פולקסווגן פולו GTI החדש 2022-23 (מתיחת פנים) – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פולקסווגן גולף
פולקסווגן פולו GTI החדש 2022-23 (מתיחת פנים) – סקירה

 

פולקסווגן פולו GTI מתיחת פנים

אני כמעט 12 שנה בתחום הרכב. בשנים הראשונות עוד קיבלתי לידיי, פה ושם כלי רכב עם מנועים בנפח 3, 3.5, ואף 5 ליטרים. מגרגרים, גדולים, חזקים ומעשנים בעיקר. דירוג הזיהום של כלי הרכב האלה היה מירבי, 15, וזה היה בסדר. אף אחד לא סיפר לנו ממש שעשן המכוניות, זיהום האוויר, הורג אותנו. ואז התפוצצה פרשה, ה-פרשה, דיזלגייט, שהציפה את כל נושא פליטות העשן מכלי רכב, שינתה סדרי עולם, והכניסה לחיינו את תקנות זיהום האוויר המחמירות, ה-WLTP. באירופה התקנות הללו חלות ומיושמות על כולם. כלי רכב מזהמים לא מורשים להכנס למרכזי ערים, יצרניות מחוייבות לייצר מכוניות ירוקות, שעומדות בפרמטרים מחמירים, ויצרנית שלא עומדת בתקני הזיהום נקנסת במיליוני דולרים ויותר.

ההקדמה הזו מכילה בתוכה שני דברים שנצטרך להפרד מהם בעתיד הלא רחוק: מנועים גדולים, מגרגרים ו”מהנים לנהיגה”, ומנועים מזהמים, ואלה בדרך כלל הולכים יחד. האחות הקטנה והמוכשרת של המכונית המשפחתית הספורטיבית, פולקסווגן גולף GTI, הלא היא הפולו GTI, הגיעה אלי למבחן דרכים, והזכירה לי כמה התגעגעתי לתחושה הזו ולצלילים האלה, בתוך ים של מכוניות ירוקות ושקטות. פולקסווגן פולו GTI המחודשת של 2022 עלולה לבלבל אתכם, ומזוויות מסוימות להראות כמו הגולף האהובה, (מזוויות אחרות, גם כמו איביזה, את זה הבן שלי זיהה), ולכן, בהמשך הסקירה, גם חטאתי והשוויתי בין השתיים.

 

פולו או גולף
קטנה ומהנה מאד לנהיגה

 

גוף קטן מנוע גדול

 

המתכון, בדרך כלל, למכוניות טובות ומהנות לנהיגה, הוא “גוף קטן” ומנוע גדול, ואם זה מגיע עם היגוי טוב ומערכת מתלים טובה ומתקדמת, הרי שמצאתם לכם את רכב הסופרמיני/מיני המושלם. מבחן הדרכים שלי עם הפולו GTI התחיל להפתעתי ברגל שמאל, בקטע כביש בינעירוני פקוק, בין צפון תל אביב לרמת השרון, חשבתי שיהיה מגניב לבחור במצב נהיגה ספורטיבי וליהנות מהאצות חזקות, בין קטע פקוק למשנהו. טעיתי.

מנוע ה-2 ליטר העצבני למדי, עם 207 כ”ס, והמומנט המיימדי והגבוה, 32.6 קג”מ, כבר מ-1,500 סל”ד, מתנהג בעצבנות, כמו חיה רעה כלואה בכלוב. מצב הספורט בכלל חידד את העצבנות, ובחיבור עם תיבת ההילוכים, DSG, בעלת שבעה יחסי העברה, ששואפת לעלות כמה שיותר מהר לעלות להילוך השביעי, לא לאמץ את המנוע, ולחסוך בדלק, הביאה למצב של עליה מהירה בהילוך, ואיבודי מומנט שלא רציתי בהם, משחק מעייף עם השיפטרים מאחורי ההגה, כדי לשלוט על העברת ההילוכים באופן ידני ומיטבי, וכל זה ב-20 דקות של דרך עם תנועה מציקה. לא לזה ציפיתי.

 

פולו GTI מחיר
רחבה, נמוכה ויציבה. פולו GTI
פולו GTI מחירון
פולו GTI מבחן דרכים

 

לא חוזרים על טעות פעמיים. הנסיעה הבאה עם הפולקסווגן פולו GTI הייתה ארוכה יותר, מהירה יותר, ובעיקר בינעירונית. או!, שם הפולו פורחת. מצב הספורט, הבנתי, מיותר למדי. לרכב הזה יש מספיק כוח, מומנט מיידי, וצלילים יפים מבלי לאמץ אותו. (מנוע 2.0 ליטר, עם 207 כ”ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG, ותאוצה של 6.5 שניות מהמקום ל-100 קמ”ש). מה עוד יש לו, פולו GTI? שלדה ספורטיבית, המנמיכה אותה ב-15 מ”מ, ותורמת ליציבות.

הנסיעה בפולו “זורמת”, יש למנוע כמה כוח שתבקשו. ההאצות והתאוצות מהירות. מחוץ לעיר, התיבה עובדת בתזמון טוב עם יחידת ההנעה, וכך, גם אם נסעתי בלי להתחשב בצריכת הדלק, מתקבל נתון של 14.5 קילומטר לליטר, במכונית עם מנוע לא קטן. מבחינת הנוחות ובידוד הרעשים, מדובר במכונית המכויילת באופן ספורטיבי, ולכן, לא ציפיתי לנוחות כלל, אבל כן, המתלים משככים היטב, את רוב המהמורות בדרך, ותצליחו ליהנות מנסיעה בינעירונית נוחה, נטולת רעשי רוח, אך לא תפספסו את רעשי הכביש.

