פורשה פנמרה חוזרת בדור שלישי חדש מחוזק ומחושמל החל מ-865,000₪ 

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פורשה פנמרה חשמלית
פורשה פנמרה החדשה – 2023-24

 

 

הדור השלישי של הפורשה פנמרה זוכה ליחידות הנעה חזקות יותר, מערכת מתלים חדשה, מערכת ניהול תקשורת של Porsche‏ (PCM), עיצוב דינמי ואלגנטי, עם פרופורציות מעודכנות. ומגוון מערכות עזר לנהג – החל מ-865,000 ₪ 

 

פורשה פנמרה החדשה מגיעה עם מתלי האוויר Porsche Active Suspension Management (PASM) כסטנדרט המצוידים בשני תאים ושני שסתומים. טכנולוגיית שני השסתומים מפרידה בין שלבי ההחזרה והדחיסה של הבולם ולכן מציעה טווח פעולה רחב יותר בין נוחות וספורטיביות: המערכת משככת את תנועות המפרקים הרוחביים ואת שיבושי הדרך ובמקביל שומרת על יציבות גוף גבוהה יותר במצבי נהיגה דינמיים. ניתן לשפר עוד יותר את התנהגות המכונית עם מערך ההיגוי האחורי האופציונלי .

 

פורשה פנמרה 2024
מערכת מתלים חדשה. פנמרה

 

נוסף על כך, מערכת המתלים האקטיבית והמתקדמת, Porsche Active Ride, זמינה כאופציה בדגמי ה-E-Hybrid של ה-Panamera החדשה. מערכת זו עולה באיכותה על מערכות מתלים אחרות בכל הפרמטרים והיא מציעה רמות גבוהות של נוחות נהיגה ויכולות נהיגה דינמיות. הבסיס לכל אלה הם בולמי זעזועים אקטיביים חדשים, הכוללים גם הם את טכנולוגיית שני השסתומים, המחוברים אל משאבה הידראולית חשמלית. מבנה זה מייצר זרימה כמותית בבולם בהתאם לדרישה ומאפשר להגדיל את הכוחות הפועלים בין הגוף והגלגלים במהירות הבזק, ברמת דיוק גבוהה. מערכת מתלי אוויר קלת משקל עם תא יחיד מצטרפת לטכנולוגיה זו ומשלימה אותה. 

השלדה של ה-Panamera מוודאת שגוף המכונית יהיה מאוזן בכל שלב גם במהלך פעולות בלימה, היגוי והאצה דינמיות. במהלך נסיעה רגילה, המערכת משככת כמעט לחלוטין את שיבושי הדרך. במצבי נהיגה דינמיים, מערכת המתלים Porsche Active Ride מבטיחה חיבור מושלם אל הכביש הודות לחלוקה מאוזנת של העומסים בין הגלגלים. ה-Panamera החדשה נכנסת לפניות בדומה לאופן ההתנהגות של אופנוע. היא מושכת את החלק הקדמי כלפי מטה במהלך האצה, ואת החלק האחורי במהלך בלימה. כאשר המכונית עומדת במקומה, מערכת המתלים Porsche Active Ride מרימה את גוף המכונית כדי לאפשר כניסה ויציאה נוחות.

 

פורשה היברידית
ארבע גרסאות E-Hybrid. פורשה פנמרה חדשה

 

ביצועים

 

בתגובה לדרישה הגבוהה למערכות הנעה מסוג זה, Porsche מציעה את ה-Panamera החדשה עם ארבע גרסאות E-Hybrid יעילות. כל גרסאות ה-E-Hybrid מתאפיינות בביצועים גבוהים יותר, בטווח גדול יותר וביעילות משופרת. ה-Panamera Turbo E-Hybrid תהיה זמינה במועד ההשקה. לב-ליבה של יחידת הכוח הוא מנוע V8 טורבו משודרג בנפח של 4 ל’. ההספק של המנוע החשמלי החדש הוא 190 כ”ס

יחד הם מפיקים הספק כולל משולב של 680 כ”ס. מומנט המערכת מגיע ל-93 קג”מ. Porsche משלבת את המנוע החשמלי בתוך תיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת 8 הילוכים (PDK) שעברה עדכון מקיף. הוויתור על בית נפרד למנוע החשמלי מביא לירידה של כ-5 ק”ג במשקל. העובדה שמעגל השמן של תיבת ההילוכים משמש גם יחידה זו משפר את איזון יחידת הכוח החשמלית ומאפשר קבלת הספק רציף גבוה יותר מהמנוע החשמלי. 

