רכב צמוד: מיצובישי אקליפס קרוס מנוע 1.5 ל’ טורבו – חוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקירה וחוות דעת על מנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש במיצובישי אקליפס קרוס - רכב צמוד, בלוג רכב באתר מלכת הכביש - ממשיכים

סקירה על מנוע הטורבו החדש של מיצובישי

שבוע שלישי נפתח היום, עם המיצובישי אקליפס קרוס, הקרוסאובר החדש של מיצובישי שנמצא אצלי למבחן דרכים וסקירות שוטפות לחודשיים ימים. בפוסט הראשון הצגתי בפניכם את הקווים הכלליים של האקליפס קרוס, ובפוסטים שלאחריו אקח על חלק ואנתח אותו יותר בהרחבה. אז אחרי שדשתי וחפרתי מעט על מערכת המולטימדיה שנמצאת במיצובישי, ובכלל רכבי היבואנית, כלמוביל. הגיע הזמן לדבר מעט על הביצועים של המיצובישי אקליפס קרוס, על מערכת ההנעה שלה, תיבת ההילוכים, מתלים, היגוי ואיך היא בגדול מבחינה דינאמית.

המנוע, מנוע חדש של מיצובישי – בנפח 1.5 ליטר טורבו, (הזרקה ישירה), מנוע בנזין, ממוקם בקדמת הרכב, הנעה קדמית, בעל הספק של 163 כוחות סוס, האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב9.3 שניות. מומנט של 25.4 קג”מ החל מ-2,400 סל”ד. מנוע טוב ודינאמי מאד. שמצליח להקפיץ את הרכב ולאפיין אותו כקרוסאובר צעיר ודינאמי. תיבת ההילוכים באקליפס קרוס אוטומטית רציפה, בעלת מצב ספורט ו-ECO  לחיסכון. כמו כל תיבה רציפה, בהאצות יש תחושת מאמץ מצד המנוע, ובהמשך במעלה הסל”ד, המנוע הופך חזק וזריז יותר, ומבלי להתאמץ. מפרט טכני מלא.

מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש ודינאמי. מיצובישי אקליפס קרוס

סוגיית התיבה הרציפה עולה מפעם לפעם, גם בהקשר של טויוטה, שעומדת מאחורי התיבה הרציפה שלה, ומשכללת ומשדרגת אותה מדי פעם. תיבה רציפה טובה ועדיפה כדי לחסוך בדלק, וגם נחשבה תיבה אמינה יותר. כן, צריך לדעת שמנוע הטורבו של מיצובישי יכול היה להרגיש טוב פי כמה, אילולא היה משודך לתיבה רציפה.

צריכת הדלק שיצאה לי בשבוע הראשון הייתה ממוצעת ומטה, גם כי בחנתי את הרכב בצורה לא חסכונית או מתפשרת, וגם כי סירבתי ללחוץ על כפתור ה-ECO, לחיסכון בדלק, כי הוא לא מיטיב עם ביצועי המנוע, ואני כאן כדי ליהנות מהנהיגה באקליפס קרוס. אחרי התדלוק השני והשלישי, ואחרי איפוס מד צריכת הדלק, הנתונים החלו להיות שפויים ונורמליים יותר, צריכה ממוצעת של 12.5 קילומטר לליטר, ללא שימוש במערכת סטארט אנד סטופ, לחיסכון בדלק בעצירות ורמזורים בדרך, וללא שימוש במצב אקו, לחיסכון בדלק.

מערכת המתלים שנחשבת עדכנית ומתקדמת טובה בסך הכל, אך במהירויות בהן אני נוהגת, בכבישים בינעירוניים שונים ומגוונים, וגם באופן בו אני נוהגת, הייתי שמחה ליותר אילו היו יותר נוחים, ואדפטיביים. לא רק שמחה, הייתי מאושרת מכך!

ההגה טוב בעיני, התרגלתי אליו, למדתי אותו, אני יודעת איך הוא מרגיש בעיר, ובתוך העיר, בנסיעות הארוכות והמטורפות שלי, הוא טוב, לא קשיח ולא רך מדי. כך גם מרכב הרכב, מעט יותר ריסון בנסיעות מהירות ובפניות, היו עושות את המיצובישי אקליפס קרוס לרכב מצוין ליום יום.

פסקת סיכום למנוע הטורבו החדש של מיצובישי, 1.5 ליטר, הוא מעולה, ואין לי ספק שנראה ונרגיש אותו בכלי הרכב הבאים שירדו לייצור במיצובישי. הוא חתיכת הפתעה טובה, ואני מצפה ממיצובישי להמשיך להפתיע אותי בעוד מכלולים מתקדמי ומודרנים, כמו מערכת ההנעה באקליפס קרוס.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 3 =