לקסוס ES החדשה (סאלון יוקרה) בישראל החל מ-289,000 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לקסוס משיקה לראשונה בישראל את ה-ES החדשה, הדור השביעי של מכונית הסאלון היוקרתית, החל מ-289 אלף שקל

משיקים את הלקסוס ES החדשה בישראל באולם התצוגה בהרצליה

לקסוס ES 300h, מכונית הסאלון בגודל בינוני של מותג היוקרה היפני, מגיעה לראשונה לישראל.

עד היום במצטבר נמכרו כבר למעלה מ-2.3 מיליון מכוניות מדגם זה ברחבי העולם, אך עד כה הוא לא הוצג בשווקים במערב ובמרכז אירופה. הדור השביעי שמוצג כעת, מושק בימים אלה בישראל במקביל לשאר השווקים בעולם.

לקסוס ES החדשה

לקסוס השיקה את ה-ES המקורית בשנת 1989, לצד ספינת הדגל ה-LS. מאז, היא זכתה לפופולריות הודות לנוחות המובילה בקטגוריה ולמחויבותה של לקסוס להעניק חוויות המתרכזות באדם, הבאות לידי ביטוי בנהיגה אינטואיטיבית ובסביבה המתמקדת בנהג. כעת, לאחר שישה דורות של הצלחה, והפיכתו לדגם השני הנמכר ביותר של לקסוס אחרי דגם ה-RX, הדור השביעי החדש של לקסוס ES מפלס דרך חדשה ושאפתנית יותר.

ה-ES מוכרת מזה שנים בזכות הנוחות, העידון והאבזור היוקרתי שלה, והדגם החדש, שיהווה מודל ליבה בהיצע הדגמים של לקסוס, מתבסס על נקודות החוזק שלה עם שלדה חדשה לחלוטין המאפשרת עיצוב חיצוני דינמי יותר וביצועי נהיגה טובים עוד יותר.

לקסוס ES לראשונה מושקת בארץ

ממד חדש של עיצוב

ה-ES החדשה בנויה על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית K החדשה (GA-K), המעניקה ללקסוס הזדמנות לבחון את גבולות העיצוב של מכונית סאלון יוקרתית. ה-ES ארוכה יותר (+65 מ”מ), נמוכה יותר (-5 מ”מ) ורחבה יותר (+45 מ”מ) מקודמתה ובכך מתקבל עיצוב דינמי ועוצמתי יותר המתבטא גם בביצועי הרכב. כך, גם בסיס הגלגלים הארוך יותר (+50 מ”מ) מאפשר למקם את הגלגלים קרוב יותר לפינות המכונית, עם מפשק גלגלים רחב יותר מלפנים ומאחור (+10 ו-+37 מ”מ בהתאמה) מה שמבטיח נוחות נסיעה גבוהה לצד יציבות ואחיזת כביש מעולות.

פלטפורמת GA-K החדשה אפשרה להשתמש באלמנטים שנלקחו מספינת הדגל של לקסוס ה-LS. בהתאם, קו מכסה מנוע נמוך יותר העניק את החופש לייצר צללית ייחודית עם שיפוע חד כלפי מטה, ליצירת צורה דינמית אך זורמת. בשונה מהדורות הקודמים, העיצוב מתאפיין בקו גג משופע המדגיש את היציבה הנמוכה יותר של המכונית ואת האווירודינמיות החלקלקה. החלק האחורי נקי ומגולף בחדות, עם פנסי LED הנמשכים אל הדפנות ליצירת קו עיצוב רציף מכל זווית שבה מסתכלים על המכונית.

נוחות משופרת

ה-ES נודעת זה מכבר בזכות המרחב והשקט שהיא מעניקה. הדגם החדש שומר על מוניטין זה, ומוביל ללא עוררין בקטגוריה שלו. המרווח שהוא מציע ליושבים מאחור, 1022 מ”מ, הוא הטוב ביותר בקטגוריה.

ה-ES החדשה לוקחת את השקט בתוך המכונית צעד אחד קדימה, ומשתמשת בטכנולוגיות ובתכונות עיצוב חדשות שנראו לראשונה ב-LS, כדי לבסס את המוניטין שלה כאחד הדגמים השקטים ביותר בקטגוריה. לשם כך, לקסוס מיקדה מאמצים בשלושה תחומים: אמצעים לצמצום רעש ורטט הכוללים מערכת אקטיבית לבליעת רעשים (Active Noise Control ), בידוד אקוסטי כדי למנוע רעש שיפריע בתא הנוסעים וספיגת רעשים תוך שימוש נרחב בחומרים מיוחדים שיספגו רעש בלתי רצוי. אלה מעניקים סביבה רגועה ומזמינה בכל עת, מהרגע שבו נכנסים למכונית ועד לשיוט במהירות גבוהה.

