ריינג’ רובר ספורט החדש (3 ל’ דיזל) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ריינג רובר ספורט 2022
קצר, נמוך, חזק. ריינג רובר ספורט 2023

 

הריינג’ רובר ספורט הוא חיה גדולה ומרשימה מאד. הוא חולק את בסיס הגלגלים והרוחב שלו עם הלנדרובר ריינג’ רובר, המפלצת היוקרתית שהגיעה אלינו בתחילת 2022, רק שהוא יותר קצר, נמוך, קל, ובין השניים כמובן הפרש גדול במחיר, וגם בתחושת הפרימיום והפאר.

 

לנד רובר הקשיחה את המבנה של הדור השלישי החדש של הריינג’ רובר ספורט, וכעת הוא מגיע עם טכנולוגיות שלדה מתקדמות יותר, וטכנולוגיית Adaptive Dynamics 2 שתורמת ליכולת הדינמית של הרכב על ידי בקרה מתמשכת, וניטור בלתי פוסק, לטובת הפחתת תנועות לא רצויות של גוף הרכב.

מערכת ההנעה של הריינג’ הזה כוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 3 ליטרים, בעל שישה צילינדרים, ומערכת מיילד הייבריד, 48 וולט, עם הספק של 300 כ”ס, המורגשים בעיקר עם בחירה במצב הספורט. את החלק ההיברידי פחות הרגשתי, בגלל אופי הנהיגה נטול שיוטים רגועים. תודה לאל וללנדרובר, יש מצבי נהיגה לבחירה – אילולא בחרתי במצב נהיגה “ספורט”, לא הייתי נהנית באמת מהביצועים של הדינוזאור הזה, ומשקל הרכב, 2,135 קילוגרמים, היה ממשיך לבלוט, ואף מעט להעיב על התחושה הדינאמית, שכן, הרכב ראה לרוב אספלט במשך מבחן הדרכים.

 

ריינג רובר ספורט מחיר
טכנולוגי ומודרני יותר. ריינג רובר ספורט החדש
ריינג רובר ספורט החדש
נוחות ואיטום רעשים מרשימים. ריינג רובר ספורט

 

נוחות ואיטום רעשים

 

שני הדברים הבולטים והעיקריים בריינג’ רובר ספורט החדש, מלבד תחושת הפרימיום מקצה לקצה, (איכות חומרים ואיכות ההרכבה), יכולות השטח, וטכנולוגיה, הם הנוחות הגבוהה והבלתי מתפשרת, ואיטום הרעשים העילאי, כן, גם איטום רעשי הדיזל. מי שמבקש לעצמו רכב שטח מפואר, שמעניק תחושה של מיליון שקל (פחות 300 אלף…) ימצא בריינג’ רובר ספורט וכמובן באחיו לנד רובר ריינג’רובר, את מבוקשו. ברכב מתלי-אוויר דינמיים מתכווננים (חידוש של ריינג’ רובר), עם בולמים אקטיביים, וזוג שסתומים שתורמים לנוחות גבוהה במשך כל הנסיעה, ולא משנה באיזה תוואי דרך תבחרו, מפגעי הכביש יספגו. בנוסף, הרכב מצויד בארבעה צמיגים בשרניים, וחישוקי 22 אינץ’.

 

לנדרובר
שביל או שניים… ריינג רובר ספורט (3 ל’ טורבו דיזל)

 

ריינג’ בשטח

 

כשזה מגיע לשטח, הריינג’ רובר ספורט מסוגל ומהנה מאד לנהיגה. יש מספר מצבי נהיגה לבחירה גם בשטח, הנגישים דרך חוגה בקונסולה, או על גבי המסך המרכזי. המצבים השונים משנים בהתאם את תגובת המצערת והמתלים. יש בקרת שיוט אדפטיבית וחדשנית לשטח וסיוע לנהג בנסיעה. ברשימת האבזור המכובדת מצלמת 360, עם אפשרות לצילום “דרך מכסה המנוע”, שמראה לנהג/ת מה קורה ממול – למטה בגובה הטמבון הקדמי, שימושי וגאוני. יש מערכות לסיוע בשטח כמו, בקרת תנועה איטית בשטח, בקרת ירידה במדרון, מערכת ניהול מצבי שטח, בקרת משיכה אלקטרונית, וכן, את מערכת הדמיית שטח הנסיעה. הקידמה במיטבה.

מרווח הגחון של הריינג’ הספורטיבית הניתן גם לכיוון, בין 21.6-28.1 ס”מ.
זווית גישה: 29.7 מעלות, זווית בטן: 26.9 מעלות, זווית נטישה: 30 מעלות. רדיוס סיבוב: 12.7 מ’.

כמובן שהריינג’ ראה איתי שבילים קלים, ואין לי ספק שהוא יכול לאכול שטח הרבה הרבה יותר רציני ומאתגר. אני רק מתה להכיר וללחוץ את היד למי שמוכן להכניס יותר מ-700 אלף שקל לתוך תוואי שטח מאתגר, שעלול לשבור או להזיק לחלקי הרכב.

