פולסטאר בישראל: פולסטאר 2 החשמלית המרשימה – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פולסטאר 2
פולסטאר 2 בישראל

 

עם טווחים חשמליים של 400-500 קילומטר, מראה וסטייל שוודי מרשים, הספקים בין 231-467 כ”ס, התחל מ-255 אלף שקלים, פולסטאר פה לנסות להשכיח מכם את טסלה

 

מותג חדש ומסקרן מאד נחת בישראל, אם לא שמעתם עד עכשיו על Polestar פולסטאר, אז אתם חייבים להעמיק ולהכיר. מותג רכב חשמלי פרימיום, שהיקום חילק לו את כל הקלפים הכי טובים שמותג רכב יכול לקבל. אבא סיני עשיר, ש”ירפד” בהרבה כסף, שלל מוחות יצירתיים, והרבה מעוף. פולסטאר נוסדה אי שם בשנות ה-90, כמותג רכב שוודי קטן וצנוע, שנרכש כמעט 20 שנה אחרי על ידי יצרנית הרכב השוודית הגדולה, וולוו, שהפכה אותה לחטיבת הביצועים שלה. לייצר מכוניות שוודיות ספורטיביות, חזקות, יפות וירוקות, כמה שפחות מזהמות. ב-2017 קונצרן ג’ילי (זוכרים את האבא העשיר?), שידוע באהבתו לשתות מותגי רכב קטנים, עם פוטנציאל גדול לארוחת בוקר, ופולסטאר מקבלת כרטיס אשראי פתוח להגשים את כל החלומות המוטוריים שלה.

 

 

פולסטאר שוודיה
מטה פולסטאר בשוודיה

 

על צבע וסמל

 

יש הרבה מותגים מעניינים בעולם הרכב, ופולסטאר הוא ללא ספק ניצב גבוה ברשימה. יש הרבה שמדברים על ייצור כלי רכב ירוקים, תוך שמירה על איכות הסביבה, שימוש במחזור חומרים, ואפילו הבטחות לייצור ירוק, ונקי של כלי רכב, בלי מפעלים שחורים וארובות מפוייחות, ואיכשהו, פולסטאר בעיניי, מאד קרובה לשם, ואני, אולי בתמימות, מאד מאמינה לה שהיא הולכת בכיוון הזה.

לא סתם המותג מוצג וסובב סביב טהרת הצבע הלבן, הנקי, עם סמל הלוגו המקסים במרכז, סמל המסמל את כוכב הצפון (המכונה גם פולאריס ונכתב כ- Polstjärnanבשוודית). אותו כוכב זוהר ש”מסמן” למטיילים בחצי הכדור הצפוני, ובכלל, איפה הם נמצאים, ובאיזה כיוון עליהם ללכת.

אחרי שנתיים, ב-2017, פולסטאר הופכת למותג רכב עצמאי, ולא עומדת ב”צל” של וולוו, אבל כן משתמשת במוחות המבריקים, ובטכנולוגיה המתקדמת שלה, כשהיא מחדדת 3 עקרונות בכל צעד ושעל – עיצוב, ביצועים ושמירה על הסביבה. ברוח הזו נולדת מכונית פולסטאר ראשונה, הקרויה פולסטאר 1, הכוללת יחידת הנעה היברידית נטענת בחשמל, ולא יחידה חשמלית מלאה. מכונית עם צורה מרשימה, ביצועים ספורטיביים, וטווח חשמלי הגבוה מ-100 קילומטרים, על פי הצהרת היצרן.

 

פולסטאר
הבאות בתור: פולסטאר 3, 4 ויש גם 5
פולסטאר מחיר
מסמן את הדרך: כוכב הצפון של פולסטאר

 

כלת השמחה

 

פולסטאר 2 מושקת בעולם כבר ב-2020, מכונית “פסט-בק” חשמלית מלאה, אותה פגשנו בישראל רק עתה, מהסיבות הברורות. קורונה. FASTBACK זו הצורה של החלק האחורי של הדגם, קו גג ישר שמתעגל מטה ומסתיים במעין בליטה בקצה האחורי של הרכב, באזור תא המטען. בבוקר שקט באולם אירועים בוטיקי באזור יגאל אלון בתל אביב, אני נכנסת למקום שנראה כמו סדנה מפונפנת של פולסטאר בישראל.

בזה אחר זה חונים רכבי פולסטאר 2 חשמליים, יפים ומרשימים, בצבעים מחמיאים, ובגרסאות שונות: גרסת מנוע יחיד, הנעה קדמית, טווח סטנדרטי (255 אלף שקלים), הכוללת מנוע חשמלי אחד (170 קילוואט, הספק של 231 כ”ס), ומארז סוללות עם קיבולת של 69 קילו-וואט, וטווח של עד 470 ק”מ. גרסה נוספת כוללת גם מנוע יחיד עם אותו הספק, בעל סוללה גדולה יותר (275 אלף שקלים), בקיבולת 78 קילוואט-שעה, שיגדיל את הטווח עד ל-540 ק”מ, על פי היצרן.

