתאם פגישה ואיסוף רכב. קרוב לוודאי, שתקבלו על המקום תשלום על הרכב. זה שיקנה את הרכב מכם יוודא כי האישור של הביטול נמצא בידכם והוא יעניק לכם טופס אישור מכירת רכב, ובסופו של תהליך יגזור את המספר המזהה של הרכב על מנת להסיר כל קשר מכם. תהליך דיי פשוט ומהיר.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “כתבת אורח: האם שווה למכור את הרכב הישן לפירוק?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − 16 =