רנו קולאוס 2022-23 קרוסאובר 5 מקומות – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רנו קולאוס 2023
רנו קולאוס חוות דעת

 

מה זה גדול, ממונע ועם סמל יהלום מקדימה, האח הגדול של רנו קדג’אר ורנו קפצ’ור, מבוסס על בן דוד יפני בשם ניסאן אקטרייל וחולק גנים עם מרצדס? הכירו את הרנו קולאוס. לקחנו אותו למבחן דרכים

 

רגע לפני שמתחילים, הייתי שמח להזכיר את הרנו קולאוס המקורי משנת 1999, קונספט פרוע המעוצב בקווים ישרים וקשתות. רכב שנראה עתידני והיווה השראה לרנו אוונטיים האוונגרדי מדי. כעבור עשור, בשנת 2009 רנו הציגו שוב רכב בשם “קולאוס”, הפעם היה מדובר בקרוסאובר בסיסי ופשוט למדי. כשרק ב-2017 רנו הציגה רכב הנושא את השם קולאוס, והפעם גם נראה טוב.

 

רנו קולאוס 2023

רנו קולאוס יד 2
רנו קולאוס החדש. עם מנוע 1.3 ליטר טורבו 158 כ”ס)

 

עיצוב

 

סעיף העיצוב הוא תמיד סעיף טריקי לכתיבה עבור כתבי רכב, שכן יופי הוא עניין סובייקטיבי. בעיני, הדור הראשון של הרנו קולאוס, (שאינו קונספט) היה מעט בנאלי, לעומת את מראה הדור הנוכחי החדש, שאני מאוד אוהב, כמו גם את הרנו מגאן האצ’בק דור 4. פשוט רכב יפה. הקולאוס עושה בדיוק את כל מה שהמגאן עושה, רק בגדול יותר, ולכן אני מרוצה. קווי העיצוב הישרים של הפנסים הקדמיים והאחוריים, פסי הניקל האופקיים על הכנפיים והדלתות, יוצרים מראה של רכב גדול ומרשים. גלגלי 19″ מוסיפים להופעה ה”כוחנית”. העובדה שהקולאוס הוא דגם לא שכיח בכבישי ישראל, משחק לטובתו ומדגיש את המראה שלו מול ים המכוניות המוכרות.

גם תא הנהג והנוסעים של הרכב נראה טוב. מושבי הרכב וחלק מהדיפונים בגווני עור חום (צבע כאמל, Camel) מוסיפים צבע חשוב ל”סאלון”. ישנה תאורת אווירה, שכוללת מספר צבעים לבחירה, אך הם “מעמיסים על העין” ולא מעניקים או יוצרים אווירה רגועה, צבע ריפודי העור החום עושה את העבודה בלי צורך בתאורה מיוחדת סביב.

נכון שהעיצוב רחוק מאד מהקונספט של שנת 1999, אבל בסופו של דבר גם עיצוב הרכב במציאות מוצלח למדי.

 

רנו קולאוס 2022
רנו קולאוס 2023

 

אז מה יש לנו מתחת למכסה המנוע?

 

מנוע 1.33 של רנו, המוכר בשוק, ומשווק ב-2 הספקים: 130 כ”ס ו-160 כ”ס (158 למי שחשובים לו הפרטים הקטנים). המנוע הזה מותקן בלא מעט  דגמי רנו, וגם במספר לא מבוטל של דגמי מרצדס, וסה”כ עושה עבודה טובה. ברנו קולאוס מוטמעת הגרסה החזקה, המפיקה כאמור 158 כ”ס, ומומנט של 27.5 קג”מ, המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית בעלת 7 הילוכים. המנוע הזה מהווה יחידת כוח מוצלחת לרוב, וגם בקולאוס מספק ביצועים טובים. הבעיה בקולאוס המגודל, שהוא שוקל כ-1600 ק”ג, והם משפיעים על הביצועים. אני לא מתכוון שחסר כוח, או שהמנוע “נחנק”, או אם אתם מאלה ששואלים את השאלה הפרה-היסטורית “עולה את הקאסטל?” אז התשובה היא כמובן “כן”, אך חסר “מחץ”. החולשה מורגשת בעיקר בזינוקים אגרסיביים, אך המצב משתפר בתנועה מהירה והקולאוס הופך לכלי שיוט לא רע.

 

רנו קולאוס מחיר
תא נהג רנו קולאוס

 

נוחות

 

חווית הנסיעה ב-SUV המגודל של רנו מעט מוזרה עבורי. אני חסיד של מכוניות קטנות ונמוכות. אני אוהב לנהוג “בתוך התנועה” ולא מעליה, ולכן, הגובה של הרנו קולאוס פחות קורץ לי. ברור לי שאני במיעוט מוחלט בימינו. תנוחת הנהיגה נוחה מאוד, המושבים בעלי כיוון חשמלי, וגם עם זיכרון, המאפשרים ליצור תנוחת ישיבה טובה ונוחות. שטח החלונות הגדול והגובה, מספקים לנהג שדה ראייה רחב, כאשר חיישני המרחק משלימים את תחושת השליטה בענק הזה.