תא נהג. לקסוס ES החדשה בארץ
מולטימדיה מתקדמת, צג ומשטח מגע. לקסוס ES

העתיד של החלל הפנימי של לקסוס

נקודת המוצא במלאכת עיצוב המראה והתחושה של תא הנוסעים, הייתה תפיסת העיצוב הפנימי העתידי של לקסוס, המשלבת סביבת נהג הממוקדת בנהג עם אזור מרווח ונוח עבור הנוסע הקדמי. ההתמקדות של הנהג בכביש שלפניו נשמרת הודות למיקום מסך התצוגה המרכזי, לוח המחוונים והתצוגה העילית – כולם בקו אחד ובתוך שדה הראייה של הנהג.

לנוחות הנהג קיים צג מולטימדיה משוכלל המופעל באמצעות הדור השני של משטח המגע Remote Touch; הזיהוי הקולי כולל גם סייען נייד המאפשר שליטה ללא מגע יד בסמארטפון.

נוחות הנוסעים מאחור הפכה כבר מזמן לסימן היכר של ה-ES, והדגם החדש שומר על איכות זו. נקודות מותן נמוכות יותר וחיפוי תקרה מתוכנן בקפידה שומרים על מרווח הראש, ואילו בסיס הגלגלים הארוך יותר מבטיח מרווח רגליים נדיב.

מערכת הנעה היברידית עם הספק של 218 כ"ס. לקסוס ES

ביצועים

לצוות ההנדסה של הדגם היה יעד ברור: לשנות את התדמית של ה-ES. המשמעות הייתה הפיכת מכונית סאלון שהייתה ידועה בעיקר כמכונית שקטה ונוחה, למכונית שמסוגלת באותה מידה להעניק התנהגות כביש וביצועים המובילים בקבוצה שאותם ניתן להרגיש ולשמוע.

נקודת הפתיחה הייתה פלטפורמת GA-K החדשה. זוהי שלדת הנעה קדמית קשיחה במיוחד, שפותחה במקביל לפלטפורמת ההנעה האחורית GA-L המשמשת את דגמי הקופה LC והסדאן LS ויש לה איכויות זהות במונחים של קשיחות פיתול.

דרגות שונות של פלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה מפחיתות את המשקל לעומת פלטפורמות קודמות, ואילו שיפורים כגון המתלה האחורי מרובה החיבורים בעל התכנון החדש לחלוטין, הגה הכוח החשמלי המותקן על סרגל ההגה וחיזוק בצורת האות V מאחורי המושב האחורי, העניקו למהנדסים את הגמישות לכוונן את ה-ES בצורה מדויקת יותר.

מערכת הנעה היברידית מדור רביעי

ה-ES 300h מצוידת בדור הרביעי החדש של מערכת ההנעה ההיברידית, Self-Charging Hybrid, הטוענת את עצמה ומסוגלת להעניק חסכון יוצא מן הכלל בדלק, לצד ביצועים ופליטות מזהמים נמוכות. היא משלבת מנוע בנזין ארבעה צילינדרים יעיל במיוחד בעל מחזור אטקינסון, עם מנוע חשמלי קל וקומפקטי יותר עם הספק גבוה יותר. ההספק הכולל של המערכת הוא 218 כ”ס וצריכת הדלק במחזור משולב מתחילה ב-4.7 ליטר ל-100 ק”מ המאפשרת נסיעה של בין 800 עד 1,000 ק”מ על מיכל דלק אחד .

מנוע ה-2.5 ליטר הוא חדש לחלוטין ומשלב טכנולוגיית בעירה מהירה שהופכת אותו לאחד המנועים היעילים ביותר מבחינה תרמית ברכב מייצור סדרתי. התוצאה היא הספק גבוה יותר ללא הגדלת פליטות המזהמים או צריכת הדלק. המאפיינים המסייעים להשגת תוצאות מרשימות אלה כוללים פתחי יניקה ישרים, זוויות שסתומים גדולות יותר ותושבות שסתומים בעיבוד לייזר. משאבת שמן בעלת קיבולת משתנה, מזרקים מרובי חרירים, VVT-iE על שסתומי היניקה ומערכת קירור משתנה תורמים גם הם לניהול המרשים של החום והבעירה במנוע.

הודות למחשב בקרה מתוחכם יותר במערכת ההיברידית, שמסוגל לחקות בצורה טובה יותר את התחושה ואספקת הכוח של מנוע בנזין רגיל, המערכת מעניקה ביצועים וחוויית נהיגה שלא מוכרת ברכבים היברידיים. גם המצבר ההיברידי הוא קומפקטי יותר מאשר בעבר, דבר המאפשר לו להיות ממוקם מתחת למושב האחורי מבלי לפגוע במרחב של תא המטען.

מנוע 2.5 ליטר. לקסוס ES בישראל

בטיחות

הגרסה האחרונה של +Lexus Safety System המיושמת ב-ES מוסיפה יכולות חדשות ומרחיבה את מגוון תרחישי הנסיעה שבהם ניתנים אמצעי הגנה נוספים לנהג ולנוסעים וסיוע במניעת תאונה. התכונות החדשות כוללות יכולות נהיגה סמי-אוטונומיות, כגון: מערכת אוטונומית לבלימה Pre-Collision System,Adaptive Cruise Control עם קישור למערכת זיהוי תמרורים המאפשרת התאמת המהירות לתמרורים בלחיצת כפתור.