2 הגרסאות הבאות כוללות כבר שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה (החל מ-295 אלף שקלים), עם הספק כולל של 300 קילוואט, הספק של 408 כ”ס), עם אותה סוללה גדולה, 78 קילוואט-שעה, המספקת טווח נסיעה חשמלי גדול יותר. הבכירה מבין השתיים היא גרסת “ביצועים” (335 אלף שקלים), וכך גם היא מכונה polestar 2 performance, בעלת הספק של 476 כ”ס, האצה מהמקום למאה קמ”ש ב-4.4 שניות, המכוילת באופן ספורטיבי יותר (שלדת פרפורמנס, בולמים מתכוונים), וגם קליפרים, וחגורות בצבע זהב, עם טווח של עד 480 ק”מ. אגב, אגרת הרישוי מסתכמת בכ-537 שקלים.

ויש גם תוספות בתשלום, חישוקי סגסוגת בודל 20 אינץ’ – 8,000 ₪, צבע מטאלי לרכב (האפור והכחול יפהפיים) – 7,000 ₪, ומושבי עור נאפה מאווררים, בתוספת של 25,000 ₪.

 

שרון גלזר
הרווח כולו שלהם. שרון גלזר. מנהל חטיבת הרכב במאיר
פולסטאר 2 מחירון
פולסטאר 2. גרסאות ומחירים

 

את המותג המעניין הזה מייבאת קבוצת מאיר, יבואנית וולוו, והונדה לישראל, לא דבר מובן מאליו, שכן פולסטאר העולמית עשתה “מעשה טסלה” בישראל, ושיווקה את המותג בעצמה, ללא עזרת יבואנים מקומיים. לא מעט דגמי פולסטאר נמכרים באופן מקוון בעולם, באמצעות תהליך דיגיטלי, ואני שמחה שיהיה לקהל הישראלי אולם תצוגה פיזי, להגיע, לגעת (רק אם שטפתם ידיים), ולצאת עם הרכב לנסיעות מבחן. ככל הנראה כבר בחודש הבא בהרצליה. לפולסטאר זה יעשה טוב, ואין לי ספק שגם ליבואן המיתוג הזה יעשה שירות.

 

וולוו פולסטאר
וולוו פלוס. פולסטאר 2
וולוו פולסטאר 2
2 מנועים עם הספק של 467 כ”ס. פולסטאר 2 פרפורמנס
פולסטאר חשמלי
כיול ידני. פולסטאר 2 חשמלית

 

התרשמות ראשונה

 

הפולסטאר 2 נראה פשוט טוב, נראה טוב ומעוצב בצורה מלוטשת ומבריקה, כמו המפעלים המתוקתקים ומעוצבים, ואולמות התצוגה הבהירים והייטקיסטים עם נגיעות “שמירה על הסביבה”, והמטה הראשי ויתר המטות של פולסטאר בעולם. מרשים איך התפיסה שלהם היא לא רק מילים יפות להפריח באוויר, והיא באמת מתפרסת על כל נדבך וחלק במותג. על הכל מהכל. באולם האירועים, אני בוהה באחד מכלי הרכב ומתחילה לבחון אותו. במבט ראשון, זה וולוו, במבט שני, זו וולוו אחרת, יותר מעניינת. זו “וולוו פלוס”.

צריך ממש לעצור ולבחון את הרכב מכל זווית, כדי להבין כמה מחשבה הושקעה בעיצוב. עיצוב הפנסים הוא אחר, מיוחד. אפילו מראות הצד לא סטנדרטיות, הן נראות אחרת, והתכנון שלהם הוא אחר וחכם. איזה כיף להם שם בשוודיה, שיש להם כזו יצירתיות, וחשיבה מחוץ לקופסא. המותג מציג את הPolestar 2- כרכב בעל עיצוב אוונגרדי שמכניס חוויה אחרת, ייחודית לקטגוריית הרכב החשמלי הקומפקטי “פרימיום”, והם צודקים.

עם מלאי בריא של מכוניות, פולסטאר עלולה לעשות למתחרות הלא רבות שלה חיים קשים, כי היא מביאה משהו אחר, לא סטנדרטי. היא אומרת בריש גלי, “אנחנו טבעוניים, אנחנו מכבדים ושומרים על הסביבה בייצור המכוניות החשמליות המדהימות, והספורטיביות שלנו”, ויש לא מעט אנשים, עם תקציב גבוה, שיעריכו את זה. אתם יודעים מה, גם אם לא יגידו כלום, הפולסטאר 2 “תעשה את העבודה לבד”. כי בסופו של דבר רכב טוב, לא באמת צריך מעטפת יחסי ציבור, או לכל הפרסים ותארים שקיבלה מאז הושקה.