 

ה-Panamera Turbo E-Hybrid מאיצה מאפס ל-100 קמ”ש בתוך 3.2 שניות והיא מגיעה למהירות מרבית של 315 קמ”ש. קיבולת הסוללה הנוכחית היא 25.9 kw. היא מאפשרת נהיגה במצב חשמלי לטווח של עד 91 ק”מ בנהיגה משולבת או לטווח של 83‏-93 ק”מ בנהיגה עירונית (לפי תקן WLTP). מטען AC מובנה חדש בהספק של 11 קווט”ש מקצר את זמני הטעינה בעמדות טעינה מתאימות לשעתיים ו-39 דקות.

הפנמרה והפנמרה 4 יהיו זמינות גם הן במועד ההשקה. שינויים בלחץ הגדישה, בספיקת הזרקת הדלק ובתזמון ההצתה מביאים לשיפור בביצועיו של מנוע ה-V6 טורבו בנפח של 2.9 ל’. הוא מפיק כעת 353 כ”ס ומומנט של 55 קג”מ – עלייה של 23 כ”ס ו-5 קג”מ בהשוואה לקודמו. הדבר מקצר את ההאצה של ה-Panamera ל-100 קמ”ש עד לנתון של 5.2 שניות ומביא את המהירות המרבית ל-272 קמ”ש. ה-Panamera 4 עם הנעה בכל הגלגלים מגיעה כעת ל-100 קמ”ש בתוך 4.8 שניות ולמהירות מקסימלית של 270 קמ”ש. 

 

מידות ועיצוב

 

פורשה פנמרה החדשה 2024 (מכונית ספורט 4 דלתות) שומרת על קווי האופי והפרופורציות שלה. אורכה מגיע ל-5,052 מ”מ (Executive: 5,202 מ”מ), רוחבה מגיע ל-1,937 מ”מ וגובהה מגיע ל-1,423 מ”מ (Executive: 1,428 מ”מ). מכונית הסדאן הספורטיבית זוכה כעת למראה ספורטיבי ובולט יותר. מלפנים, פתח אוורור נוסף מעל לוחית הרישוי מספק מענה לדרישת האוורור הנוספת של מערכות ההינע. יש קו חלונות חדש והשמשה האחורית מותקנת במישור הגוף ומתמזגת בהרמוניה עם חלקה האחורי של המכונית. 

 

מכונית ספורט יוקרתית. פנמרה
קפיצה בהספק ובנתון מומנט

 

סביבת הנהג המבוססת על רעיון ה-Porsche Driver Experience מתאפיינת באיזון אידאלי בין בקרות דיגיטליות ואנלוגיות ומיקום אמצעי הקלט והפלט החיוניים לנהיגה בסביבת הנהג. בורר ההילוכים ממוקם מימין לגלגל ההגה. מתג בחירת תוכניות הנהיגה Normal‏, Sport ו-Sport Plus וידיות מערכות העזר נמצאים בהישג ידו של הנהג. כלומר הנהג אינו צריך להפנות את מבטו מהדרך כדי לשנות את תוכנית הנהיגה ולהפעיל את מערכות העזר. 

המסך האופציונלי לנוסע הקדמי מאפשר לנוסע להשתלב בחוויית הנהיגה. המסך בגודל 10.9 אינץ’ מציג את נתוני הביצועים של המכונית לפי דרישה. הוא גם מאפשר להפעיל את מערכת הבידור והמידע ותומך בהצגת וידאו בסטרימינג במהלך הנסיעה. כדי למנוע את הסחת דעתו של הנהג, אין אפשרות לראות את מסך הנוסע ממושב הנהג.

 

פנמרה טורבו E-Hybrid 

דגמי פורשה הנושאים את השם “טורבו” זוכים למיצוב מיוחד כספינות הדגל של המותג. פורשה חיזקה מיצוב זה בעזרת הפנמרה Turbo E-Hybrid. בחלק החיצוני, היא מתאפיינת בפגוש אחורי ייחודי עם דיפיוזר צבוע ובפגוש קדמי ייחודי בצבע הגוף. היא כוללת גם צינורות פליטה בגימור כרום בגוון ברונזה כהה וגלגלים אופציונליים עם נעילה מרכזית הזמינים גם בדגמים האחרים. 

