רכב היברידי טיפולים תקופתיים: על מה צריך לשים דגש בטיפול?

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

 

רכב היברידי מאפשר הנעה גם באמצעות מנוע בעירה וגם באמצעות סוללות חשמליות, הוא פתרון שיכול להעניק לכם את היכולת ליהנות משני העולמות. לא פחות חשובה, התחזוקה השוטפת של רכב עם יחידת הנעה היברידית : על מה צריך לשים דגש בטיפולים תקופתיים? – כתבת אורח

 

 

טיפול תקופתי לרכב היברידי 

 

לפני שאנחנו מסתכלים עליו בתור אמצעי שיכול לנייד אותו בקלות ממקום אחד למקום אחר, צריך לקחת בחשבון שבסופו של דבר רכב הוא מכונה לכל דבר ועניין. הרכב מורכב מחלקים שונים, שעובדים ביחד ובמקביל על מנת לענות על הצרכים השונים שלנו. כמו כל מכונה, גם הרכב נשחק כתוצאה משימוש. ככל שמשתמשים יותר ברכב, כך קצב השחיקה שלו גבוה יותר.

הדבר הזה נכון לרכבים מכל סוג. רכב עם מנוע בעירה, רכב חשמלי או רכב היברידי – כל הרכבים הללו זקוקים לתחזוקה מסוימת שאמורה למנוע את נזקי השחיקה. אחת השיטות באמצעותה ניתן לתחזק את הרכב היא ביצוע של טיפולים תקופתיים. טיפול תקופתי הוא טיפול המתבצע אחת לכמה זמן, ברמות שונות. ישנם טיפולים תקופתיים קטנים או טיפולים תקופתיים גדולים, כשעל בעל הרכב לקחת אותו לטיפול כזה לאחר מספר קילומטרים מסוים אותו עובר הרכב.

 

מנוע ברכב היברידי 

 

לכל רכב יש את המאפיינים הקבועים שלו ואת השוני שלו מרכבים אחרים. ההבדלים הללו גורמים לכך שכל טיפול תקופתי יותאם לכל סוג רכב. ברכבים חשמליים למשל אין מנוע בעירה, כך שהטיפול שלהם שונה משל רכבים שעובדים באמצעות דלק. מנגד, באותם רכבים שפועלים על דלק אין מנוע חשמלי. 

רכב היברידי שונה במובן הזה. הוא בעל מנוע בעירה ובעל סוללות חשמליות. לכן, טיפול תקופתי של רכב היברידי יכלול גם בדיקה במנוע הבעירה שלו. בטיפולים התקופתיים ברכב היברידי ייבדקו מסנני המנוע השונים, כמו מסנן האוויר, הדלק והמים. כמו כן, יוחלף שמן המנוע. במידת הצורך, המסננים שנבדקו יוחלפו.

 

תחזוקת הסוללות

 

מתחילים עם מנוע הבעירה, אבל זה ממש לא הסוף. ברכב ההיברידי יש סוללות חשמליות, המאפשרות לרכב לנוע גם באמצעות אנרגיה חשמלית. לכן, כאשר תבצעו טיפול תקופתי לרכב היברידי, אל תופתעו שגם הסוללות שלכם יעברו בדיקה.

שמירה על הסוללות הכרחית ברכב היברידי. אי אפשר לנסוע ברכב בצורה בטוחה כאשר אחת מהסוללות פגועה. הסוללות נחשבות ליקרות ולעדינות מאוד, כך שפגיעה קטנה בסוללת הרכב יכולה לחייב החלפה.

 

בלמים 

 

בכל רכב לבלמים יש תפקיד בטיחותי חשוב. באמצעות הבלמים, ניתן למנוע פגיעות מיותרות ותאונות דרכים. למעשה, הבלמים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים למוות במקרים רבים. ברכב ההיברידי יש להם משמעות נוספת.

בחלק מהרכבים ההיברידים, אנרגיית החום שנוצרת בבלמים משמשת כמקור אנרגיה לסוללות החשמליות. לכן, בטיפול תקופתי הבלמים של הרכב ההיברידי ייבדקו, על מנת לראות שהם כשירים ותקינים מבחינה בטיחותית, אך גם מסוגלים לספק את האנרגיה הדרושה לסוללות החשמליות. 

 

טיפול במצבר

 

לא כל הרכבים ההיברידים מקבלים אנרגיה חשמלית באמצעות אנרגיית החום שנוצרת בבלמים של הרכב. ישנם רכבים בהם המנגנון ההיברידי תלוי דווקא במצבר של הרכב. המצבר משמש כמעיין סוללה חשמלית שמפעילה מערכות חשמליות שונות ברכב, כמו הרדיו או אורות הרכב.

במהלך טיפול תקופתי ברכב היברידי, גם המצבר ייבדק, כמו שאר החלקים שציינו מקודם. תקינות המצבר תשפיע על ההנעה בחלק מהרכבים ההיברידים, אך גם אם ברכב היברידי מסוים היא לא משפיעה עליה, המצבר הוא עדיין חלק חשוב ברכב. אם יימצא בו פגם במהלך הבדיקה התקופתית, הוא יוחלף.

מה ההבדל בין הייבריד פלאג אין הייבריד או מיילד הייבריד

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 − twelve =