משפט תעבורה: תביעת מיליונים מול חברת הביטוח בשל תאונת אופנוע

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

תביעת ביטוח תאונת דרכים
תביעה ביטוח אופנוע בעקבות תאונת דרכים

 

 

משפט תעבורה: תאונת אופנוע שארעה לרקדנית ולארוסה, הפכה אותה לנכה, וגרמה לביטול חתונתם. תובעת מיליונים מחברת הביטוח
רקדנית מקצועית תושבת גוש דן (30) שרכבה עם ארוסה על אופנוע בדרכה לעבודתה, נפצעה קשה לאחר שהאופנוע עליו רכבו החליק על כתם שמן בכביש.
לאחרונה הגישה עו”ד טל יגור תביעה, בשמה של הצעירה, נגד חברת הביטוח שביטחה את האופנוע בביטוח חובה. על פי התביעה הצעירה הועפה מן האופנוע, שנסע במהירות רבה בטרם החליק, הוטחה במעקה הבטיחות ונפצעה באורח בינוני. ממקום התאונה, היא הובהלה לבית החולים, שם נמצא כי היא סובלת משברים רבים בגפיה. היא אושפזה למשך כעשרה ימים, במהלכם עברה ניתוח לשחזור וקיבוע מפרק ירך שמאל.
מבית החולים הועברה הצעירה לשיקום אורתופדי ממושך בבית חולים נוסף. במהלך אשפוזה אובחנה הצעירה כסובלת מפוסט טראומה, והחלה טיפול תרופתי. לאחר שחרורה מבית החולים, המשיכה התובעת בטיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק במסגרת אשפוז יום שיקומי, ובמקביל טופלה על ידי פסיכולוג ופסיכיאטר.
על פי התביעה, מאז התאונה, החלה הצעירה לסבול מכאבים מפושטים בכל חלקי גופה, מעייפות לאורך כל שעות היום, מקשיי שינה ומהפרעות ריכוז וזיכרון. ראומטולוג שבדק אותה קבע כי היא סובלת מפיברומיאלגיה – מחלה כרונית המתפרצת לעיתים קרובות לאחר טראומה גופנית או נפשית. לדברי העו”ד, בטרם התאונה צברה הצעירה רזומה עשיר, בארץ ובחו”ל, כרקדנית מקצועית. כמו כן, שימשה כמנהלת אדמיניסטרטיבית בחברה פרטית, והשתכרה היטב למחייתה.
על פי התביעה, הצעירה פסקה מלהלך בכוחות עצמה, אלא לטווחים קצרים, וגם אז היא מסתייעת במקל. למרחקים ארוכים, כך נטען, היא מתניידת בכיסא גלגלים.
מאז התאונה, כך נטען, הפכה הצעירה לשבר כלי, נאלצה לעזוב את מקום עבודתה, פסקה מכל פעילות ספורט וריקוד, ונאלצת להיתמך במשפחתה לא רק כלכלית, אלא גם בכל פעילויות היומיום. לדברי עורכת הדין, מעבר לתאונה שהחריבה את חייה, חוותה הצעירה גם טראומה קשה ביחסיה הבינאישיים. יחסי בני הזוג, שתכננו להינשא זה לזה, עלו על שרטון, אם בשל רגשי האשמה הקשים בהם נתקף בן הזוג עקב התאונה שארעה, ואם בשל מצבה הנפשי המתדרדר של בת זוגו.

תביעה לפיצוי של עד 2.5 מיליון

לפני מספר חודשים הגישה עו”ד יגור, בשמה של הצעירה, תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל”ל) להכיר בתאונת הדרכים כתאונת עבודה, ולהכיר בכל הנזקים, הפיזיים והנפשיים שנגרמו לה בעקבותיה, כפגיעה מעבודה. המל”ל קיבל את הבקשה, וועדה רפואית שמינה קבעה לצעירה נכות משוקללת וצמיתה בשיעור של 100%. לדברי העו”ד, עקב הכרה זו עתיד המל”ל להעביר לצעירה גמלה חודשית גבוהה לשארית חייה.
בנוסף, הגישה עורכת הדין, תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את האופנוע שעליו רכבו בני הזוג. בתביעה מתבקש בית המשפט להורות לחברת הביטוח לפצות את התובעת בסכום המקסימלי שבסמכותו (עד 2.5 מיליון שקלים). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום ברמלה.
עו”ד טל יגור עוסקת במימוש זכויות מול המוסד לביטוח לאומי, בתביעות נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים ועבודה, תביעות סיעוד, רשלנות רפואית, חבות וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. 
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × four =