להתראות נעורים שלום אהבה: חווית נהיגה במסלול עם אודי R8

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מסיבת סיום – אודי נפרדת מרכב העל שלה, אודי R8, במתכונתו ה”בנזינית”, ומחלקת לנו טעימות מתוקות – מרות במסלול “מונטה בלאנקו” שבספרד

 

 

אודי R8
חגיגת סיום שמחה-עצובה. נפרדים מאודי R8 במסלול מונטה בלאנקו ספרד

 

זכיתי להשתתף באחד מאירועי הנהיגה הייחודיים, שלא לומר, מטורפים, של חטיבת הביצועים של אודי, אירוע שהתקיים בעיר סביליה, שבספרד. אין מילים יפות או מנחמות לנסח את גולת הכותרת של האירוע הזה, מלבד “אירוע פרידה”. אודי נפרדת מרכב העל שלה, אודי R8, כפי שאנו מכירים אותו היום, רכב “על” (רמה אחת מעל “רכב ספורט”), שמשווק בגרסאות מנוע בנזין ענקיים ומגרגרים, עתירים במאות על גבי מאות של כוחות סוס. נפרדים, ומבלי להסתכל לאחור, לטובת סוג של R8, בגרסה היברידית, או אף חשמלית מלאה “טהורה”, שככל הנראה נחשף אליה כבר ב-2023.

 

אודי R8 היא מכונית ספורט אמיתית, מכונית “על”, בעלת שני מושבים בלבד, שמיוצרת במרכבי קופה או קבריולה (ללא גג). היא הגיחה לעולם לראשונה ב-2006, כדי לתת מענה ספורטיבי אמיתי, וגם מענה תחרותי ומקצועי למכוניות מתחרות ממותגי פורשה ופרארי ועוד. מענה שניתן על ידי גרסאות קצה של דגם האודי TT, שהרבה מאיתנו מכירים. בדור הראשון, היה ל-R8 מנוע בנזין V8 בנפח 4.2 ליטר עם הספק “צנוע” כ-420 כ”ס, מומנט מרבי של 43.9 קג”מ, והאצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-4.6 שניות. בדור השני, שאנו מכירים היום, ה-R8 כבר הרגישה וזזה אחרת, עם היצע של שני מנועים,V10 , ו-V10  פלוס, שניהם מנועי טווין טורבו בנפח 5.2 ליטר, הראשון מספק כ-540 כ”ס, מומנט מרבי של 55 קג”מ, ומאיץ מהמקום ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות, והשני, בעל הספק של 610 כ”ס, ותאוצה של 3.2 שניות מאפס למאה קמ”ש.

 

אודי R8 2022
חצי שעה של HIGH. אודי R8 במסלול
אודי R8 מחירון
הנעה אחורית עם הספק של 620 כ”ס. אודי R8

 

בין הדורות קמו לא מעט גרסאות מיוחדות לדגם ה-R8 האייקוני של אודי, ביניהם, אודי R8 ספיידר, R8 GT ספיידר, אודי R8 GT, מתיחות פנים לדגמים הסדרתיים של הדגם, וגרסאות “קצה” והמיועדות למסלולי המירוצים, כמו אודי R8 LMS, אבולושן, אולטרה, וגראנד אם. אודי יצרה גם מטעמים בדמות מכוניות קונספט לדגם ה-R8, ויצרה מפלצות מוטוריות מעניינות, כמו אודי R8 V12 TDI, מכונית קונספט שכמעט עלתה לכביש כמכונית סדרתית, עם מנוע דיזל V12 טווין טורבו בנפח 6.0 ליטר, 500 כ”ס ומומנט מרבי של 102 קג”מ. בין לבין ירדו לייצור בכמויות מוגבלות של 30, 50, וגם 100 יחידות, של מהדורות מיוחדות ומוגבלות של דגם ה-R8 האייקוני. כל מכונית היא בגדר “פיס”. מכונית יחידה בין יחידות, פריט אספנות נדיר לעתיד.

עם השנים, היא זכתה לשלל כתרים ולא מעט התלהבות מההתנהגות החייתית אך נשלטת של החיה הזו. מכונית השנה, ומכונית הספורט של השנה, והעיצוב של השנה, יצר את מה שהיא הפכה להיות היום, מכונית סופר מיוחדת, מכונית בה מוטמעות מערכות העילית של אודי, ה”טופ של הטופ” שיש ליצרנית ולחטיבה המיוחדת הזו להציע, התשובה לכל מכונית מהמותגים המתחרים.

