מבחן מקומי: מפגש שני עם לקסוס LBX – סקירה וחוות דעת

 

לקסוס LBX
לקסוס LBX 2024

 

מפגש שני עם הקרוסאובר ההיברידי העירוני החדש של לקסוס – LBX. מה הוא מציע לנהג הישראלי (לוק אופנתי, חיסכון בדלק, אבזור נוחות ובטיחות), ולמי הוא יתאים?

לקסוס LBX היא מכונית פנאי היברידית קטנה ועירונית, שמקבלת מבחינתי, הרבה נקודות על עצם היותה כמעט לבד, בקטגוריה מאוד מצומצמת של מכוניות קטנות היברידיות חסכוניות, שימושיות, שכל כך רצויות בשוק הרכב, אבל אין מהן מספיק היצע. העובדה הזו הייתה חלק מהשיקולים שלי להכתיר אותה כאחת מ-10 המכוניות של 2023-24. מכונית היברידית קטנה ומעוצבת שעושה את העבודה, ומאובזרת מקצה לקצה, למשפחה קטנה, זוג או נהג/ת יחידים. פיתרון לקהל דיי רחב.

צריך לשים על השולחן את עניין ה”טויוטה יאריס קרוס”, אחותה, העירונית עממית היברידית ומצוינת, (גם בהשוואה לתמחור שלה היום). מלבד פלטפורמה משותפת לשתיים, ומספר מכלולים משותפים, ההשוואה בין שתי המכוניות האלה לא באמת במקומה. מדובר ב”מוצרים” שונים מאד – הלקסוס היא מכונית פרימיום מקצה לקצה, מאבזור הנוחות שלה, ונוחות הנסיעה, מחומרי הבידוד ורמת בידוד הרעשים, איכות החומרים בתא, מערכות בטיחות מתקדמות, ובעיקר בעיצוב האלגנטי ומפונפן, ואבזור בתא הנהג והנוסעים. הטויוטה יאריס קרוס (הטובה, אדגיש). חסרה את כל אלה.

 

לקסוס היברידי
מעוצבת ושיקית. לקסוס LBX

 

זו הפעם השנייה שאני פוגשת את ה-LBX, הבייבי החדש והאהוב של המותג היפני לקסוס, הראשון לקבל שם דגם הבנוי מ-3 אותיות ולא “רק” 2, זה שהיצרן תולה בו תקווה ושאיפות גבוהות. המפגש הראשון בדצמבר 2023 בספרד, מבחן ראשון בדרכים זרות – כיכרות ענקיים, וכבישים מהירים, שגם עם מערכת הניווט האירופאית, (אולי בעיקר בגללה), מאתגר לנהוג בטבעיות ונוחות. בפעם השנייה, עכשיו, אני איתה סופ”ש ארוך, פה בבית, והמבחן הארוך מאפשר לי להיות עוד יותר מדויקת בפרטים. אז מתחיל הנתונים היבשים?

 

לקסוס LBX מפרט
מפגש היכרות בניכר. לקסוס LBX. דצמבר 2023

 

“ה-LBX הוא הדגם השני של לקסוס (לאחר ה- RX) שמקבל סוללה בטכנולוגיה היברידית חדשה, מ-“דור 5″ בעלת תפוקה גבוהה מסוג ניקל מטאל הידריד (NiMH). טכנולוגיה שמאפשרת להשיג צפיפות הספק גבוהה יותר, ומאפשרת אספקת מומנט גבוה במהירויות נמוכות. בכל בלימה, יש התחדשות כוח מהירה (רגנרציה). ל-LBX גם מערכת קירור שעוצבה כדי לסייע בהארכת חיי הסוללה וביצועיה”.

ההספק הכולל של המערכת החדישה הזו הוא 136 כ”ס, ממנוע 1.5 ל’, בעל מומנט מירבי של 18.6 קג”מ, הנעה קדמית, תיבת הילוכים היברידית רציפה, עם האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-9.2 שניות. יש פדלים מאחורי ההגה, אבל פחות השתמשתי בהם, כי הרכב זריז מספיק בהאצות, אבל כיף שיש אותם, בעת הצורך. למרבה ההפתעה, בתחילת המבחן לקח לי רגע להבין את מצבי הנהיגה ברכב – אקו ECO (מצב חיסכון), וביטול מצב אקו. נסעתי במצב חיסכון, בלי חיווי בולט שאני נמצאת במצב נהיגה ECO, ולא הבנתי למה “הרכב לא סוחב”. בעצירה הראשונה, עברתי על המתגים סביב תיבת ההילוכים, ושם איתרתי את המתג. שמכבה ומדליק את מצב הנהיגה היחיד. אז דעות שמצב הנהיגה הזה אכן אפקטיבי, אבל מגביל משהו.

 

קרוסאובר פרימיום
אורך 4.19 מ’. קרוסאובר פרימיום קומפקטי
לקסוס צריכת דלק
שייכת לעיר. LBX

 

הנהיגה ברכב מהנה, זריזה, נוחה למדי, ומותאמת מאד לעיר, על אף שה-LBX תיקח אתכם בקלות ומהירות לכל יעד. כרכב היברידי, עם מנוע בנזין צנוע, מעל 3,000 סל”ד, המנוע כן ישמע, כל עוד תלחצו ותאמצו אותו בנסיעה מהירה. לא משהו שובר שוויון, אבל כן הרעש נוכח בתא. מה שמחזק את דעתי שהרכב מתאים לשימוש עירוני ואזורי… ופחות לנסיעות בין עירוניות ממושכות ותכופות. במהלך מבחן הדרכים המאומץ יחסית, צריכת הדלק הפתיעה אותי לטובה, 15.6 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת. הרבה בזכות המערכת ההיברידית שמאפשרת נסיעה “על חשמל” לפרקי זמן של שניות ארוכות. אם המערכת מטעינה מספיק את הסוללה הקטנה, תוכלו ללחוץ על מתג “מצב חשמל”, ולנסוע פרק זמן קצר על חשמל בלבד.

