מה למכוניות הפורמולה של מקלארן הבריטית ולחברת הטכנולוגיה הישראלית סטרטסיס?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

חלקי רכב תלת מימד
חלפים ממדפסת תלת מימד ישראלית

 

יצרנית מכונית המירוץ פרמולה 1 של קבוצת מקלארן מדפיסה בתלת מימד 9000 חלקים בשנה באמצעות הטכנולוגיות של חברת סטרטסיס הישראלית

 

קיצוצים תקציביים וזמני הפקה מקוצרים הובילו את מקלארן למציאת פתרונות טכנולוגיים שגם יחסכו כסף וגם יקצרו את זמני הפיתוח של מכוניות העתיד.

McLaren Racing, הבונה עבור קבוצת מקלארן הבריטית, את מכוניות מירוץ הפורמולה 1, דיווחה כי החברה מדפיסה בתלת מימד במסגרת פיתוח וייצור מכוניות הדור הבא, כ-9000 חלקים בשנה. הטכנולוגיה בה היא משתמשת: מדפסות הפולימרים הסטריאוליטוגרפיות Neo 800 של סטרטסיס הישראלית. 

״המהלך נבע מכורח המציאות ובשאיפה לחדשנות״, אמר טים צ׳פמן, העומד בראש חטיבת התלת מימד של מקלארן. ״קיצצו לנו בתקציב במהלך הקורונה וגם ביקשו שנקצר תהליכי הגעה לשוק עם דגמי מכוניות חדשים״. בין החלקים המודפסים ניתן למצוא חלקי ׳כנפיים׳, כמו גם חלקים גדולים יותר, המשמשים את גופי המכוניות עצמם. לדברי צ׳פמן, צוותי המירוץ מדווחים כי השימוש בחלקים החדשים הפגין תוצאות אופטימליות בזמן בדיקות שהתבצעו במנהרות רוח. ״מעבר לאיכות התוצאות, צמצמנו דרמטית את זמני הפקת החלקים וגם חסכנו לא מעט כסף״.

 

stratasys ישראל
הדפסת חלקים בגודל מלא וכלי עבודה לשימושי קצה. stratasys 

 

על פי צ׳פמן, העובדה שהחברה מחזיקה אצלה ׳צי׳ מדפסות, מאפשר לה ליצור את החלקים האווירודינמיים במתקן האם בבריטניה, בלי הצורך להשתמש בספקי משנה יקרים ולהשגיח מקרוב על איכות התוצאות. בנוסף, מדפיסים באתר גם מכשירי עזר לייצור וחלקים אחרים, שבעבר היו מיוצרים באמצעות כרסומות מתכת – תהליך ארוך ויקר. ״כך אנו גם חוסכים במתכת יקרה שכן בהדפסה אין כל בזבוז. הטכנולוגיה של סטרטסיס והחומרים החדשים להדפסה, לא משמשת רק להדפסת אבות טיפוס, כפי שהיה בעבר, אלא גם חלקים בגודל מלא וכלי עבודה לשימושי קצה״. 

לדברי צ׳פמן, אחד היישומים המרכזיים הוא באפשרות לפתח מכוניות יותר אווירודינמיות מעבר בעבר והמדפסות של סטרטסיס הצליחו לסייע בקיצור משמעותי של זמני הפיתוח. ״החלקים המודפסים גם נזקקים למעט מאוד עבודת גימור ידנית, הם מדויקים להפליא ומספקים לצוותים שבונים את מכוניות הפורמולה 1 חדשנות ורעיוונת נוספים לשיפור ביצועים״. 

מדפסות ה- Neo800 3D של סטרטסיס המדפסות בגדלים של 800x800x600 מ״מ, מאפשרות הפקת חלקים גדולים, או חלקים קטנים ומורכבים.״הגדולה של מדפסות התלת מימד היא ביכולת לבצע התאמות מהירות לצרכי הלקוח ולתפור חלקים מסויימים לשימושים ספציפיים״, אומר אנדי לנגפלד, נשיא סטרטסיס EMEA. “הטכנולוגיות שסיפקנו למקלארן, חוסכות כסף, מאיצות תהליכי פיתוח. מבחינתנו זו הדגמה מושלמת של שותפות בין שני גופים שכל אחד מוביל בתחומו״. 

 

אודות סטרטסיס (Stratasys)

Stratasys היא חברה גלובלית המובילה את המעבר העולמי לייצור תוספי (additive manufacturing), עם פתרונות הדפסה תלת מימד חדשניים, בתעשיות דוגמת חלל, רכב, מוצרי צריכה ובריאות. באמצעות מדפסות תלת מימד חכמות ומחוברות, חומרים פולימריים ומערכות תוכנה חכמות מספקת Stratasys יתרונות תחרותיים בכל שלב בשרשרת ערך המוצר. כיום, הגופים והארגונים המובילים בעולם פונים אל Stratasys כדי לשנות את עיצוב המוצרים שלהם, להכניס גמישות ומהירות הגעה למערכי הייצור והאספקה שלהם ואף ​​לשפר טיפול בחולים.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 3 =