מרצדס EQE SUV (רכב פנאי שטח יוקרתי חשמלי) סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

EQE SUV
בהשקה הרשמית של ה-EQE SUV באמצע 2023.

 

מרצדס EQE SUV הוא רכב פנאי שטח חשמלי יוקרתי, הדגם החשמלי השביעי במספר ממשפחת ה-EQ שהגיע לארץ. בין הדגמים שהגיעו:  מרצדס EQS, ה-S קלאס החשמלי מלא, שבנוי, מעוצב, ומאובזר לעילא ולעילא, מרצדס EQE, רכב הסלון היוקרתי, EQA, רכב הפנאי העירוני יוקרתי, ו-EQB דגם חשמלי 7 מקומות.

בשנים האחרונות, נהגתי במספר דגמי EQ חשמליים מלאים – גם ה-EQE SUV שנהגתי ובחנתי רק עתה. יש מכנה משותף ברור מאוד לכל הדגמים, בעיקר בקטגוריות הגבוהות, EQS ו-EQE – הם קצה הטכנולוגיה, הטופ של הטופ, מאיכות החומרים, עד בידוד הרעשים, שיכוך “חד-פעמי” ו”אין דברים כאלה” יחד. מערכות הנוחות הן הכי מפנקות, ומערכות הבטיחות הן כל מה שיש לתחום הזה להציע. זו התחושה.

מרצדס EQE היא המקבילה החשמלית ל-E CLASS, ודגם ה-EQE SUV הוא גרסת הפנאי, ג’יפ של דגם הסלון החשמלי, שאגב, הכתרתי בין 3 המכוניות הטובות של השנה שעברה 2022–2023.

 

מרצדס EQE SUV מחיר
מרצדס EQE SUV

 

יחידת הנעה וביצועים

הרכב מבוסס על פלטפורמת ה-EQE וה-EQS, רק בתצורת SUV, עם כל חבילת הנוחות והבטיחות. יחידת ההנעה בגרסת המבחן שקיבלתי כוללת שני מנועים, עם הספק מרבי של 292 כ”ס, מומנט מרבי של 76 קג”מ, עם האצה מהמקום למאה קמ”ש ב-6.6 שניות, ומהירות מרבית אמיתית עד 210 קמ”ש. הסוללות בקיבולת 89 קוט”ש, עם טווח חשמלי מוצהר של עד 510 ק”מ, וטווח ריאלי משולב, בפועל, של 450 ק”מ.

העיצוב שלה עגול, אולי מדי, והמזל שלה שהיא כל כך נפלאה ומוצלחת, דבר המאפיל על העיצוב החיצוני. צבע המרכב של רכב המבחן שחור, הצבע הכי פחות מומלץ לדעתי. צבעי אפור ולבן עושים חסד עם העיצוב של הדגם.

הנסיעה ב-EQE בגרסת הקרוסאובר מהנה לא פחות מאחותה ה”סלונית”. הנסיעה בכביש עירוני או בין-עירוני משככת, נוחה ומבודדת בצורה יוצאת דופן. במבחן במסלול ישר וסגור הצלחתי לראות את נתון המהירות המרבית על הצג, אבל הייתה תחושה של נסיעה במהירות בין-עירונית ממוצעת. זו כמובן ה”גדוּלה” של מכוניות איכותיות.

קל ונוח לנהוג ברכב, להיעזר בפדלים מאחורי ההגה לשליטה בדרגות עוצמת הבלימה הרגנרטיבית – ללא רגנרציה, רגנרציה גבוהה ורגנרציה חכמה שמאטה את הרכב כל פעם שמערכות הבטיחות מזהות רכב קרוב מלפנים, מאטה את הרכב ומאחזרת אנרגייה חדשה לסוללה. ההאצות והתאוצות היו מהנות – מיידיות כשרציתי, או עדינות והדרגתיות, וצריכת החשמל בהתאם. בתוך העיר צריכת החשמל הייתה 19 קוט”ש ל-100 ק”מ, ואותן האצות במסלול הביאו כנראה את נתון הצריכה עד ל-25 קוט”ש ל-100 ק”מ. שני דברים קטנים שאציין כטעוני שיפור: הבלמים שנדרשו ללחיצה חזקה עד מעיכה אגרסיבית כדי להביא לעצירה מוחלטת, ובמהירות מאוד מאוד גבוהה, החלו להיכנס מעט רעשי רוח, שזה בעצם חתיכת קומפלימנט.

 

MERCEDES EQE SUV
דגם חשמלי נוסף במשפחת EQ. מרצדס EQE SUV

 

מידות הדגם מרצדס SUV EQE נדיבות ומשפחתיות פלוס – עם אורך של 4.86 מ’, רוחב של 1.94 מ’ גובה 1.68 מ’, בסיס גלגלים באורך של 3.03 מ’, תא מטען בנפח 520 ל’, ומשקל מכובד של 2.58 טון.

במרכז של תא הנהג מערכת המולטימדיה המוכרת עם ממשק ה-MBUX העדכני, בעברית, ומסך גדול חד, צבעוני ומתקדם בגודל 12.8 אינץ’. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’. מערכת השמע מוצלחת, מבית בורמייסטר, עם 15 רמקולים. סביבת הנהג והנוסעים עטויה ריפודי עור בהירים, ומעוטרת בחיפויים כסופים. כל אלה, בשילוב תאורת האווירה המהפנטת שמתגלה בערב סביב כל תא הנהג והנוסעים, הוא מופע אורות מרצדסי משובח, ויוצר אווירה מיוחד במינה.

 

מרצדס חשמלית

 

בטיחות

מרצדס EQE SUV החדש משווקת עם מגוון מערכות בטיחות, ביניהן: Attention assist המזהירה את הנהג בזמן אמת כאשר דעתו מוסחת, Active Brake Assist שבולמת את הרכב באופן אוטונומי כאשר היא מזהה סכנה, Active Lane Keeping Assist שפועל באופן אקטיבי בסטייה מהנתיב, מערכת סיוע לחנייה עם מצלמות היקפיות 360 מעלות, Driving Assistance Plus Package, מערכת פנסים, Digital light (אופציה) המקרינה סימוני עזר או סמלי אזהרה על הכביש, ועוד.

 

מרצדס 350 EQE SUV בגרסת הנעה כפולה, 4Matic, החל מ-707,800 ₪

 

מרצדס EQE SUV נבחרה לאחת מ-10 המכוניות הטובות של השנה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × one =