סדר עולמי חדש: ג’נסיס GV60 חשמלית יוקרתית – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ג'נסיס GV60 מחיר
ג’נסיס GV60

 

ג’נסיס GV60 מכונית הפנאי החשמלית יוקרתית החדשה, מתחרה קשה מול מותגי יוקרה ותיקים ומדושנים. עם הספק גבוה (318 כ”ס), וסוללה שתיקח אתכם מעבר ל-400 ק”מ, יש למתחרות שלה ממה לחשוש, וגם הרבה מה ללמוד

 

בשנים האחרונות, עם כניסת אופנת הקרוסאוברים לחיינו, אנחנו מזהים מגמה של העתקה ושיבוטי מכוניות. מלבד זה שהרבה דגמים מזכירים או דומים ממש אחד לשני, אנחנו יודעים ששיתוף פעולה בין יצרניות קיים ורק מתרחב עם השנים, בעיקר בשל עלויות מחקר ופיתוח. פשוט יותר משתלם לחבור ליצרן שיש לו את החלקים, מכלולים, טכנולוגיות, ופשוט לקנות ממנו ישירות. ובשורה, קשה להפתיע כבר חובבי רכב, עם רכב ממש ממש שונה, ייחודי, בעל עיצוב “מרים גבות”. ואז הגיעה הג’נסיס GV60. רכב קרוסאובר, SUV חשמלי מלא, רכב חשמלי שני במספר למותג הצעיר למדי, ג’נסיס, מותג היוקרה מבית יונדאי. קונצרן ענק שעשה מהפכה פנימית, ששינתה את המותג, וסללה את דרכו לחוד החנית של תעשיית הרכב, ובשל אותם חידושים, ושינויים מבורכים, גם עולם הרכב שינה פניו בהתאם.

ג’נסיס GV60 נוצר על אותה פלטפורמה גלובלית מודולרית חשמלית (E-GMP) כמו היונדאי איוניק  5 (בגלל זה תשמעו אנשים משווים בין השתיים, על אף שהן ממש לא יושבות על אותה קטגוריות, הג’נסיס קרוסאובר חשמלי יוקרתי, האיוניק, חשמלית לעם). וכן, גם הקיה EV6, שהעולם לא מפסיק לדבר עליו כבר שנה. אז בסיס טוב, אנחנו יודעים שיש, פלטפורמה עם שלדה חזקה, משקל נמוך וחלוקת משקל אופטימלית, המאפשרים למקסם את היכולות הדינמיות של הרכב.

 

 

ג'נסיס gv60 יד 2
מערכת רגנרציה מצוינת שתחזיר לכם אנרגיה בנסיעה. ג’נסיס

 

כל מה שחסר הוא כוח, כוח חשמלי במקרה הזה, ולכן, ג’נסיס מטמיעה בכל גרסאות ה- GV60 סוללת ליתיום-יון מתקדמת בקיבולת של 77.4 קילוואט/שעה, לה קיבולת גבוהה יותר מהמכוניות המצויינות שחולקות איתה בסיס, (394 קילוואט מול 272 קילוואט מקסימלי בדגמי יונדאי/קיה). ג’נסיס מצהירה על טווח חשמלי של עד 517 ק”מ. במבחן הדרכים, הטווח החשמלי הריאלי היה מספיק רחב, 450 ק”מ “על חשמל”, ומבלי להתחשב או להזהר על הטווח.

 

ג'נסיס חשמלי
עיצוב החזית עגלגל ופחות משדר ספורטיביות
ג'נסיס חשמלית
הספוילר ועיצוב הפנסים מוצלח וייחודי

 

עיצוב

העיצוב המיוחד של הרכב, איך אומר זאת בזהירות, ייחודי ושונה בעיניי, מעניין ותופס את העין, מאד, אבל לא יפה או “חתיך” או שובה לב. מקדימה הוא עגלגל ומגושם מעט, עם עיצוב פנסים יוניקי, שלדעתי, פחות מתאים לאופי הספורטיבי של הרכב. התרשמתי יותר מהעיצוב הכללי בפרופיל, בזכות צורת הקופה, השיפול הזה לאחור שעושה את זה לכולם, ובחלק האחורי, הפנסים והספויילר עושים שירות מצוין.

