סלון קוריאני: ג’נסיס G80 (מכונית חשמלית יוקרתית) חוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ג'נסיס G80
ג’נסיס G80 חשמלי

ג’נסיס G80 בגרסה החשמלית המלאה במבחן – במה היא מצטיינת, במה היא טובה, ומה מצנן את ההתלהבות 

 

דגם חשמלי נוסף הגיע לארצנו, הפעם מקוריאה – ג’נסיס G80 “מחושמל”, כלומר, דגם קיים של ג’נסיס, שמגיע לעולם בגרסה חשמלית במקביל לגרסת בנזין קיימת, שהגיעה גם אלינו. ה-G80 היא מכונית סאלון חשמלית יוקרתית שיושבת בקטגוריה חסרת מתחרות. העיצוב החיצוני שלה, הוא החוזקה הגדולה שלה, עיצוב מרהיב ומדהים. המימדים והמאסיביות של הרכב, מביאה אנשים רבים לסובב אליה ראש. ללא ספק, היצרן הצליח לשבור את השיאים של עצמו ולהרים את הרמה.

 

ג'נסיס
שברה את שיאי העיצוב של עצמה. ג’נסיס

 

יחידת הנעה חשמלית מלאה

 

מבחינה טכנית, הג’נסיס G80 בגרסה החשמלית, מצוידת בשני מנועים חשמליים, אחד לכל ציר גלגלים, עם הספק משולב של 272 קילוואט (370 כ”ס) ומומנט “וואו” של 71.4 קג”מ, הזמינים, כמובן, באופן מידי ומאיצים את ה-G80 מהמקום ל-100 קמ”ש ב-4.9 שניות.

בתחתיתה, מערך סוללות בקיבולת של 87.2 קילוואט/שעה המאפשרים טווח נסיעה של 520 ק”מ על פי היצרן, נתון שלא רחוק מהמציאות, 450 קילומטרים. מה שעוזר מאד לחיסכון בצריכת החשמל בדגם הזה, ולהביא אותו למחוזות ה-400 פלוס פלוס, (אם תנהגו בזהירות ובלי ללחוץ חזק), היא מערכת ניהול מתקדמת, שקובעת מתי וכמה עוצמה יתרום כל מנוע חשמלי להנעה בהתאם לתנאי הדרך ולאופי הנהיגה. אם הרכב ינוע בעזרת הנעה אחורית בלבד כדי לחסוך באנרגיה, או בעזרת שני המנועים, כשנהג/ת יבקשו עוד כוח ותאוצה.

ג'נסיס ישראל
מראה אגרסיבי, כבד, ומסובב ראשים

ג'נסיס חשמלי

 

GENESIS G80

 

עוד יעזרו לחיסכון בצריכה היא מערכת הבלימה הרגנרטיבית, שבהגדרות הרכב תוכלו להגדיר למצב בלימה מירבי ולהטעין את הסוללות במעט בזמן בלימות והאטות, והשיפטרים מאחורי ההגה, שמאפשרים בנהיגה לשלוט על הנהיגה, ליהנות ממנה יותר, וגם לתרום בעצמכם למאמץ לחיסכון בסוללה. את הרכב תוכלו להטעין במטען ביתי, כאשר טעינה מלאה תארך כ-10-11 שעות, וטעינה מהירה, תטען את הסוללות מ-10% ל-80% בפחות מחצי שעה.

 

גנסיס חשמלי
ג’נסיס G80 תא נהג
תא נהג ג'נסיס
תא הנהג מצנן את ההתלהבות עם עיצוב ושילוב צבעים מיושן

 

מה קורה בתוך הרכב? העיצוב הפנימי משנמך את הרמה, וגם את ההתלהבות. בעיקר בגלל שני חלקים מרכזיים: משטח עשוי עץ ממוחזר, צבוע מספר גוונים, לרוחב כל תא הנהג, שנראה כמו לקוח משנות ה-80, ויש את ההגה הדו גווני, בצבעי אפור כהה ולבן. סיני משהו, ושיסלחו לי הקוריאנים. לא הבנתי איך זה עוזר לשוות לתא הנהג מראה יוקרתי ואלגנטי. אם המעצב ביקש לעצב תא ייחודי, אז יצא לו ממש לא יוניקי, ולא תואם שנה.

