כתבת אורח: מה צריך לדעת לפני שמשכירים רכב באירופה? טיפים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
השכרת רכב באירופה
טיפים לפני השכרת רכב באירופה. צילום: pexels

 

מה צריך לדעת לפני שמשכירים רכב באירופה? כתבת אורח


רכב נותן לנו הרבה עצמאות ואת האפשרות להגיע לאן שאנחנו רוצים מתי שאנחנו רק חפצים בכך. בעוד שבארץ, בכדי ליהנות מרכב, עומדות לרשות כל אחד לא מעט אפשרויות כמו: רכישת רכב חדש, רכישת רכב יד 2, ליסינג פרטי או השכרת רכב. כאשר אנחנו טסים לחו”ל או לאירופה ומבקשים ליהנות מהתועלות של הרכב לאורך החופשה, האופציה היחידה אשר תעמוד לרשותנו היא השכרת רכב.


אבל רגע לפני שמבצעים את ההשכרה, קיימת חשיבות גבוהה לקחת בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים שישפיעו על בחירת חברת ההשכרה כמו גם על בחירת הרכב. 

 

רישיון נהיגה


עוד לפני שניגשים להשכרת הרכב, יש להקפיד ולבדוק את הדרישות הספציפיות לנהיגה באותה מדינה באירופה בה אתה מתכננים לבקר. ברוב מדינות אירופה, מספיק רישיון נהיגה ישראלי בתוקף. עם זאת, מדינות מסוימות עשויות לדרוש אישור נהיגה בינלאומי (IDP) בנוסף לרישיון הרגיל. לכן, חשוב לבדוק  את הנושא הזה ואת הדרישות השונות ובמידת הצורך לדאוג לקבל את ההיתרים הדרושים אשר יאפשרו לנהוג באותה המדינה.

 

הגבלות גיל


לחברות השכרת רכב באירופה יש לרוב הגבלות גיל. יש לשים לב כי הגיל המינימלי להשכרת רכב משתנה בין מדינות ובין חברות השכרה שונות – גיל המינימום בדרך כלל נע בין 21 ל-25 שנים. כמו כן יש לשים לב כי נהגים צעירים מתחת לגיל מסוים עשויים להיות כפופים לעמלות או הגבלות נוספות. מהסיבה הזאת, כדאי לוודא את דרישות הגיל והמדיניות סביב נושא זה הקשורה לחברת ההשכרה לפני ההזמנה.

 


הרגלי נהיגה ותקנות שונות


אז זה אומנם נכון שברוב מדינות אירופה הנהיגה היא בצד ימין של הכביש. יחד עם זאת, במדינות מסוימות כמו בריטניה ואירלנד הנסיעה היא דווקא בצד שמאל. בכל מקרה, ההמלצה היא לערוך היכרות עם תקנות הנהיגה הספציפיות, עם התמרורים וכללי התנועה של אותה המדינה.

היו מודעים למגבלות המהירות, לתקנות שונות הנוגעות לחניה וכל דרישות ספציפיות, כגון נשיאת אפודים מחזירי אור או משולשי אזהרה ברכב השכור.

 

ביטוח השכרת רכב


יש להבין את אפשרויות ביטוח ההשכרה המוצעות על ידי אותה חברת ההשכרה. כיסוי ביטוחי בסיסי כלול בדרך כלל בעלות השכירות, אך עשוי לכלול בתוכו השתתפות עצמית גבוהה – שחשוב להיות מודעים לה מבעוד מועד על מנת להימנע מ”הפתעות”. כדאי לשקול לרכוש ביטוח נוסף בכדי להפחית את הסכום אותו תדרשו לשלם במקרה של תאונה או גניבת הרכב.

בדקו אם ביטוח הנסיעות הקיים או האם כרטיס האשראי שלכם מציע כיסוי לרכבים להשכרה באירופה – לעיתים בדיקות מקדימות אלו יכולות לחסוך ממכם את הצורך לרכישת כיסוי כפול.

 

גודל הרכב השכור


כבישי אירופה הינם ברוב המקרים צרים וצפופים יותר בהשוואה לאזורים אחרים. מהסיבה הזאת, מומלץ לשקול לשכור רכב קטן יותר אשר מתאים יותר לניווט ברחובות צפופים ומקומות חניה. בנוסף, רוב המכוניות האירופיות מגיעות עם תיבות הילוכים ידניות. אם אתם לא מרגיש בנוח לנהוג במכוניות ידנית, כדאי לוודא שהרכב אותו אתם משכירים כולל תיבת הילוכים אוטומטית.

לסיכום, כיום השכרת רכב באירופה יכולה להתבצע בצורה נוחה ויעילה – למעשה, ניתן לבצע את ההשכרה דרך רשת האינטרנט, באמצעות כניסה לאתר של חברת ההשכרה או שימוש באתרים בארץ שיש להם שיתופי פעולה עם חברות להשכרת רכב ברחבי אירופה. יחד עם זאת, בכדי שתוכלו להשכיר רכב מתאים וכמובן, גם לעשות זאת דרך חברת השכרה מקצועית ואמינה, כדאי לשים דגש על כל הפרמטרים אשר צוינו כאן – ואם יש לכם גם אפשרות לקבל המלצות, השתמשו גם בהן. 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “כתבת אורח: מה צריך לדעת לפני שמשכירים רכב באירופה? טיפים”

  1. בהנחה ומרבית הקוראים לא הולכים להקים חברת השכרה, כתבה על ״מה צריך לדעת לפני *ששוכרים* רכב באירופה״, תהיה רלוונטית יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eight − 2 =