קיה נירו החדש בישראל: חשמלי מלא ופלאג אין מ-185,000₪

קיה נירו 2023
קיה נירו החדש בישראל

 

חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על תחילת שיווק הדור החדש של קיה נירו, עם גרסה חשמלית מלאה (עד 460 ק”מ טווח), וגרסת פלאג אין הייבריד (עד 61 ק”מ טווח), אבזור נוחות ובטיחות משופר ומתקדם, החל מ-185,000 שקלים

 

 

חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל מתחילה בשיווק הדור החדש של קיה נירו, אשר תוכנן מהיסוד וממחיש את ההתקדמות המהירה של החברה בהפיכתה לספקית עולמית לפתרונות ניידות ברי- קיימא. הדור הראשון של קיה נירו, הושק ב-2016 וזכה להצלחה בשוק הרכב בישראל, עם למעלה מ-40,000 מסירות של מגוון יחידות ההנעה המחושמלות, ואף היה ל-SUV הנמכר ביותר בישראל בשנים 2019, 2020 ו-2021.

בשנת 2020, הייתה גרסת הפלאג אין לרכב ההיברידי נטען הנמכר ביותר בישראל. ברבעון האחרון של שנת 2022 הושקו בישראל דגמי נירו פלוס, שהציעו את אותן יחידות הנעה יעילות בשילוב עם מרכב מוגבה המאפשר מרחב מצוין לנוסעים. דגמי נירו פלוס המשיכו את הצלחת הדגם בישראל עם ביקוש גבוה ולמעלה מ-3,000 מסירות בארבעת החודשים הראשונים מיום השקת הדגם.

קיה נירו החדש המבוסס על פלטפורמת הדור השלישי, עם מרכב גדול יותר, מרחב פנימי ויכולת אחסון מהמובילות בקטגוריה. חומרים איכותיים וידידותיים לסביבה משתלבים כדי ליצור תחושה איכותית ומינימליסטית. צגים דיגיטליים עדכניים למידע ובידור הוצבו בצורה מיטבית כדי לשפר את חווית ההפעלה ונוחות השימוש.

דגמי קיה נירו החדשים מושקים בישראל עם 2 מערכות הנעה מחושמלות חדישות, הכוללות גרסה היברידית פלאג-אין (PHEV) וגרסה חשמלית מלאה (BEV). דגם ה-PHEV כולל את מנוע הבנזין המוכר בנפח GDI 1.6 של קיה בשילוב יחידת הנעה חשמלית המאפשרים נסיעה נטולת זיהום לטווח של 61 ק”מ (ע”פ נתוני יצרן WLTP משולב). הגרסה החשמלית של הנירו החדש מספקת יתרונות סביבתיים ומעשיים עם טווח נסיעה חשמלי של 460 ק”מ WLTP.

 

מפרט

 

 

קיה נירו חשמלית
קיה נירו חשמלי 2023

 

עיצוב 

 

הנירו החדש מעוצב בתצורת קרוסאובר המשלבת אלמנטים המדגישים חדשנות. חזית הנירו החדש כוללת את האבולוציה האחרונה של “אף הנמר” של קיה, המשתרעת ממכסה המנוע ועד לפגוש שמתחתיו. תאורת יום (DRL) בולטת מוסיפה למראה הייחודי והעכשווי של הרכב.

פרופיל הצד של הרכב משלב קווי אופי נקיים עם Aero C-Pillar מודגש, צורה מאוד ייחודית המשרתת גם פונקציה אווירודינמית חשובה שכן היא מסייעת לזרימת אוויר, ועוזרת לשפר את רמות היעילות הכוללות. המפגש של עמודי ה-C בצורת הבומרנג עם פנסי ה-LED האחוריים מוסיף עוד יותר ליציבה הספורטיבית של הרכב. חלקו האחורי של הנירו מציג פגוש מעוצב הנתחם על ידי עמודי Aero C רחבים, המשתלבים בפנסים האחוריים המודגשים בתצורת בומרנג.