הצבע הייחודי לדגם הטורבו, ה-Turbonite, משמש כצבע ניגודי בפסי חלונות הצד ולוגו הטורבו שעל דלת תא המטען, כמו גם בסמל ה-Porsche שעל מכסה המנוע, בגלגלים ובגלגל ההגה. בפנים, ה-Turbonite משתלב עם חלקי קרבון כדי ליצור אווירה ספורטיבית. ניתן לראות אותו לדוגמה במד מהירות המנוע המרכזי שבלוח המחוונים ובבקרות שבקונסולה המרכזית.

 

פורשה פנמרה
פורשה פנמרה תא נהג

 

מערכות עזר ובטיחות

 

הפנמרה החדשה תהפוך לחלק בלתי נפרד מהמערכת האקולוגית הדיגיטלית שבה. כדי להתחבר לחשבון ה-Porsche ID האישי, הלקוח יכול לסרוק את קוד ה-QR שמופיע על ה-PCM בעזרת הטלפון החכם שלו. מערכות ה-‎Apple CarPlay®‎ וה-Android Auto מאפשרות לחבר לרכב את הטלפון החכם לצורך שיפור יכולת השימוש. אינטגרציה של פעולות הרכב באמצעות אפליקציית MyPorsche דרך ‎Apple CarPlay®‎ מאפשרת שימוש אופטימלי בפעולות הדיגיטליות. ניתן לשלוט על פעולות שונות כגון מיזוג האוויר, פעולת העיסוי של המושבים ותאורת האווירה ישירות דרך ה-‎ Apple CarPlay®‎ או באמצעות המסייעת הקולית Siri®‎. (חלק מהתכונות לא זמינות בישראל).

פורשה מאבזרת את הפנמרה גם בפנסים ראשיים מסוג Matrix LED כסטנדרט. הפנסים הראשיים מסוג HD Matrix LED, הכוללים יותר מ-32,000 פיקסלים לכל פנס ראשי, זמינים כאופציה. הם מציעים יכולות תאורה חדשות לגמרי כגון הארת נתיב ייעודית. טווח התאורה הוא עד 600 מ’. 

פורשה שדרגה משמעותית את מגוון מערכות העזר ב-Panamera החדשה. מערכת העזר הסטנדרטית למהירות אקטיבית פועלת כעת עם מערכת זיהוי התמרורים. אם המערכת פעילה, הפורשה פנמרה לא תעבור את הגבלת המהירות המתאימה. מערכת ה-Porsche InnoDrive כוללת את מערכת בקרת השיוט האדפטיבית, כולל הנחיית נתיב אקטיבית ומערכת עזר לחציית צמתים. נוסף על כך, מערכת החניה האוטומטית התעדכנה ועתה אין צורך בבלימה בזמן תמרון החניה (הנהג עדיין האחראי על תמרון המכונית). כמו כן נוספה מערכת Remote ParkAssist אשר מאפשרת לבצע חניה ב”שלט רחוק” דרך הסמארטפון בעזרת היישום ייעודי (חלק מהתכונות לא זמינות בישראל).

פורשה מייצרת את ה-Panamera החדשה במפעלה שבעיר לייפציג. למפעל הייצור יש קשר ישיר ל-Panamera: בין השנים 2009 ו-2016, הדור הראשון של הסדאן הספורטיבית הורכב שם בעוד הייצור המלא עבר ללייפציג בשנת 2016 עם הצגתו של הדור השני. במהלך החודשים האחרונים בוצעו שינויים במפעל שיאפשרו את ייצורו של הדור השלישי של ה-Panamera.

 

פורשה פנמרה מחיר
פורשה פנמרה דור שלישי חדש

 

מחירים:

פורשה Panamera החל מ-865,000 ₪ 

פורשה Panamera 4 החל מ-895,000 ₪ 

פורשה Panamera Turbo E-Hybrid החל מ 1,620,000 ₪ 

 

ניתן לבצע הזמנה של הפאנמרה החדשה החל מ 24.11.23 באולם תצוגה פורשה ישראל 

צפי הגעה: רבעון שני 2024 

 

פורשה פנמרה במהדורה מיוחדת בקרוב בישראל ב-795,000 שקלים

פורשה טייקאן (גרסת הנעה אחורית 408 כ”ס) סקירה וחוות דעת

פורשה טייקאן נגנבה הלילה מקיסריה וסיימה בטוטאלוס בתום מרדף משטרתי

בקרוב אצלנו: פורשה פנאמרה בגרסה היברידית 4S E-Hybrid

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve + fifteen =