סובארו XV קרוסטרק החדש 2023 (רמת גימור אקזקיוטיב) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סובארו XV 2023
סובארו XV קרוסטרק 2023

 

הדור השלישי של ה-XV, רכב הפנאי הקומפקטי של סובארו, הושק לאחרונה בישראל תחת שם חדש: קרוסטרק. מה הם השינויים מול הדור היוצא והאם הוא נאמן למורשת שמייחדת את רכבי הפנאי של סובארו? הכל במבחן שלפניכם

 

הקרוסטרק של סובארו מציג מספר עדכונים מול ה-XV היוצא, שמתמקדים בעיקר במרכב קשיח יותר, בעדכוני עיצוב חיצוניים כגון פגושים, יחידות תאורה וקשתות בתי הגלגלים, במערכת מולטימדיה חדשה ובמערכות בטיחות משופרות. מכלולי ההנעה נותרו זהים: מנוע אטמוספרי (קרי: לא מוגדש) בנפח 2 ליטר המניע את ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים רציפה. 

 

גרסאות

 

הקרוסטרק משווק בישראל בשלוש רמות גימור: טורינג, לקשרי ואקזקיוטיב שמחיריהן 159,900 שקלים, 169,900 שקלים ו-179,900 שקלים בהתאמה. רמת הגימור הבכירה, אותה קיבלנו למבחן הדרכים, כוללת מספר תוספות שאינן קיימות בגרסת הכניסה שעיקרן: גג שמש, מושב נהג שמתכוונן באופן חשמלי ומסך מולטימדיה גדול (“11.6 לעומת “7). 

 

סובארו XV
סובארו XV CROSSTREK
סובארו xv
סובארו קרוסטרק תא נהג

 

עיצוב ואבזור

 

בכל מה שנוגע לעיצוב, הקרוסטרק הוא למעשה מתיחת פנים ל-XV המצליח. מתיחת הפנים התמקדה בעיקר בפגושים, ביחידות התאורה, בשבכה הקדמית ובקשתות הגלגלים. מתיחת הפנים מוצלחת לטעמנו והיא הותירה את העיצוב רענן וצעיר. תוספות הפלסטיק השחורות ופסי הגג המובנים תורמים לנראות ה”קשוחה” ולאורח חיים ה”הרפתקני” אותו מציע הקרוסטרק.

עיצוב הפנים רוענן גם הוא, בעיקר בזכות מסך מולטימדיה גדול למדי (“11.6) שהותקן במרכז הקונסולה המרכזית. בצידי המסך כפתורים פיזיים לטובת שליטה בבקרת האקלים, מה שתורם לשימושיות טובה בעת נהיגה. חלקו העליון של המסך מציג נתונים קבועים על פי בחירה (טמפרטורת שמן, זווית נסיעה, טמפרטורת נוזל הקירור ועוד).

 

סובארו XV
תא נהג. סובארו XV קרוסטרק

הגה סובארו

סובארו תיבת הילוכים

 

לוח המחוונים נותר אנאלוגי, מסמל משהו על השמרנות של סובארו בצד המכאני, עליה נכתוב עוד בהמשך. מושב הנהג מתכוונן באופן חשמלי ומציע תמיכה לגב התחתון, בעוד הנוסע שלצד הנהג יאלץ לכוון את המושב באופן ידני. בסך הכל תנוחת הישיבה טובה ונוחה ובימי החורף הקרים תוכלו להפעיל את חימום ההגה והמושבים. בין המושבים הותקנה משענת יד רחבה המכסה על תא אחסון ענק. תא הנוסעים מציע שילוב של חומרים: פלסטיק קשיח, בד וחומרים דמויי עור ודמויי קארבון בדיפוני הדלתות. מבט מעלה יחשוף גג שמש וזוג סוככי שמש הכוללים אפשרות להארכה, שמתגלים כשימושיים למדי בנסיעות ארוכות עם שמש שחודרת מבעד לחלון הצד. 

סובארו XV קרוסטרק מידות
סובארו XV קרוסטרק תא נוסעים
סובארו XV תא מטען
קרוסטרק תא מטען

 

מעבר למושב האחורי חושף מרחב פנימי לא רע לזוג מבוגרים: מרווח הברכיים ומרווח הראש טובים. נוסע שלישי יאלץ למצוא מקום לכפות רגליו אצל השכנים עקב תעלת גל ההינע הגבוהה. לטובת הנוסעים מאחור מוצעים שני שקעי טעינה, כיס בגב מושב הנוסע, תאורה, משענת יד הכוללת זוג מחזיקי כוסות, כיסים בדיפוני הדלתות ידיות אחיזה וזוג ווי תליה. ברמת המחיר הזו חסרו לנו פתחי מיזוג שהיו יכולים לעזור בהנעמת האווירה. תא המטען מציג פתח הטענה רחב ונפח אחסון מכובד של 564 ליטר. הוא מציע ווי עיגון ודיפון רצפה שמתחתיו תמצאו גלגל חלופי (צר) ומקום לעוד מספר חפצים קטנים. ברכב שמסוגל לספק לא מעט הרפתקאות (על כך בהמשך) חסר לנו בתא המטען שקע טעינה וגלגל חלופי בגודל מלא במקרה של קריעת צמיג בשטח. 

