קופה חשמלי: סקודה אניאק קופה Sport-Line IV80 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקודה אניאק 2024
סקודה אניאק קופה

 

 

את הסקודה אניאק הכרנו אי שם בשלהי 2021 כשהושקה בארץ. עכשיו מגיעה גרסת הקופה שלה וכמה שהיא יפה (וחכמה ובטיחותית). אבל האם זה יספיק לה בשביל להתמודד מול מבול החשמליות שמצטופפות בשוק? מבחן דרכים 

 

למה לא סיפרת שאחותך יפה ממך?

את הסקודה אניאק קופה אי אפשר לפספס בחניון של צ’מפיון מוטורס, בעת הגעתי לאסוף את רכב המבחן. מדובר ברכב שבולט במראהו, גם לצד דגמים יוקרתיים ויקרים יותר של היבואן. לחיצה על השלט וגריל הקריסטלים השקוף שלו נדלק וזוהר, במופע אורות שלא היה מבייש את מופע האורות על חומות ירושלים. פנסי המטריקס לד בצדדים מצטרפים ל”מופע”, והופכים אותו לעוד יותר מרשים. אם מישהי או מישהו מקוראינו מחפש רכב שלא יבלוט יותר מידי, מוזמן לדלג למבחן הבא. גם צדודית הקופה שלו מרשימה, ומזכירה לי את דגם ה-GLC של מרצדס. סקודה אניאק קופה היא הגרסה הסקסית לאניאק שכבר מסתובבת על כבישי ארצנו כמעט שנתיים.

מלבד שבכת הCrystal Face  הכוללת 131 נורות לד, בגרסת ה-Sport Line של הדגם יש שילובי  Carbon בדלתות, פנסי Combination Led מאחור, בתי גריל תחומים בשחור, פסי נשיאה מושחרים בגג, בתי מראות וכיתובים מושחרים ועוד. להשלמת המראה, יש גם גג זכוכית פנורמי, וחישוקי סגסוגת בגודל 20″ מדגם TAURUS.

 

סקודה אניאק חשמלית
חזית מוארת ומרשימה. סקודה אניאק

 

פתיחת הדלת (הכבדה, יש לציין) חושפת בפני לא רק תאורת Welcome מרשימה לריצפה, אלא גם עושר המוכר לנו מהאניאק “הרגילה”. דיפוני עור בשילוב ‘כרום’ וסיבי פחם (‘קרבון’), ומשטחי שחורPiano  בכל עבר. תאורת הרקע מתחלקת לתאורה עליונה ותחתונה, עם גווני צבע רבים, כאשר פתיחת תא הדלק תצבע הכל באדום.
המושבים הספורטיבים, דמויי באקט בחיפוי אלקנטרה, וההגה תלת חישורי קטום וספורטיבי, בחיפוי עור עם תפירה נאה. הלו, זה רכב חשמלי טהור, כן?

באופן מוזר ומעיק, לא הצלחתי להתרגל לכך שאין צורך ללחוץ על כפתור ההתנעה עם הישיבה ברכב, מספיק שהמפתח אצלך בכיס, וכל מה שנדרש זה ללחוץ על דוושת הבלם, להזיז את לחצן בורר ההילוכים הקטנטן ל-D והרכב ייסע. כך מצאתי את עצמי משך מספר ימים מנסה להתרגל ובעיקר לבדוק אם הרכב מונע או כבוי בכל כניסה או יציאה. הוא לא אכזב, זה אני שלא התרגלתי.

גרסת Sport-Line  מגיעה עם שלדה אדפטיבית ושיכוך רציף, מה שאומר שהמתלים האדפטיביים ברכב הם אותם המתלים כמו בדגמים יקרים יותר של היצרן, דוגמת אודי Q2. רכב המבחן הגיע בצבע כחול Race Blue היפיפה שרק הוסיף למראה הכללי.

 

סקודה אניאק יד 2
סקודה אניאק תא נהג
סקודה אניאק 2023
סקודה אניאק סקירה וחוות דעת
סקודה אניאק לוח שעונים
סקודה אניאק לוח מחוונים

 

לסקודה אניאק קופה בסיס גלגלים רחב של 2765 מ”מ, ולמרות תצורת הקופה שלו, יש במושב האחורי 990 מ”מ מרווח בין המושב לגג, כך שגם אם צורת הגג משתפלת היא אינה מפריעה גם לגבוהים שישבו מאחור, להם גם פתחי מיזוג וכניסות USB שימושיות. כן מצאתי בעיה בוילון המכסה את הסאנרוף באניאק קופה, כל הוצאה שלו מהמקום תגרום לכם להצטער אחר כך בעת ההרכבה חזרה. מדובר בוילון מסורבל להתקנה, ואומר את זה בוחן רכב, שעם כל הצניעות, בנה בריכה ודק לבד בגינה שלו. מצאתי את עצמי נאבק ממש להרכיב אותו חזרה. הוילון מגיע בנפרד מהרכב, ובשלב זה בחינם. טוב יעשו אם יוותרו עליו בסקודה וידאגו להכהות יותר את חלון הגג הפנורמי במקומו.