 

מה מבחינת אבזור ברכב:

 

ג’נסיס G80 החשמלית משווקת בישראל בשתי רמות גימור, Premium שהיא רמת גימור פותחת אבל היא הכל חוץ מסטנדרטית או בסיסית, הכוללת בין היתר: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 14.5′, וממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto. מערכת מולטימדיה חמודה ונחמדה, עם מראה קצת שונה מכל המסכים המלבניים שהכרנו במרכז תאי הנהג, חדה וברורה למדי, עם תצוגת תמונות מרשימה בתלת מימד. נחמד מאד, ואינטואיטיבי למדי.

לוח מחוונים דיגיטלי עם  מסך 12.3′, מערכת שמע בעלת 17 רמקולים מבית Lexicon, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשלושה אזורים, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת אווירה מנגנון טריקה רכה לדלתות, תא מטען חשמלי, ועוד. כאשר רמת הגימור Luxury מוסיפה לכל הטוב הזה, גם: תצוגת נתונים עילית על השמשה הקדמית, מול עיני הנהג, כדי למנוע “זליגות מבט של הנהג מטה ללוח המחוונים, גימור פנים בחיפוי עץ, גימור דמוי עור לחלקו העליון של לוח המחוונים, קונסולת שליטה בשמע, בקרת אקלים ועוד.

ג'נסיס חשמלי
לא רחוב ממרצדס. מושב אחורי ג’נסיס G80

תא מטען רחב
תא מטען רחב ומעט מצומצם

 

לנוסעים מאחור, וילון אחורי חשמלי, כיאה לרכב סאלון /מנהלים יוקרתי, וגם פאנל גג סולארי, שאנחנו יודעים להגיד שניתן בזכות האנרגיה שלו, לנסוע קילומטר-שניים “על אנרגיית השמש”, ביום שמשי טוב, אך הוא נועד בעיקר לספק אנרגיה למכלולים השונים שצורכים חשמל ברכב, בפרט, מערכת בקרת האקלים. אין לי ספק, שהיה לקוח או לקוחה שהתעצבו לגלות ולהבין שהגג הסולארי אינו סאנרוף שנפתח מעל הראש, וזה היה עבורם דיל ברייק. כמה כאלה היו? לא הרבה. ה-G80 החשמלי הגיע לארץ במספר יחידות לא גדול, והאספקה שהגיעה נמכרה כמעט כולה.

איטום הרעשים טוב, אם נשמעו רחשים קלים, אז אלה באו מכיוון בתי הגלגלים, רעשי רוח, כמעט ולא נשמעו במהירות שאני נסעתי בה. רכב הסאלון הארוך ארוך הזה, מעל חמישה מטרים, דיי שקט וזריז, ומוכיח ביצועים נאים ואף מרגשים, על אף פי משקלו הלא קטן, 2,250  ק”ג. מה לגבי הנוחות, כל עוד הכביש סלול היטב, והמהירות עולה, המתלים ידעו לשכך את המהמורות בדרך. בעיר אופיים הקשיח של מתלים פגם מעט בנסיעה השלווה, שלא ידעו לספוג ולרכך את השברים של הכבישים הסדוקים, בכל פעם שעליתי על מהמורה או שבר ו”התרסקו” מעט אל תוך הסדקים.

