פיתוח ישראלי: טכנולוגיה חדשנית לחיטוי אקטיבי של ווירוסים בתחבורה הציבורית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פיתוח ישראלי: טכנולוגיה חדשנית לחיטוי אקטיבי של ווירוסים בתחבורה הציבורית

 

חברת אוטו-קור Auto Cool הבינלאומית, חושפת את פרי פיתוחה הטכנולוגי לחיטוי אקטיבי, אפקטיבי ומהיר למניעת התפשטות נגיף הקורונה, חיידקים ווירוסים שונים בתחבורה ציבורית- ADS3000. מדובר בפיתוח כחול לבן הנשלט באמצעות מערכות ניהול צי רכב, או באמצעות שלט רחוק, ויכול להוות פיתרון לחיטוי אוטובוסים, רכבות, חברות היסעים, מוניות, ציי רכב ואמבולנסים

 

 

חברת אוטו-קור Auto Cool הבינלאומית, חושפת את פרי פיתוחה הטכנולוגי המתקדם לחיטוי אקטיבי אפקטיבי, זול ומהיר למניעת התפשטות נגיף הקורונה בתחבורה הציבורית. פיתוח כחול לבן זה, הנשלט באמצעות שלט רחוק, או מערכות אינטגרציה לניהול ציי רכב, מהווה את חוד החנית הטכנולוגית וצפוי להיטמע באוטובוסים, רכבות, חברות היסעים, מוניות שירות, ציי רכב והשכרת רכבים, שאטלים להסעות עובדים ואמבולנסים בישראל ובעולם. הטמעתו תפחית חשיפה ותמזער את מקדם ההדבקה של מגפות ומחלות שונות בתחבורה הציבורית הודות לפתרון ייחודי משולב הכולל גם חיטוי של תעלות מיזוג האוויר.

מערכת חיטוי אקטיבית מדגם ADS3000, משלבת בין שתי פעולות, חיטוי עמוק ויסודי של חלל הרכב באמצעות הפצת רסיסי מים מהולים בנוזל חיטוי המנטרל וירוסים וחיידקים לרבות קורונה, לצד הפעלת מערכת המיזוג ולשם השלמת התהליך, חיטוי יסודי באמצעות מחזור האוויר בתעלות המיזוג, הידועות כחממה להתפתחות וירוסים וחיידקים באופן אוטונומי. שלב זה ייחודי ובלעדי למערכת החיטוי האקטיבית של אוטו-קור ואינו קיים במערכות חיטוי מקבילות הקיימות כיום בשוק.

עם העברת פקודת החיטוי (כאמור, באמצעות שלט רחוק / כפתור ייעודי / מערכת אינטרנטית, או אינטגרציה למערכת ניהול צי הרכב), המערכת תתזמן עצמאית את השלבים השונים תוך התאמה למאפייני הרכב. במהלך החיטוי נפלטים רסיסי מים  מיקרונים  ונוזל חיטוי באופן אחיד לכל חלל הרכב. חומרי החיטוי תקניים ואינם כוללים כלור, או חומרים מעכלים ומזיקים, מתוך רצון לשמר את כלל הרכיבים ברכב ומבלי לגרום להם נזק. פעולת החיטוי אורכת מספר דקות ועשויה להשתנות מרכב אחד למשנהו בהתחשב בסוג ובגודל הרכב. תפעול המערכת פשוט ונוח, מאפשר קבלת חיווי על השלמת הפעולה וכן, בעת הצורך תינתן התראה למילוי חומרי חיטוי, או מים. יש לציין, כי כל חומרי החיטוי בטוחים לשימוש ואינם מזיקים לאדם לרכב, או לסביבה.

האינטגרציה למערכות ניהול ציי רכב, מאפשרת לתזמן מראש את פעולת החיטוי, או לבססה על פי פרמטרים שונים דוגמת מיקום גאוגרפי,  סוג רכב, או כל סיווג רצוי אחר ניתנים להגדרה פשוטה בהתאם לצרכי הלקוח ולרצונותיו בשטח. מערכת זו מותאמת גם לרכבים דו מפרקיים, או רכבות, כך שיחידות נוספות אשר יותקנו ברכב למעשה יעבדו בסנכרון מושלם. התקנת המערכת מתבצעת באופן פשוט ואינה ניכרת לעין הנוסע כלל.

