לשטח ולכביש: ג’יפ רנגלר רוביקון ארוך – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ג'יפ רנגלר בדור החדש פונה לפלח שוק קצת אחר, "אנשי הכביש" - יצאתי למבחן עם הרכב שהיה וחזר להיות ברשימת כלי הרכב שיהיו לי "כשאהיה גדולה" - מבחן דרכים

צילום: אלכס רבינוביץ'

מבחן דרכים לג’יפ רנגלר, ברמת אבזור רוביקון בגרסת מרכב הארוכה – מנוע 2 ליטר טורבו עם 272 כ”ס, ותיבת 8 הילוכים – רנגלר לכביש ולשטח.

אני אגלה לכם סוד, אחד החלומות המוטוריים שלי פעם, בזמנו, היה ג’יפ רנגלר קצר, נטול גג, אצלי בחניה. עד לא מזמן זה עדיין היה החלום המוטורי שלי – בין שורת מכוניות ספורט מגרגרות, רנגלר כזה חמוד, לטיולים. אבל אז ההכרה שבה אלי, והבנתי שאין שום סיכוי שיהיה לי רכב כזה, שאוכל לקנות אחד כזה, אז זנחתי את המחשבה ואת החלום. חוץ מזה, אני מכורה לכביש, אני “מלכת הכביש”, מה לי ולרכב שטח, שחי ונושם סלעים?

השנה הרנגלר החדש הגיע. דור חדש שקורץ גם לקהל הפחות טבעי ששלו, לאו דווקא חולי שטח, אלא גם כאלה שפשוט יש להם את הכסף לקנות ג’יפ רנגלר, ורוצים לנהוג בו ביום יום. מהפכת הקרוסאובר גם עשתה בנו שמות, ברור לכולם, לנו וליצרנים, שקרוסאובר זו המילה האחרונה – רכב גבוה, נוח ליום יום. אם אוכל שטח לארוחת בוקר או לא, זה פחות חשוב. אז גם ג’יפ הבינה את הרמז, לקחה את רכב השטח הכי הארדקור שלה והנגישה אותו לחולי כביש כמוני.

הקסם הוא שגי’פ לא שינתה או חלילה פגעה בכישורי השטח של הג’יפ רנגלר, היא אפילו חידדה אותם. מאידך, היא שיפרה את ביצועי המתלים שלו, כך שיתיאמו לנסיעות ביום יום, והוסיפה מערכות בטיחות מתקדמות, כמו כל רכב כביש, משפחתי, ל… יום יום.

גם המחיר הפך נגיש יותר, ג’יפ רנגלר קצר, באמת אבזור בסיסית, יעלה החל מ-300,000 שקלים. זה נשמע הרבה, אבל חשבו על זה, רכב שטח אמיתי, רנגלר, בשלוש מאות אלף שקלים, ישב אצלכם בחניה. תודו שזה מפתה. יחד עם זאת, הרכב ברמת האבזור הגבוהה שלו, ובגרסה הארוכה, גולש אל מעבר ל-400,000 שקלים, ובשביל זה כבר צריך להתאמץ.

את עניין הנוחות היומיומית הייתי חייבת לבדוק קודם כל. כל מי שמכיר רכבי שטח ב-DNA שלהם, יודע שבכביש הם דיי סיוט, ואני לא אנקוב בשמות. הופתעתי, הופתעתי מכמה הצמיגים הענקיים האלה יודעים להטמע באספלט בשקט יחסי, והמתלים ריככו הכל, כל מהמורה בדרך, מכל סוג, ומבלי לשבור לי את הגב. האם הרכב מתאים לנסיעות בינעירוניות יומיומיות ארוכות, לא. כי נוחות הנסיעה והמושבים לא מיועדים לכך באמת. כן תרגישו אחיזה טובה בכביש, ההגה נטוע באספלט, יש שקט יחסי מהגלגלים והמנוע, ובנסיעה בעיר, או נסיעות בתוך גוש דן, יהיה לכם נוח, וכיף, ולא תרגישו שאתם מתפשרים על איכות או נוחות יומיומית.

רוב השטח מגוחך עבורו. ג'יפ רנגלר רוביקון ארוך
רק בבלימות תרגישו שיש תחתכם גלגלים של טרקטור

את עניין הבטיחות חייבים להזכיר, אם לא בתחילת המבחן אז באמצעו – הג’יפ רנגלר זכה לציונים נמוכים במבחני ריסוק, מה שאומר שהבודי בילדר הזה לא ממש יגן עליכם בתאונה קשה, ובמהירות גבוהה… כן, צריך לדעת עם איזה רכב לעשות תאונה, טפו טפו, חמסה חמסה, ולמי שבטיחות בראש סדר העדיפיות שלו, או אם נסיעות בינעירוניות תכופות מאפיינות את היום יום שלו, הייתי ממליצה לא להכנס לרולטה הזו, ולראות אם המובילאיי יציל אתכם או לא.

מערכת המובילאיי מתריאה, והוכיחה את יעילותה בשמירה ומניעה מפני תאונות דרכים, אבל היא לבדה לא יכולה באופן אקטיבי להציל אתכם, אלא רק לצפצף ולהזהיר. ב-2019, מערכת בטיחות ברכב שרק מתריעה, זה לא מספיק.

