ספורטיביות ליום יום: יונדאי i20N יונדאי i30N מושקות בישראל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי i20N
גרסאות הספורט וביצועים של יונדאי נוחתות בישראל. יונדאי N

 

 

יונדאי משיקה בישראל את דגמי הספורט שלה, יונדאי i20N (מחיר: 175,900) ויונדאי i30N (ב-269,900 ש”ח) החדשים

 

 

כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל, משיקה את דגמי הספורט מסדרת N יונדאי i20N ו-i30N העוצמתיות והספורטיביות יותר עם ביצועי עולם המרוצים, מלוא הרגש והאדרנלין ישירות אל הנהג הישראלי. 2 הגרסאות מושקות בגרסאות ה- Performance הבכירות והמאובזרות ביותר.

הדגמים פותחו על בסיס שלושת אבני היסוד של סדרת N המרגשת: ביצועים אולטימטיביים בפניות, מכונית ספורט יומיומית ויכולות מרוצים. דגמי N הינם בעלי ניסיון רב על מסלול המרוצים בהשוואה למכוניות כביש אחרות ונבחנו בתנאי קצה ולאורך זמן

שני הדגמים מגיעים עם מגוון מרשים של מערכות טכנולוגיה המעניקות להם יכולת במיוחד בפניות במהירות גבוהה. דיפרנציאל Carving Corner N – דיפרנציאל מוגבל החלקה מספק עוצמה ואחיזת כביש גבוהה תוך שיפור מהירות הפנייה במהירות לקבלת חוויית נהיגה ספורטיבית וזריזה יותר. בקרת השיגור מסייעת להאיץ את המכונית ממצב עמידה על ידי שליטה במומנט המנוע ומערכת התאמת הסל”ד מגבירה אוטומטית את מהירות המנוע בעת החלפת הילוכים כדי לאפשר לכם ליהנות מהורדת הילוכים חלקה ומהירה יותר.

 

יונדאי N מנוע
מנוע 1.6 ליטר T-GDI עם 204 כ”ס ותיבת 6 הילוכים ידנית

 

i20N

 

  • מנוע 1.6 ליטר T-GDI, 204 כ”ס, תיבת 6 הילוכים ידנית
  • הדגם הראשון של יונדאי המצויד בבקרת מהירות טורבו וירטואלית

 

 

מערכת הנעה – יונדאי i20 N החדשה מונעת על ידי מנוע 1.6 ליטר טורבו T-GDI המספק תפוקה מקסימלית של 204 כוחות סוס ומומנט מרבי של 31 קג”מ לטובת חוויית נהיגה אולטימטיבית. במנוע הוטעמה טכנולוגיית ה-CVVD החדשה של יונדאי (Continuously Variable Valve Duration) המאפשרת לדייק את עבודת המונע ולהפיק ממנו את המירב וזאת באמצעות שליטה אופטימלית בתזמון שסתומי המנוע ומשך מחזור העבודה שלהם. 

תיבת הילוכים – לדגם תיבת 6 הילוכים ידנית (6MT) וזמן האצה מ-0 ל-100 קמ“ש עומד על 6.2 שניות בלבד, כאשר המהירות המרבית היא 230 קמ“ש (על-פי נתוני היצרן לפי בדיקות המעבדה).

פונקציות נהיגה לביצועים גבוהים – ה-i20 N החדשה מצוידת בפונקציות ייעודיות לחוויית נהיגה ספורטיבית: Rev Matching ,Launch Control ומערכת פליטה אקטיבית. הדגם מציע בין היתר את מערכת ה-N Grin Control ,5 מצבי הנעה ייחודיים וצמיגים ייעודיים של Pirelli P-Zero בעלי ביצועים גבוהים. 

 

יונדאי N ידני
חישוקי סגסוגת בקוטר ”18 בגימור אפור מט

 

עיצוב – האלמנטים העיצוביים של ה- i20 N ומבנה הגוף הנמוך ממחישים את ביצועיה הספורטיביים. הדבר בא לידי ביטוי בשילוב שבין פנסי ה-LED הראשיים החדים ופתחי האוורור הגדולים העוטפים את הגריל הרחב הקדמי. הגריל מעוצב כך כדי לסייע באוורור מנוע הטורבו העוצמתי, ובהשראת דגל המרוצים המשובץ זאת בכדי להדגיש את היכולות הספורטיביות של ה- i20N.  

לדגם ספוילר אחורי ייחודי המשפר את כוח ההצמדה ומסייע בשמירה על היציבות גם במהירויות גבוהות. הפגוש האחורי כולל דיפיוזר מובנה ופנס בלם אחורי משולש המתכתב עם הפנסים האייקוניים של משפחת דגמי ה-N, פנסי ה-LED האחוריים המושחרים מעוצבים בצורת האות – Z. לרכב כמו כן צביעה דו גוונית המשלבת גג בצבע שחור ותורמת לעיצוב הספורטיבי גם כן. כמו גם חישוקי סגסוגת בקוטר ”18 בגימור אפור מט ומכסה מרכזי בעיצוב N.