 

תא נהג פולסטאר
אג’נדה טבעונית ושמירה על הסביבה. תא נהג פולסטאר
וולוו מולטימדיה
מולטימדיה עם מסך מגע “טאבלט” 11 אינץ’
פולסטאר סקירה
חגורות וקליפרים בצבע זהב
פולסטאר 2 מידות
מרווח מאד. תא נוסעים פולסטאר 2

הילוכים

אז איך היא ואיך היא נוסעת?

 

תא הנהג מצליח להרשים גם כשהוא נראה נקי מאד, וללא מסך המולטימדיה הגדול במרכז, בסיסי. איכותי ובסיסי. מסך המולטימדיה, בצורת טאבלט בגודל 11 אינץ’, ונגיעות העיצוב המיוחדות מסביב, מקפיצות אותו. תא הנהג והנוסעים מרווח, איכותי מאד במישוש (כמעט ולא תמצאו חלקים פלסטיים “זולים”), עיצוב הדשבורד מעניין, המושבים גדולים, מרווחים ונעימים, וחגורות כתומות מעטרות את הצדדים, ומשלימות את התמונה.

המולטימדיה כמו גם ברכבי וולוו החדשים, כוללת מערכת הפעלה של אנדרואיד, עם כל שירותי GOOGLE, מאפליקציות Google Assistant, Google Maps חנות Google Play וכל פונקציה אפשרית של גוגל. הבולטת מכולן והעיקרית בעיניי, היא כמובן מערכת הניווט של גוגל, “גוגל מפות”, שעם הכנסת שם היעד למערכת הניווט תדע להגיד לכם בדיוק, עם כמה אחוזי סוללה תגיעו. וזה בעיניי מבריק.

יש סאנרוף גדול ממעל, ותחושת פרימיום באוויר, אבל ההפתעה הגדולה היא אחרי שהרכב מתניע את עצמו עם ישיבתי במושב הנהג. הגרסה הנבחנת היא הגרסה הבכירה ביותר, ה”פרפורמנס”, היחידה שיש בה מערכת מתלים בכיול ידני. מה אגיד ומה אומר? הנוחות בנסיעה בנסיעה עירונית ובינעירונית, מדהימה. נסעתי בכבישים מזעזעים שהרכב להפתעתי הצליח לרכך ולהעלים. על אותה רמה גבוהה מאד עומדת איכות בידוד הרעשים. פשוט וואו. כמובן שהיו כבישים מזעזים שהצליחו להכניס רעש מאזור בית הגלגלים אל תוך הרכב, ורעשי רוח קלים הסתננו במהירות באמת גבוהה, אך הנסיעה ברובה נעימה, מהירה, ומהנה מאד.

 

פולסטאר מול טסלה
כיול ידני. פולסטאר 2 גרסת הביצועים

פולסטאר אולם תצוגה

 

פולסטאר 2 פרפורמנס

 

פולסטאר 2 בגרסת הביצועים, הבכירה, היא מכונית  חזקה מאד, זריזה מאד, עם מגבלת מהירות מפתיעה לטובה, את מי שזה מעניין, ואני מניחה שמי שקונה פולסטאר חושק בביצועים טובים. אם אחפש באמת בכוח נקודות פחות מצוינות, ואולי זה קשור בזמן המועט עם הרכב, אגיד שלא התלהבתי מהנסיעה עם דוושה אחת, אותה אפשרות של הנהג/ת, לנסוע עם רמת בלימה חזקה עם עזיבת ה”גז”, ובעצם כך, לא להשתמש כמעט בבלמים. אולי עם הזמן, השימוש בדוושה אחת בזמן הנסיעה הופכת לחלקה ונעימה יותר. כמו כן, לא הצלחתי להתעמק באיכותה של המערכת הרגנרטיבית, כי הייתי עסוקה בעיקר “בלתת גז”, ולעוף עם הרכב, מה שהביא גם לנתון טווח של כ-390 ק”מ.

אני לא מאמינה שאני אומרת את זה, אבל כן יהיה מעניין מאד לבחון את הגרסה הפותחת, עם הסוללה הקטנה יותר, הטווח המצומצם, והמנוע היחיד. בעיקר, כי זו גרסה שתעניין לא מעט קונים ישראליים פוטנציאליים, ויכולה להוות אופציה מצויינת ואטרקטיבית למי שמחפש סטייל, ייחוד, בטיחות, טכנולוגיה מתקדמת, האצות בריאות, במעטפת יפה ומושקעת מאד, מבפנים ומבחוץ, עם טווח של 400 ק”מ, ובמחיר של 255 אלף שקלים.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − eight =