מאזדה CX-90 בגרסת 7 מקומות – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מאזדה CX90
מאזדה CX-90 שבעה מקומות

 

מאזדה מפתיעה עם דגם 6-7 מקומות (ובשנה הבאה גם 8 מקומות), ויחידת הנעה “היברידית קלה”. המותג היפני שינה את פניו בשנים האחרונות, ומישיר עיניו אל מותגי היוקרה מגרמניה – מעלה את רמת האבזור האיכות וההרכבה בתא הנוסעים, וגם מעבה את מפרט הבטיחות. האם כעת הוא שווה בין שווים?

 

אחת המכוניות המעניינות שהגיעו לאחרונה לארץ, היא מאזדה CX-90, מכונית פנאי-שטח, קרוסאובר, בגרסאות שישה ושבעה מקומות, ובשנה הבאה תגיע גם בגרסת שמונה מקומות. מאזדה היא מותג שהשתנה לא מעט בשנים האחרונות. היצרן אומנם לא שיווק יותר מדי דגמים חדשים, אבל כן מיתג את עצמו מחדש, הפך לאלגנטי וליוקרתי יותר, מתוך רצון ומטרה להשתלב בתוך קטגוריות פרימיום ויוקרה, ולהפוך למתחרה היפני הראשון מול שורת יצרניות גרמניות. 

מאזדה CX-90 היא מכונית יפה ומרשימה מאוד מבחוץ ומבפנים. הגודל הפיזי שלה, 5.1 מ’ אורך לא פגע בצורתה החיצונית, ולא הפך אותה בשם העיצוב לשימושיות מרבית, לאונייה מגושמת. מול המתחרות שלה, בדגמי שישה-שבעה מקומות, היא האלגנטית והיפה ביותר. אומנם יש סוג של שקט תעשייתי מכיוון היצרן והמותג, אך מותג מאזדה, ממשיך להימכר בישראל כרגיל. כלומר, ב”כמויות נאות”. זאת, בזכות המוניטין הטוב וארוך השנים של המותג בארץ. 

בלי דגמים חדשים ובלי חדשות גדולות, מאז תחילת השיווק של הדגם המוצלח ביותר שלו, מאזדה 3 החדשה בשנת 2020, המותג עדיין ניצב קבוע וחזק בין חמשת המותגים הנמכרים בישראל, פחות או יותר, ותמיד בקצה העליון של הטבלה. חייבים להודות, שזה מרשים להיווכח ולראות כל פעם. 

 

 

המחירים בשוק הרכב השתנו, וגם מאזדה תמחרה גבוה יותר את היצע הדגמים שלה, ועדיין הצרכן הישראלי מצביע ברגליים ומגיע לסוכנויות ובוחר – מאזדה. לפיכך, לא הופתעתי לראות איזו התלהבות נרשמה כשדגם ה-CX-90 נחת בישראל. כמי שחיה ברשתות החברתיות, היה שילוב של התרגשות וערנות גבוהה, וכן, גם תגובות צוננות לגבי התמחור ה”מעניין” של טווח המחירים בין 385-400 אלף שקל. התמחור הגבוה יחסית, והמותג היפני הצנוע של פעם, עדיין לא מתחברים יחדיו בראש של צרכני הרכב.  

עם זאת, מאזדה כן השתנתה בשנים האחרונות, בכל הקשור לשימת דגש על אבזור, נוחות, איכות החומרים, ההרכבה ועל העיצוב. היא פחות השתנתה מבחינת מערכות ההנעה שלה ובטכנולוגיה, ויש לה קהל מסור, שאוהב אותה כפי שהיא, עם השינויים, עם התיקונים, ועם ה”שמרנות” הזו, בכל הקשור לטכנולוגיה בתא הנהג. אין בתא הנהג בשורה – אין פיצ’ר שיפתיע, או שיסובב ראשים בדגם החדש.

