דגם NIO חמישי בישראל: ניאו EL6 שתי גרסאות סוללה מ-399,000₪

NIO EL6 ISRAEL
NIO EL6 בישראל

ת

תחילת שיווק ניאו NIO EL6 בישראל, רכב SUV חשמלי קומפקטי עם הספק של 489 כ”ס. מגיע בשתי גרסאות סוללה, החל מ-399,000 ₪
ת
תמונות: גדי סיארה
ת
ת
הכירו את ה- EL6, ה-SUV החשמלי מבית NIO, אשר מושק עכשיו בישראל על ידי דלק מוטורס. ה-6EL מצטרף לדגמי הסדאן ET5 ו-ET7 ודגמי SUV, ה-EL7 וה-EL8 שכבר הושקו בישראל בתחילת השנה, ומוכוונים לתחרות ישירה אל מול מותגי ודגמי היוקרה המסורתיים. ניאו EL6 הוא הרכב החדש ביותר של המותג שמגיע כעת לישראל, שייך לסגמנט הקרוסאוברים טכנולוגיים – פרימיום (D-SUV) בגודל בינוני – Premium Mid-Size.
ת
ניאו NIO ישראל
דגם חמישי חדש לניאו NIO – ניאו EL6. צילום גדי סיארה
ת
נוחות ועיצוב
ת
במפרט הנתונים ניתן לראות שה-EL6 הוא הרכב הרחב ביותר בקטגוריה: 1,995 מ”מ רוחבו, 4,854 מ”מ אורכו ו-1,703 מ”מ גובהו. בסיס הגלגלים ארוך (2,915 מ”מ) עם מרווח פנימי גדול ליושבים מלפנים וליושבים מאחור. מקדם הגרר הנמוך (0.25) תורם ליעילות האנרגטית. תא המטען בנפח 579 ליטר, שימושי, וכולל תא תחתון נוסף בנפח 89 ליטרים. המושב האחורי מתקפל בסידור של 40:20:40 להעמסת חפצים ארוכים.
ת
מעל השמשה הקדמית נמצא את סימן ההיכר של NIO בדמות שדרת החיישנים האחראית על הנסיעה האוטונומית.
יחידת תאורה אחורית תלת ממדית בעלת אופי ייחודי, עם חתימת תאורת לד illumiblade הכוללת מעל 800 נורות ופנסי חזית בטכנולוגיית Matrix Adaptive LED.
ת
העיצוב ואבזור החיצוני כוללים חישוקי סגסוגת קלה ”20, חבילת עיצוב MOON הכוללת פריטים בגימור אפור מט, שילוב צביעה דו גוונית עם גג וקורות צד בצבע שחור, מסילות גג בגימור שחור ושמשות אחוריות כהות, לצד אבזור נוחות סטנדרטי בדגמי NIO: כמו חלון שמש פנורמי עם כיסוי ייעודי נגלל להצללת תא הנוסעים, כניסה לרכב ללא מפתח, סגירה רכה (וואקום) אוטומטית לדלתות, ידיות דלתות שקועות, שמשה קדמית וחלונות צד אקוסטיים, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען בהנפת רגל ועוד.
ת
NIO CARS
יוקרה ושמירה על הסביבה. ניאו

ת

תא נוסעים
ת
תא הנוסעים המוקפד והנקי של ה-EL6, מציע טכנולוגיה ונוחות ברמה גבוהה, ביטוי לתפיסת “היוקרה החדשה” ש-NIO מביאה לסגמנט. תפיסת פרימיום חדשה, בה נעשה שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, ואיכותיים:
ת

• ראטן מחודש מסוג Karuun® – חומר גלם ייחודי המופק מייערות הגשם המשרה מראה טבעי וטקסטורה ייחודית המזכירה עץ ומשמש כגימור העיקרי בתא הנוסעים.
ת

• ריפודי “עור” Haptex® (סינטטי) מגיע מעולמות האופנה ורהיטי יוקרה. ל-Haptex עמידות גבוהה, משקל קל ואיכות גבוהה המעניקים רכות ונוחות של עור אמיתי ללא המחיר הסביבתי שבשימוש בו.