 

 

 

זיו פרבר, מנכ”ל חברת אוטו-קור: “אנו עדים לביקושים רבים למערכת לאורך כל תקופת הקורונה הן מגופים מקומיים והן מגופים בינלאומיים מהסקטור הציבורי והפרטי. הפתרון הייחודי שפיתחנו, משלב בין שני עולמות תוך שימת דגש גם על תעלות מיזוג האוויר המהוות לרוב חממה לחיידקים ולווירוסים. מתוך כך, יצרנו מנגנון המבטיח פעולת חיטוי יסודית ויעילה המבדלת אותה מפתרונות מקבילים הקיימים בשוק, אשר אינם מספקים פתרון הוליסטי המתייחס למערכת המיזוג. מבחני מעבדה מוסמכת חיצונית- בקטוכם, מלמדים על יעילות של 100% בחיטוי, כך שמכלול הפרמטרים ממצבים אותה כמערכת חיטוי אקטיבית משתלמת המציגה תוצאות וביצועים מקסימאליים בזמן קצר ובעלות נמוכה במיוחד”.

עוד הוסיף פרבר, “בימים בהם מגפת הקורונה משתוללת זוהי מערכת מנדטורית בכל אמצעי תחבורה ציבורית לרבות אמבולנסים, בכדי להעניק לציבור הנוסעים תחושת ביטחון והגנה בזמן הנסיעה. ניתן להפעיל חיטוי מרחוק מיד לאחר הימצאותו של חולה קורונה, או כל חולה במחלה מדבקת אחרת ולהכשיר את כלי התחבורה בקלות וביעילות תוך דקות ספורות להמשך פעילות שוטפת. מערכות ADS3000 הותקנו כבר במספר חברות וארגונים מובילים בהתאם לצרכי הלקוח ובהתאמה אישית. אנו צופים כי עד סוף 2021 נחזיק בנתח שוק של כ-80% בסקטור ונמשיך ביזום פיתוחים מתקדמים בענף בכדי לבלוט ולהוביל את הקטגוריה”.

לצד זאת, מחלקת המחקר והפיתוח של חברת אוטו-קור, פיתחה מוצר משלים נוסף תחת קטגוריית השבחת האוויר-סננים חכמים למיזוג אוויר, אשר ללא ספק מהווים את נקודת התורפה של ענף התחבורה. במציאות הנוכחית מערכות מיזוג האוויר אינן זוכות לאחזקה נאותה עבור מיליוני נוסעים ביום בשל משתנים רבים ושונים. משפחת הסננים החדשה אשר פותחה בחברה, נועדה לספק הגנה פסיבית על ציבור הנוסעים באמצעות קטילתם של חיידקים ווירוסים על ידי חומרים המוטמעים בסנן מערכת מיזוג האוויר.

פיתוח טכנולוגי זה מאפשר למעשה הפיכת כל מערכת מיזוג קיימת, למערכת השבחת אוויר מתקדמת, ללא כל תלות ביצרן. זאת תוך התאמה מושלמת למבנה הרכב הן ברמת הפונקציונאליות והן בנראות החיצונית. בעת הצורך בניקוי, או בהחלפת סנן תתקבל התראה במערכת הנצ”ר, או באמצעות חיווי המשולב בסנן, זאת על בסיס אלגוריתם ייחודי שפיתחה החברה, כך שבטיחותם של הנוסעים מובטחת.

 

חברת אוטו-קור ,Auto Cool הנה חברה ישראלית ותיקה בעלת פעילות גלובאלית מזה כ-40 שנה. החברה עוסקת בפיתוח והתקנה של מערכות קירור ומיזוג לרכבי נוסעים, רכבי הובלה בקירור, מיזוג ברכבי שירות וכן, במסוקים. בשנה האחרונה, הרחיבה את ליבת פעילותה העסקית עם פיתוח משפחת מוצרים בתחום חיטוי, סינון והשבחת האוויר המתחברים באופן טבעי עם עולמות התוכן בהם היא עוסקת. 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × two =