 

פולו GTI
פולקסווגן פולו GTI חישוקי 17′

 

פולקסווגן פולו GTI
תתקשו לזהות אם זה גולף או פולו. פולקסווגן פולו GTI

 

מתיחת הפנים שעברה לאחרונה, כוללת עיצוב חדש, ברוח שפת העיצוב העדכנית של פולקסווגן, שמזכירה מאד את מראהו של ה-גולף GTI. הבלבול גדל עם תוספת לוגו GTI מאחור, במקום כיתוב שם הדגם “פולו”, ולכן, רבים וטובים “גירדו בראש”, כשראו את התמונות שהעליתי לרשתות החברתיות, וגם חולי גולף, טעו לחשוב כי מדובר בדגם הגולף. מה עוד חדש? תאורת יום LED חדשה –  פנסי LED קדמיים בטכנולוגיית מטריקס לד משופרת, פנסי LED אחוריים כולל איתות דינמי, חתימת תאורת יום חדשה עם עיצוב ספורטיבי לפגוש הקדמי,עיצוב חדש לגריל, פנסי ערפל קדמיים ותאורת פניה, תאורת אווירה פנימית במגוון צבעים, סאנרוף נפתח, חלונות אחוריים כהים, וחישוקי סגסוגת בגודל “17. גרררר.

 

איביזה או פולו
אחיות בדם. איביזה ופולו GTI

 

פולקסווגן פולו מחירון
פולו GTI תא נהג

פולקסווגן פולו 2022

פולו GTI
פולקסווגן פולו תא נוסעים
פולו מפרט
מרווח פנים יתאים גם למשפחות קטנות

 

מתיחת הפנים, והשינויים נכנסו גם פנימה לתא הנהג והנוסעים האירופאי ואיכותי, עם תוספת מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות. בתא הנהג הגה חדש, עליו גימורים אדומים, כמו גם על ידית ההילוכים, על גבי הריפודים, ולרוחב כל התא. במרכז, מערכת מולטימדיה ותיקה ומוכרת, עם מסך מגע צבעוני בגודל 8″, עם קישוריות מלאה לנייד, באמצעות אפל Car Play – אוAndroid Auto . מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר הייתה מקפיצה לדעתי, את המראה והתחושה הכללית בתא. בנוסף, יש טעינה אלחוטית יעילה לטלפון החכם, מערכת שמע טובה, הכוללת 6 רמקולים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ל-2 אזורים, ללא פתחי אוורור מאחור (?!), בעלת מתגים חדשים יחסית, עליהם ניתן ללחוץ על להחליק את האמצע, לשינוי הטמפרטורה, שלא התרגלתי אליהם, גם אם פגשתי אותם בגולף, ובדגמים אחרים של הקונצרן.

 

פולו פתחי אוורור
אין פתחי אוורור, אבל יש שני פתחי C USB

פולו תא מטען

 

יש מצלמה אחורית, מערכת אוטומטית לסיוע בחניה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית, ולשמחת לא מעט אנשים, וכן, מערכת Keyless לכניסה והנעה ללא מפתח.

 

פולקסווגן פולו GTI סקירה מבחן
פולקסווגן פולו GTI סקירה וחוות דעת

 

בבטיחות, המפרט כולל בקרת שיוט אדפטיבית עד 210 קמ”ש, עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה והתאמת מהירות הנסיעה בהתאם, מערכת בלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת לניטור מרחק לפנים, מערכת אקטיבית לבקרת סטיה מנתיב, שאני חייבת לשבח, כי היא עבדה מצוין, גם כשאתגרתי אותה. תיקנה אותי מבלי לפגוע בחוויית הנסיעה הספורטיבית, וזה לא דבר ברור מאליו עם מערכות התיקון סטייה. ישנה גם מערכת סיוע בזיהוי רכב בשטח מת במעבר, מערכת פרואקטיבית להגנה על הנוסעים, 6 כריות אוויר ועוד.

 

השוואה במחילה

 

אני הולכת לעשות השוואה “בתוך הבית”, לטובת מי שרוצה לעצמו רכב ספורטיבי מקונצרן פולקסווגן, ורק כי אני מעריכה ואוהבת את שני “נשואי” ההשוואה – ואת המנוע הכיפי שמניע אותם – פולקסווגן גולף מול פולקסווגן פולו, בגרסת GTI. שתיהן מספקות חוויית נהיגה טובה, ומתאימות גם למשפחות קטנות, עם שני ילדים, עם יתרון של מרווח פנים לגולף כמובן. מחיר הפולו GTI אחרי אגרות הוא 192,000 ש”ח, מה שאומר, שאם תקרת התקציב שלכם נמוכה ממחיר הגולף GTI, 245 אלף שקלים, הפולו GTI יספק את מבוקשכם. ואם התקציב נמוך יותר, לא הייתי מוותרת על הדגם, אלא על הגרסה הספורטיבית, ומבקשת להתרשם מגרסאות מנוע הליטר, עם 95/110 כ”ס, כי הפלטפורמה (איביזה, פאביה) מצוינת, המרכב יפה והדגם מוצלח.

 

סיאט איביזה FR החדשה 2022 (מתיחת פנים) סקירה וחוות דעת

יותר מהכל: סקודה פאביה החדשה 2022-23 סקירה וחוות דעת

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen + 17 =