מידותיו של הנירו החדש גדלו לעומת קודמו; אורכו כעת 4,420 מ”מ (+65 מ”מ), רוחב של 1,825 מ”מ (+10 מ”מ), גובה של 1,545 מ”מ (+10 מ”מ), ובסיס הגלגלים כעת הוא 2,720 מ”מ (עלייה של 20 מ”מ). כתוצאה מכך, נירו החדש מעניק ליושביו מרחב פנימי משופר.

הדור החדש של קיה נירו מציע מבחר של שמונה צבעי חוץ מגוונים הניתנים לשילוב עם 2 צבעים עבור עמודי ה C.  

 

קיה נירו היברידי
קיה נירו פלאג אין

 

תא נהג 

 

הנירו החדש כולל חלל פנים מודרני יותר. מסך תצוגה דיגיטלי פנורמי ברזולוציה גבוהה, הנמשך לרוחב החלק הקדמי של החלל הפנימי וכולל מסך מגע בגודל 10.25 אינטש ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה בגודל 4.2 אינץ’ בדגם הפלאג-אין או 10.25 אינץ’ בדגם החשמלי, משולבים ביחידה אחת המקנה לסביבת הנהג מראה אלגנטי ומתקדם, ומספקת תצוגה חדה ושימושיות מרבית.

מתחת למסך המרכזי שוכנת בקרה מרובת מצבים עבור מידע בידור ובקרת אקלים, עם גישה נוחה לפונקציות העיקריות.

הודות למיקום עדכני לסוללת ה-12V של נירו החדש, לצד סוללת המתח הגבוה בתחתית המושבים האחוריים, תא המטען של דגם ה EV מציע נפח מטען של 475 ליטר בעוד שבגרסת הפלאג-אין נפח מטען של 346 ליטר כשהמושבים במצב זקוף. קיפול המושב האחורי מאפשר הגדלת נפח ההטענה 1,342 ליטר בדגם הפלאג-אין, ו-1,392 ליטר בדגם EV. 

 

 

קיה נירו החדש – חשמלי והיברידי נטען

 

דגם ה-PHEV פלאג אין הייבריד, עם מנוע Smartstream 1.6 GDi בנזין של קיה יחד עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מהדור השני (6DCT). החידושים ביחידת ההינע כוללים מיסבים כדוריים בעלי חיכוך נמוך, יחסי העברה אופטימליים ליעילות תיבת ההילוכים והסרת ההילוך האחורי החוסך 2.3 ק”ג. במקום זאת, תנועה לאחור מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומסייעת במניעת פליטת מזהמים במהלך תמרונים לאחור.

יחידת ה-4 צילינדרים 104 כ”ס 1.6 ליטר בנזין בשילוב עם מנוע חשמלי מגנט קבוע בהספק של 62 קילוואט (83 כ”ס) בגרסת PHEV , מביא להספק מרבי משולב של 183 כ”ס ומספק טווח חשמלי של עד 61 ק”מ (WLTP משולב), המספיק לצרכים של רוב הנהגים והנסיעה היומית שלהם.

קיה נירו החשמלי החדש בעל מנוע עם הספק של 150 קילוואט (204 כ”ס) בין 6,000 ל-9,000 סל”ד, מומנט מיידי של 255 נ”מ (26 קג”מ), וטווח נסיעה חשמלי של 460 ק”מ (WLTP) לנירו EV מהירות מרבית של 165 קמ”ש ותאוצה מ0-100 קמ”ש ב-7.8 שניות. מקדם הגרר הנמוך של Niro EV של 0.29 מפחית התנגדות אווירודינמית ומאפשר יעילות אנרגטית מקסימלית.

טעינה של סוללת הליתיום-יון פולימר בהספק 64.8 kWh בנירו החשמלי מ-10 ל-80 אחוזים נמשכת רק 43 דקות עם מטען מהיר של בתנאים אופטימליים, ו-45 דקות בחיבור למטען מטען מהיר 100kW DC. 

קיה נירו החשמלי החדש מגיע עם שקע טעינה סטנדרטי CCS לנוחות נוספת. עבור גרסת ה-PHEV, כושר הגרירה המרבי נותר על 1,300 ק”ג משמעותי, בעוד הנירו החשמלי זוכה לכושר גרירה מכובד של 750 ק”ג.