 

תא נהג יוקרתי
משטח מעץ ממוחזר לרוחב תא הנהג
אבזור נוחות
מאובזר לעילה…

רמקולים לרכב

מכונית יוקרתית
כיוון חשמלי, אוורור וחימום למושבים

 

הדבר הכי הגיוני ונכון לדעתי, לעשות, הוא לא להשוות בשום אופן, את הג’נסיס G80 לדגם מרצדס מקביל. זה לא נכון לעשות ולא הוגן להשוות בין השתיים, כי התחרות לא שווה ולא הוגנת במקרה הזה. תשוו את הדגם לכל מותג אחר, תשוו ללקסוס, לאינפיניטי, רק לא למרצדס. זו כן מכונית מלאה בסטייל מבחוץ, מכונית גדולה וכבדה, אפילו קצת בעלת אופי אוליגרכי. מכונית מאובזרת מאד באבזור נוחות ובטיחות מטמבון לטמבון, אבל היא אירופאית בשום אופן, ואולי גם מעולם לא שאפה להיות אירופאית. הסמל שלה יוקרתי מסקרן ומושך, והמראה שלך צריך לזכות בשלל פרסים בינלאומיים, אך מבפנים, בפרטים הקטנים, בפינישים, בליטושים, היא… איך אומרים קוריאנית.

מבחינת מרווח הפנים, היושבים מאחור יכולים לחייך חיוך רכב, יש להם הרבה מרווח ברכיים וכתפיים, מלפנים, מרווח הראש לנהג פחות טוב, גם בגלל תנוחת הישיבה שלי, מושב הנהג החשמלי תמיד מכוון אצלי עד הסוף למעלה. תא המטען מצומצם אך רחב, בנפח 354 ליטרים. אחת ההפתעות הגדולות בשיטוטי בעיר עם ה-G80, הייתה, כשבכל חניה שחניתי, חנתה לידי או קירבתי ג’נסיס. יכול להיות שיש קשר בין כמות רכבי הג’נסיס שיש באזור הרצליה-רמת השרון, לשילוט הענק בכניסה הדרומית לרמה”ש לעיתים קרובות. שילוט שתמיד תופס את העין, ונכון מאד לקהל באזור הזה.

 

חניה רמת השרון
מקום טוב. חניה סטנדרטית ברמת השרון

מכונית יוקרה ג'נסיס

מכונית יוקרה

 

בטיחות

 

ג’נסיס G80 מצליחה להתבלט גם ברשימה הארוכה של אבזור הבטיחות המקיף שלה: הכולל – מערכת התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום כולל זיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב, עם מרכוז נתיב, בקרת שיוט אקטיבית חכמה, מערכת זיהוי תמרורים אקטיבית, שבקרת השיוט יודעת לקרוא ולשמור על המהירות המותרת בתמרור. מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד, מערכת התרעה על תנועת רכב בשטח מת, שגם מונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנה, זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית. מערכת יציאה בטוחה המתריעה על פתיחת דלתות במקרה של סכנה מרכב חולף, מצלמות 360, מערכת התרעה על שכיחת ילדים במושב האחורי, ועוד. רק אומר, שיכול להיות שהתראות הבטיחות היסטריות במקצת, אבל כן, חשובות וחיוניות מאד לבטיחות הנוסעים והנהג.

 

מכונית מנהלים

 

חשמל או בנזין?

 

ג’נסיס G80 החשמלית מתחיל במחיר של 449 אלף שקלים, ורכב המבחן המאובזר יותר, נושק ל-479 אלף שקלים. מחיר גבוה, על אף כל העושר שהוא מביא איתו. למי שהדגם קסם מאד, ומוצא חן בעיניו, אך המחיר גבוה עבורו, ויש לו עדיין פינה בלב למנועי בנזין, ישנה גרסת “כניסה” עם מחיר אטרקטיבי למדי, בהשוואה למיודעתנו, ג’נסיס G80 Exclusive, עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2,497 סמ”ק T-DGi המשלב מגדש טורבו טכנולוגיית הזרקה ישירה בעל הספק של 304 כ”ס, עם מומנט של 43 קג”מ מ-1,650 סל”ד. משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, והאצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-6 שניות.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty − 13 =