ג'יפ רנגלר ליום יום

המנוע החדש של הרנגלר האייקוני יהיה בנפח 2 ליטר טורבו, מערכת הנעה 4 על 4, עם הספק של 272 כוחות סוס, ומומנט של 40.8 קג”מ ב-3,000 סל”ד. מנוע דינאמי וחסכוני בדלק יחסית לרנגלר היוצא, המשודך לתיבת 8 הילוכים.

מערכת ההנעה, ארבע על 4 ארבע לא קבועה, וישנה אפשרות בחירה במצב נהיגה ארבע על ארבע לכביש. גם בנסיעות עם מהירות בינעירונית ממוצעת גבוהה, המנוע שומר על סל”ד נמוך במהירות גבוהה, ונסיעה שקטה יחסית. כביש 6 מעולם לא הרגיש כל כך חלק. ההגה קצת קל, מורגש שזה הגה של רכב לשטח, אך עדיין סיפק את תחושת הביטחון שהייתי צריכה בנסיעה מהירה.

מנוע השני ליטר התגלה כחזק מספיק. מפתיע מאד. רכב שטח שטח שמצליח להטמע בקהל המכוניות המשפחתיות, כלומר רק בתחושה, כמעט, אבל לא בלוק. ברור שכל העיניים היו “על הרכב”. הוא כזה יפה, אז איך לא. בבלימות, בעיר ומחוץ לעיר, מרגישים שמדובר בגלגלים אחרים, מפלצתיים כמעט, כמו של טרקטור. תחושה מוזרה וצלילים מוזרים.

למפרט הטכני המלא

כל העיניים עליו. ג'יפ רנלגר החדש 2019
תא נהג פשוט מובן ויפה. ג'יפ רנגלר דשבורד

כמו כל תא הנהג והנוסעים, פשוט וברור פה. כן, יש מושבי עור, כי זו גרסת אבזור גבוהה יותר, יש גג קשיח פריק, שאפשר לפרק עצמאית, (את החלק מעל הראש. הגג כולו גם פריק, אבל זה כבר סיפור לאנשים עם שרירים וזמן פנוי), וליהנות מיום שמשי וים פוזה. יש מערכת מולטימדיה טובה, מובנת ופשוטה, אליה מחוברים רמקולים טובים ותו לא. בזמן הנהיגה, מיששתי את אחורי ההגה ונגעתי בטעות בכפתורים שהתגלו כפתורי שליטה על מערכת המולטימדיה, זה היה נחמד מאד וחכם מאד. הנדשת אנוש במיטבה.

יש לרנגלר שדה ראייה טוב אפילו שהשמשה הקדמית והאחורית צרות יחסית, רואים טוב בזכות הישיבה הגבוהה. הכניסה והיציאה מהרכב מעניינים, מדובר בטיפוס לרכב, בכדי להכנס אליו, אבל אין תלונות, זה הכיף ברכב הזה. הוא משהו אחר לגמרי. מפלצת חביבה. שומר חמודי כזה בכניסה למועדון.

סשן צילומים שלוליות גדולות, גבעות ומכשולים

מהמקום הפחות טבעי שלו – הכביש, עברתי לבית שלו – השטח. בשורה אחת – ג’יפ רנגלר אוכל שטח בלי מלח. אבל אני מלכת הכביש, אז לא אתגרתי עשירית ממה שהוא מסוגל לו. נסעתי בשבילים, בבוץ, בשלוליות, בשטח עם עבירות נמוכה, התחפרתי קצת פה ושם, וזה היה מגוחך עבורו, הוא חצה את זה ונהם “אמ אמ אמ, תני לי עודדדדדד!”.

מה אני אגיד לך, “מצטערת ממי, קח עוד שלולית… הנה קצת כורכר. הנה אני אתן הרבה גז כדי שתחצה את השביל הבוצי הזה מהר. אני לא הקהל הטבעי שלך, אני זאת שרוצה אותך כדי להסתובב איתך בהרצליה-רמת השרון ולהוציא לאנשים את העיניים. ורצוי שתהיה נקי, בלי כל הבוץ הזה”.

אני חייבת לספר שהתאהבתי ברכב הזה. מה זה התאהבתי. הייתי מאוהבת בו, והרגשות חזרו. ג’יפ רנגלר מרגיש כמו בוגי גארד ענק, שהולך איתך לכל מקום. זו תחושה ממכרת. זה רכב שטח חזק, עם המון כוח, מרווח גחון ענק, זוויות גישה ונטישה רחבות. אוכל מהמורות או מרחף מעליהם. הוא גם משפחתי במידות שלו, מרווח – עם מקום ל4-5 אנשים. הוא דינאמי, גבוה מאד, והנהיגה בו מהנה בעיר ביום יום וגם אם תסעו רחוק יותר תגלו נסיעה נוחה וסלחנית.

זהו, הגיע סוף מבחן הדרכים. קשה להיפרד.

מחירים
גרסאות הרנגלר מתומחרות בין 300 -419 אלף לגרסה הארוכה והכי מאובזרת, כש
רכב המבחן עולה 400 אלף.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − 2 =