אין בו חלקים עם עיצוב אגרסיבי, ואולי בכלל לא הייתה כוונה לעשות אותו כזה. הדגש היה על אווירודינמיות, ושהצורה החיצונית לא תפגום במימדי תא הנהג והנוסעים, והודות לעיצוב חכם, בסיס גלגלים ארוך במיוחד ורצפה שטוחה, אפשר לסמן V על שני הפרמטרים. הג’נסיס GV60 הוא רכב מאד מהנה לנהיגה, עם יכולות האצה ובלימה טובות, מערכת רגנרטיבית לאחזור אנרגיה טובה, שמחזירה אנרגיה לסוללה עם כל האטה ובלימה, בעיקר בתוך העיר. בנסיעה בעיר, הטווח החשמלי כמעט לא זז. הדבר היחיד שיכול היה לנגוס בו, הוא שימוש בעוצמה גבוהה של מיזוג ובחירת טמפרטורה נמוכה. למי שיכול להתפשר בגזרה הזו, לבחור בטמפרטורה ועוצמת אוורור ממוצעות, יקבל עוד קילומטרים חיוניים לטווח שלו.

 

מצלמות ג'נסיס
מצלמות צד במקום מראות
מצלמות צד
העין מתרגלת בשנייה למסך בזכות המיקום מדויק

 

החלק המדהים ברכב, מתחיל עם מראות הצד, שהן בעצם מצלמות צדף, שעובדות מצוין, ולי היה קל מאד להביט ולהתמצא דרכן, בשונה ממכוניות אחרות שהגיעו עם מצלמות הצד הרובוטריקיות האלה. המיקום שלהן היה פשוט מצוין ותופס תמונה רחבה ונוחה לעין הנוהג/ת. תא הנהג והנוסעים שלו ממשיך עם הרהב, והיוקרה. שם שם בפנים הדגם הזה זוהר, ובולט ביחודיות שלו. הידיות עגולות מעוצבות יפה, יש מבשם אוטומטי, בצורת רמקול קטן, שעוזר לתחושה הנעימה ברכב, הקונסולה במרכז הרכב נוצצת ו”מרחפת”, ועליה, בין היתר בורר הילוכים מיוחד, בצורת כדור העשוי קריסטל אמיתי, שעם התנעת הרכב הופך לגלגלת הילוכים מיוחד, ועם כיבוי הרכב חוזרת להיות כמו כדור בדולח מיוחד ובוהק באור.

 

GV60 ידית הילוכים
ידית הילוכים עשויה קריסטל אמיתי.
ג'נסיס GV60 חוות דעת
ואחרי ההתנעה…

 

אבזור תא נהג

מול הנהג, שני מסכים גדולים, לוח מחוונים ומסך מולטימדיה איכותיים, בגודל 12.30 אינץ’. לצערי, לא היה לי יותר מדי זמן עם הרכב, והיה כל כך הרבה פיצ’רים ומערכות להכיר, שלא הצלחתי להעמיק בהם. ג’נסיס פיתחה מערכת סאונד אקטיבי מדומה, המספקת צלילי נהיגה וירטואליים המושמעים דרך מערכת השמע של המכונית, בהתאם למצב הנהיגה מהירות הרכב ומצב דוושת התאוצה. הנהג יכול לבחור בין שלושה סוגי צלילים אקטיביים: Futuristic לתחושה עתידנית, G-Engine המדמה צליל מנוע ספורטיבי עמום ו- E-Motor לחוויית צליל ספורטיבי מלאה. בין המון אפשרויות תוכלו לבחור דרך מתג על גבי ההגה, גם מצבי נהיגה, ביניהם מצב חיסכון בצריכת חשמל ומצב ספורט. לזכות הרכב אומר, שלא הרגשתי לרגע שאני צריכה עוד כוח, היה לי מספיק, ובשפע, ועם מצב הספורט כמובן שחוויית הנהיגה משתבחת, על חשבון הטווח החשמלי.