בנוסף, מערכת שמירה על נתיב המסוגלת לעקוב אחר מסלול הנסיעה של הרכב מלפנים, זיהוי רוכבי אופניים בשעות היום כחלק ממערכת קדם התנגשות ‏Pre-Collision System (PCS) וכן זיהוי הולכי רגל בשעות לילה, מערכת אור גבוה משתנה אוטומטית דו-שלבית (Adaptive High Beam System (AHS. המערכת לא רק מדליקה ומכבה אוטומטית את האורות הגבוהים, אלא כל 24 נורות ה-LED הבודדות יכולות להתאים את אופי התאורה כדי לספק אלומת אור משופרת תוך מניעת הסנוור של הנהגים הבאים ממול.

ה-ES השיגה דירוג של 5 כוכבים, ורשמה את אחד הממוצעים הגבוהים ביותר בניקוד בדיקות הבטיחות המחמירות של 2018 Euro NCAP. בהתאם, פורסם ביום ד’ האחרון כי ציונים אלה זיכו אותה בתואר “המכונית הבטיחותית ביותר” הן בקטגוריית רכבי הסדאן והן בקטגוריית הרכבים ההיברידיים. הדגם מגיע כסטנדרט עם כל מערכות הבטיחות הנדרשות עפ”י משרד התחבורה, ובהתאם זכה לדירוג הבטיחות המקסימלי (8).

לקסוס ES החדשה, החל מ-289,000 ש"ח

מחירים ורמות גימור  

ה-ES 300h  תוצע בישראל ב-2 רמות גימור. הרכב נהנה מהטבת מס במסגרת רפורמת “מיסוי ירוק” והטבת מס בטיחות, מה שמאפשר תמחור אטרקטיבי ביחס למתחרים בקטגוריה.

  • רמת הגימור Premium כוללת בין היתר את חבילת הבטיחות של לקסוס LSS+ (דור שני), מסך מולטימדיה 8.0 אינץ’ הנשלט באמצעות ממשק המגע החדש של לקסוס ובנוסף מסך 7.0 אינץ’ צבעוני בלוח השעונים, מערכת שמע היקפית הכוללת 10 רמקולים, פנסים קדמיים בטכנולוגיית LED, עוקבי פנייה עם מערכת שטיפת פנסים, מושבים בריפוד עור מלא, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים. מושב הנהג כולל חבילת זיכרונות ומערכת Easy Access לכניסה ויציאה נוחה, שמשות אקוסטיות מפחיתות חדירת רעשים, וילון אחורי חשמלי, חיישן תאורה, חיישן גשם, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים מקוריים, מצלמת רוורס, בורר מצבי נהיגה, העברת הילוכים ספורטיבית מההגה, חישוקי מגנזיום 18 אינץ’, מכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל וחלון גג חשמלי.

מחיר: 289,000 שקל.

  • רמת גימור High Premium כוללת, בנוסף, מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ’ עם נגן DVD, מצלמה פנורמית 360 מעלות, פנסים קדמיים בעיצוב Triple LED עם מערכת אורות גבוהים אדפטיביים ומטען אלחוטי לטלפון הנייד.

מחיר: 314,000 שקל.

עיצוב, אבזור עשיר וטכנולוגיה מתקדמת. דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל

דרור גורלניק, מנכ”ל לקסוס ישראל, אמר היום: “ה-ES החדשה מהווה ביטוי נוסף למגמת העיצוב החדשה של לקסוס ולמחויבותה לייצר כלי רכב המספקים רמות גבוהות יותר של חיבור רגשי ותשוקה. זאת, בין היתר, באמצעות עיצוב דינאמי ומושך, אבזור עשיר וטכנולוגיה מתקדמת. מדובר במכונית מרווחת, שקטה ובטוחה יותר מאי פעם, עם ביצועים משופרים ואיכות הרכבה וגימור שניתן למצוא רק לעתים נדירות בפלח שוק זה”.

באשר לתכנית האסטרטגית של לקסוס ישראל לשנים הקרובות, אמר גורלניק: “הצבנו לעצמנו יעד של חציית רף 2,000 מסירות בשנה, עד שנת 2020. מתוך כך, ולאור הגידול הניכר במכירות לקסוס בישראל, השקנו לאחרונה מתחם חדש בקרית אריה בפתח תקוה, שכולל אולם תצוגה חדיש ומפואר לצד מרכז שירות מתקדם לטיפול בכלי הרכב. בנוסף, נרחיב את מגוון הדגמים המיובאים ארצה, במקביל להשקתם בחו”ל, ונמשיך לפעול מול היצרן להשגת תמחור מיטבי”.

“פרט ל-ES החדשה” הוסיף גורלניק, “נשיק בקרוב את ה-UX, רכב הפנאי הקומפקטי החדש לחלוטין שכבר מייצר סקרנות וציפייה בקרב קהלים רבים, ואני צופה כי משני דגמים אלה יימסרו למעלה מ-800 רכבים בשנה הקרובה”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

6 − 3 =