פולקסווגן פאסאט מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


פולקסווגן פאסאט החדשה



ענת דניאל אלסיבוני






כמה חודשים אחרי שהתפוצצה פרשיית פולקסווגן העולמית, בה נחשד כי החברה התקינה במכוניות ממונעות הדיזל שלה תוכנה המזייפת תוצאות במבחני זיהום אוויר, אני מוצאת את עצמי חותמת על טופס איסוף של פולקסווגן פאסאט חדשה. לא, לא דיזל, אלא בנזין, עם מנוע 1.8 TSI BMT, בעל 180 כוחות סוס הבאים לידי ביטוי ב-5,100 עד 6,200 סל”ד, ומומנט מרבי (נקודת השיא של הביצועים שלו), של 25.4 קג”מ בטווח של 1,250 עד 5,000 סל”ד. ובחמש מילים – מנוע חזק, זריז (תאוצה של 100-0 קמ”ש ב-7 שניות), וביצועיסט טוב בכביש. 


רק מה, רמת הגימור שקיבלתי הינה קומפורטליין, ה”בסיסית” יותר – נטולת מושבי העור, חישוקי סגסוגת נאים, פנסי לד קדמיים, וחלון גג פנורמי. אבל לא זה מה שיבאס אותי. אי שם בגרמניה יש כמה מהנדסים מפולקסווגן שהולכים להתבאס הרבה יותר. ואם חזרתי לפרשייה המפוקפקת ההיא, אז בודקים גם זיוף בנתוני צריכת הדלק של מכוניות היצרן. אבל בזה אני יכולה להבטיח לכם שכולם מבלפים. צריך לקחת כל נתון צריכת דלק בעירבון מוגבל, לא משנה מי היצרן. עד כאן כלבוטק. 
לפאסאט החדשה תיבת הילוכים DSG אוטומטית עם שבעה יחסי העברה. כאשר את ההילוך השביעי תפגשו כבר ב-60 קמ”ש. זוהי אחת מתכונותיה של התיבה, שמשפיעה מעט על התאוצה, אך שומרת על סל”ד נמוך לאורך הנסיעה, ובעצם כך שומרת על צריכת דלק טובה יותר. 


פולקסווגן פאסאט. רמת גימור קומפורטיין

ביפ ביפ, אני מנחשת את הכפתור הנכון בשלט, עכשיו חושך וסוף סוף התפנה לי זמן לנהוג. מראות הצד נפתחות ומאירות שורת נורות לכבודי – מחווה קטנה שמעלה חיוך. אני פותחת דלת כבדה מקושטת פסי כרום ברכב במשקל כמעט שני טון ואורך 4 מטרים ו767 ס”מ. הטריקה עמומה. זה סימן טוב. אני מתיישבת בתא הנהג המרשים, משאירה את המפתח בפתח אחסון מימיני ולוחצת על מתג ההתנעה.
אדבר גלויות, אני מחבבת לא מעט מרכבי הקונצרן הזה, בין אם מופיע עליהם סמל הסקודה, ורצוי שיצטלבו להם ארבעה חישוקים בפרונט. הבעיה היא, שבזמן שמנועי הטורבו מרוממים את רוחי, תיבת ה-DSG מעלה בי געגועים לתיבות אסייתיות “פשוטות”. אבל גם את זה אפשר לפתור במעבר למצב החלפת הילוכים ידנית.


עיצוב ואבזור
קיבלנו את פניה בהשקה בחודש מאי השנה בצבע אפור כהה מטאלי ואלגנטי, והיום היא לבושה שחור, יפה לא פחות. בלי הקימורים העגולים והמזוויעים של הדור הקודם, שהתחלפו בקווים ישרים וחדים לכל אורכה וכך גם הפנסים, לשמחתי. עיצוב שמעניק לה מראה דרמטי וספורטיבי. שיפור אדיר.
ההגה נראה “מבטיח”, מבטיח שתהיה חווית נהיגה – שטוח מלמטה ובעל 3 צלעות. בולט בתא נהג נקי למדי, המאובזר במערכת מולטימדיה עם מסך מגע 6.5 אינץ’, מרכז העניינים. סטנדרט שכבר ראיתי, עד שאני באה ללחוץ על המסך, וטרם נגעתי בו קופצת לי שורת אפשרויות לבחירה. זה שוב, מחווה קטנה, אבל מגניבה מאד. ואי אפשר לא להיות מרוצה מהריפודים הבהירים הצחיחים, שעל אף שאינם עשויים עור, ועדיף כך, מאירים פנים ומוסיפים המון אופי וחן לפנים הרכב. ובאבזור עסקינן: יש מחשב דרך מורחב, מערכת start & stop, בקרת אקלים מפוצלת ל3 מקומות, בקרת שיוט, 8 רמקולים (ככה באמת כיף לשמוע מוזיקה), דיבורית ושליטה על כל אלו מההגה. עוטפת את כל הנ”ל פלסטיקה שאמנם איכותית במיוחד, אבל איכות ההרכבה שלה מפתיעה לרעה – הפלסטיק שעוטף ומכיל את בסיס ההגה החל להיפתח מעט בתפר הסגירה. 




תא נהג. פולקסווגן פאסאט החדשה





פאסאט החדשה. ירוקה יותר




מרווח / מקום
מכונית מנהלים ברמ”ח איבריה. תא הנהג והנוסעים מרווח מאד, בגובה ברוחב, ובמקום לרגליים. שלושה מבוגרים ושלושה מושבי בטיחות נכנסים ללא קושי. ואין הפתעות בתא המטען, לא תצטרכו לקפל שום מושב כדי לזכות בעוד נפח אכסון, כי במצבו הסגור נפח תא המטען הוא 586 ליטר(!), העגלה של הבן שלי מעולם לא התפנקה ככה.




