רוכב אופנוע שהפך נכה בתאונה קלה פוצה ב-275 אלף שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

תביעת נכות תאונה
רוכב אופנוע שהפך נכה בתאונה “קלה” פוצה ב-275 אלף שקלים

רוכב אופנוע שהפך נכה בתאונה “קלה” פוצה ב-275 אלף שקלים

רוכב אופנוע בן 33 מאשדוד, עבר לפני שנה וחצי תאונת דרכים קלה. חרף כך, נגרמה לו נכות משמעותית ששינתה את חייו מן הקצה אל הקצה. את הרוכב ייצגו בהליכים השונים עורכי הדין מיכאל מירל ודביר שמעיה ממשרד ‘שמעיה מירל ‘באשדוד.
ח
התאונה הקלה ארעה לרוכב בעת שעבד בשליחויות. בעודו רוכב בכביש הבין עירוני ביציאה מאשדוד, הוא נקלע לבור בכביש. חרף נסיעתו האיטית, איבד הרוכב את שיווי משקלו, והוטח בכביש בעוצמה. אין ספק שהקסדה אותה חבש ומעיל הרכיבה אותו עטה על גופו הגנו עליו מפגיעה קשה יותר. למרות שנראה היה כי נפגע באורך קל, הובהל הרוכב לביה”ח אסותא באשדוד, שם הוא אובחן כסובל מחבלות ברגל ימין, מרפק ימין ויד שמאל. במכתב השחרור מבית החולים נכתב: “תמונת חבלה קלה בעקבות תאונת דרכים, ללא חבלות משמעותיות”. אך חרף פגיעתו הקלה כביכול, החל הרוכב לסבול מכאבים מתגברים בעמוד השידרה הצווארי והמותני.
ח
לדברי עורכי הדין, הכאבים לא הרפו וגרמו לו למגבלות תנועה משמעותיות בצווארו, זרועו וגבו. על פי התביעה, בשל כאביו, פנה הרוכב לרופאים רבים, אך מעבר לנוגדי כאב ופיזיותרפיה, לא ניתן לו כל מזור לכאביו. עוה”ד פנו למוסד לביטוח לאומי (המל”ל) על מנת שיכיר בתאונה כפגיעה מעבודה, ופנייתם נענתה בחיוב. וועדה רפואית מטעם המל”ל בדקה את הרוכב וקבעה לו נכות אורתופדית צמיתה בשיעור של 14.5% אחוזים.

תביעת נזיקין

ח
במקביל הגישו עוה”ד שמעיה ומירל תביעת נזיקין לבית משפט השלום באשדוד נגד המאגר הישראלי למבוטחי רכב (“הפול”) שם בוטח הרוכב בביטוח חובה. בתביעה נטען, כי מעת התאונה השתנו חייו של הרוכב ללא היכר, והוא הפך למוגבל בתנועותיו, תוך שהוא נזקק לעזרה בכל פעולות היומיום. כמו כן, נטען, כי מעת התאונה נגרמו לתובע הוצאות רפואיות כבדות והפסדי שכר משמעותיים. כל התביעות אותן הגישו עוה”ד בשמו של הרוכב התקבלו.
בסיומו של דבר זכה הרוכב במענק חד פעמי בסך 62,615 ₪ מהמוסד לביטוח לאומי, בפיצוי בסך 64,717 מפוליסת ביטוח תאונות אישיות אותה רכש מחברת הביטוח ‘הראל’. בנוסף, פוצה התובע ב-147 אלף שקלים מהמאגר הישראלי לביטוחי רכב (“הפול”) במסגרת הסכם פשרה שאליו הגיעו הצדדים. בסיכומו של דבר זכה רוכב האופנוע בפיצויים  בסך של כ-275 אלף שקלים.
עורכי הדין דביר שמעיה ומיכאל מירל ממשרד עורכי הדין שמעיה מירל ושות’, עוסקים בדיני נזיקין, מקרקעין ומשפט אזרחי ומסחרי. 
follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − 7 =