נטישת הליסינג: הדרכים החדשות שהישראלים גילו לרכישת רכב – כתבת אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מימון לרכב
הליסינג לא שרד את הקורונה

 

 

במדינת ישראל, לחיות בלי רכב זה עניין לא פשוט למי שלא גר במרכזי הערים. התחבורה הציבורית אינה תכופה או טובה מספיק, כך שאדם שצריך להגיע ממקום למקום ביום יום, פשוט חייב רכב בבעלותו. אחת הצורות לרכישת רכב, שהייתה מקובלת בארץ בשנים האחרונות היא הליסינג. צורת רכישה שלאחרונה מאבדת מערכה, וחווה משבר בשל המחירים המאמירים, וירידה בכדאיות. הישראלים גילו דרכים אחרות לרכישת רכב… 

 

חגיגות הליסינג – היו ימים

 

אחת מהשיטות לרכישת רכב, שהפכה לשכיחה בישראל בשנים האחרונות, היא שיטת הליסינג. הרעיון של השיטה פשוט – הלקוח משלם לחברת הליסינג תשלום ראשוני מקדים, מקבל רכב חדש מהחברה, ולאחר מכן משלם לה תשלום חודשי קבוע שסוכם מראש. בסוף התקופה שנקבעה, הלקוח יוכל לבחור בין רכישה של הרכב מחברת הליסינג או המשך במסלול הליסינג עם רכב חדש. לאורך שנים עסקאות הליסינג פרחו בארצנו, אבל לאחרונה החלה להסתמן נטישה המונית של השיטה. מה בדיוק קרה? 

 

הישראלים גילו את חסרונות השיטה

 

לאורך שנים שיטת הליסינג עבדה. היא אפשרה לישראלים רבים, שלא בורכו בחיסכון גדול של כסף או לא רצו להשתמש בו לרכישת רכב, ליהנות מרכב חדש באמצעות מספר תשלומים מופחתים. אלא שעם הזמן, גילינו שלשיטת הליסינג יש גם חסרונות:

  1. עסקת ליסינג היא עסקת חכירה, מה שאומר שהרכב לא נרשם על שמכם, אלא על שם חברת הליסינג. כתוצאה מכך, אתם תלויים בחברה ולא בעצמכם, מה שעשוי להיות בעייתי במצב בו חברת הליסינג פושטת את הרגל למשל.
  2. אם החלטתם לרכוש את הרכב מחברת הליסינג, הדבר ייחשב כהעברת בעלות לכל דבר ועניין, כך שבעתיד כשתרצו למכור את הרכב, הוא יאבד מהערך שלו באופן משמעותי.

 

מימון לרכב

 

בשל החסרונות הברורים של שיטת הליסינג, ישראלים רבים עוברים לדרכים שונות כדי לרכוש רכב בצורה נוחה, שתמנע מהם היגררות למצבים כלכליים בעייתיים. אחת מהשיטות הללו, לפי חברת קפיטל מוטורס, היא מימון לרכב. השיטה מאפשרת השגה של הון לרכישת הרכב באופן מלא, לפי היכולות הנתונות של מבצע העסקה.

החברה שמממנת את הרכב מלווה ללקוח את הסכום הדרוש בעבור רכישת הרכב. לאחר שהוא רוכש את הרכב בו הוא מעוניין, הלקוח מחויב להחזיר את הסכום אל החברה, תוך כדי עמידה במסגרת הזמן שנקבעה בינו לבינה. בעסקת מימון לרכב מקבלים רכב חדש, כאשר בניגוד לעסקת ליסינג לרכב, הרכב מלכתחילה נרשם על שם הלקוח ולא על שם החברה.

 

טרייד אין

 

דרך נוספת לרכישת רכב היא ביצוע טרייד אין – שיטה רלוונטית עבור אנשים שיש ברשותם כבר רכב מסוים ומעוניינים להחליף אותו. עסקת הטרייד אין כוללת כמה שלבים. ראשית, בעל הרכב הישן מציע אותו לחברת הטרייד אין. בתמורה, הוא מקבל מהחברה הצעת מחיר על הרכב שלו. לאחר מכן, חברת הטרייד אין תציע לו רכב לרכישה.

אם הלקוח החליט ששתי ההצעות של חברת הטרייד אינן עולות בקנה אחד עם ציפיותיו, הוא יכול להסכים לעסקה ולשלם את ההפרש. צעד כזה יאפשר לו לקנות את הרכב במחיר נמוך יותר. ישראלים רבים שקונים רכב, מוכרים קודם כל את הרכב הישן, כדי ליצור הון מסוים לרכישת רכב. עסקת טרייד אין מאפשרת לכם להגיע אל ההון הזה בצורה פשוטה, מבלי לבצע חיפוש קדחתני אחר רוכש לרכב הישן שלכם.

 

פנייה אל היבואן 

 

באמצעות פנייה אל היבואן, חברות רבות הצליחו להוריד את המחירים ברכישת רכבי חברה חדשים. הרבה חברות בארץ, קטנות, בינוניות או גדולות, זקוקות לציי רכבים לצרכים שונים. אם בעבר אותן חברות היו מחזיקות בציים כאלו באמצעות ליסינג תפעולי, כיום הן מעדיפות לפנות באופן ישיר אל היבואן ולרכוש ממנו את הרכב. המעבר הזה מחברת הליסינג אל היבואן מתרחש בעיקר עקב סיבות כספיות – לטווח הארוך, חברת הליסינג יקרה יותר עבור אותם עסקים.

 

מימון באמצעות חסכונות 

 

דרך נוספת בה ניתן לממן רכישת רכב היא באמצעות החסכונות שמחזיקים ישראלים רבים, כמו פנסיה, קרן השתלמות וקופת גמל. אפיקי חיסכון לטווח ארוך מאפשרים כיום לקבל הלוואה בתנאים משתלמים ובהחזרים נוחים, מהגוף בו שמור החיסכון. הערבות להחזר ההלוואה הוא הסכום שנחסך עד כה באותו אפיק חיסכון.

 

לסיכום, ליסינג הוא כבר לא חזות הכל ברכישת רכב ללא הון עצמי. הישראלים, כמו הישראלים, מצאו דרכים חדשות להשיג את שלהם. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 4 =