אלקטרה מוטורס תייבא אוטובוסים חשמליים עירוניים ובינעירוניים מהיצרנית הסינית Yutong

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אוטובוס חשמלי
אוטובוס חשמלי של יוטונג

 

אלקטרה מוטורס מקבוצת אלקטרה תייבא ותשווק בישראל את האוטובוסים החשמליים של הענקית הסינית Yutong

 

קבוצת אלקטרה בע״מ מדווחת על מהלך אסטרטגי להעמקת פעילותה בתחום התחבורה. הקבוצה חתמה, באמצעות חברת הבת, אלקטרה מוטורס (מוחזקת בשיעור של 51%) על הסכם ליבוא ושיווק של האוטובוסים החשמליים של הענקית הסינית Yutong, הנחשבת לאחת מגדולי יצרניות האוטובוסים בעולם. אלקטרה מוטורס תשמש כיבואן הישיר של האוטובוסים החשמליים בישראל. במסגרת שיתוף הפעולה תשווק אלקטרה מוטורס בישראל מגוון רחב של אוטובוסים חשמליים: עירוניים, בין-עירוניים, תיירותיים, פרווריים ומפרקיים ובמגוון גדלים

יוטונג, הממוקמת בעיר ז’נגז’ו בסין והיא הגדולה מבין יצרניות האוטובוסים בעולם עם ייצור של כ-45,000 אוטובוסים בשנה. החברה מסרה עד כה מעל 175,000 אוטובוסים מבוססי אנרגיה נקייה ללקוחות בעשרות מדינות בעולם. האוטובוסים החשמליים של יוטונג כוללים טכנולוגיה מתקדמת – יוטונג פיתחה הגנה ייחודית למארז הסוללות המותקן באוטובוסים. זאת בנוסף למערכות ניהול אנרגיה חדשניות, המאפשרות חסכון אנרגטי. 

 

איתמר דויטשר, מנכ”ל קבוצת אלקטרה: “ההסכם האסטרטגי עליו חתמנו עם יוטונג הסינית נועד לשרת את הביקוש ההולך וגדל לתחבורה חשמלית בשוק התחבורה הציבורית בארץ.  אלקטרה מוטורס תשווק את רכבי יוטונג לכלל מפעילי התחבורה בישראל,  הפועלים בשוק הנמצא בצמיחה מתמדת, הן בשל המשך המגמה של העמקת השימוש בתחבורה ציבורית, והן לאור תהליך המעבר לציי רכב חשמליים וידידותיים לסביבה החל משנת 2026.

אנו סבורים, כי הידע המקצועי והניסיון שנצברו במסגרת הפעילות הקיימת שלנו בתחום התחבורה הציבורית, המרוכזת תחת אלקטרה אפיקים, יתרמו למינוף הפעילות גם בתחום יבוא האוטובוסים החשמליים. השת״פ הנוכחי הינו נדבך נוסף במהלך האסטרטגי של כניסתנו לעולם התחבורה, אשר צפוי להמשיך לצמוח במהלך השנים הקרובות.״

תחום החשמול בישראל ברכבים הולך ומתפתח בשנים האחרונות וצפוי להמשיך לצמוח דרמטית לאור החלטת משרדי התחבורה ואיכות הסביבה הקובעת כי החל משנת 2026 ייאסר יבוא של אוטובוסים עירוניים מונעי דיזל, וכי עד שנת 2035 יוחלפו כלל האוטובוסים העירוניים מונעי הדיזל בישראל באלו המונעים בחשמל”.

 

אלקטרה בע”מ

אלקטרה בע”מ זכתה עם שותפותיה במכרז למימון, תכנון, הקמה תפעול ותחזוקה של הרכבת הקלה ‘נופית’ בין חיפה לנצרת. חלקה של אלקטרה בקבוצה הזוכה עומד על 40.05%. אלקטרה ושותפותיה יממנו, יתכננו, יקימו, יפעילו ויתחזקו את קו הרכבת הקלה המתוכנן, שאורכו 41 ק”מ, ושיתפרס על מסלול, שייסלל מנמל חיפה במערב ועד לנצרת במזרח, ויכלול 20 תחנות. תקופת הזיכיון של הפרויקט נקבעה ל-25 שנה, הכוללת תקופת הקמה של כ-4 שנים ותקופת תפעול ותחזוקה של כ-21 שנים. סך התמורה הצפויה לקבוצה הזוכה לאורך תקופת הזיכיון נאמדת בכ-13 מיליארד שקל.

בחודש ינואר האחרון, קיבלה אלקטרה אפיקים (מוחזקת ב-51% ע”י החברה) הודעה כי אושרה זכייתה במכרז  – של החברה הכלכלית גולן למתן שירותי תגבור לקווי התחבורה הציבורית באשכול התחבורתי המצוי בתחום המועצה האזורית גולן. החברה זכתה כאמור בזיכיון לתקופה של 10 שנים החל מסוף יוני 2024 להפעלת 60 קווי שירות לאוטובוסים בתחבורה ציבורית באשכול גולן. התמורה הצפויה במהלך תקופת הזיכיון עומדת על כ-300 מיליון שקל. (קבוצת אלקטרה קיבלה החלטה אסטרטגית לכניסה לתחום התחבורה לפני כשלוש שנים, אז רכשה את השליטה בחברת אפיקים).

 

קבוצת אלקטרה בע”מ, מהקבוצות הקבלניות המובילות בישראל. הקבוצה פועלת כיום, באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו”ל; הפעלה, שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל”ן בייזום, ומגזר הזכיינות.  

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven + two =