לטובה אציין, את ההיגוי המשביע רצון של ה-LBX השרירית הקטנה, האחיזה הגבוהה, ואת מערכת התיקון סטייה מנתיב, שלא ברור מאליו שזו עובדת היטב ומבלי להפריע בנסיעה בינעירונית. זה לא כך בכל רכב, ויש כלי רכב שהמערכת מתערבת באופן שאפילו מסכן את הנהג.

בתוך תא הנהג, מסך מולטימדיה בגודל 9.9 אינץ’. חלק ממערך הטכנולוגיה המודרני של המותג, שנכנס בשנים האחרונות. זה התחיל בלקסוס NX, ובלקסוס RZ החשמלי, וזולג אט אט לכל הדגמים, בין אם חדשים, או קיבלו מתיחות פנים. כן, לקסוס היא חברה יפנית שמרנית, עם קצב משלה, אבל היא אימצה ומאמצת את כל הטכנולוגיה והמודרניות הנדרשים לרכבים חדשים מ-2024-25. מסך המגע חד וברור, תחתיו, בקרת אקלים עם מתגים פיזיים חיצוניים לתפעולה. אין פתחי אוורור מאחור, בשל ממדי הרכב הקטנים. פתחי האוורור המעוצבים “אפקטיביים” בקירור מהיר ויעיל של כל תא הנוסעים.

 

ךנס
תא נהג LBX
לוח שעונים חדש
לוח מחוונים דיגיטלי
ידית רכב
ידית אלקטרונית

 

לוח המחוונים דיגיטלי וברור, לפניו ממוקמת מערכת הרדאר שקוראת את עיניי הנהג, ומתריעה במידה והנהג לא עירני או מוריד את עיניו מהדרך. מערכת מטרידה משהו, שמתריעה בכל הורדת עיניים קטנה ימינה או שמאלה, ואחרי כמה פעמים מתחילה לצפצף בלי לעצור. מה שחשוב הוא שאפשר לשנות זאת בהגדרות. המתגים על ההגה פיזיים, כמו בכל דגם לקסוס בו נהגתי. הריפודים ברמת הגימור הגבוהה, ריפודי עור ואלקנטרה נעימים למגע ונראים טוב. איכות החומרים טובה וגבוהה בתא בכלל. חומרים נעימים למגע. בדגם הלקסוס החדש פגשתי את הידיות האלקטרוניות החדשות מבית לקסוס, ידיות עם מנגנון לחיצה על כפתור, במקום משיכת ידית. זה מבלבל. בסוף אתרגל.

 

לקסוס ישראל
lbx

 

יש תאורת אווירה, עם 64 גוונים לבחירה (בדגמי COOL ו-RELAX), המחולקים בין היתר לחמישה נושאי אווירה: ריפוי, הרגעה, “עוררות”, מיקוד/פוקוס והתרוממות רוח. ניתן לבחור אותם כך שיתאימו למצב הרוח של הנהג, לנסיעה או לשעה ביום. עוד תאורה, היא תאורה עקיפה שנמצאת בתא הנוסעים, ובפתחי הרגליים. בקונסולה תמצאו גם משטח טעינה אלחוטי קטן, אז הטלפון יבלוט החוצה, ומקום אחסון גדול.

מערכת המולטימדיה כוללת חיבור אוטו אנדרואיד בעזרת כבל, כבל שגם מטעין את הטלפון הנייד, ועל אף שהנייד על 100 אחוז, ומתחיל להתחמם מאד, אם הנסיעה ארוכה ורוצים להמשיך להיות מקושרים למערכת לא בעזרת בלוטוס, צריך להמשיך לחבר את הטלפון גם אחרי 100 אחוז. מה שלא בריא למכשיר. עוד מערכות נוחות: מערכת המשפרת ומנקה את איכות האוויר בתא הנוסעים, ומערכת שמע טובה ומשביעת רצון.

 

LBX מידות
שניים שלושה ילדים או שני מושבי בטיחות
לקסוס LBX תא מטען
תא מטען בנפח 402 ל’

 

מידות: 4.19 מ’, רוחב 1.82 מ’, 1.55 מ’ גובה, ובסיס גלגלים באורך 2.58 מ’ (יתאים לישיבה של 2-3 ילדים, או שני מושבי בטיחות. תא המטען בנפח 402 ליטר, בזכות מיקום חבילת הסוללות תחת למושבים האחוריים (כדי לא לאבד מקום בתא הנוסעים או בתא המטען). מידות שיתאימו למשפחה של 3-4 נפשות.

המחיר, החל מ-200 אלף ועד 229 אלף שקלים

דגם ELEGANT – מחירו 199,990 ₪ כולל מע”מ

דגם ELEGANT plus – מחירו 209,990 ₪ כולל מע”מ

דגם EMOTION  – מחירו 214,990 ₪ כולל מע”מ

דגם RELAX  – מחירו  220,990 ₪ כולל מע”מ

דגם COOL  – מחירו 225,990 ₪ כולל מע”מ

 

*צבע הברונזה שהגיע ברכב המבחן, מגיע ברמות הגימור גבוהות. יש בחירה של צבעים, שני גוונים, הכוללים צבע מרכב וגג שחור או לבן.

 

רמות גימור ומחירים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *