כתבת אורח: מה נחשב לכוח עליון בביטוח הרכב ואיך מתמודדים?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

כוח עליון בביטוח הרכב
רכיב כוח עליון בביטוח הרכב

 

הכל זה מלמעלה: מה נחשב לכוח עליון בביטוח הרכב ואיך מתמודדים?

 

בני האדם עוד לא ניחנו ביכולת לראות את הנסתר, להצביע על המועד והמיקום המדויק של סופה, שריפה, או אפילו עץ שעומד ליפול. ברוב המקרים האירועים הללו תופסים אותם בהפתעה גמורה. הדבר הכי קרוב לחיזוי עתידות הוא היערכות מראש לכל תרחיש, גם בכביש. מהו כוח עליון בביטוח הרכב ואיך מוצאים פוליסה עם כל הכיסויים החשובים? המשיכו לקרוא כדי לגלות את הפרטים.

בני האדם לא מסוגלים לחזות את העתיד, לתאר במדויק מתי ואיפה יכה צונאמי או יתפרץ הר געש לצורך העניין, אלא שהחיים מזמנים לנו הפתעות. כל מה שנשאר לאדם לעשות זה לקבל אותן בהבנה, אבל זה לא תמיד כל כך קל. יש ”הפתעות” כמו עץ שנפל על הרכב או ברד כבד שסדק את השמשה הקדמית, שהן מאוד לא נעימות, מכעיסות ואפילו מתסכלות. אז מה עושים, למי פונים? יש סעיף בביטוח הרכב שנקרא ”כוח עליון” שמסביר מספר תופעות בסגנון ומעניק להן פתרון. אז מהו בעצם כוח עליון, אילו מקרים נופלים תחת המטריה של הגדרה זו ואיך מוצאים ביטוח רכב עם כל הכיסויים שאתם הכי צריכים? הנה מדריך קצר שעושה סדר בדברים.

 

לפני הכל – מהו כוח עליון?

 

כוח עליון או  בלעז, הוא אירוע בלתי צפוי ובלתי נשלט שמפר את הסדר הטוב, מונע מהחיים להמשיך במסלול הרגיל, ”מקלקל את התוכניות”. אירוע או מצב נתון, שהאדם אינו מסוגל להסביר במילים, לתפוס בתודעה או ההיגיון הפנימי שלו. מכירים את הביטוי, ”האדם מתכנן תוכניות ואלוהים צוחק”? זאת רק דרך פשוטה יותר להציג את הדברים. כוח עליון יכול להיות אסון טבע כמו רעידת אדמה או שיטפון, משבר מדיני או חברתי כמו שביתה, מרד או מלחמה. כוח עליון גם הוא תקלה טכנית כמו הפסקת חשמל או נפילת אינטרנט פתאומית.

 

כוח עליון בביטוח הרכב

 

ההגדרה של כוח עליון בהקשר של ביטוח הרכב, מתייחסת בדרך כלל לשורה של אסונות טבע במסגרת הביטוח המקיף, לדוגמה: סופת שלגים, שיטפון, סערה, התפרצות הר געש ועוד. פירוט האירועים הללו משתנה בין חברות הביטוח בכפוף לתנאים והמדיניות הנהוגה בחברה נתונה. יש פוליסות בסיס שמציעות כיסוי גם לרעידת אדמה, בפוליסות אחרות לעומת זאת, יש לרכוש אותו בנפרד.

 

ההבדל בין אסונות טבע לנזקי טבע

 

בעולם הביטוח מבדילים בין אסונות טבע לנזקי טבע, אך אין תשובה אחת נכונה. ההגדרות הן נזילות, נתונות לשיקול חברות הביטוח עצמן. למשל, חברת ביטוח X תקטלג שיטפון כאסון טבע בעוד שחברת ביטוח Y תקטלג אותו כתופעת טבע רגילה. פוליסות ביטוח מקיף מסוימות, מכסות רק אסונות טבע של ממש, אבל יש גם כאלו שמכסות נזקי טבע, כמו התלקחות או פגיעת ברק. כדי למנוע אי הבנות מיותרות ולא נעימות, מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח. לבדוק איך חברת הביטוח שאתם מעוניינים לרכוש את הפוליסה מטעמה מגדירה אסון טבע, ואיך היא מגדירה תופעת טבע רגילה.

ברגע שמתחילים לחפש פוליסת ביטוח מקיף חדשה אונליין, התעקשו על פוליסות עם נזקי טבע אופייניים לאזור מגוריכם. אם אתם גרים נניח, באזור הגליל, תבדקו שהפוליסה מכסה שלגים. אם אתם גרים במרכז הארץ, תחפשו פוליסה עם כיסוי סופות. וכמובן, אם אתם גרים בדרום תדאגו לביטוח מקיף עם כיסוי לשיטפונות.

 

נערכים לכל תרחיש עם ביטוח רכב בהתאמה אישית

 

אמנם לא תדעו מה צופן העתיד אך תוכלו להתכונן אליו היטב, מראש. לקחת בחשבון את כל אותם מצבי כוח עליון, שמחוץ לשליטתכם ועשויים להפתיע בדרכים: הצפה, רעידת אדמה או אפילו שריפה. רשת הביטחון שלכם מפני מצבי כוח עליון שונים היא פוליסת ביטוח מקיף שאתם מרכיבים לגמרי לבד, בהתאם לצרכים וההעדפות שלכם.

אתרי השוואות ביטוחים הם המקום המומלץ ביותר לעשות זאת. אתר בסטי בולט בנוף אתרי השוואות ביטוח הרכב המקומי, בזכותו תוכלו לחסוך זמן ולא מעט כסף בביטוח המקיף. בבסטי תגלו הצעות ביטוח מקיף מוכוונות נהג ורכב ולהשפיע על מרכיבי הפוליסה השונים כדי להגיע לתוצאות המתאימות ביותר – גובה ההשתתפות העצמית, מכסת הקילומטרים לרכב שנוסע מעט וכמובן לסנן את ההצעות השונות על פי חברות ביטוח שמעניינות אתכם או הפוליסות המומלצות ביותר באתר. בוחרים 3 פוליסות שאוהבים במיוחד, משווים ומסיימים את כל התהליך ב-2 דקות בלבד.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − nine =