מאחור, תא מטען בנפח 570 ליטר, שבמבט ראשון נראה לא יותר מ-350 ליטרים, אבל אם מוציאים את תבנית הקלקר השחור מתחת למשטח, מקבלים “אמבטיה” עמוקה שמסבירה את הנתון. עכשיו נשאר למצוא מקום לתבנית הקלקר הזאת בבית.

 

סקודה אניאק חשמלית
סקודה אניאק פתחי אוורור במושב האחורי
סקודה אניאק תא מטען
תא מטען סקודה אניאק

 

אני נכנס לרכב ותוהה, הוא מונע? אמנם לוח השעונים הקטן מראה שכן, אבל עד שלא אשלב להילוך נסיעה לא אדע. ואכן, האניאק נעה בצורה חרישית קדימה, בעזרת מנוע חשמלי עם 204 כ”ס וסוללה בקיבולת של 82 קוט”ש, המאפשרת טווח נסיעה מוצהר עד 550 ק”מ, וטווח ריאלי של עד 420 ק”מ. יש לה טעינה תלת פאזית עם הגבלת טעינה 11 קילווואט ועד 135 קילווואט. תיבת ההילוכים בעלת גיר אחד, עם מצב B לטובת רגנרציה יותר גבוה. המהירות המרבית עד 160 קמ”ש בלבד וההאצה מאפס ל-100 קמ”ש אורכת 8.7 שניות, לא מעט בשביל רכב חשמלי, שנחשב רכב ספורט קופה.

יש לו בקרת שיוט אדפטיבית אבל גם חצי אדפטיבית, מה שאומר שבעת עזיבת ההגה היא תשמור נתיב ותתקן סטיה אבל לא תמרכז את הרכב למרכז הנתיב והיא אינה פעילה מתחת למהירות של 60 קמ”ש. בקרת השיוט האדפטיבית מלאה הופכת את הנהיגה לחצי אוטומטית. פקודות קוליות ניתן לבצע רק אם יש לכם אייפון ודרך הסירי. יש מספר מצבי נהיגה לבחירה, מצב Sport Line שמעירה את השלדה האדפטיבית DCC, לשליטה על הבולמים עצמם. מצבי נהיגה נוספים הם אקו “חסכוני”, מצב נוחות, רגיל-נורמל, אפשרות נהיגה מותאמת אישית וספורט.

 

 

 

תפעול המיזוג יחסית נוח, עם שורה נוספת לתפעול בתחתית מסך המולטימדיה בגודל 13″, מסך גדול וברור בעל גרפיקה מרשימה. אם במיזוג עסקינן, נזכיר שמדובר ברכב חשמלי, מה שאומר שכיוון המיזוג לעוצמה גבוהה או לטמפרטורה נמוכה תשפיע על טווח הנסיעה. וכך מצאתי את עצמי מתלבט אם לכוון את המזגן ל-22 מעלות ולהוסיף 20 ק” טווח או לוותר על טווח ולנסוע על 16 מעלות בקיץ הישראלי הרותח. כל עוד יש סוללה, הלכתי על האופציה השנייה.

אני מתחיל את הנהיגה ושם פעמינו לכיוון ערד. אנחנו בחופשת אוגוסט, וצריך למצוא סידור לילד אצל הסבתא, גם במחיר של מרחק 130 ק”מ נסיעה. סקודה אניאק מתגלה כמכונית איכותית ונעימה. שילוב של אבזור עשיר עם איכות חומרים גבוהה, מושבים שתומכים את הגב מעולה, ותגובות נעימות ומרוככות, לא כאלה שנתקלתי בהן בדגמים חשמליים מתוצרת סינית, לדוגמא. אני לוחץ חזק על דוושת ההאצה, והאניאק מגיבה יפה, אמנם אלה לא תאוצות חשמליות שמדביקות את כולם למושב, יותר כמו תאוצה של רכב היברידי, מהיר ושקול. אני במצב “אקו” והתגובות עוד יותר מתונות, בעיקולים, בירידה לכביש המהיר האניאק אוחזת היטב באספלט, ומסבה תחושה בטוחה ויציבה.