בקרת מהירות טורבו וירטואלית: טכנולוגיה חדשה למקסום היכולות של מכוניות בעלות ביצועים גבוהים- ה-i20 N היא הדגם הראשון של יונדאי המצויד בבקרת מהירות טורבו וירטואלית (VTC), טכנולוגיה חדשה שפותחה הממקסמת את ביצועי המנוע על ידי שליטה מיטבית במגדש הטורבו. הטכנולוגיה מסייעת להתגבר על מגבלות מערכת בקרת מגדשי הטורבו הקיימת באזורים בעלי לחץ אטמוספרי נמוך  ובכך מייעלת את ביצועי הרכב בנהיגה בתוואי שטח מגוונים, כמו כבישי הרים מפותלים.  

VTC מספק אומדן מדויק יותר של מהירות הטורבו על ידי ניתוח נתונים שונים, כגון כמות הדלק והאוויר ולחץ הפליטה. הוא חוזה את תוצאת השליטה (למשל, מהירות טורבו ותפוקת מנוע) לעתיד המיידי (במרחק של שנייה בערך) על ידי קביעה מהירה ומדויקת של משתנים כגון מצב הפעולה הנוכחי ותנאי הנהיגה שלו, כך שעמידותו אינה מושפעת. יתרה מכך, הודות לטכנולוגיית VTC, ליונדאי i20 N יש מומנט מרבי של 31 קג”מ ב-2,000-4,000 סל”ד. 

מערכת בקרת – Grin N מערכת בקרת ה-Grin N מאפשרת לבחור באחד מתוך חמישה מצבי נהיגה שונים המתאימים למצב הרוח. מצבי הנהיגה משנים את אופי המכונית ומכווננים את אופן פעולת המנוע, בקרת היציבות האלקטרונית (ESC), צליל מערכת הפליטה ומערכת ההיגוי כדי להתאים אותם בצורה אופטימלית לתנאי הנהיגה השונים. 

 

יונדאי i20 N
יונדאי i20 N תא נהג

 

מולטימדיה – הדגם כולל מערכת מולטימדיה מקורית 8 אינץ’ מתקדמת עם אפשרות חיבור אלחוטי ל- Apple CarPlay  ו-Android Auto. 

אבזור – דיבורית בלוטות’, מצלמה אחורית, פנסי איתות במראות, תאורה עוקבת פניה, שמשות כהות, תאורת LED קדמית, אחורית ואור גבוה, תאורת יום DRL-LED, חיישן גשם, חיישן אורות, פנסי ערפל, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, מערכת אקלים דיגיטלית, מפתח הנעה חכם ותאורת אווירה בגוון כחול.

 

מערך הבטיחות: 

 

ברכב מותקנות 6 כריות אוויר. 

FCA – מערכת שמתריעה מפני התנגשות ובנוסף, בולמת את הרכב באופן אוטונומי במצבי חירום. היא מסוגלת לזהות רכבים אחרים והולכי רגל ולהפעיל את הבלמים ללא מעורבות הנהג על מנת למנוע התנגשות. 

LKA – מערכת שמסייעת לנהגים, באופן אקטיבי, לשמור על נתיב הנסיעה על ידי “תיקון” מסלול הנהיגה.

BCW – מערכת להתרעה על רכב בשטח מת.

ISLA – מערכת אוטונומית למחצה אשר מזהה תמרורים שמצביעים על הגבלת מהירות. המערכת, שאותה ניתן לנטרל באופן ידני, מונעת מהרכב לעבור את המהירות המותרת שקבועה בתמרור.

DAW – מערכת שמנתחת את התנהגות הנהג, מתריעה מפני עייפות והסחות דעת וממליצה לנהגים על מנוחה. 

LFA – מערכת שמסייעת באופן אקטיבי לשמור על נסיעה במרכז הנתיב. 

ROA – מערכת שמזהירה מפני השארת ילדים ברכב ומזכירה לנהגים לבחון מה קורה במושב האחורי בתום הנסיעה.

HBA – מערכת שמזהה רכבים שמגיעים ממול ומנמיכה אוטומטית את אורות הרכב, כדי לא לסנוור אותם.

TPMS – מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, שמנטרת כל גלגל בנפרד.

PDW – התרעה על שמירת מרחק בכניסה ויציאה מחניה.

 

מחיר: 175,900 ש”ח

יונדאי i20 N גלריה

 

 

 

יונדאי i30 N מפרט
יונדאי i30 N

 

יונדאי i30 N

 

 

  • ליונדאי i30 N החדשה מנוע עוצמתי עם 280 כ”ס, עיצוב מעודכן וגלגלים קלים
  • זהו הדגם הראשון של יונדאי N באירופה הכולל N DCT, תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמדים 

 

 

יונדאי i30 N כוללת מאפיינים עיצוביים חדשים ומרעננים, כמו גם טכנולוגיות חכמות ועדכניות המשדרגות את חווית הנסיעה ומתמקדות בביצועים דינמיים.