 

אודי RS3
הקשת בענן הכי יפה שראיתי. דגמי אודי ספורט ממתינים במסלול
אודי R8 ואודי RS3
אודי R8 ואודי RS3 בריקוד מושחת

 

ברד ירד בדרום ספרד 

 

ביום סגרירי וגשום למדי, הגענו ממרכז סביליה למסלול המירוצים “מונטה בלאנקו”, שבדרום ספרד (“לה פלמה דל קונדדו”). הגעה בסטייל, במכוניות אודי TT RS קופה, “המהדורה האייקונית” של דגם הספורט, מוגבלת וחגיגית של 100 יחידות בלבד שיוצרו לאירופה ורק לאוהדי הדגם, במחיר של 113 אלף יורו. חגיגה בתוך חגיגה של מותג אודי לדגם ה-TT האהוב. שלושה דורות, ורבע מאה אחרי יציאתה לעולם ב-1998.

הצלחתי לטעום טעימה קטנה מה-TT RS, כשאני מכירה ומוקירה את המנוע המוצלח שמוטמע בו, מנוע חזק “עם תעודות”, בנפח 2.5 ליטר, TFSI, עם חמישה צילנדרים, הנעה כפולה, והספק של 400 כ”ס, מורגשים היטב. התחלה טובה לבוקר, ובהחלט פותח את התאבון למכוניות שיבואו אחריה, במסלול המירוצים.

במסלול זכיתי לשטוף את העיניים בחגיגה מוטורית של מכוניות ספורטיביות עתירות כוח, בשלל דגמים וצבעים ומהדורות מיוחדות. אודי TT RS בצבעי ירוק ואדום, דגמי אודי RS Q3, הקרוסאובר הספורטיבי “המחוזק” שחוגג 10 שנים מאז השקתו, אודי RS3 שלא מזמן נהגתי בו בארץ, בגרסה יותר מבוייתת, ונהנתי בחברתו, רק במהדורה מיוחדת ומחוזקת, שפותחה לביצועים מקסימליים, עם הספק של 407 כ”ס, ומהירות מרבית של 300 קמ”ש. בנוסף לטכנולוגיות מתקדמות כמו חלוקת כוח מיטבית, בלמים קרמיים, מושבי RS “באקט” ספורטיביים לתמיכה מירבית בנהיגה, ושלל אלמנטים עיצוביים ייחודיים ובלעדיים. RS3 שמוכן ומגרגר וממתין לנו בכניסה במסלול, להתנסות.

 

audi R8
כפפות, קסדה וכל הבלאגן מסביב… אודי R8 V10
Audi R8 GT
אודי R8 GT הנעה אחורית

 

מלך האירוע ומלכת המסלול

 

מלך האירוע, או מלכה אם תרשו לי, בלטה מכולם בהדרה, ובעיצוב החד פעמי שלה. מכונית שלא דומה לאף רכב ספורט, או רכב על אחר, אודי R8 בכבודה ובעצמה.

12 שנים לאחר השקתה של אודי R8 GT הראשונה, אודי performance, חטיבת הביצועים המפוארת של היצרנית, מציגה את המהדורה השנייה של מכונית העל האקסקלוסיבית הזו: אודי R8 קופה V10 GT RWD החדשה. בקרביים של הדגם הזה, מנוע V10 בנפח 5.2 ליטרים, הנעה אחורית, עם לא פחות מ-620 כ”ס, מה שהופך אותה ליחידת ההנעה האחורית החזקה ביותר בתולדות המותג. למנוע משודכת תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים חדשה, שמכויילת להעברות מהירות יותר, ויש גם מצב נהיגה חדש,Torque Rear המאפשר לנהג לבחור את רמת ה”תמיכה” של מערכת בקרת היציבותElectronic Stability) Control), במהלך הנהיגה. מה שמאפשר היגוי יתר מבוקר ומדויק.

ה-R8 הבנויה לתלפיות הזו מגיעה עם אפשרויות מדוקדקות מאד להגדרת אופי הנהיגה, ותגובות מערכות הרכב השונות, ממש כמו רכב מירוצים. רק שזו מכונית בייצור סדרתי, כלומר, הקהל האירופאי, לפחות, יוכל לרכוש R8 GT אחת כזו, ב-225,000 אירו. 333 אירופאים ליתר דיוק, כמספר היחידות שירדו לייצור. אודי R8 הייחודית הזו זכתה גם למספור רציף של יחידותיה, מה שעוד יותר מקפיץ את המניות שלה בשוק מכוניות העל. היא מעוטרת בחישוקי סגסוגת קלה מיוחדים ותא נהג יפהפה, ספורטיבי ואלגנטי גם יחד (כי אין תא נוסעים) בצבעי שחור ואדום, וגימורים מתכתיים.

