סין בישראל: דגמי הרכב החשמליים הבולטים של BYD Leapmotor ו-NIO

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
BYD TANG מחיר
BYD TANG

 

סין בישראל: דגמי הרכב החשמליים הבולטים של BYD | Leapmotor |  NIO נמכרים בישראל, חלקם ביבוא רשמי ואחרים ביבוא מקביל – מה אנחנו יודעים עליהם? כתבת אורח

 

עד לפני כמה שנים, רבים הרימו גבה אל מול תעשיית הרכבים הסינים, שעשתה לעצמה שם של חקיינית המכוניות המערביות. אולם כוחה הטכנולוגי האדיר ויעילות הייצור, הפכו את סין למעצמת כלי הרכב החשמליים, שהפכו להווה והעתיד של התחבורה בעולם. כללי המשחק השתנו, ומדינת ישראל אינה יוצאת מן הכלל בכל הנוגע להגעת מותגי רכב סינים לארץ הקודש. הנה כמה מותגי רכב סינים שכדאי להכיר.

 

החשמל אמר את דברו

 

כמאמר הקלישאה, העתיד כבר כאן, ונראה שניתן לראות אותו אם מסתכלים אל המזרח הרחוק. אם בעבר, מעצמות הרכבים מונעי דלק הגיעו מאירופה וארצות הברית, חוקי המשחק השתנו. זאת הודות למהפכה החשמלית בעולם הרכב, הצורך בצמצום זיהום האוויר וחיסכון האנרגיה, לצד שיפור משמעותי באיכות הבטיחות של הרכבים החשמליים, שנחשבה לעקב אכילס של התעשייה כולה. לא מדובר עוד בגחמה עתידנית, אלא בדבר האמיתי.

הסינים שמו את כל כובד משקלם על תעשיית הרכב והביאו להזרמת מיליארדי דולרים לחברות אלקטרוניקה והייטק שנכנסו לשוק המתפתח, וההימור השתלם ובגדול. רק בישראל מדברים על עלייה של עשרות אחוזים במכירת רכבים סיניים, עד סוף שנת 2022, ביחס למכירות אשתקד. יותר ויותר מותגי רכב סינים מוצאים את דרכם לישראל בעקבות הביקוש האדיר לרכבים חשמליים. הגיע הזמן להכיר כמה מהם. 

 

BYD – מלכת הסוללות כבר כאן

 

יצרן הרכבים החשמליים הגדול ביותר בסין ובין היתר מחזיק במקום השני בייצור סוללות בסין, הוא מותג BYD. ההשקה של המותג נערכה בחודש ספטמבר ויצרה עניין רב בקרב לקוחות פוטנציאליים רבים. העליונות בתחום הסוללות הביאו את החברה לפתח את סוללת Blade Battery, מהסוללות האמינות והחזקות בשוק, בעלת דחיסות אנרגטית גבוהה וטווח נסיעה ארוך. הרכבים של חברת BYD מאופיינים ביעילות אנרגטית, הודות ליחידת הנעה חשמלית 8 ב-1 מהטובות בעולם. מעל כולם מתבלט ה-ATTO3, היהלום שבכתר המותג, רכב משפחתי המתאים לתנאי שטח בגימור ברמה הגבוהה ביותר, והוא זמין החל מחודש דצמבר 2022 במחיר של 157,037 שקלים כולל מע”מ. 

 

NIO ET5 מחיר
NIO ET5

 

 

NIO – “טסלה הסינית”

 

נראה שאת הכינוי המחייב הזה קיבלה חברת ההייטק ניו בזכות ולא בחסד. היא נחשבת לאחת מיצרניות הרכב המסקרנות ביותר בסין, כאשר הדגם שלה מסוג ET5, מציע לקוניו טווח נסיעה של עד 1,000 ק”מ ללא טעינה, טווח מפלצתי במונחים חשמליים. ה-ET5 נחשב לגרסה המקבילה של טסלה מודל 3, אולם ממדיו מעט גדולים יותר. על אף שלא יגיע לישראל לפני תחילת 2023, אכן מדובר במותג שמציג צמיחה מרשימה והתרחבות לשוק האירופאי, כאשר במהלך השנה הקרובה יבצע דריסת רגל בשווקי הרכב של גרמניה, שוודיה והולנד. בהחלט שווה לעקוב. 

 

ליפמוטור
Leapmotor

 

Leapmotor – מתכון בטוח 

 

החברה שנוסדה ב-2015 ושמה דגש ניכר על ניידות חכמה בכל כלי הרכב שנוצרים תחת ידיה, עשויה במידה רבה לכבוש בסערה את השוק הישראלי. שווה להדגיש את דגם T03, מכונית מיני חכמה המתאימה כמו כפפה למרחב העירוני, מציעה נהיגה אוטונומית בטוחה ויעילה כולל חניה מלאה, לוח דיגיטלי שמאפשר שליטה על כל מערכות הרכב, וטווח נסיעה (תיאורטי בהתאם להוראות היצרן האופטימיות) של עד 400 ק”מ. מחירה הצפוי בהגעתה לארץ נע באזור 80,000 השקלים, מה שעשוי להציב אותה כ”קיה פיקנטו החדשה” באשר לנגישות והיעילות שלה. לצד דגם המיני הנחשק, מחזיקה החברה גם בדגם C11 בדמות ג’יפון משפחתי לא קטן, ודגם C01 – סדאן משפחתית בעיצוב אלגנטי שצפויה גם היא לתת פייט לטסלה מודל 3. 

 

בדרך לכבוש את הישראלים

 

נתח השוק של כלי רכב סיניים בישראל נמצא בנסיקה מתמדת. על פי הנתונים, רק בין החודשים ינואר ואוגוסט, הנתח עומד על 6% מכלל המכירות בישראל, כולל טסלה. מדובר בזינוק אסטרונומי של 90% ביחס לשנת 2021. כל זאת עוד לפני עליית מס הקנייה על רכבים חשמליים. 

אם אתם רוצים להיות חלק ממהפכת הרכב החשמלית, תמצאו כאן מידע על דגמים חשמליים חדשים

 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “סין בישראל: דגמי הרכב החשמליים הבולטים של BYD Leapmotor ו-NIO”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 4 =