זהירות מטוס לפניך: סופשבוע עם טסלה מודל S פלייד – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טסלה מודל S PLAID
טסלה מודל S פלייד

 

מה עושים עם כל הכוח הזה, לעזאזל? מה זה ההגה הזה? רגע, הטלפון שלי הוא המפתח?? מה?? כל המשפטים האלה עברו לי בתוך הראש, כמובן. מבחוץ, אני? קולית לגמרי. הכל טבעי, שום דבר לא מוזר בסיטואציה. הפנים שלי חתומות בחיוך קטן וסקרן. הכל טוב, כאילו זו לא הפעם הראשונה שלי, מזה 12 שנה, שיש לי (עד) 1020 כוחות סוס בין הידיים והרגליים. ערן, מנהל המכירות הארצי של טסלה, רגיל למפלצת החשמלית האדומה הזו. מסביר בפירוט את ים האפשרויות וההגדרות החבויות במסך המולטימדיה הענק של המודל S פלייד, 17 אינץ ליתר דיוק. המח של המכונה הענקית הזו – בו נמצא תפעול תיבת ההילוכים (רק ב”מקרה חירום” משתמשים בתפעול מחוץ למסך לתפעול ההילוכים), בו נמצאות הגדרות המתלים, המנוע, הטעינה, הנוחות, המדיה, המצלמות, הבטיחות, הכל הכל, במסך המאד מתקדם ודיי עמוס הזה.

אני עדיין קולית, מבחינתי, קודם כל לראות שמערכת הניווט עובדת טוב, שהיא בעברית, וכוללת התראות ודיווחי תנועה בזמן אמת, שתיקח אותי הביתה בשלום בשיא הפקקים, בלי שריטה. וכך היה.

 

טסלה ישראל
3 מנועים חשמליים עם הספק של 1020 כ”ס

טסלה מחיר

 

אני בתוך חללית ברוחב 2 מטרים, ואורך 5 מטרים. מרווח הפנים קלאסי למשפחה (בעלת כיסים עמוקים מאד, ואג’נדה ירוקה, שמירה על הסביבה וכדומה), עם בסיס גלגלים של 2,960 מ”מ. בתרגום חופשי, שלושה מקומות גדולים, מרווחים לשלושה נוסעים בוגרים, או שלושה מושבי בטיחות מלאים. אני במושב הנהג המתכוון באופן חשמלי, כמובן, כמו גם ההגה המלבני שמולי, והמראות, והכל בעצם. חשמלי. התחושה טובה, הנוחות גבוהה, אבל כן, הייתי שמחה לכיוון של עוד כמה סנטימטרים למעלה, כדי לקבל שדה ראייה עוד יותר טוב ורחב החוצה, וקדימה. אני 1.65 מ’.

 

טסלה S
מודל S סקירה
טסלה מודל S מחיר
5 מטרים אורך, כמעט 2 מטרים רוחב. טסלה מודל S

 

כל העיניים אלי, כלומר לרכב, אני לא משלה את עצמי. הטסלה מודל S היא אחת המכוניות המרשימות עכשיו על הכביש. המודל S PLAID (הגרסה המחוזקת של ה-S), מגיעה גם ספוילר חמוד מאחור (ותא נהג עם גימורי קרבון אמיתיים לכל רוחב הדשבורד), ידיות שחורות נשלפות ונבלעות, וגוף, בודי, רחב ואתלטי. זה נראה טוב, ושונה מאד בנוף. מעין מודל 3 מטורפת ומשודרגת. אני באמת לא בטוחה שכל מי שנוסע לצידי יודע מה הוא רואה מול העיניים, ומה חבוי לו בקרביים.

מה חבוי? 3 מנועים חשמליים, הנעה לכל הגלגלים, הספק של 1,020 כוחות סוס, עד 322 קמ”ש מהירות מירבית, והאצה באמת על טבעית של 2.1 שניות מהמקום למאה קמ”ש. אגב, מודל S בגרסה ה”רגועה” יותר, תספק לכם 670 כ”ס, והאצה מהמקום ב-3.2 שניות בעזרת הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים. לא פשרה כואבת מדי לעשות, אם החלטתם, שטסלה S זה הרכב בשבילכם.

הסוללות, בקיבולת 95 קוט”ש, מסוגלות לטווח של 550 ק”מ אמיתיים ב-S פלייד, בנסיעה משולבת עירונית ובינעירונית, וטווח גבוה מ-600 ק”מ בנסיעה עירונית. הכל תלוי ברגל שלכם, ובכוח הרצון והאיפוק שלכם לא ללחוץ כל הזמן. לא משימה פשוטה, אבל אני מניחה שעם הזמן נרגעים, והצורך הזה להשתמש בבקרת השיגור מהמקום, או סתם “לצאת” מהר מהמקום, בכל מקום, עובר.

בכל הקשור לטעינה: טעינה איטית מלאה, מ0 אחוז ל-100 תארך עד 14 שעות, וטעינה מהירה, בין 10-80% תיקח כ-30 דקות.

 

צמיגים טסלה
חישוקי 21 אינץ’

 

הופתעתי לחפור ולגלות שהטסלה מודל S, פותחה לפני כמעט 20 שנה, ב-2007 (אתם קולטים? יונדאי i10 ומאזדה 3 מודל 2010 היו נראים לנו כלי רכב מודרניים אז…). היא פותחה תחת שם הקוד “WhiteStar”, הוכרזה רשמית ב-30 ביוני 2008, ורכב אבטיפוס שלה נחשף במרץ 2009. טסלה מודל S הוצגה לעולם לראשונה ב-22 ביוני 2012,  וגרסה משופרת, עם שני מנועים, והנעה לכל גלגלים, יצאה ב-9 באוקטובר 2014. הנעה כפולה הפכה מאז לסטנדרטית במודל S. הדגם שנמצא איתי פה, כמובן עם עוד הרבה מקצי שיפורים ותוספות שעברה, ממערכת האוטופיילוט, מערך המצלמות, העיצוב, שיפור המנועים ועוד ועוד.

הטסלה מודל S הייתה אחת המכוניות החשמליות הפופולריות, כשהגיעה עד לטופ, כב-2015-16 הייתה המכונית החשמלית הנמכרת בעולם. לאחר מכן, המודל 3, אחותה הקטנה, התחלפה איתה, וקטפה לה את הכתר.

 

טסלה
טסלה מודל S מחיר 866 אלף שקלים
S PLAID
TESLA S PLAID

 

איך זה מרגיש:

 

איך זה מרגיש לנסוע בטסלה מודל S בגרסת הפלייד הספורטיבית, ואף מעט קיצונית? הרכב נוח ואוחז מאד, התחושה מעט אנייתית, אבל אניה ספורטיבית, מכונית גדולה מאסיבית וספורטיבית. השקט בדרכים היה יכול להשמר ב-100 אחוזים, אילולא הצמיגים הרחבים מאד, דרכם כן נכנסו רעשי דרך מהכביש. האחיזה בכביש מרשימה מאד, וההגה, גם אם ניתן להתרגל אליו עם הזמן, הוא הדבר היחיד שהייתי משנה, כדי לקבל את החוויה המושלמת, עבורי, עם הרכב לאורך מבחן הדרכים.

פניות, פניות פרסה, חניות קצת יותר מורכבות, נראות ומרגישות אחרת, כשצריך לבצע אותן עם ההגה-קונסולה שהוטמע ב-S פלייד. כן, ראיתי איך מנצחים איתו שיאי הקפות בנורבורגרינג, והנהג שם נראה שולט בהגה, ומפרק את המסלול, אבל אנחנו פה באנו ליהנות, ולהרגיש בנוח בנסיעה, ואפשר להמשיך להתרשם עמוקות מהרכב, ומהביצועים שלו עם הגה עגול בעיצוב ספורטיבי. כל הגה אחר הוא בגדר התחכמות.

 

תא נהג תא נהג
תא נהג נקי והייטקיסטי

טסלה מידות

תא נוסעים טסלה
תא נוסעים טסלה מודל S
תא מטען תא מטען
תא מטען מודל S

 

טסלה היא לחלוטין זן אחר של מכוניות, ולא צריך להתאמץ הרבה כדי לייחד אותה מהשאר. על אחת כמה וכמה, את המפלצת האדומה, ה-S פלייד, שהיא חוצן בפני עצמה. היא כל כך שונה ומיוחדת, שהיא הייתה הרבה יותר מושלמת עם הגה שלם.

כשהיה ניתן, בזמן הנכון ובדרך הנכונה, הצלחתי לנסוע מהר מאד, אבל לא הרגשתי שנוח לי במהירות הזו, היא לא טבעית, היא מוגזמת, ולא היה לי צורך בכל זה. אני ברכב שאמור לנסוע על הקרקע, עם יכולות אוויריות. אולי בכל זאת, זה רכב שצריך לייעד למסלול בלבד?

אם במסלול עסקינן, יש אפשרות/מצב נהיגה ייעודית למסלול “טראק מוד” שמשפרת מאד את תחושת הבלימה, ותפעול הבלמים. במצבי נהיגה אחרים, הבלימה לא חזקה דיו בלחיצה קלה על הדוושה, ונדרשת מעיכה של הדוושה פנימה. דבר שמאפיין מאד מכוניות חשמליות. רק שימו לב שה-S פלייד היא ממש לא מכונית חשמלית אופיינית, ולכן הבלימה בה צריכה להיות אחרת, טובה בהרבה מהקיימת.

 

מסך טסלה
מסך 17 אינץ’. טסלה

כל הטכנולוגיות במסך אחד. טסלה

 

שמחתי לראות שיש לוח מחוונים, חי וקיים, בגודל 12.3 אינץ’, דיגיטלי, ובאמת יפהפה, מול הנהג. מסך צבעוני, גדול, ואינפורמטיבי מאד. דבר שהיה חסר לי מאד בנסיעת התרשמות הקצרצרה שעשיתי עם הטסלה מודל Y, הערומה למדי, ונטולת לוח מחוונים (שעונים). ואחד הפיצ’רים האהובים עלי, משטחי טעינה לנייד. שניים, גדולים. בין לבין מקומות אחסון גדולים ושימושיים.

 

מסכים טסלה
כל מה שצריך. מסך טאץ’ במושב האחורי

 

בכל הקשור לאבזור ברכב, נכון שסביבת תא הנהג ותא הנוסעים נראית ריקה ונקייה למדי, אבל יש את כל מה שצריך, שזה, בגדול, מסך גדול מקדימה, ומסך קטן מאחורה עם אפליקציות יוטיוב ונטפליקס בולטות. הדבר הראשון שהילד, בן ה-8, וחבר שלו ראו, כשנכנסו לרכב, והשתאו עד כמה שפר גורלם. דקה אחרי תחילת הנסיעה, השניים כבר עמוק בתוך סרטוני מיין קראפט/רובלוקס/ברואל סטאר, או משהו כזה. בוהים ושקטים מדי. עוד במסך מאחור, אפשרויות תפעול המולטימדיה, השמע, ובקרת האקלים.

 

הייטקס

גג טסלה
גג שקוף

 

 

בטיחות

 

בבטיחות, הטסלה S מצוידת בחיישנים, רדאר, מצלמות היקפיות, ושאר עזרי בטיחות, שיודעים לסייע בנהיגה אוטונומית וחצי אוטונומית, (לא הפעלתי את האוטו-פיילוט, כן נעזרתי בבקרת השיוט האדפטיבית. “בקרת שיוט אדפטיבית לא מונעת את הצורך לעקוב אחר הדרך שלפניכם וללחוץ על דוושת הבלם בעת הצורך”). יש בלימה אוטונומית במקרי חירום, מערכת ששומרת על הרכב מפני סטיות מהנתיב, מצלמת 360, שרואה ומנטרת סביב כל הרכב, חניה אוטומטית, ובנוסף, 6 כריות אוויר.

עוד בבטיחות, ה-Model S קיבלה דירוג 5 כוכבים במבחני ריסוק רשמיים של ארגון הבטיחות Euro NCAP ב-2022 והוכתרה כבטיחותית ביותר בקטגוריית רכבי המנהלים המונעים בחשמל בלבד.

 

@queenoftheroad.il טסלה מודל S פלייד!! 3 מנועים חשמליים עם הספק 1,020 כ”ס, 2.1 שניות ל-100 קמ”ש, 600 ק”מ על חשמל. #teslas #teslasplaid #tesla @Tesla Motors ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש


אז למי מתאימה מכונית כמו טסלה מודל S? לאנשים שאוהדים את המותג טסלה, אנשים שמכוונים גבוה, בביצועים, בקטגוריה ובהספק, ושיש להם החל מחצי מיליון שקלים למודל S חדשה, ומעל 800 אלף שקלים ל-S פלייד.

אם מרצדס EQS המפוארת, שהיא באמת חיה חשמלית אחרת לגמרי, היא לא “הקטע שלכם”, אז החייזרית, ההייטקיסטית הקיצונית, המודל S – מכונית חשמלית מלאה, הטומנת בחובה הספק פסיכי בין הגלגלים (670-1020 כ”ס), היא התשובה עבורכם. היא מזקקת את כל הקידמה וטכנולוגיה במסך גדול אחד, ואת כל הכוח שאפשר לקבל בדוושה הימנית. המכונית החשמלית הכי קיצונית ומהירה היום בכביש, מייבוא סדיר.

 

 

גלריה – תמונות טסלה מודל S

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × two =