מזל טוב רכשתם רכב: אילו דברים אתם חייבים עכשיו לעשות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ביטוח לרכב

אילו חייבים לעשות במקביל לרכישת רכב, ועל מה אפשר לוותר? – כתבת אורח

במידה ואתם נמצאים לפני רכישת רכב, כדאי שתיקחו בחשבון שבכל מה שקשור להליך הקנייה של הרכב והן לתחזוקה, יש דברים שהינם בגדר חובה. לצד זאת, יש גם פעולות שתוכלו לבחור אם לנקוט בהן או אם לוותר עליהן.

חובות ובחירות

בחירה: בחירת הרכב, הדגם ורמת הגימור

אז זה אומנם נכון שבהליך רכישת רכב אתם מחויבים במידה כזאת או אחרת לתקציב אותו אתם מקצים למטרה וכמובן, גם לדרישות ולצרכים שלכם מהרכב. יחד עם זאת, חשוב שתזכרו כי זכות הבחירה לגבי דגם הרכב ורמת הגימור שלו, מונחת אצלכם בידיים – וחשוב שתנצלו את הזכות הזאת על מנת לבצע את הבחירה הטובה ביותר.

אז איך בדיוק מנצלים את הזכות הזאת? ראשית כל, מגדירים את מלוא הצרכים והדרישות שלכם מאותו הרכב, בשלב הבא, עורכים היכרות מעמיקה עם כל האפשרויות הרלוונטיות. ורק לאחר שיש לכם את כל הפרטים והמידע מבצעים בחירה – כאשר, חשוב שתהיו שלמים במאת האחוזים איתה – בכל זאת, הרכב שתבחרו אמור ללוות אתכם בשנים הקרובות.

בחירה: הדרך באמצעותה תשלמו עבור הרכב 

אם דיברנו על תקציב, אז נכון ששיקולים כלכליים שונים יחייבו אתכם במובן מסוים. אבל גם במקום הזה, חשוב שתדעו לזהות את החופש שלכם ואת אפשרויות הבחירה. אם אתם תוהים איך הבחירה באה לידי ביטוי ובכן, ראשית כל, יש לכם אפשרויות מימון שונות שחשוב להכיר – כלומר אם אין לכם את מלוא הסכום לקניית רכב חדש ואתם מעוניינים ברכב חדש שכזה – תוכלו לבחון את אפשרויות המימון.
מעבר לכך, באפשרותכם לבחור אם לרכוש רכב חדש, רכב 0 קילומטר (שהוא למעשה רכב חדש אשר נמכר בהוזלה), רכב יד שניה או אולי בכלל לבחור באפשרות של עסקת ליסינג – אשר תאפשר לכם ליהנות מרכב חדש מבלי הצורך לקנות אותו.

חובה: ביטוח חובה

אז אחרי שקניתם רכב, יש מחויבויות נוספות בהן חשוב לעמוד ואחת מהן היא כמובן ביטוח חובה. מדובר בביטוח אשר מחייב אתכם ע”פ חוק – יחד עם זאת, אם אתם מחפשים את אפשרות הבחירה גם במקום הזה, אז דעו שהיא טמונה בבחירת חברת הביטוח דרכה תעשו את הביטוח.

בחירה: ביטוח מקיף או ביטוח צד ג’

ביטוח צד ג’ וביטוח מקיף מהווים שתיהן כאפשרויות בחירה – תוכלו לבחור אם להסתפק בביטוח ג’ אם לעשות ביטוח מקיף – או לוותר על שתיהן ולהסתפק בביטוח חובה בלבד. בכל מקרה, בכדי לנצל בחוכמה את אפשרות הבחירה הזאת, חשוב להכיר ולבחון לעומק את 2 האפשרויות ובסופו של דבר לבצע את ההחלטה הנכונה והנבונה ביותר אותה תוכלו לעשות – בכל זאת, להחלטה זו יכולה להיות השפעה על מידת הביטחון והשקט הנפשי שלכם מהשימוש ברכב – יחד עם זאת, כל החלטה שכזאת טמונה בהוצאה כספית שגם אותה יש לקחת בחשבון.

חובה: לעשות טסט לרכב

הנה עוד חובה אשר בה אתם חייבים לעמוד והיא לעשות טסט לרכב. מדובר בחובה המתבצעת במסגרת של חובה נוספת בה עליכם לעמוד – והיא חידוש רישיון לרכב. בתחילת החודש הקודם לחודש בו יפוג התוקף של רישיון הרכב שלכם, תשלח אליכם בקשה לחידוש הרישיון.

בכדי שתוכלו לבצע את החידוש, עליכם לדאוג לעשות טסט לרכב – אשר מבוצעת באחד מאותם מכוני רישוי מורשים (הפרוסים בכל הארץ) ואמורה לכלול את כל הבדיקות הנדרשות, אשר ייעודן להבטיח שהרכב שלכם אכן תקין ובטוח לשימוש.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × one =