טויוטה פיתחה כלים חדשים המסוגלים לייצר מימן מאלקטרוליזה של מים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מימן חשמל
ייצור מימן מאלקטרוליזה של מים באמצעות טכנולוגיית תאי דלק

 

 

טויוטה מאיצה את ההיפרדות שלנו מפחמן תודות להרחבת השימוש במימן – החברה פיתחה כלי אלקטרוליזה חדשני לשימוש במפעל בפוקושימה. זו שואפת לקדם את השימוש במימן לא רק בכלי רכב חשמליים מבוססי טכנולוגיית תאי דלק (FCEVs) במכוניות נוסעים, משאיות מסחריות ואוטובוסים, אלא גם באמצעות שימוש נרחב במגוון מוצרים על בסיס תאי דלק, כגון פיתוח והפעלה של גנרטורים נייחים

 

טויוטה ממשיכה להשקיע בפיתוחים לשיפור הסביבה והפיכת העולם לנקי יותר. בתוך כך היא משקיעה משאבים רבים לפיתוח ערים עתידיות חדשות תוך שימוש באנרגיה נקייה, ובמסגרת זו חברה טויוטה העולמית למחוז פוקושימה ביוני 2021 על מנת לקדם ייצור מבוסס מימן. כחלק מהמאמצים הללו, טויוטה משתפת פעולה עם קבוצת DENSO העולמית כדי להשתמש במימן לצד אנרגיה מתחדשת להפחתת הזיהום הנובע בפעולות הייצור. 

 

TOYOTA MIRAI
טויוטה מיראי

 

לאחרונה, פיתחה טויוטה כלים חדשים המסוגלים לייצר מימן מאלקטרוליזה של מים באמצעות טכנולוגיית תאי דלק fuel cell וטכנולוגיה נוספת בה עושה טויוטה שימוש ברכב המימן  – המיראי. הכלי החדש יופעל במרץ הקרוב במפעל DENSO Fukushima Corporation, אשר ישמש כמקום יישום טכנולוגי לקידום השימוש הנרחב בו בעתיד. טויוטה תאיץ את מאמציה לבנות מודל לצריכה מקומית של מימן מייצור מקומי, תוך שימוש בציוד אלקטרוליזה להפקת מימן נקי ולשימושו בתנורי הגז של המפעל.

בנוסף, טויוטה תפרסם את פרטי ההשקעות שלה לבניית מודל ניצול מימן כזה, מתוך כוונה להרחיב את יישום המודל למגוון גורמים מתעשיות ואזורים שונים.

ניצול המימן ב-DENSO Fukushima ייושם כפרויקט מסובסד על ידי הארגון לפיתוח אנרגיה וטכנולוגיה תעשייתית חדשה (NEDO). טויוטה הגדירה את השימוש במימן כקריטי לקידום יוזמות שמטרתן הפחתת פליטת CO2 כדי לתרום להשגת ניטרליות פחמן. בכך היא שואפת לקדם את השימוש במימן לא רק באמצעות כלי רכב חשמליים מבוססי טכנולוגיית תאי דלק (FCEVs) במכוניות נוסעים, משאיות מסחריות ואוטובוסים, אלא גם באמצעות שימוש נרחב במגוון מוצרים על בסיס תאי דלק, כגון פיתוח והפעלה של גנרטורים נייחים.

לשם כך, טויוטה פועלת עם שותפים שונים בתעשייה בתחומי ייצור, שינוע, אחסון ושימוש במימן. בנוסף, טויוטה מקדמת פעילויות הובלה, כגון פיתוח וייצור של משאיות מבוססות תאי דלק להובלת מימן. בעתיד, טויוטה מקווה לתרום להרחבת האפשרויות להפקת מימן באמצעות ביוגז המופק מזבל בעלי חיים בתאילנד בנוסף לפיתוח ציוד אלקטרוליזה.

 

לאחרונה, פיתחה טויוטה כלים חדשים המסוגלים לייצר מימן מאלקטרוליזה של מים באמצעות טכנולוגיית תאי דלק fuel cell וטכנולוגיה נוספת בה עושה טויוטה שימוש ברכב המימן  – המיראי.

 

FULE CELL

אלקטרוליזה

 

מאפייני אמצעי האלקטרוליזה 

 

אמצעי האלקטרוליזה החדש שפיתחה טויוטה, עושה שימוש בטכנולוגיית תאי הדלק של המיראי ושל אוטובוס Sora, זהו כלי חדש שפותח ואשר מנצל הן את הטכנולוגיה שטיפחה טויוטה במשך שנים רבות של פיתוח תאי דלק חשמליים, וכן את הידע והמומחיות שצברה ממגוון שימושים סביבות ברחבי העולם. תכונותיו המרכזיות: 

 

  • התאים המשמשים באלקטרוליזה של פרוטון חילופי ממברנה (polymer electrolyte membrane PEM) הם אמינים ביותר, מגובים בתוצאות הייצור והשימוש ההמוני של יותר מ- 7 מיליון תאים (מספיק לכ-20,000 רכבים חשמליים מבוססי תאי דלק) מאז הושק הדור הראשון של טויוטה מיראי בדצמבר 2014.

 

  • טויוטה השתמשה בטיטניום שפותח עבור רכבים חשמליים מבוססי תאי דלק ונמצא בשימוש מאז הדור הראשון של מיראי. הפיתוח נועד כדי לשפר את העמידות הנדרשת מציוד אלקטרוליזה, תוך שימוש בעמידות גבוהה בפני קורוזיה של טיטניום השומרת כמעט על אותה רמת ביצועים גם לאחר 80,000 שעות פעולה, כך שניתן יהיה להשתמש בו בבטחה לאורך תקופה ארוכה.

 

  • ניתן להשתמש/לחלוק יותר מ-90% מרכיבי תאי הדלק עבור רכבים חשמליים מבוססי תאי דלק ומתקני ייצור אחסון תאי דלק בתהליך הייצור החדש, כך הייצור המוני יכול להגיע לרמת עלות המאפשרת שימוש נרחב בו. יתר על כן, הדבר מקצר משמעותית את תקופת הפיתוח על ידי שימוש בטכנולוגיה, הידע והניסיון שנצבר במשך שנים רבות של פיתוח רכבים חשמליים מבוססי תאי מימן.

 

*אלקטרוליזה: פירוק תרכובת יונית ליסודותיה בעזרת זרם חשמלי

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × three =