הריפודים זמינים ב-4 גוונים קלאסיים: אפור בהיר, בז’ חום ושחור.
ת
• גימורי Microfiber  – חומר סינטטי דמוי Suede עדין, נעים למגע ומתחשב בסביבה המכסה את הדשדבורד, הקורות הפנימיות ותקרת הרכב.
ת
מערך הישיבה ב-EL6 מציע התאמה פרסונלית בכל מושב, לנוחות ישיבה בתנאים משתנים:
ת

• למושבים הקדמיים מבנה ייעודי המעניק תמיכה מיוחדת במקומות הדורשים זאת, שלל כיוונונים וזכרונות ומשענת ראש ייחודית. כמו כן ישנה אפשרות לחימום (סטנדרטי) אוורור ועיסוי (חבילת Comfort).
ת

• המושב אחורי גדול עמוק ונוח במיוחד, נהנה מרוחב ייחודי, כוונון חשמלי להטיית גב המושב וכריות לתמיכה בחלקי הגב השונים. מרווח הרגליי נהנה מרצפה שטוחה. חבילת ה-Comfort משדרגת את הישיבה עם תכונות המוכרות מעולמות הפאר: חימום אוורור ותוכניות עיסוי הנשלטות מצג המגע הייחודי (“6.6) השולט גם על האקלים והשמע.
ת

• תאורת אווירה עם 256 שילובי תאורה ו-10 מצבי אווירה המדגישים את קווי המתאר האלגנטיים של תא הנוסעים.
ת

• מערכת שמע מתקדמת 7.1.4 Immersive sound system הכוללת 23 רמקולים, הספק של 1,000 וואט וטכנולוגיית Dolby Atmos, מבטיחה חווית שמע High-End עוצמתית ומרגשת, בסטנדרט שמכוון ל-“אודיופילים”.
ת

• מערכת בקרת אקלים משולשת עם בקרה על איכות האוויר בשילוב מערך ריחות אווירה הכולל 3 ניחוחות לבחירת הנהג ומבטיח אוויר נקי בניחוח בישום עדין היוצא מפתחי המיזוג הפזורים בתא הנוסעים.
ת
ת
טכנולוגיה 
ת
העובדה ש-NIO היא חברת טכנולוגיה המפתחת גם מוצרי Smart Home, טכנולוגיות אגירת אנרגיה וסמארטפונים מסבירה את המגוון הטכנולוגי בתא – ממערך הקישוריות הפנימי (Smart Cockpit) ועד למערך החישה המתקדם שהביא אותה לזכות בחמישה כוכבים במבחן ה-Euro NCAP המחמיר.
ת
בתוך הרכב תצוגה ראשית מוצגת על מסך מגע מרכזי בגודל “12.8 בטכנולוגיית AMOLED, ומסך HDR בגודל 10.2” המשמש כלוח מחוונים דיגיטלי. בנוסף, תצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית בגודל “9.3.  מאחור מסך מגע HDR נוסף בגודל “6.6 ממנו שולטים הנוסעים מאחור בתאורה, שמע, אופציות המושבים ועוד. ה-EL6 מצויד ב-NOMI העוזרת האישית החכמה בטכנולוגית A.I אשר מנגישה את הטכנולוגיה הקיימת בחלל הפנימי של הרכב למשתמשים.
ת
ניאו רכב חשמלי
שתי גרסאות סוללה עם טווח עד 530 ק”מ
ת
ל-EL6 שני 2 מערכי סוללות בקיבולת 75 או 100 קוט”ש, טווחי נסיעה של עד כ-530 ק”מ. יחידת ההנעה כוללת שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, המספקים יחד 489 כ”ס ומומנט מירבי משולב של 71 קג”מ. למרות המשקל המכובד, יחידת ההנעה הזו מאפשרת תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות. חלוקת הכוח בין המנועים משתנה בהתאם לאופי הנסיעה, ממצב של הנעה כפולה ביציאה מהמקום ובתאוצות למצב של הנעת סרן בודד בשיוט לטובת חסכון באנרגיה.
ת
הפלטפורמה הטכנולוגית מורכבת משילוב חכם של יציקות אלומיניום, אשר תורמים לשלדת מאוזנת קשיחה וקלת משקל. עם מערך מתלים (אדפטיביים) מתקדם עם חלוקת משקל מושלמת של 50-50, ה-EL6 מכוון לשילוב של יכולות דינאמיות גבוהות ונוחות נסיעה מעולה.
ת
המתלים האדפטיביים מאפשרים שינוי של אופי השיכוך של בולמי הזעזועים, לטובת אופי רך שיתאים לנהיגה יומ-יומית נינוחה ורכה או לטובת אופי קשיח שיתאים לקטעי נהיגה דינאמית-מאומצת. את החבילה הדינאמית משלימים צמיגים בטכנולוגיית בידוד רעשים.
ת
הדגם מגיע עם שתי סוגי סוללות: את 2 הסוללות ניתן לטעון בקצב של עד 11 קוט”ש בטעינה ביתית-AC, את סוללת ה-75 קוט”ש ניתן לטעון בקצב של עד 140 קוט”ש בטעינה מהירה DC. את סוללת ה-100 קוט”ש ניתן לטעון בקצב של עד 170 קוט”ש בטעינה מהירה DC (בשני המקרים, טעינה מהירה 10-80% תערוך כ-30 דק’) כאשר כמו בכל דגמי NIO, גם ה-EL6 תומכת בטכנולוגית החלפת הסוללות המוכרת של המותג, אשר תהיה זמינה לשימוש בישראל בהמשך. 75 קוט”ש מאפשר טווח נסיעה חשמלי עד 406 ק”מ ו-100 קוט”ש מאפשר טווח נסיעה עד ל-529 ק”מ. 
ת
ניאו דגמים
דגמי ניאו