 

רנו קולאוס מידות
ממדים מרווחים בתא הנוסעים

 

ממדים:

 

רנו קולאוס החדש מעט יותר קטן מסקודה קודיאק וטויוטה ראב 4, אך המידות שלו עדיין נדיבות (אורך 467.2 ס”מ, רוחב 184.3 ס”מ, גובה 166.7 ס”מ, בסיס גלגלים 270.9 ס”מ), כך שיש מספיק מרחב לנוסעים. הבעיה העיקרית תהיה לאנשים בגובה מעל 1.8 מטרים. אם תרצו להסיע אדם בגובה הזה במושב המרכזי מאחור, הוא יכיר את חלון השמש הפנורמי מקרוב מאד. אבל באמת שמעבר לזה מקום לא חסר בתא הנוסעים.

 

תא מטען גדול
שימושי למשפחה. תא מטען רנו קולאוס

 

מה לגבי הנסיעה ברכב? הנסיעה עצמה נעימה ונוחה. שיכוך המהמורות בדרך מוצלח, וגם מיעוט רעשי הכביש ביחד עם מערכת רמקולים מעולה (12 רמקולים וסאב וופר אקטיבי של BOSE), יוצרים ניתוק מהסביבה החיצונית, כאשר גם עבודות בכביש 4 וחפירות בכל אזור קריית אונו נבלעו תחת גלגלי הקולאוס, כלא היו. אוסיף גם, שגלגל ההגה הנוכחי של רנו (אותו פגשנו גם ברנו ארקנה) פשוט נעים לאחיזה. ההגה שמנמן במידה הנכונה עם בליטות שמספקות אחיזת הגה נכונה.

פחות התחברתי לתפעול מערכות הרכב, תפעול “צרפתי” משהו. כלומר לא אינטואיטיבי ודורש תרגול. למשל, הפעלת בקרת השיוט ומגביל המהירות מתבצעת מכפתור ייעודי ליד ידית ההילוכים, בעוד ששאר השליטה על מהירות השיוט ומרחק התנועה לפנים מבוצעת מההגה. בנוסף, פקדי השליטה על עוצמת הקול והעברת השירים מתבצעת מ-ידית ייעודית מאחורי ההגה, ליד פקד המגבים. לי, כבעלים של רנו, הידית דווקא הייתה נוחה, אבל לנהגים חדשים ברנו יידרש תרגול וגם להתרגל עם הזמן.

סה”כ חווית הנסיעה ברנו קולאוס טובה ונעימה. הכל פה מרגיש איכותי, הדוק ובנוי טוב, כאשר רק הנדסת האנוש המפורסמת של רנו מלמדת אותנו לדבר בצרפתית.

 

רנו רכב חדש
רמת אבזור אחת ב-195,000 שקלים

 

אבזור

רנו קולאוס כיום משווק ברמת אבזור אחת, “אקזקיוטיב” הגבוהה. מעבר למערכת הסאונד הטובה שהוזכרה קודם לכן, אנחנו מקבלים אבזור נוחות נוסף, כמו גג פנורמי נפתח, בקרת אקלים מפוצלת, עם פתחי מיזוג מאחור, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, ועוד.

 

רנו קולאוס בטיחות

 

חבילת האבזור הבטיחותי ברכב, סטנדרטית לשנת 2022, לרכב שמחירו נושק ל-200 אלף שקל:

יש בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום, שמירת נתיב, רק מה, מערכת השמירה על מרכז הנתיב מתריעה בלבד, ולא מתערבת. יש מעיין רעש התראה כאשר הגלגלים מתקרבים לשוליים. הרעש הזה דומה לנסיעה על פסי הפרדה צהובים מחורצים. מי שלא אוהב התערבות בנהיגה שלו יאהב את זה, אבל הנהג המודרני הממוצע, זה שהתרגל לבצע כמה שפחות מפעולות הנהיגה יבחין בחסרון של תיקון הסטייה.

 

רנו קולאוס מפרט טכני
רנו קולאוס מבחן דרכים

 

סיכום

 

רנו קולאוס, מצד אחד, מסמן וי על כל הסעיפים הדרושים כדי להצליח בשוק הרכב בימינו: הוא גבוה, מעוצב, מאובזר, ומנגד, מציג הנדסת אנוש צרפתית קלאסית, העדר היגוי אקטיבי, ונמצא בתחרות מאתגרת מאד בקטגוריה הקולאוס. המחיר, 195,000 שקלים מעמיד אותו מול מתחרים חזקים דוגמת טויוטה ראב 4 או סקודה קודיאק. יהיה מעניין לראות כמה גבוה הוא יגיע.

 

רנו קולאוס החדש 2022-23 שתי רמות גימור החל מ-184,990 ₪

רנו קולאוס קרוסאובר גדול מוצע ברמת אבזור חדשה – 194,990 ₪

רנו קולאוס קרוסאובר חדש (1.75 ל’ טורבו דיזל) – 164,990 ש”ח

רנו ארקנה קרוסאובר היברידי חדש 2022-23 – סקירה וחוות דעת

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

ten − 5 =