 

R8
הטופ של הטופ. אודי R8 במהדורה מוגבלת של 333 יחידות

THE NEW R8

אודי R8 מחיר
מכונית על דו מושבית במרכב קופה עם מנוע V10 ענקי. אודי R8

 

מה שקרה בחצי שעה שאחרי, היה לא פחות מ-“היי” אחד ארוך שנמשך מהרגע שהדגלן סימן לי לצאת לדרך, ועד הרגע שהורדתי את הקסדה מהראש, והתחלתי לעכל לאט את מה שהתרחש. ברגע שדגל השחור לבן סימן לי לצאת לדרך “שמתי גז” כמו שלא שמתי מזה שנים. פעם ראשונה אמיתית עם ה-R8, (נהגתי בו מעט לפני 3 שנים, לא בתנאים האלה, לא במהירות או בעוצמות שקרובות למה שקרה במסלול המונטה בלאנקו), פעם ראשונה במסלול, פעם ראשונה בסיטואציה של נהיגת “מירוצים” עם קסדה וכפפות, וכל הבלאגן והאנשים מסביב.

 

דריפט

 

 

לרדוף אחרי הקונוסים

 

האצתי, בלמתי, פניתי, כך, מקונוס לקונוס (הקונוסים הם סימונים בדרך, נקודות בהן צריך לבלום או להאיץ), כאילו זה קרה כבר עשרות פעמים לפני – נהגתי באודי R8 GT אימתנית וחזקה מאד בלי חשבון. אני זוכרת מהירויות גבוהות פסיכיות, (180, 200, קמ”ש, וצפונה), אני זוכרת שאני בהלם שאני בשליטה, ואני מאוהבת בסיטואציה. מנסה לעשות את הכי טוב שלי מדי הקפה ומאד מפוקסת בנהיגה בלבד. כל הדרמה שבחוץ כמעט ולא נכנסה לרכב, אם בגלל ה”היי” הזה שהייתי בו, וכנראה גם בשל בידוד ואיטום מצוין של הרכב. הצמיגים חרקו, והמנוע גרגר ושאג בצורה מנומסת, כיאה לתקנות ה-WLTP. הרגשתי מחוברת למכונה הפראית ומבוקרת (ביקשתי שהבקרות ישארו פועלות), והיה מהנה ומוזר ומדהים גם יחד לנהוג בחיה מאסיבית כזו, במהירויות כאלה בתנאים כאלה. האחיזה בכביש הייתה לא הגיונית, כל פניה ועיקול מהיר גרם לי להשתאות, איך היא “דבוקה” ככה לאספלט? איך זה קרה בכלל?

 

אאודי R8

Audi R8 Coupé V10 GT RWD
זמן לעכל לאט… אודי R8 קופה V10 GT RWD

 

את המסלול הקפתי גם באודי RS3 המצויינת, מכונית ספורטיבית שהיא חלום לכל חובב אודי ובכלל לכל איש או אישה שאוהבים את מותגי ומכלולי קבוצת פולקסווגן (יצרנית אודי, פולקסווגן, סיאט, סקודה, בנטלי, למבורגיני ועוד). עם ה-RS3 יש לי היכרות מוקדמת ועמוקה יותר, ולכן, בה ואיתה “הרגשתי הרבה יותר בבית”, היא לא הייתה גדולה עלי, חייזרית, מאסיבית וחזקה “פחד” כמו שהרגשתי ב-R8. ב-RS3 הנהיגה שלי הייתה הרבה יותר טובה וחלקה ועגולה, היה לי גם הרבה יותר נוח בה פיזית, הישיבה, המקום לרגליים. בשתיהן חוויית הנהיגה הייתה לא פחות ממדהימה, חוויה חד פעמית, שאני מודה ושמחה שלקחתי בה חלק. חגיגה של דגמים ספורטיביים ייחודיים, ומסיבת פרידה אחת, פרידה לשלום מדגם ה-אודי R8, כמו שזכינו להכיר אותה עד היום. העתיד הקרוב, לצערנו או לשמחתנו, יביא איתו R8 שקטה, כבדה ומהונדסת, וירוקה יותר…

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine − eight =