ענקית האנרגיה CLP בישראל: לומדים את תשתיות טעינת כלי-הרכב החשמליים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סין ישראל
צילום: ג’נט גודוואק, לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה

 

“ללמוד מהציונים איך מטעינים חכם כלי רכב חשמליים”: נציגי ענקית האנרגיה CLP מהונג-קונג באו ללמוד על הטכנולוגיה הישראלית בתחום התשתיות לטעינת רכב חשמלי

 

נציגי ענקית האנרגיה CLP – China Light and Power מהונג-קונג במתחם השוק הסיטונאי גינדי TLV, בביקור שאורגן על ידי לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה ומטרתו – “ללמוד מהציונים איך מטעינים חכם רכבים חשמליים”. קבוצת האנרגיה הסינית שלה שוק לקוחות המקיף את אוסטרליה, סין, הודו, דרום-מזרח אסיה וטייוואן, מפעילה בין היתר גם עסק לאספקת חשמל ל-80% מאוכלוסיית הונג-קונג, עם קרוב לשלושה מיליון לקוחות. במסגרת הביקור, סייר פאב אביאסירי, מנהל חטיבת השירותים הדיגיטליים של החברה, במתחם גינדי תל אביב, נפגש עם בכירי חטיבת הרכבים החשמליים של קבוצת ניסקו ושל Wevo Energy האחראית על הפיתוח הטכנולוגי, וקיבל תדרוך על פתרונות כחול-לבן לטעינת רכבים בחניונים של בניינים משותפים בבנייה רוויה.

 

שמוליק גאנדלמן סמנכ”ל השיווק והמכירות בקבוצת ניסקו

“מכיוון שהונג קונג מתמודדת עם בעיות דומות לאלו הקיימות בישראל בתחום התשתיות לטעינת רכבים חשמליים,  הטכנולוגיה ופתרונות התשתית שהותקנו בפרויקט השוק הסיטונאי עניינו את בכירי CLP במיוחד. בהקשר לתקנות החדשות עליהן חתמה השרה שקד, הרי שהן מהוות נקודת מפנה קריטית לצמיחתו של שוק הרכב החשמלי בישראל. עכשיו ניתן לומר שתהליך המעבר מרכבים המונעים על ידי מנועי שריפה פנימית- לרכבים חשמליים, יכול לתפוס את התאוצה המשמעותית שלו”.

“ישראל מושפעת ישירות מהמגמה בעולם, ומטמיעה את הרכבים החשמליים בהילוך גבוה. בהקשר זה, חשוב לזכור שאחוז ניכר מהיקפי טעינת הרכבים מתבצע בבית, היכן שהרכב חונה שעות רצופות וארוכות. הנגשת הטעינה הביתית, תאפשר ליותר צרכנים לעבור לרכב חשמלי ללא חסמים. עמדות הטעינה של EVNISKO, בשילוב הטכנולוגיה החדשנית של Wevo Energy הישראלית, מציעות פתרון ייחודי המשלב חומרה ותוכנה, כולל עמדות חכמות, וניהול משתמשים ועומסים דינאמי. תפעול העמדות מתבצע באמצעות אפליקציה ידידותית למשתמש, שמאפשרת לראות את תעריפי החשמל בזמן אמת, ולבחור את תחילת וסיום הטעינה בשעה ובתעריף המועדף”.

 

תדי פלטאו מנכ”ל Wevo Energy

“מערכת התוכנה פורצת הדרך שפיתחנו מאפשרת ניהול עמדות טעינה באזורי בנייה רוויה, בעלי אלפי מקומות חניה. המערכת לומדת את הרגלי הנהגים ואת אפיוני הרכבים ויוצרת תכנית טעינה אופטימלית, המבטיחה טעינת כל הרכבים באופן אוטומטי בשעות הלילה, בהם החשמל זול בכ40%. המערכת אינה דורשת הגדלת חיבור החשמל של הבניין, מה שמביא לחסכון של עשרות אלפי שקלים בעלויות התקנה. אנו פעילים כבר היום בעשרות מגדלי מגורים בישראל ונמצאים בתהליך התרחבות עולמי”.

“בסיור שקיימנו לנציג חברת CLP במתחם השוק הסיטונאי, שוחחנו על האתגרים המשותפים עמן מתמודדות ישראל והונג קונג בתחום טעינת הרכבים החשמליים באזורי בניה רוויה, והצגנו את הדרך בה אנו פותרים בעיה זו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של טעינה חכמה משולבת למידת מכונה. האורח הביע עניין רב והתרשם מהעומק הטכנולוגי והייחודיות של הפתרון”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 − six =