המידות של הריינג’ יותר ממפנקות למשפחה מטיילת של 4-5 נפשות, עם המון מרווח לראש ולברכיים. הרוחב הוא 2,209 מ”מ, בסיס גלגלים של 2,997 מ”מ, אורך, 4,946 מ”מ, וגובה 1,820 מ”מ. תא המטען בנפח 835 ליטרים, ואם קיפול שורת המושבים מאחור, תקבלו 1,860 ליטרים של נפח.

 

ריינג רובר ספורט יד 2
פרימיום מקצה לקצה
לנדרובר מולטימדיה
לפתוח ספרים: מערכת מולטימדיה חדשה בגודל 12.7 אינץ’
ריינג'רובר
מערכות סיוע לנהג בכביש ובשטח. ריינג’רובר

 

מולטימדיה חדשה, אבזור פרימיום

 

במרכז תא הנהג קונסולה ולוח מחוונים חדשים שפגשתי בריינג’ רובר אהובי, קישוריות אלחוטית לנייד, (עם ניתוקים קלים לבעלי מכשירי אנדרואיד המקופחים). מושבים נוחים ומפוארים עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור, סאנרוף גדול, חומרים מודרניים ממוחזרים ומעוצבים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, שעובד היטב.

מערכת המולטימדיה בעלת מסך מגע גדול במרכז, בגודל 13.1 אינץ’ אלגנטית ונאה מאד, ומפורטת מאד, עם גרפיקה יפה. אבל התפעול שלה לא אינטואיטיבי מספיק. יש בה אפשרויות רבות ותתי הגדרות, ולעתים נדרשת התעסקות ארוכה מדי להגיע להגדרה מסויימת, וזה גדול גם על אנשים שאינם טכנופוביים. אז הנחתי להגדרות ואפשרויות, ותפעלתי את מה שהייתי צריכה בעיקר, כמו את מערכת השמע המדהימה של “מרידיאן”, עם 14 רמקולים וסאב וופר, את חימום המושבים, ואת בקרת האקלים, שאחרי שפגשתי בה בדגם אחר, והכרתי את תפעול החוגות שלה, פחות נבהלתי ממנה. כנראה שצריך ממש לאהוב את ההתעסקות בזה, ואת הטכנולוגיה, או ממש להכיר וללמוד את המערכת על בוריה.

לא התעסקתי במולטימדיה יותר מדי, כי היו דברים אחרים שהטרידו את מנוחתי, כמו להתפלל שפתיחת הרכב דרך האפליקציה החדשה של לנדרובר בנייד (שקיימת ברכבי מבחן), “תלך חלק”, ויהיה wifi וקליטה, והאפליקציה תפעל, והרכב יזהה אותי, והאפליקציה תזהה אותו, והוא ייתן לי להתניע ולצאת לדרך. כן, לא חובה להתקדם מהר עם כל דבר, לפעמים מפתח פשוט או שלט עם כפתור “פתיחה וסגירה” זה כל מה שצריך.

 

דלתות ואקום
ידיות נשלפות, דלתות עם סגירת ואקום
מרידיאן
מערכת שמע של מרידיאן
ריינג'
חימום לכולם. מושב אחורי
מושב נוסעים גדול
מרווח פנים גדול לשלושה נוסעים מאחור

 

עוד אבזור נוחות שחייבים לציין: מארה מרכזית חכמה שהופכת למצלמה בעת הצורך ומצלמת איך מה שקורה מאחור, אם שדה הראייה נפגם, חיישני חנייה כולל בלימה אוטומטית, מגביר קליטה לסלולר, תצוגה עילית/צג עילי, סגירת דלתות רכב “ואקום”, זה תמיד נראה כמו פלא… כשזה קורה והדלתות נשאבות פנימה. שמשה קדמית מפחיתת קרינה, חלונות אחוריים כהים.

מבחינת צריכת הדלק, אחרי נהיגה בינעירונית ממושכת, עם רגל כבדה על דוושת הגז הופתעתי לראות צריכה של 9.9 קילומטרים לליטר. אחרי נסיעה עירונית ונסיעה בשבילים, הצלחתי לדרדר את צריכת הדלק אל מחוזות ה-7 קילומטרים לליטר. אני יודעת שמי שרוצה לקנות עכשיו את הריינג’רובר ספורט לא ירצה להמתין הרבה, אבל כן שווה לגרסת הפלאג אין הייבריד, עם טווח חשמלי מכובד של עד 110 ק”מ, ועם עד 510 כ”ס. להרוויח עשרות קילומטרים על חשמל בנסיעה, ולזכות בצריכת דלק יותר שפויה, ובפליטת מזהמים נמוכה יותר. גם לנדרובר על שלל דגמי הדיזל ובנזין המפוארים והפולטים שלה נאלצת ליישר קו עם תקנות הזיהום המחמירות, ובקרוב נראה רוב של רכבי פלאג אין ואפילו דגם חשמלי ב-2024.

 

ריינג רובר ספורט חוות דעת
ריינג רובר ספורט מבחן דרכים

 

דירוג בטיחות במבחני ריסוק רשמיים – 5 כוכבים

ריינג’ רובר ספורט 3.0 HSE “דיינמיק” מחיר 758,100 שקלים

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − eighteen =