ספורט מוטורי: גמר אליפות ישראל בעבירות אקסטרים לעונת 2022-2023

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אקסטרים ל
גמר אליפות ישראל בעבירות אקסטרים לעונת 2022-2023

 

 

ביום שישי, ה-31 במרץ 2023, נערכו במחצבת נחל דליות שבגולן גמר אליפות ישראל בעבירות אקסטרים לעונת 2022-2023 ומרוץ פיילוט ראשון של ראלי ספרינט. 22 נהגים התחרו ב-4 קטגוריות והשאירו הרבה אבק אחד לשני

 

עונת 2022-2023 של אליפות ישראל בעבירות אקסטרים נחתמה במרוץ צבעוני במיוחד בהפקת קבוצת מיכאל חן מרוצים בשיתוף עם חצב סחר – יבואנית צמיגי ג’נרל. למרוץ, שנערך ביום שישי ה-31 במרץ 2023, נרשמו 22 מתחרים שחולקו ל-4 קטגוריות. כל קטגוריה הביאה עימה אתגרים שונים: קטגוריית הסייד ביי סייד (SBS) שסיפקה הצגה בדמות נסיעה מהירה במיוחד המדמה “ריחוף” על פני השטח, קטגוריית הקרוס קארט שהציגה כלים קטנים במיוחד שחולקו לשתי תתי קטגוריות (600 ו-750 סמ”ק) שהפגינו החלקות זנב פוטוגניות לאורך המסלול בזכות יחס הספק-משקל של כחצי כוח סוס לק”ג אחד, וקטגוריית האקסטרים, שהציגה מפלצות עבירות בעלות צמיגי ענק ומנועים אימתניים שנבנו במיוחד לטובת משימות עבירות מאתגרות, חלקן משופרות במיוחד וכוללות גם היגוי אחורי לטובת מעברים טכניים צפופים ומאתגרים. 

 

קבוצת מיכאל חן

 

 

לטובת המרוץ עבדו המארגנים במשך ימים ארוכים על הכנת המתחם, שבסופו של דבר דמה לזירת גלדיאטורים בה השתתפו כלים שנלחמו מול מכשולים טבעיים ומלאכותיים. מסלולי ה-SBS והקרוסקארט היו שטוחים ומהירים, כללו שתי ישורות ארוכות ושלל פיתולים שדרשו יכולות נהיגה גבוהות למדי. מסלול מפלצות העבירות כלל “גינת סלעים”, מכשול צינורות בטון, מכשול צמיגי ענק ומספר קירות טיפוס מאתגרים למדי שהצריכו במקרים מסויימים שימוש בכננת על מנת לעבור אותם. מסלול זה, מטבע הדברים, שינה את אופיו במהלך המרוץ בעקבות מעבר הכלים עליו, עובדה שסיפקה אתגרים נוספים למתחרים. 

במהלך המרוץ, שנוהל על ידי יובל מלמד מספארקו ישראל, הוזנקו המתחרים ביחידים אל המסלול המאתגר בו הותקנה מערכת ייעודית שטיפלה במדידת הזמנים. במרוץ נכח גם קהל רב שנהנה ממקומות ישיבה, מוזיקה, דוכני אוכל, הנחיה של בועז קורפל ותצוגת תכלית של ג’רארד פארס, נהג שהשתתף ב-16 מרוצים שונים של ראלי דקאר המאתגר ברכיבה על SBS ועל אופנועים. 

מיכאל חן, מפיק האירוע, סיכם את המרוץ ואת העונה כולה: “הצלחנו להפיק עוד אירוע מעניין ושונה בנוף המוטורי הישראלי שחותם עוד עונה מוצלחת. אני רוצה להודות למתחרים שעשו לילות כימים על מנת להכין את הכלים לאתגרים שבנינו במיוחד עבורם. העובדה שאירחנו נהג מחו”ל ברמה בינלאומית הוא הוא סימן לבאות. תודה גם לכל נותני החסות, לקהל שהגיע וכמובן לצוות ההפקה. נתראה באירוע הבא: גמר אליפות מרוצי הדראג לעונת 2022-2023 בדימונה”.

קבוצת מיכאל חן מרוצים מזמינה את הקהל הרחב לעקוב אחר תאריכי האירועים הבאים בפרסומים באתר האינטרנט של ליגת האקסטרים, בעמוד הפייסבוק ובמדיות השונות. 

 

 

תוצאות המרוץ:

 

קרוס קארט 750 סמ”ק – 

מקום ראשון – לוטן פלג 44.52 שניות 

מקום שני – יוסי דנן, 45.71 שניות

מקום שלישי – דני דנן, 49.50 שניות

 

קרוס קארט 600 סמ”ק – 

מקום ראשון – אסף ירון 44.66 שניות 

מקום שני – אייל אלבז, 46.00 שניות

מקום שלישי – רועי אלון, 47.31 שניות

 

סייד ביי סייד (SBS) – 

מקום ראשון – אלירן יפרח, 54.07 שניות

מקום שני – נתנאל אזולאי, 54.45 שניות

מקום שלישי – חמודי סרסור, 55.29 שניות

 

אקסטרים – 

מקום ראשון – סנד והבה

מקום שני – אמנון כריספי

מקום שלישי – עלם זאהר

 

 

נותני החסות:

 

חסות ראשית חצב סחר – יבואנית צמיגי ג’נרל 

חסות משנה נאור שי

אספיר 

דאצ’יה דאסטר

ENL

פרישטה 4×4

חאלד איסמעיל

א.ס ורטהיים

אביעד שייביץ

מועצה אזורית גולן

התאחדות המכוניות 

הרשות לנהיגה ספורטיבית

תיירות החברה הכלכלית גולן

ספארקו ישראל

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three + 15 =