מאזדה CX-90 היא הסיפור של מותג מאזדה כולו – רכב אטרקטיבי מבחוץ, בעל עיצוב ייחודי, מקצה-לקצה, ואף מרשים בחלקים ממנו, כמו החזית, הפנסים, ועם פתיחת הדלתות. גם תא הנהג והנוסעים אלגנטי ונקי עם שילוב של חומרים איכותיים ויוקרתיים, מרווח פנים טוב ליושבים בשורה הראשונה והשנייה (תיכף נדבר על השלישית). ואז ניצבת מולנו במרכז מולטימדיה עם מסך יחסית גדול, אך עם ממשק ישן, ומסך שאינו “מסך מגע”, ותפעולו מאותה גלגלת של פעם, ותחתיה בקרת אקלים עם מתגים פשוטים.

 

מאזדה CX-90 החדשה

 

בעיניי, עיצוב תא הנהג גם מעט מיושן (אם כי, הכול יחסי). הקונסטרוקציה של הדשבורד כוללת מעין מדרגה במרכזו, לאורך כל התא, וזה ההיפך מזורם, נוח או מזמין. יש שיגידו, שזה עיצוב שיכול לעבוד ולמצוא חן בעיני חובבי המותג, ואוהבי היפניות בכלל. אבל לא בעיני אנשים שישבו בתא נהג/נוסעים של מכונית אירופית אחת או שתיים מהשנים האחרונות. 

עם הלחיצה על מתג ההתנעה, נשמע מנוע גדול ומגרגר. יחידת ההנעה של ה-CX-90, היא כפולה, והיברידית “קלה”. כלומר, כוללת מנוע בנזין, במקרה זה מנוע בנפח 3.3 ליטר טורבו, 6 צילינדרים, עם הספק של 345 כ”ס, ובנוסף, ישנה סוללת 48 וולט (ולא מנוע חשמלי, שאז היה הופך את הרכב להיברידי), שתיכנס לפעולה בעת שהרכב “משייט/גולש” בנסיעה, הסוללה תתערב כשאין צורך בעוד כוח (ולא לוחצים על דוושת הגז), או אז היא תיכנס לעבודה, ותניע את הרכב בכוח חשמלי, עד לרגע שתאיצו שוב. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים, עם תפעול קצת שונה. ההאצה מהמקום אורכת כ-6.9 שניות. נתון יפה.

המכונית הגדולה הזאת גולשת קדימה בשקט ובנוחות, אך המשקל שלה (2.1 טון) ניכר בתוך העיר, והתמרון ברחובות צפופים ופקוקים, בין מסגרות הילדים וסידורים, לא אידיאלי. מחוץ לעיר, זה סיפור אחר. האצות שקולות ישמרו על שקט בתא הנוסעים, וככל שהמהירות עולה, ייעודה של המאזדה הגדולה הזו מתחדד – מכונית אלגנטית מאוד, סולידית ונוחה, שמתעלה בלא מעט פרמטרים על  המתחרות שלה, דגמי שישה-שבעה-שמונה מקומות אחרים בקטגוריה. כמכונית שניצבת לבדה, היא מספרת סיפור אחד, ומול המתחרות היא סיפור שונה. וההשוואה הזו, בינה לבין אחרות מזכה אותה בהרבה נקודות זכות, ויתרונותיה מתחדדים. 