 

קיה נירו תא נהג נוסעים
קיה נירו תא נהג

 

טכנולוגיה תא נהג

 

במרכז תא הנוסעים המודרני של נירו החדש יושבת תצוגה משולבת בעלת מסך כפול מעוקל עם מסך מגע ולוח מחוונים. בדומה לקו החדש של קיה שהוצג ב EV6 החשמלי והספורטאז’ החדש. התצוגה הכפולה ופאנל שליטה רב-מצבי מאפשרים מידע מירבי ושליטה נוחה בפונקציות העיקריות.

דגמי קיה נירו החדשים כוללים כסטנדרט מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ’ רחב בעברית, עם ניווט WAZE ותמיכה בקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בנירו פלאג אין לוח המחוונים כולל צג מידע צבעוני בגודל 4.2 אינץ’, כאשר הדגם החשמלי מציע לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ’.

קונסולה מרכזית ארגונומית ממוקמת בצורה אופטימלית עבור הנהג והנוסע מלפנים כדי לספק אחסון גמיש נוסף. בנירו החשמלי הקונסולה המרכזית מכילה גם את חוגת ההילוכים SBW (Shif By Wire), ומשטח טעינה מציע טעינה אלחוטית מהירה של 15W לטלפונים תואמים, בעוד שלנוסעים במושב האחורי הטעינה מתאפשרת הודות ליציאות USB-C לטעינה מהירה בגב המושב. 

 

קיה נירו החדש
5 כוכבים במבחני בטיחות רשמיים. קיה נירו

 

בטיחות פסיבית ואקטיבית 

 

קיה נירו החדש מצויד במערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS), וב-8 כריות אויר, אשר בזכותם זכה הנירו בציון 5 כוכבים במבחני הריסוק NCAP ובציון בטיחות 7 של משרד התחבורה בישראל. טכנולוגיית Drive-Wise של קיה המבוססת מצלמה ורדאר, מציעה מגוון רחב מערכות עזר לנהג, ובכללן:

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) אשר מספקת אזהרה קולית וחזותית לנהג, עד להפעלת הבלמים, במידה וקיים חשש להתנגשות עם משתמשי דרך אחרים או הולכי רגל. 

קיה נירו החשמלי, כוללת מערכת ה FCA גם פונקציית חציית צומת FCA-JA למניעת התנגשות, מהתראה עד בלימה אקטיבית, מתנועה מתקרבת או צדדית בעת חציית צומת.

מערכת ה-Intelligent Speed ​​Limit Assist (ISLA) תציג את המהירות הנוכחית ותוציא אזהרה חזותית במידה והרכב חורג מהמהירות המותרת. כמו כן, שמירה על בטיחות נוסעי נירו בכבישים הן תכונות נוספות של ADAS, כולל סיוע לשמירה על נתיב (LKA), סיוע למעקב אחר נתיב (LFA), אזהרת תשומת לב לנהג (DAW), סיוע לאור גבוה (HBA), בקרת שיוט חכמה עם עצור וסע ( SCC), סיוע למניעת התנגשות בשטח מת (BCA), מצלמה אחורית (RVM) וסיוע למניעת התנגשות בתנועה חוצה מאחור (RCCA).

מערכת לסיוע לנהיגה בכביש מהיר (HDA 1.0) שומרת על מהירות ומרחק מוגדרים מהרכב שלפנים. 

בעת הפעלת האיתות להחלפת נתיב, מערכת חדשה למניעת התנגשות בשטח מת (BCA) תספק אזהרה לנהג במידה ותזהה סכנת התנגשות עם רכב צד אחורי. לאחר האזהרה, במידה והסיכון להתנגשות עולה, מע’ ה BCA תסייע אקטיבית במניעת ההתנגשות.

