מדחס מזגן לרכב: תקלות נפוצות – איך בוחרים מדחס ואיפה רוכשים?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מדחס מזגן
מה עושים כשהמזגן לא עובד? בודקים את המדחס למזגן

 

מדחס המזגן ברכב הוא אחד החלקים החשובים ביותר במזגן הרכב, הוא נוטה להתקלקל עקב שחיקה או תחזוקה לא נכונה, בייחוד כאשר מדובר באזורים עם אקלים חם כמו בישראל. במדריך הבא תמצאו מידע שימושי אודות תקלות נפוצות במדחס וטיפים לבחירה חכמה של שירותי שיפוץ והחלפת מדחס לרכב

 

קיץ, עוד יום שרבי בישראל החמה, גל של חום שוטף אתכם בכניסה לרכב, אתם מדליקים את המזגן – אך הוא לא מקרר. מדובר בסיטואציה שכיחה למדי בחודשי הקיץ. החום הכבד מגביר את הסיכון להיווצרות תקלות במערכת המיזוג, מה שמצריך מאיתנו להקפיד על ביצוע טיפולי תחזוקה שוטפים של מזגן הרכב

 

תקלות נפוצות במדחס המזגן

 

ישנן מספר סיבות אפשריות לאי קירור המזגן ברכב, אחת הנפוצות שבהן קשורה לתקלה במדחס המזגן הרכב:

 

המדחס הינו חלק חשוב ומרכזי במערכת מיזוג האוויר ברכב, הוא מבצע דחיסה של גז והעברה של חום מחוץ לרכב, מה שמאפשר לנו ליהנות מחלל פנימי ממוזג ונעים ברכב. הוא מורכב ממספר חלקים כך שכל תקלה באחד הרכיבים עלולה למנוע פעולה תקינה של המדחס. בין תקלות אלה: שסתום התפשטות לא תקין, מדחס שהתייבש עקב אי פעילות לאורך זמן (לכן מומלץ להפעיל את המזגן לפחות פעם אחת בחודש למשך דקות ספורות לפחות גם בעונת החורף), שריפה או דליפה של אטם ציר המדחס, תקלה בקלאץ’ של המדחס, כניסה של נוזלים או אבק אל מערכת הקירור ועוד. 

 

כמה עולה מדחס מזגן
מדחס מזגן – להחליף או לתקן?

 

מה עדיף: שיפוץ או קניית מדחס?

 

השאלה אם יש לבצע שיפוץ או להחליף את המדחס תלויה במצב המדחס, אם מדובר במדחס ישן יחסית שצבר בלאי ההמלצה היא בכל מקרה להחליפו כך שנוכל ליהנות ממדחס תקין ואיכותי. בנוסף, עבודת התיקון עלולה להיות ארוכה יותר והעלות לרוב תהיה משתלמת לעומת התקנה של מדחס חלופי. נסביר – כשמדובר בהחלפה של יחידת מדחס מוכנה מדובר בהתקנה פשוטה של הוצאה המדחס התקול והכנסה של המדחס החלופי, כשמתקנים יש צורך בפירוק לגורמים של כל חלקי המדחס, החלפתם, ביצוע בדיקת תקינות כך שהזמן עלול להתארך והעלויות בהתאם.

בכל מקרה, במסגרת הטיפול יש לבדוק אם ישנן נזילות כלשהן במערכת ולבצע טיפול אוברול למערכת: החלפה של נוזל השמן בנוזל חדש ונקי, מילוי גז מחדש במידת הצורך וכן החלפה של רכיבים שצוברים בלאי כגון שסתום התפשטות, מסנן ומייבש וכן שטיפה יסודית במידה והמדחס התקול השאיר שבבים במערכת. ודאו גם כי הטיפול מגיע עם אחריות מקיפה ארוכת טווח.

 

איך יודעים איזה מדחס מזגן מתאים לרכב?

 

במרבית המקרים מזגן שלא מקרר אינו סובל דיחוי, בייחוד בחודשי הקיץ הלוהטים ובקרב משפחות המסיעות ילדים קטנים ברכב. ישנה אפשרות לרכוש מדחס מזגן ברשת ואז לפנות למוסכניק לשם ביצוע ההתקנה, אבל הדבר לא אידיאלי מכיוון שישנם סוגים רבים של מדחסים, צריך לבצע חיפוש יסודי על מנת להתאים את המדחס לדגם הספציפי של הרכב, לאתר מדחס איכותי שאינו שחוק ולאחר שנקבל אותו נצטרך לאתר מקום מתאים שיבצע התקנה מקצועית וכל זאת בחום הלוהט של הקיץ. לכן, ההמלצה היא לבצע קנייה של מדחס ממקום שמספק מדחס + התקנה. כך חוסכים זמן יקר ומקבלים אחריות מקיפה מאותה ספק ואין צורך לשבור את הראש בחיפושים מתישים.

 

 

איפה ניתן לרכוש מדחס מזגן לרכב?

 

כיום ניתן לבצע הזמנה אונליין של שירות אספקה והתקנת מדחס לדגם הספציפי שלכם. השירות של אתר מדחסים אונליין למשל מאפשר לכם לבצע הזמנה של מדחסים לרכב בתוך מספר דקות. ניתן להזין במערכת האתר את הפרטים של דגם הרכב שלכם, לקבל אונליין הצעת מחיר מתאימה ולקבוע תור למוסך במועד שמתאים לכם. עם סיום ההזמנה אתם מקבלים במייל וב-SMS פירוט מלא של ההזמנה ואף תזכורת ב-SMS טרום מועד התור שקבעתם. 

 

המחיר עבור מדחס חדש כולל התקנה וגז הוא 1,750 ש”ח + מע”מ

לדגמים: סיאט איביזה, מאזדה 3,5,6, סיטרואן C1, C4 ועוד…

*המחיר יכול להשתנות בהתאם לשנתון על המדחס וסוג הגז.

 

מאמר אורח: מדחסים אונליין – מדחסים לרכב

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 + fourteen =