מובילאיי: עד 2030 נכניס 17 מיליארד דולר ממערכות אוטונומיות ובטיחות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

זיקר 001
ZEEKR 001

 

מנועיי הצמיחה של מובילאיי – מערכות SuperVision והתקשרויות עתידיות בתחום הרכב האוטונומי – הכנסות צפויות של 17 מיליארד דולר עד שנת 2030. נכון להיום, למעלה מ-125 מיליון כלי רכב בעולם כוללים טכנולוגיה של מובילאיי

 

בתערוכת CES 2023, הציג פרופ’ אמנון שעשוע, מייסד ומנכ”ל מובילאיי, את ההובלה הגלובאלית של החברה בתחום הרכב האוטונומי וטכנולוגיות של מערכות עזר מתקדמות לנהג, והעניק פרטים חדשים על החזון העסקי של החברה משנת 2023 ואילך. שעשוע התמקד באופן שבו כלי רכב אוטונומיים (AV) יגיעו לצרכן הפרטי, לשוק בהיקף גדול, על ידי רתימת מערכות העזר המתקדמות לנהג של מובילאיי, SuperVision™, לשמש כבסיס לרמות גבוהות יותר של אוטונומיה.

מובילאיי צופה לצבר הכנסות של יותר מ-17 מיליארד דולר בתחום ה- ADAS עד 2030 – כולל 3.5 מיליארד דולר של הכנסות צפויות מ-SuperVision™ בלבד, מוצר שהושק רק ברבעון הרביעי של שנת 2021. הודות למוצרים חדשים נוספים כמו מערכת-על-שבב (SoC) EyeQ6™, צבר ההכנסות גדל בצורה מרשימה במהלך שנת 2022, שבה הוסיפה מובילאיי צבר הכנסות צפויות של 6.7 מיליארד דולר נוספים ממערכות ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג), עם היקף עתידי משוער של 63.6 מיליון מערכות.

מלבד הצמיחה בתחום הADAS, מובילאיי הכריזה על צבר הכנסות צפויות נוסף של 3.5 מיליארד דולר ממוצרי Autonomous Mobility-as-a-Service (ניידוּת אוטונומית כשירות) עד 2028, בהתבסס על עסקאות עם שלוש חברות גדולות, כולל פרויקט ניידות כשירות לרכב אוטונומי שסוכמה לאחרונה עם יצרנית מובילה של רכב מסחרי באיחוד האירופי. בנוסף, החברה צופה הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ממוצר AV לצרכן הפרטי ( Mobileye Chauffeur™) עד שנת 2030.

“בפרק הזמן הקצר שעבר מאז הנפקת החברה בחודש אוקטובר, העסקים של מובילאיי צברו תאוצה משמעותית”, אמר מייסד ומנכ”ל מובילאיי פרופ’ אמנון שעשוע. “זיהינו התרשמות חיובית בקרב לקוחותינו הקיימים ומיצרניות רכב חדשות. גורמים אלו מאמינים בחזוננו לבניית מערכות סיוע לנהג מבוססות ענן ובינה מלאכותית, וטכנולוגיה לרכבים אוטונומיים שהיא בעלת פוטנציאל צמיחה גלובאלי, ותספק יתרונות משמעותיים למיליוני נהגים ברחבי העולם.”

 

SuperVision 

 

מערכת SuperVision™ של מובילאיי, “Eyes on, Hands off”, זוכה לביקוש רב בקרב לקוחות הקצה בסין, שם יקבלו בקרוב למעלה מ-70,000 בעלי רכב חשמלי מסוג Zeekr 001 עדכון Over-The-Air  שיאפשר עדכונים משמעותיים בתחום המיפוי. כמו כן, מערכת הSuperVision™ תוטמע גם ברכבים החשמליים מדגם Zeekr 009 שיושק בקרוב, וכן בהשקות גלובליות קרובות של דגמים המשתייכים לשלושה מותגים אחרים מקבוצת Geely.

באמצעות שילוב מערכת חישה המבוססת מצלמות בלבד, ביחד עם טכנולוגיית המיפוי וקבלת ההחלטות של מובילאיי, מעניקה SuperVision™ ליצרניות הרכב פלטפורמה נוחה וגמישה לנהיגה “Eyes on, Hands off” התואמת מגוון של סוגי דרכים ותנאי נהיגה.

הצלחת המערכת ומהירות הפריצה לשוק הרכב בסין, הידוע כתחרותי במיוחד, הובילו לקידום עסקאות חדשות עבור מערכות מבוססות SuperVision™ ברחבי העולם. כך למשל, החלה מובילאיי לקדם יחד עם יצרנית רכב אירופאית יוקרתית פרויקטים שאמורים להיות מסופקים בשנת 2025, ופרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח עם לקוחות אחרים. בסך הכל, צופה החברה להיקף ייצור של כלי הרכב מבוססי SuperVision™ שיגיע ל-1.2 מיליון יחידות בשנה עד 2026.