 

קיה נירו מחיר

 

קיה נירו החדש – מפרט טכני 

 

מרכב ושלדה

קרוסאובר חשמלי או היברידי נטען עם 5 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום. מנוע בנזין בעל 4 צילינדרים ומערכת הינע היברידית פלאג-אין או חשמלית מלאה, והנעה קדמית

 

מערכת הינע

 

1.6 ליטר / 105 כ”ס GDI

סוג DOHC, 4 צילינדרים בטור

נפח 1,580 סמ”ק

קדח X מהלך 72.0 X 97.0 

יחס דחיסה 1:14.0

הספק מרבי 105 כ”ס ב-5,700 סל”ד

מומנט מרבי 15 קג”מ ב-4,000 סל”ד

שסתומים 16 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

מערכת דלק הזרקת בנזין ישירה

 

סוללה ומנוע חשמלי

 

סוג סוללה – ליתיום-יון פולימר

פלאג אין חשמלי
מתח (V) 360 358
אנרגיה (KWh) 11.1 64.8
הספק מרבי (כ”ס) 83 204
מומנט מרבי (קג”מ) 20.7 26

 

מערכת היברידית נטענת משולבת

הספק כולל 183 כ”ס 

מומנט כולל 27 קג”מ

 

תיבת הילוכים (פלאג-אין)

תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 הילוכים (DCT)

 

יחסי העברה (פלאג-אין)

1 3.600

2 2.217

3 1.371

4 0.953

5 0.978

6 0.767

הילוך אחורי 3.600

הינע סופי 4.438 (הילוכים 1-4)

3.227 (הילוכים 5-6, הילוך אחורי)

 

מערכת הינע

הנעה קדמית

 

מערכת מתלים ושיכוך

מלפנים מתלה נפרד עם תמוכות מקפרסון המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול

מאחור מתלה נפרד עם זרועות תחתונות כפולות המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול

 

מערכת היגוי

סוג הגה כוח חשמלי מסוג סבבת ומוט משונן

יחס כללי 1:13.3

סיבובים מנעילה לנעילה 2.66

רדיוס סיבוב 5.3 מטרים

 

מערכת בלמים

קדמיים דיסק מאוורר 15 אינץ’

אחוריים דיסק מאוורר 14 אינץ’ 

בלם חנייה חשמלי

 

חישוקים וצמיגים

 

חשמלי סגסוגת 17 אינץ’, צמיגים 215/55 R17

פלאג אין סגסוגת 18 אינץ’, צמיגים 18R 225/45

גלגל חילוף ערכת ניפוח

 

מידות (מ”מ)

חיצוניות

אורך כולל 4,420

רוחב כולל* 1,825

גובה כולל 1,545 (1,570 חשמלי)

רוחק סרנים 2,720

שלוחה קדמית 895

שלוחה אחורית 805

מרווח גחון 160 (150 חשמלי)

* ללא מראות צד

 

מרווח פנים (מ”מ)

פלאג אין חשמלי
מלפנים מאחור מלפנים מאחור
מרווח ראש 1,028 1,005 1,028 967
מרווח רגליים 1,053 1,011 1,053 938
מרווח כתפיים 1,429 1,407 1,429 1,407

 

קיבולות

מיכל דלק(הייבריד+פלאג-אין) 37 ליטר

מטען (VDA) (פלאג-אין) 348 ליטר

מטען (VDA)(חשמלי) 475 ליטר

מטען קדמי(VDA)(חשמלי) 20 ל’ 

 

משקל (ק”ג)

פלאג-אין חשמלי
משקל עצמי 1,594 1,757
משקל כולל 2,060 2,200

 

ביצועים

פלאג אין חשמלי
מהירות מרבית (קמ”ש) 161 167
0-100 קמ”ש (שניות) 9.8 7.8

 

צריכת דלק (ליטר/100 ק”מ)  פלאג-אין

מחזור משולב 0.9    

פליטות CO2 (גרם/ק”מ) 21   

טווח נסיעה חשמלי(ק”מ) 61 

 

צריכת חשמל (wh/km)

מחזור משולב 162

טווח נסיעה משולב (ק”מ) 460

טווח נסיעה עירוני (ק”מ) 604

 

מחירים:

 

נירו חשמלי – 199,900 שקלים

נירו פלאג אין – 184,900 שקלים

 

מפרט קיה נירו

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *