צרכנות: האם זה הזמן הנכון להחליף רכב? כתבת אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 


בעוד שיש אנשים שהחלטה לגבי החלפת הרכב היא פשוטה וקלה בעבורם, הם יודעים איזה רכב הם רוצים, יש להם את התקציב, החודשי או כולו להתקדם לרכב חדש, עבור אנשים אחרים מדובר בהחלטה מורכבת ואף כזאת מלחיצה, עד כדי כך שהם ימנעו מלקבל אותה, עד הגעה למצב של “אין ברירה”. ובכל זאת, אם הרכב שלכם התיישן, “עשה את שלו” ויותר מזה, או אינו מתאים לכם מבחינת המידות שלו והצרכים שהוא משרת, המאמר הזה נכתב בכדי לסייע לכם בקבלת החלטה מושכלת ונבונה, לפני רכישת רכב, הנה מספר טיפים שיסייעו לכם לחשוב ואולי גם להתנהל בצורה הנכונה: 

 

תקציב/יכולות כלכליות


אחד מהפרמטרים בעלי ההשפעה הגדולה והמשמעותית ביותר על ההחלטה האם להחליף רכב, הוא היכולות הכלכליות שלכם. מרבית הסיכויים שהמטרה שלכם תהיה ליהנות מרכב איכותי, מתקדם ומתאים יותר מזה שאתם מחזיקים ברשותכם – ולכן, תזדקקו לסכום כסף זמין. כיום יש לא מעט אפשרויות מימון אשר יכולות לסייע לכם ליהנות מהרכב המושלם גם אם אין ברשותכם את מלוא הסכום הנדרש. כדאי לבדוק את האפשרות לביצוע של עסקאות טרייד אין ולהבין מה סכום הכסף אותו אתם צריכים להוסיף בכדי לרכוש את הרכב שאתם רוצים להתקדם אליו. מאד יכול להיות שלאחר הבדיקות המקדימות תגיעו למסקנה שעדיף לכם לדחות את ההצעה ולחכות לתקופה כלכלית רגועה או טובה יותר. 

 

שינוי בצרכים


יכול להיות שהרכב אשר ברשותכם הינו במצב טוב, שהוא תקין והוא זמין לכם לכל נסיעה. יחד עם זאת, יכול להיות שהצרכים הפרטניים שלכם השתנו – לדוגמא, נולד לכם עוד ילד ולכן, אתם זקוקים לרכב גדול ומרווח יותר. או שסוג הנסיעות שלכם השתנה – לדוגמא, כאשר רכשתם את הרכב הנוכחי, רוב הנסיעות שביצעתם היו עירוניות ולכן בחרתם ברכב אשר מותאם לנסיעות עירוניות וכעת, בעקבות עבודה מחוץ לעיר, אתם זקוקים לרכב אשר מתאים יותר לנסיעות בינעירוניות. במידה וחל שינוי שכזה, כדאי בהחלט לשקול בחיוב את הנושא של החלפת רכב לרכב מתאים יותר וכזה אשר יספק מענה על הצרכים שלכם. 

 

האפשרויות העומדות בפניכן 


אם אתם שוקלים להחליף רכב, ההמלצה היא לבחון את כל האופציות, ביניהן:

  • טרייד אין – באפשרותכם להגיע לסוכנות רכב או לחברת טרייד אין, לקבל הצעה על הרכב אותו אתם מחזיקים ברשותכם והצעה נגדית על הרכב בו אתם מעוניינים – ולשלם את ההפרשים. ההמלצה היא לבדוק אפשרויות לעסקאות כאלו מול מספר חברות שונות – על מנת לאתר בסופו של דבר את החברה אשר תציע את העסקה ההוגנה והמשתלמת ביותר. 
  • עסקאות ליסינג – אם אתם מעוניינים ברכב מדגם חדש ואין לכם את ההון הראשוני הנדרש להשלמת ההכנסה. תוכלו לבדוק את האפשרות של עסקת טרייד אין, כאשר במקרים מסוימים ניתן לשלב עסקת טרייד אין גם בעסקה שכזאת, ככלל, בעסקת ליסינג אתם נדרשים לשלם מקדמה מסוימת וסכום חודשי קבוע על מנת ליהנות מרכב חדש, אותו אתם למעשה שוכרים מחברת הליסינג.
  • מכירת הרכב הנוכחי וקניית רכב חליפי – אפשרות נוספת היא פשוט לפרסם את הרכב שלכם למכירה באתרי יד שניה או למכור אותו לאחד מחברות הליסינג/ סוכנויות הרכב ולהשתמש בסכום הכסף שתקבלו לרכישת רכב אחר – שיכול להיות רכב חדש, רכב בעסקת 0 קילומטר או רכב מיד שניה – אשר יכול להתאים לכם יותר מהרכב הקודם. 

 

לסיכום, ניתן לומר כי בחינה מעמיקה של כל האפשרויות העומדות לרשותכם, תאפשר לכם להבין אם זה הזמן לעשות את הצעד הזה וכמובן גם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר וליהנות בסופו של דבר מהמענה הטוב ביותר על הדרישות ועל הצרכים שלכם מאותו הרכב. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 3 =