מאזדה 2 2021 מנוע 1.5 ל’ Pure White – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מאזדה 2 2020 מחיר
מאזדה 2 2021 מבחן דרכים

המאזדה 2 בדורה הנוכחי הגיעה לישראל בשנת 2015. כעת, 6 שנים אחרי, עברה מתיחת פנים קלה אך המכלולים המכאניים נותרו כשהיו. מה דעתנו על כך? הכל במבחן שלפניכם

 

עיצוב חיצוני

גם לאחר 6 שנים מהיום שהגיעה לישראל, המאזדה 2 נראית לטעמנו מעולה. החישוקים והשבכה הקדמית הם עיקר השינוי ועוזרים למאזדה לשמור על מראה רענן. השבכה גדולה וכוללת פס ניקל מבריק התוחם בינה לבין הפגוש והפנסים. העיצוב של שאר חלקי המרכב אינו “פורץ דרך” אלא נקי ו”זורם”. מאזדה קוראים לשפת העיצוב הזו ‘קודו’. אנחנו קוראים לזה עיצוב נאה ומוצלח. 

 

מאזדה 2 יד שנייה
מאזדה 2 תא נהג
מאזדה 2 מולטימדיה
מאזדה 2 Pure White

מאזדה 2 למכירה

 

מבפנים

הכניסה למאזדה 2 מתבצעת ללא מפתח וחושפת סביבת נהג מוכרת הנשארת נאמנה לרכבי המותג עם מספר סממני עיצוב מוכרים: ההגה, פתחי המיזוג, מסך המגע הבולט כלפי מעלה ועוד. איכות החומרים מגוונת – משטח הדשבורד העליון עשוי מפלסטיקה קשה אך חלקו הקדמי והדלתות עטופים בחומרים רכים יותר. איכות ההרכבה טובה כמצופה. בגרסת המבחן, Pure White, שזו הגרסה המאובזרת מבין שלושת הגרסאות בהן מוצעת המאזדה 2, צבע המושבים לבן והמוטיב חוזר גם בדיפוני הדלתות. 

סביבת הנהג אינטואיטיבית וכוללת בקרת אקלים נפרדת. מסך המגע אינו גדול במיוחד (7″) וכולל תמיכה בעברית וחיבור לאנדרואיד ואפל. כצעד בטיחותי, מהנדסי מאזדה בחרו שמעל 10 קמ”ש לא ניתן להשתמש במסך כמסך מגע והשליטה על מערכת המולטימדיה מתבצעת באמצעות בורר הנמצא בין המושבים הקדמיים.  חובבי הרטרו והנוסטלגיה יוכלו למצוא נגן תקליטורים, בהחלט נדיר בנוף המקומי. במסגרת אבזור הפנים בלטה בחסרונה משענת יד בין המושבים הקדמיים ומקום להניח את הסלולארי (הלו, מאזדה, אנחנו בשנת 2021), אך מנגד, לרשות הנהג והנוסע עומדים שני חיבורי USB, חיבור 12 וולט וחיבור לכרטיס זכרון. 

במושב האחורי מצאנו מרווח ראש סביר, אך אדם גבוה יתקשה לשבת בנוחות במידה והנהג שלפינו גבוה גם הוא (כמקובל בסגמנט). המושב האחורי מעוצב וכולל שקע לנוסעים בשני צדדיו. פרט לכך, האבזור מאחור דל (גם כן כמקובל בסגמנט) – אין תאי אחסון בדלתות, אין תאורה לנוסעים מאחור, אין מזגן ואין שקעי טעינה. תא המטען מסוגל להכיל 280 ליטרים באמצעות פתח הטענה צר יחסית. 