 

סובארו קרוסטרק 2023 חוות דעת
סובארו קרוסטרק 2023

 

בכביש

בכביש הסובארו מציג ביצועים טובים הודות למנוע אטמוספרי המפיק 152 כ”ס ב-6,000 סלד ו-20  קג”מ ב-4,000  סל”ד. בניגוד למנועי טורבו ו/או מערכות הנעה היברידיות, בקרוסטרק יש צורך לסחוט את הדוושה הימנית על מנת לקבל את מלוא תפוקת המנוע: 10.5 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 198 קמ”ש. במהירויות תלת ספרתיות אגב, בידוד הרעשים התגלה כפחות טוב ביחס לרכבים מקבילים. פעולת תיבת ההילוכים הרציפה חלקה, כמצופה, והיא כוללת שמונה יחסי העברה קבועים הניתנים לשליטה באמצעות זוג משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה.

נוחות הנסיעה בקרוסטרק טובה למדי והתנהגות הכביש בטוחה וצפויה. למרות זאת, ואולי בגלל זאת, הקרוסטרק רוכן תחת עומס בבלימות ובפניות והוא לא ידרבן אתכם להגביר את הקצב בכבישים מפותלים. לזכותו של הקרוסבק נאמר כי הוא נמצא במשבצת משלו בזכות יכולות השטח שאינן מקריבות בהרבה את נוחות הנסיעה ואת התנהגות הכביש. 

 

סובארו ישראל
מערכת ה-X-Mode בולמת באופן אוטומטי בירידות
סובארו XV חוות דעת
הקרוסטרק צלח את כל ההצלבות

 

עם הסובארו קרוסטרק אפשר גם “לטייל” ולא רק “לנסוע”. כדי לצאת להרפתקה אמיתית בשטח, חברנו ל’מועדון סובארו וחברים בשטח’ לטובת טיול משפחות. הטיול התחיל באיזור אשלים, המשיך בנחל לבן, חצה את חולות שונרה, עבר לצד שרידי הרכבת העותמנית והסתיים בבאר מילכה. את הטיול הובילו במקצועיות רפי פסח ואיילת אלדר אוברמן, והוא כלל הסברים על המקומות בהם עברנו וטיפים בנוגע לנהיגה נכונה עם הסובארו בשטח. חוויה מומלצת לכל מי שיש לו רכב פנאי של סובארו, על מנת שיכיר את יכולות הרכב שהוא רכש וגם ייהנה מהן.

מהיכרותי עם שלל קבוצות בעולם הרכב, כל סוג רכב מושך אחריו אופי מסוים של אנשים. אנשי רכבי הפנאי של סובארו, מסתבר, הם בעיקר אנשי משפחה חביבים למדי ונטולי אגו שאוהבים לטייל. במהלך הטיול צלחנו שלל תוואי שטח: החל משבילים קלים, המשך במעברים טכניים שהרימו גלגל אחד או שניים באוויר (הצלבות) וכלה בדיונות שדרשו לא מעט כוח מנוע. למרות צמיגי הכביש, הקרוסטרק צלח את כולם (עם מידת הזהירות הנדרשת במעברים הטכניים כמובן). תרמה לכך מערכת ה-X-Mode שטיפלה בבלימה אוטומטית בירידה במדרונות ובבלימת הגלגלים שהסתבסבו באוויר על מנת להעביר את כוח המנוע לגלגלים שאחזו בקרקע.

 

סובארו XV החדש

 

בשטח

 

גם את העליות בדיונות הקרוסטרק צלח בהצלחה לאחר שהורדנו את לחץ האוויר בצמיגים לכ-20 PSI ומעכנו מספיק חזק את הדוושה הימנית. הקרוסטרק לקח אותנו למקומות שרכבי פנאי אחרים היו חולמים עליהם, וכל זאת מבלי להקריב מנוחות הנסיעה בדרך אל השטח וממנו. צריכת הדלק המשולבת בתום יום הטיול, שכלל עשרות קילומטרים בשטח, הייתה כ-9 ק”מ לליטר.

 

רכב זול לשטח
סובארו XV בשטח

 

לסיכום

 

הקרוסטרק הוא אבולוציה של ה-XV המצליח. השינויים מתמקדים כאמור בעיצוב חיצוני מעודכן, במערכת מולטימדיה חדשה ובמערכות בטיחות משופרות. הצד המכאני אינו מציג שינויים, וטוב שכך, משום שהנוסחה הזו מסוגלת להמשיך לספק חוויות למשפחות שרוצות להגיע למקומות שהקרוסאובר של השכן יכול רק לחלום עליהם וכל זאת במחיר עממי ביחס לשוק הרכב בישראל של שנת 2023 כמובן.

 

סובארו XV מועדון
מועדון סובארו

 

מועדון סובארו וחברים בשטח

מועדון ‘סובארו וחברים בשטח’ הוקם בשנת 2016 על ידי איילת אלדר אוברמן ורפי פסח מתוך אהבה לטיולים והערכה ליכולות המותג סובארו. עוד פרטים על פעילות המועדון תוכלו למצוא באתר המועדון.

 

גלריה סובארו XV קרוסטרק:

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × three =