מערכת הנעה – ל-i30 N מנוע T-GDI 2 ליטר המספק 280 כ”ס ומומנט מירבי של 40 קג”מ המאפשרים לקבל יותר כוח ויותר הספק גם בסל”ד נמוך, כאשר המהירות המקסימלית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ”ש (על-פי נתוני היצרן לפי בדיקות המעבדה). 

תיבת הילוכים – לרכב תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת מצמדים רטובים (DCT N) עם 8 הילוכים המאפשרת האצה חזקה יותר. זמן האצה מ -0  ל-100 קמ“ש עומד על 5.4 שניות בלבד, זמן האצת ביניים מ- 80- ל-120 קמ”ש עומד על 3.3 שניות,2.1 שניות מהר יותר בהשוואה לתיבת הילוכים ידנית. 

 

התיבה כוללת שלוש פעולות ביצועי N: 

 

מצב Grin Shift N, N Shift Power “בקרת שיגור” אשר נכנסת לפעולה בהאצה תוך שימוש ביותר מ-90% ממהלך המצערת. הוא מתגבר על הירידה במומנט על ידי העלאת הילוך והעברת מלוא העוצמה אל הגלגלים. N Shift Sense Track המזהה את סגנון הנהיגה של הנהג ונכנס לפעולה כאשר הוא יודע שהוא נוהג במסלול. 

 

יונדאי i30 N החדשה
יונדאי i30 N 2023

 

עיצוב – כל אלמנט עיצובי בדגם תוכנן תוך התמקדות בביצועים דינמיים יותר. הפגוש הקדמי האגרסיבי זוכה לפתחי אוורור חדשים ובדפנות ניתן למצוא זימים אווירודינמיים משודרגים. אלה משפרים בצורה משמעותית את זרימת האוויר ומפחיתים את מערבולות האוויר בתוך בית הגלגל.  הפגוש האחורי מעוצב בצורה אגרסיבית והוא כולל פס אדום ופנסי ערפל אינטגרליים הממוקמים מעל צינורות המפלט הגדולים המעניקים למכונית מראה ספורטיבי וכוחני. הפנסים האחוריים מגיעים עם חתימת תאורת .LED הספוילר האחורי עם פנס הבלם המשולש המובנה מגדיל את כוח ההצמדה כדי להעניק לנהג יותר אחיזה בפנייה במהירות גבוהה תוך צמצום התרוממות המכונית ומיקסום ההנאה. לדגם מתלים אדפטיביים ומערכת היגוי אשר עברו כיולו מחדש.

 

 INTERIOR i30 N
יונדאי i30 N תא נהג

 

מולטימדיה – הדגם כולל מערכת מולטימדיה מקורית 10.25 אינץ’ מתקדמת עם אפשרות חיבור ל- Apple CarPlay  ו-Android Auto. 

אבזור – דיבורית בלוטות’, מצלמה אחורית, כפתור להפעלת מצלמה אחורית, טעינה אלחוטית לנייד, קיפולך מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, תאורה עוקבת פניה, שמשות כהות, תאורת LED קדמית, אחורית ואור גבוה, תאורת יום DRL-LED, קליפר בלמים בצביעה אדומה, חיישן גשם, חיישן אורות, תאורת Wellcome בידיות, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית ומפוצלת, גג שמש פנורמי נפתח, מפתח הנעה חכם, גלגל הגה עם חימום, ריפוד מושבים משולב אלקנטרה ועור, מושב נהג ונוסע חשמלי וכרית ניפוח גב תחתון, כרית תמיכה מתכוונת לברכיים, כוונון אוטומטי למושב הנהג לכניסה ויציאה נוחה, זכרונות למושב הנהג.

 

 

מערך הבטיחות: 

 

ברכב מותקנות 7 כריות אוויר. 

FCA – מערכת שמתריעה מפני התנגשות ובנוסף, בולמת את הרכב באופן אוטונומי במצבי חירום. היא מסוגלת לזהות רכבים אחרים והולכי רגל ולהפעיל את הבלמים ללא מעורבות הנהג על מנת למנוע התנגשות. 

LKA – מערכת שמסייעת לנהגים, באופן אקטיבי, לשמור על נתיב הנסיעה על ידי “תיקון” מסלול הנהיגה.

SEA – מערכת יציאה בטוחה, שמונעת את פתיחת הדלתות במושב האחורי כאשר היא מזהה רכב אחר מתקרב.

MSLA– מגביל מהירות ידני.

 DAW – מערכת שמנתחת את התנהגות הנהג, מתריעה מפני עייפות והסחות דעת וממליצה לנהגים על מנוחה. 

RCCA– מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור.

LFA – מערכת שמסייעת באופן אקטיבי לשמור על נסיעה במרכז הנתיב. 

HBA – מערכת שמזהה רכבים שמגיעים ממול ומנמיכה אוטומטית את אורות הרכב, כדי לא לסנוור אותם.

TPMS – מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, שמנטרת כל גלגל בנפרד.

PDW – התרעה על שמירת מרחק בכניסה ויציאה מחניה.

 

מחיר: 269,900

 

גלריה, יונדאי I30 N

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 1 =