 

מאזדה 2 המלצה
מאזדה 2 מתיחת פנים
מאזדה 2 מנוע
מאזדה 2 מנוע 1.5 ליטר עם 116 כ”ס

 

Zoom Zoom

בטרם נלחץ על כפתור ההתנעה נספר לכם שמאזדה, בניגוד לרוב יצרני הרכב, פנו לכיוון שונה. בעוד שרוב יצרני הרכב פנו למנועים קטנים המשלבים מגדש טורבו לטובת שילוב של כח זמין, חסכון בדלק וזיהום אוויר מופחת, מאזדה פנו לטכנולוגיה שונה לה הם קוראים Skyactiv. טכנולוגיה זו, לטענת מאזדה, עוזרת בשיפור צריכת הדלק והביצועים. בסיסה של הטכנולוגיה פשוט ונסמך על העלאת יחס הדחיסה של המנוע (היחס שבין הנפח המקסימאלי (כאשר הבוכנה נמצאת בנקודה התחתונה ביותר) למינימלי (כאשר הבוכנה נמצאת בנקודה הגבוהה ביותר) בצילינדר). מנוע ה- 1.5 ליטרים המשודך למאזדה 2 מספק 116 כוחות סוס ב- 6,000 סל”ד ומומנט מירבי של 14.8 קג”מ ב- 4,000 סל”ד. 4,000 סל”ד לשיא המומנט מייצר רצועת כח צרה יחסית של כ-2,000 סל”ד, מה שאומר שצריך לעלות בסל”ד על מנת להפיק ביצועים טובים מהמנוע הזה. המנוע מחובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה יחסית.

אנו מתניעים בלחיצת כפתור את מנועה של המאזדה 2, מורידים את בלם היד הידני ומתחילים להתגלגל. המאזדה הקטנה מספקת נוחות נסיעה טובה יחסית בעיר, אך המושב לא מהטובים שנתקלנו בהם – התמיכה הצידית אינה טובה, ובסיס המושב קצר ואינו תומך בירכיים. רעשי רוח החלו להשמע במהירות של 110 קמ”ש, מהירות בה אם תפעילו את בקרת השיוט, תגלו שהיא אינה אדפטיבית. 

ה-Zoom Zoom  והעיצוב הדינאמי מחייבים אותנו להכנס לכבישי נהיגה. במצב ‘ספורט’, תיבת ההילוכים תשמור על סל”ד גבוה לטובת זמינות כח, והמהדרין יוכלו להעביר למצב ידני ולשלוט בהעברת ההילוכים באמצעות המשוטים הנמצאים מאחורי ההגה או באמצעות ידית ההילוכים. המנוע אינו מספק מחץ ותאוצה משכרת כמו במנועי הטורבו, וצריך לעלות בסל”ד על מנת להינות ממנו, אך כן מדובר ביחידת כח חסכונית יחסית בדלק – כ- 14.5 קמ לליטר במבחן שלנו. בסל”ד גבוה אגב, צליל המנוע חודר לתא הנוסעים ואינו נעים במיוחד. 

המאזדה 2 מצויידת במערכת בטיחות בהתקנה מקומית עקב חוסר בהתראה קבועה של שמירת מרחק. מנגד, מותקנות בה מערכות בטיחות מקוריות וביניהן – התראה על גבי המראות לרכב בשטח “מת”, בלימה אוטונומית, תאורת לד, 6 כריות אוויר ועוד. 

 

מאזדה 2 מחיר
תוספת מערכות בטיחות מתקדמות
מאזדה 2 סקירה תמונות 2021
מאזדה 2. למי שמחפש אמינות וסחירות

 

לסיכום –

במחיר של 115,900 אלפי ש”ח לא מדובר ברכב זול. יש מספר דברים בסיסיים שהרגשנו בחסרונם אך מנגד, הנוסחה הפשוטה של מנוע אטמוספרי ותיבת הילוכים פלנטרית, מייצרים אמינות וסחירות עתידית טובים. למי ששני דברים אלו בראש מעיניו, מדובר באחת הבחירות ההגיוניות מתוך מגוון רחב של רכבים בסגמנט. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten + seven =