 

מאזדה 6 מקומות
מאזדה 7 מקומות. CX-90 מושב אמצעי

 

מבחינת מרווח הפנים, מדובר במכונית בעלת ממדים גדולים, אורך (5.1 מ’), ובסיס גלגלים באורך 3.1 מ’, מה שאיפשר להכניס שני מושבי קפטן גדולים בשורה השנייה ובשורה השלישית, בגרסת השישה מקומות. בגרסת השבעה מקומות הנבחנת, יש שורת שלושה מושבים שלמה בשורה השלישית. המושבים בשורה השנייה ניתנים להזזה קדימה ואחורה, שזה חשוב, לטובת מרווח הברכיים של היושבים מאחור. הנוסעים היושבים במושבי הקפטן יכולים לכוון לעצמם גם את משענת הגב, מטה ומעלה. בגרסת השבעה מושבים, שורת המושבים השלישית נמוכה למדי, ולכן נוסעים מבוגרים לא יוכלו לשבת בה בנוחות – היא מתאימה יותר לילדים. הגישה לשורת המושבים נוחה, עם קיפול שורת המושבים השנייה. תא המטען בנפח 608 ליטר בקיפול השורה השלישית.

רשימת האבזור ברמת הגימור הנבחנת, “אקסלוסיב”, כוללת: שבעה מקומות ישיבה בסידור 2-2-3, כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, זיכרונות למושב הנהג ולמראות הצד, חימום ואוורור למושב הנהג והנוסע, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, חימום לגלגל ההגה, מערכת זיהוי והתאמה אישית לנהג, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, וילונות נגללים בשורת המושבים השנייה, לוח מחוונים דיגיטלי ”12.3, ממשק Apple CarPly / Android Auto. רמת הגימור הגבוהה SIGNATURE, כוללת בנוסף: תצוגה עילית שמוקרנת על השמשה הקדמית, מערכת שמע בעלת 12 רמקולים ממותג Bose.

מבחינת מערכות בטיחות – הדגם כולל בשתי הגרסאות שלו: 10 כריות אוויר, התרעה במצב של עייפות נהג, בלימה אוטונומית בעת חירום, בלימת חירום מפני הולכי רגל ורוכבי אופניים, תיקון אקטיבי בעת סטייה מנתיב, מערכת זיהוי כלי רכב ב”שטח מת”, בקרת שיוט אדפטיבית, ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

 

למי הדגם הזה יכול להתאים?

 

בעיני רוחי אני יכולה לראות את השכנה שלי, שמאוהבת במאזדה CX-5 שבבעלותה, עוברת ל-CX-90, באופן אבולוציוני והרמוני. הסיבה שהיא נשארה עם המאזדה שלה, הייתה שלא היה דגם גדול יותר של המותג עד כה. מדובר בדגם ייחודי וייעודי לנישה מצומצמת, כפי שמאזדה עצמה תופסת אותו, רכב לקהל ספציפי, ולא רכב להמונים, כמו המאזדה CX5 או מאזדה CX3. 

מאותה סיבה גם לא נבהלתי למשמע מחיר הדגם. בתוך עמי ומדינתי אני חיה, כולנו ערים לעליות המחירים, בתחום הרכב ובכלל. מאזדה CX-90 מתומחרת לא רחוק מהמחיר שהיא ראויה לו. שוק הרכב הישראלי והצרכן הישראלי צמאים לאפשרויות נוספות של דגמי רכב שישה/שבעה מקומות, והמאזדה הזו משתלבת בזמן ובמקום, ומציעה אופציה בסגנון קצת אחר – מעוצבת ושימושית, ואפשר רק לברך על זה, שיגיעו עוד מכוניות מעניינות כמותה, ויגדילו את הקטגוריה ואת ההיצע. 

אין לי ספק, שחובבי המותג בעלי משפחות גדולות וגם לא גדולות, ירכשו אותה בקרוב, ייהנו ממנה, וגם יאהבו אותה כפי שהיא. יפה, סולידית, עם יתרונות מובהקים של סחירות גבוהה ושמירה על מחיר מחירון יציב וטוב. כי מאזדה זו מאזדה. 

 

 

@queenoftheroad.il מאזדה CX-90 (בגרסת 7 מושבים) סקירה לפני מבחן דרכים (שיעלה במלכת הכביש ובמוסף הרכב של גלובס באוגוסט). #mazdacx90 #mazdacx902023 #mazda ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש





 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 1 =