 

סקודה אניאק טווח

 

הכביש המהיר הוא מגרש המשחקים הביתי שלי לבדיקת מערכות הבטיחות. ראשית, אני עוזב את ההגה לבדוק כיצד האניאק מגיב: אחרי כ-15 שניות הרכב מתחיל להתריע בצפצוף, לאחר מכן, בולם מעט את הרכב, אחר כך, מתחיל למתוח את החגורה ולהדק אותה על הגוף, וכשכל אלה לא מסייעים, מערכת הבטיחות האוטונומית, בולמת שתי בלימות חזקות, מצפצפת, מבטלת את בקרת השיוט ומתחילה להאט את הרכב תוך הדלקת איתות / אורות חירום. לצד הלחצנים השולטים על כיוון המושב ישנו מתג להפעלת עיסוי במושב, אך הפעלת הפונקציה הזו גורמת לטווח המוצג בלוח המחוונים לרדת בכ-35 ק”מ. מאחר ונסיעה ארוכה לפני, ובתקווה שעמדת הטעינה בערד תעבוד, אני מוותר על העיסוי.

לסקודה אניאק יש מערכת המתריעה על רכב ב”שטח מת”, באופן ויזואלי באורות כתומים מהבהבים במראות הצד. האניאק קופה עמוסה שלל מערכות בטיחות, החל מ-9 כריות אוויר, דרך בקרת השיוט שציינתי, מערכת לזיהוי רכב בשטחים מתים, שליטה באורות גבוהים, זיהוי הולכי רגל, מצלמת נסיעה לאחור איכותית גם בתנאי תאורה בעייתי. כל אלה מעניקים לה ציון בטיחות ישראלי 6 מתוך 8. דירוג הזיהום הוא 1, כיאה לרכב “ירוק”, חשמלי.

יש מספר מצבי נהיגה לבחירה, מצב “אקו” חסכוני בצריכת חשמל, הופך את הדוושה לאנמית, מצב בו אין קשר בין עוצמת הלחיצה של לתאוצה. הרכב בשלו. לעומת מצב “ספורט”, בו הביצועים והתגובות הופכים לחדים, מדוייקים, עם היגוי “כבד”.

לוח השעונים קטן, פונקצונלי ונותן את המידע ה”בסיסי” הנדרש, לא מעבר. כל שאר המידע, כאמור, נמצא במערכת המולטימדיה במרכז תא הנהג. השיפטרים מאחורי ההגה שולטים על רמות הרגנרציה השונות – אחזור אנרגיה. למרות שיצאנו עם 100% סוללה ונסענו במצב רגנרציה גבוה, והילוך B רוב הזמן, הגענו ליעד (ערד) עם 35% סוללה, כאשר מרחק הנסיעה 136 ק”מ. לאן נעלמו 150 ק”מ נוספים מטווח הסוללה? המזגן הקפיא, היה עיסוי (קצר), קצת לחיצות על הדוושה, מולטימדיה עובדת, וקיבלתם את התשובה.

 

סקודה אניאק קופה מחיר
סקודה אניאק קופה בגרסת Sport Line החל מ- 287,900 ש”ח

 

סיכום

 

הורדתי את הילד במועדון הסו”ס (סבא סבתא), ויצאתי להטעין את הרכב במרכז צים בערד. נותן לשקט ולשלווה המאפיינים את העיר לחלחל אליי, ולרוקן את הראש, לקראת קבלת תובנות על רכב המבחן שמולי. סקודה אניאק היא מכונית איכותית לעילא ולעילא, ועם תצורת הקופה היא משכה לא מעט מבטים בדרך. רבות בזכות הגריל הקריסטלי שדולק בלילה כמו עץ קריסמס.

זוהי הגרסה היפה יותר של האניאק בעיניי. רכב משופע בשלל מערכות בטיחות, עם איכות חומרים של דגמים יוקרתיים. ועדיין, האניאק קופה בגרסתSport Line הנבחנת נמכרת החל ממחיר 287,900 ש”ח, לא מעט כסף, עבור לא מעט איכות. מי שבונה על “החזר” בחסכון על דלק שלא יתדלק או הטיפולים הזולים יחסית לרכב חשמלי, יגיע ל-break-even point אחרי לא מעט שנים. עד אז הוא ינהג באחד בכלי רכב חשמלי איכותי עם עיצוב מושך ונוחות נסיעה גבוהה.

מול שלל מותגי רכב סיניים חשמליים השוטפים את ארצנו, בכלל אין מה להשוות. צריך לנהוג כדי להבין. לא רק הסיניות צריכות לחשוש, כי אם גם האניאק “הרגילה”, אחותה. בדו קרב הזה, האחות החדשה מנצחת, ולו רק בזכות המראה.

 

סקודה אניאק חשמלי קופה גלריה 

 

 

כתבות דומות על סקודה אניאק חשמלית:

 

סקודה אניאק קופה iV (גרסה חדשה לאניאק החשמלי) מ-236,400 שקלים

האחות היפה: סקודה אניאק קופה 2022 – סקירה וחוות דעת

סקודה אניאק iV – המכוניות הטובות של השנה 2021-22

סקודה אניאק iV רכב חשמלי (טווח 420-445 ק”מ) – סקירה

וידאו: סקודה אניאק 2021 (קרוסאובר חשמלי) סקירה של תא הנהג

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen + fifteen =