נדבך נוסף וחשוב, נרשם בגזרתן של יצרניות הרכב הגדולות אשר מפגינות רצון עז למנף השקעות ב-SuperVision™ כגשר המאפשר תפקודים אוטונומיים “Eyes off” – המקבילים לרמה 3 ורמה 4 של SAE – במגוון רחב של סוגי דרכים ותנאי נהיגה. דבר זה מתאפשר בעזרת הוספת שכבות חישה נוספות וכוח מחשוב בצורה מודולרית על גבי הקונפיגורציה של סופרויז’ן, דבר המביא ליצירת ערך לצרכני כלי רכב פרטיים גם בטווח הזמן הבינוני על רצף הפתרונות בתחום ה “Eyes Off” 

 

המשך התקדמות בטכנולוגיה וולידציה של ניידות כשירות 

 

בנוסף ל-SuperVision™ ורכב אוטונומי לצרכן הפרטי,  מובילאיי המשיכה במהלך שנת 2022 לפתח את טכנולוגיית הניידות כשירות לרכב האוטונומי, Mobileye Drive (MaaS). לאחרונה חתמה החברה על מזכר הבנות עם יצרנית עולמית גדולה של רכבים מסחריים לייצור של כמה אלפי יחידות. בשנת 2023 תמשיך מובילאיי לבחון את טכנולוגיות הרכב האוטונומי, עם תוכניות פיילוט של טכנולוגיית הרכב האחרונה שלהם שהושקה בגרמניה. על אף שינוי החשיבה המשמעותי שחל לגבי תחבורה אוטונומית בשנה האחרונה, מובילאיי נשארה ממוקדת באספקת טכנולוגיית רכב אוטונומי מודולרית הניתנת להרחבה.

הבטחת אמון הציבור והרגולציה בכלי רכב אוטונומיים לפני עלייתם על הכביש תדרוש ולידציה מקיפה ושקופה. פרופ’ שעשוע יפרט היום לראשונה את גישת הוולידציה התלת-שכבתית של מובילאיי לטכנולוגיית AV הממנפת את הנכסים הייחודיים של החברה. (כגון נתוני Road Experience Mapping™ ו-True Redundancy™). שילוב של מידע מנסיעות בעולם האמיתי, יחד עם שימוש בסימולטורים ולצד ולידציה בשיטת hardware-in-the-loop, מאפשר לחברה לרתום את נתוני הדאטא הנרחבים שלה לטובת פתרונות אוטונומיים בקנה מידה גדול. 

הפעילות עם חברות העובדות ביחד עם מובילאיי בפריסת ה-MaaS (ניידות כשירות) ממשיכה להתקדם גם היא. בתערוכת CES 2023, חשפה חברת HOLON, מתחום הAV, מערכת אוטונומית חדשה לשינוע נוסעים המופעלת על ידי Mobileye Drive™. זהו אחד מתוך פעילויות שונות שיש לנו ברחבי העולם עם חברות הבוחנות מודלים עסקיים שונים של AV.

מובילאיי מתייחסת לטכנולוגיית AV באופן דומה לדרך בה הפכה את טכנולוגיית ADAS לפופולארית וזאת באמצעות התמקדות בפתרונות שניתן לבנות אותם במחיר בר השגה, המסוגלים לעבוד ברחבי העולם ובנויים בצורה גמישה עבור סוגים שונים של כלי רכב. מובילאיי מזהה דרך ברורה וכלכלית לפיתוח כלי רכב אוטונומיים הן בבעלות צרכנים פרטיים והן כאלו המופעלים על ידי ציי רכב.

 

התרחבות נוספת ב-ADAS

 

התקדמותה של מובילאיי  מבוססת על החדשנות המתמשכת שלה בשוק ה-ADAS, שממשיכה לזהות בו ביקוש וצמיחה מסיבית. בשנה שעברה בלבד הושקו ברחבי העולם 233 דגמי רכבים עם הטכנולוגיה של מובילאיי.

התוכניות העתידיות של מובילאיי בנוגע לחדשנות כוללות טכנולוגיות מפתח חדשות כגון רדאר מבוסס תוכנה- חיישן שיכול להעניק את היתרונות של לידאר (lidar) בעלות נמוכה באופן משמעותי. לאחר שהמחישה את הפוטנציאל של רדאר זה בשנה שעברה, החלה מובילאיי לשתף פעולה עם Wistron NeWeb, ספקית מנוסה של רדאר לרכב, כדי להכשיר את הטכנולוגיה לייצור תוך שנתיים מהיום. כל זאת בנוסף לפתרונות המתקדמים הנוספים של מובילאיי החל מטכנולוגיות מבוססות ענן וכלה בפתרונות התראת מהירות חכמות, ממשיכים גם הם להתבסס בקרב יצרניות רכב גלובליות מרכזיות.

כחברה שחזרה להיות ציבורית, ההיסטוריה של מובילאיי כחלוצה בתחום ה-ADAS מדגימה כיצד שינתה את העולם במהלך 20 השנים האחרונות, וכיצד תביא חדשנות לחיינו בכל העולם בשנים הבאות.

 

אודות מובילאיי:

מובילאיי (נאסד”ק: MBLY) מובילה את מהפכת הניידות עם טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית ומערכות הסיוע לנהג, תוך שימוש במומחיות בעלת שם עולמי בתחומי ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית, מיפוי וניתוח נתונים. מאז הקמתה בשנת 1999, הציגה מובילאיי טכנולוגיות פורצות דרך כגון מיפוי המונים REM™, חישת True Redundancy™ ו- Responsibility Sensitive Safety (RSS). טכנולוגיות אלו מניעות את תחומי ה-ADAS וה-AV לעבר העתיד של הניידות – כשהן מאפשרות כלי רכב בנהיגה עצמית ופתרונות ניידות, מניעות מערכות סיוע מתקדמות לנהג המובילות בתעשייה ומספקות מידע יקר ערך למיטוב תשתית הניידות. נכון להיום, למעלה מ-125 מיליון כלי רכב ברחבי העולם יוצרו כשהם כוללים טכנולוגיה של מובילאיי. בשנת 2022 נרשמה מובילאיי כחברה עצמאית נפרדת מאינטל (נאסדאק: INTC), אשר שומרת על רוב בבעלות.

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מובילאיי: עד 2030 נכניס 17 מיליארד דולר ממערכות אוטונומיות ובטיחות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × five =