בזכות המתלים האדפטיביים תזכו לנסיעה נוחה למדי, לבידוד רעשים מרשים, בזכות מערכת  ANC-R לנטרול אקטיבי של רעשי רוח, צמיגים וכביש. המערכת משלבת בין חומרים וסוגי קול לבין מיקרופונים רגישים המשמיעים תדרים מנוגדים דרך הרמקולים של מערכת השמע כדי להשיג רמת שקט גבוהה בתא הנוסעים.

 

ג'נסיס מחיר
מערכת מולטימדיה גדולה ונוחה לשימוש. ג’נסיס

 

עוד בנמצא, חיישן טביעת אצבע לזיהוי הנהג, מערכת שמע עם 17 רמקולים מבית B&O, בקרת אקלים דיגיטלית עם שני אזורי שליטה ופתחי מיזוג למושבים האחוריים, תאורת אווירה פנימית עם 64 גוונים לבחירה, גלגל הגה מתכוון חשמלית, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים קדמיים, זיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים האחוריים, שמשות אקוסטיות ועוד.

היצרנית הקוריאנית דוגלת בין היתר בשמירה על הסביבה, וזה בא לידי ביטוי בתא הנוסעים תוך, עם ריפודים עשויים עור על בסיס צימחי, לריפוד המושבים ומשענות הידיים, ושימוש בבד המופק מפלסטיק ממוחזר בדיפוני הדלתות. מבורך בעיני, וכן ירבו.

 

ג'נסיס GV60 טעינה
חצי שעה מ20 עד 80 אחוז טעינה. עמדת טעינה מהירה של ג’ינרג’י בערד

 

3 גרסאות גדושות אבזור

 

ג’נסיס GV60 משווקת בארץ בשלוש גרסאות הנעה, מגרסת הנעה אחורית, בעלת מנוע חשמלי אחורי אחד, עם הספק של 168Kw (228 כ”ס). ג’נסיס  GV60עם שני מנועים, אחורי בהספק של 160Kw (218 כ”ס) ומנוע חשמלי קדמי בהספק של 74Kw (99 כ”ס) היוצרים הספק משולב של 318 כ”ס ומומנט מרבי משולב של 61.7 קג”מ. הנעה כפולה חכמה עם חלוקת כוח משתנה בהתאם לתנאי הדרך. טווח נסיעה מרבי: 470 ק”מ (נתוני יצרן לפי תקן WLTP) – הדגם הנבחן. ויש גם גרסה ספורטיבית פלוס, GV60 TOP, הכוללת מנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 160Kw (215 כ”ס) כל אחד, עם הספק משולב של 429 כ”ס ומומנט מרבי משולב של 71.4 קג”מ. הביצועים של הרכב בגרסה הזו יוצאי דופן, ומהנים במיוחד, עם ויתור קל בפרמטר הטווח החשמלי. המשוואה פשוט, יותר כוח, יותר כיף.

בבטיחות, יש מפרט ארוך, עשיר ולא מפתיע, למי שלמד כבר את דרכה של קונצרן יונדאי, ומכיר את הדגמים החדשים שהושקו בשנים האחרונות, מערכות בטיחות מתקדמות, אוטונומיות, חלקן חדשניות מאד. ממערכת התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים, מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת, זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מצלמות 360, וחיישני חניה הייקפיים, מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי, ועוד.

 

ג'נסיס ישראל GENESIS ISRAEL

 

המחיר של הרכב, עם כל השפע הטכנולוגי והבטיחותי הזה, הביצועים, ומערכות הנהיגה המיוחדות המוצעות, תחרותי יחסי מול חלק מהמתחרות, ומתחיל ב-295 אלף שקלים, 342,000 ש”ח לגרסה הנבחנת, ועד 439,000 שקלים, לגרסה הספורטיבית ועתירת הכוח החשמלי.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen − 13 =