תא מטען. פולקסווגן פאסאט








נוחות התנהגות וביצועים
קצת ג’יבריש ברשותכם, הפאסאט מכונית זריזה ביציאה מהמקום, ומהירה, אך לא ספורטיבית. זה פשוט לא הולך עם אלגנטיות, סולידיות ומשקל של 2 טון. ההגה הרגיש מספיק טוב כדי לתת לי תחושה של ביטחון בנהיגה בשלל מצבים ופניות. דוושת הבלמים רגישה, נדרש קצת זמן להסתגל אליה. נוחות פיזית של הנהג גבוהה מאד, המושבים גדולים, עוטפים וניתנים לכיוון מכל זווית, כולל אופציה ל”ניפוח” כרית לגב התחתון. נוחות מתלים – מתלים רכים ה”מרככים” את הנסיעה בעיר ומחוצה לה ומסייעים לנהג ולנוסעים ליהנות מנסיעה שלווה ונטולת זעזועים גם בדרך משובשת. רעשי דרך, רוח או מנוע מינימאליים מאד. כיף לשוטט איתה סתם וליהנות מנסיעה שקטה וזורמת.


בבטיחות, הרשימה ארוכה ומכובדת, עם כמה חסרים. בפולקסווגן פאסאט החדשה מערך מצלמות היקפי, 6 כריות אוויר (9 כריות בדגמים שלא מגיעים לארץ, מעט מקומם), מערכות למניעת נעילת גלגלים, בקרת יציבות, סיוע בבלימת חירום, נעילת דיפרנציאל לאחיזה בפניות, מערכת להתראת עייפות (קיבלתי אייקון של כוס קפה, להפסקת התרעננות, מוכר מרכבי מרצדס), מערכת למניעת הידרדרות (חשוב בעיר, מאד), התראה לירידת לחץ בצמיגים ועוד. מערכת בטיחות אקטיבית חשובה כמו בלימת חירום אוטומטית בעיר (AEB) אין בפאסאט החדשה והיוקרתית, לעומת המתחרה ממאזדה – מאזדה 6, שמחירה מתחיל ב-166,000 ₪ בה היא מותקנת ושם היא מכונה “מערכת בלימה חכמה בעיר”. מערכת ניטור “שטחים מתים” ומערכת ניטור מרחק מלפנים יש באחות החורגת והפופולארית מבית – הסקודה סופרב, החל מ160,990 ₪. ורכש חדש חדש מהחודש האחרון – יונדאי סונטה היברידית – מצוידת במערכות לניטור שטחים מתים עם התראת תנועה חוצה מאחור, התראת סטייה מנתיב, והתראת התנגשות מלפנים בדגם המפואר יותר (החל מ-160,000 ₪). מי שחפץ בפאסאט ממבט ראשון וקורא כעת את הנתונים הללו יש קצת חושבים לעשות.






מילה על ה-Bluemotion tech 
אי אפשר להתעלם מהתווית שמתנוססת על אחורי הפאסאט. ולמען הכנות, קצת מוזר ומצחיק להתייחס לזה עכשיו. אז מה זה BlueMotion Technologies? פולקסווגן חרטה על דגלה סלוגן “Think Blue”, דור חדש של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות שמביאות לשיפור בצריכת הדלק והפחתה של פליטת מזהמים, ובכך ל”נסיעה נקייה וירוקה יותר”. ממה הטכנולוגיה הזו מורכבת? ממאפיינים שקיימים בכל מכונית מהשנים האחרונות, רק פולקסווגן קיבצה את כולם ונתנה לזה שם מפוצץ. 
1. התנגדות נמוכה של הצמיגים: שמביאה לצריכת דלק נמוכה יותר, פחות זיהום ושיפור הביצועים.
2. מערכת :start&stop שמדוממת מנוע בעצירות, מפחיתה פליטת מזהמים, צריכת דלק.
3. מחזור אנרגיית בלימה: טכנולוגיה שממחזרת את אנרגיית הבלימה להאצה הבאה. גם זה מביא לפחות שימוש בדלק ולפיכך, פחות זיהום.
4. עיצוב אירודינמי: עיצוב המכונית באופן שיוצר פחות התנגדות של הרוח במכונית ולכן מביא לצריכת דלק פחותה.
ואמרו אמן.



לסיכום
פולקסווגן פאסאט החדשה בדור השמיני שלה, קלה, נמוכה, דינמית ויפה יותר מקודמותיה. היא מרגשת בגלל מי ומה שהיא – מכונית מנהלים, מרווחת, מאובזרת בטוב טעם, בעלת מראה דרמטי ומנוע חזק דיו. היה לי כיף לשייט איתה ולהיות בחברתה, רק שתינו מנותקות מהציוויליזציה. אבל אין בי געגועים. ובמילא עם המחיר שלה הסיכוי שלי לשוב לזרועותיה הקרירות לא גבוה. 




צריכת דלק בנסיעה משולבת 11.5 קילומטר לליטר
רמת זיהום אוויר: 6
6 כריות אוויר וחמישה כוכבי ריסוק במבחני ה-EURONCAP
מחיר: החל מ- 189,000 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

7 Replies to “פולקסווגן פאסאט מבחן דרכים”

  1. היי ענת, אחלה כתבה טובה. האם תבחני את הטוסון? ואפשר גם את i30 המעודכנת?

  2. אני אוהב מכוניות גדולות וכאלה עם "דלתות כבדות" 🙂 זה מקנה תחושה של ביטחון
    על הכביש. נראה כמו רכב טוב אבל יקר מאד לקניה ואני בטוח שגם לאחזקה אז הוא מתאים לקהל מסוים. תודה על הסקירה ענת .

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 − 10 =