תביעה נגד חברת ביטוח: מפקירה נהג משאית נכה לגורלו

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
תביעה נגד חברת ביטוח הפניקס
תביעה נגד חברת ביטוח

תביעה נגד חברת הביטוח ‘הפניקס’: מפקירה נהג משאית נכה לגורלו בטענה שהונה אותה. פרקליטת הנהג: נטל ההוכחה בדבר כוונת מרמה רובץ לפתחה של ‘הפניקס’

במשך כ-30 שנה עבד תושב חיפה (50) כנהג סמיטריילר, ביניהן 7 שנים במקום עבודתו האחרון – חברת הובלות מצפון הארץ. לדבריו, כשלושה חודשים לאחר שהחל את עבודתו בחברת ההובלות, במהלך הפסקת אוכל, הוא התבקש על ידי סוכנת ביטוח שנשלחה מטעם המעסיק, לחתום בזריזות ו”על הדרך” על טופס הצטרפות לביטוח מנהלים של חברת הביטוח ‘הפניקס’, שכלל גם הצהרת בריאות מקוצרת.
לדבריו, סוכנת הביטוח לא טרחה לשאול אותו דבר בנוגע למצבו הרפואי, והנהג, מצידו, שאינו מבין דבר וחצי דבר בביטוח, חתם על הצהרת הבריאות, כשהוא סומך לחלוטין על מקצועיותה של אותה סוכנת הביטוח.
לאחר 7 שנות עבודה במשרה מלאה, נאלץ הנהג לעבור ניתוח בגבו, אשר לאחריו נבצר ממנו לשוב לעבודתו כנהג ולעסוק בכל עבודה אחרת בכלל. הנהג פנה לחברת הביטוח בתביעה לתגמולי אובדן כושר עבודה, אך להפתעתו, תביעתו נדחתה על ידי חברת הביטוח, בטענה, כי בטופס ההצטרפות לביטוח הוא הסתיר ממנה פרטים בדבר ניתוח שעבר בגבו לפני כ-10 שנים. לטענת חברת הביטוח ‘הפניקס’, הנהג למעשה הונה אותה בכך שלא הצהיר על הניתוח מעברו בטופס ההצטרפות לביטוח.

זכויות מבוטח

בצר לו, פנה הנהג לעו”ד מורן אברהמי יום טוב, העוסקת בהשבת זכויות למבוטחים ולמאבקים מול חברות הביטוח, וזו הגישה בשמו, תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה אותו, שבה ביקשה מבית המשפט להורות לחברת הביטוח לשלם לנהג את מלוא התגמולים המגיעים לו.
לדברי עו”ד אברהמי יום טוב, אין לייחס לתובע כוונת מרמה. התובע איש פשוט ותם לב, אשר סיים 11 שנות לימוד. וגם אם יש לראות את תשובותיו כתשובות שאינן מלאות, הרי שהדבר לא נעשה בכוונת מרמה. התובע לא הוזהר בידי נציגת חברת הביטוח בדבר ההשלכות האפשריות של העדר גילוי מלא.
לדבריה, טענת חברת הביטוח, לפיה רומתה כביכול על ידי הנהג, היא טענה חמורה, ולא רק שנטל ההוכחה בדבר כוונת מרמה רובץ לפתחה, אלא שעליה אף לעמוד ברף ראייתי מחמיר.
“שבע שנים חלפו מיום הצטרפותו של הנהג לביטוח ועד למקרה הביטוח” טוענת עו”ד אברהמי יום טוב. “מדובר בזמן ממושך מאד שבו יכלה חברת הביטוח לברר בקלות את עברו הרפואי של התובע, והרי לשם כך החתימה אותו על טופס וויתור על סודיות רפואית בעת הצטרפותו למסגרת הביטוח”.
חוות דעת של רופא תעסוקתי שצורפה לתביעה קבעה, כי הנהג אינו כשיר לעבודה הכרוכה במאמץ פיזי מוגבר וכן לעבודה הדורשת הרמת משאות, כיפופים ועמידה וישיבה ממושכות. לדברי הרופא התעסוקתי, הוא אינו צופה שינוי משמעותי במצבו של הנהג, ועל כן חוות דעתו זו תקפה כל עוד לא יחול שינוי במצבו של הנהג.
לאור כל זאת מבקשת עו”ד אברהמי יום טוב מבית המשפט, לחייב את ‘הפניקס’ לשלם לנהג את מלוא הפיצויים לעבר ולעתיד בגין אובדן כושר עבודה בתוספת ריבית והצמדה, להחזיר לו פרמיות ששולמו ביתר, ולשחררו מתשלום הפרמיה החודשית ממועד הניתוח בשנה שעברה ועד לתום תקופת הכיסוי הביטוחי. התביעה הוגשה בימים אלה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.
עו”ד ונוטריון מורן אברהמי יום טוב מתמחה בתחומי נזקי הגוף ותביעות ביטוחי בריאות.

לעוד ידיעות וכתבות בנושא משפט תעבורה

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

9 − 7 =