ת

בטיחות

ת
ה-EL6 יוצרה על טהרת האוטונומית. זו כוללת מערך מערכות חישה שונות בצורה טבעית בעיצוב הרכב (בשמשה הקדמית לדוגמא). מערך מתקדם בשם NIO Aquila ומשמש גם את מערכות הבטיחות ברכב – הוא כולל 33 יחידות חישה וביניהם:
ת
• מערכת Li-Dar ברזולוציה גבוהה לטווח רחוק במיוחד
• 7 מצלמות 8MP ברזולוציה גבוהה לטווחים רחוקים
• 4 מצלמות 3MP (רגישות תאורה) למערך ה-360
• 5 מערכות רדאר (קדמיות ואחוריות)
• 12 חיישני קירבה ועוד
ת
מערך זה מנוהל ע”י Nio Adam – אחת מפלטפורמת המחשוב הנייד החזקות ביותר הקיימות היום ברכבים, אשר יודעת לנתח את המידע מידית ולתת פקודות למערכות הרכב השונות וכוללת גם חיבור למערכות ניווט לוויני, למצלמה לניטור תפקוד הנהג ולתקשורת V2X בין הרכב לסביבתו אשר מסוגלים בעתיד, באישור הרגולטור, נהיגה אוטונומית מלאה.
ת
מערך מערכות ההגנה עשיר וכוללני: מערכת להתראה בפני התנגשות (FCW) וסיוע בבלימה במהירויות עירוניות ובינעירוניות (AEB), מערכת להתראה בפני סטייה מנתיב (LDW) עם סיוע בהחזרתו לנתיבו המקורי (LKA), מערכת המסייעת לשמירת הרכב במרכז הנתיב (LCC), מערכת להתראת תעבורה צולבת מלפנים (FCTA) ומערכת להתראת שטח מת במראות הצד (BSD). לצד כל זה, ניתן למצוא גם מערכת להתראת תעבורה צולבת בנסיעה לאחור עם סיוע בבלימה (RCTA-B), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה (i-ACC), מערכת להתראה בפני פתיחת דלתות הצד (DOW) ומערכת בקרת אלומה גבוהה (AHB). מערכת לזיהוי והתראה מפני עייפות בזמן נהיגה, מערכת עזר לחניה ועוד.
ת
ה-EL6 מצויד ב-7 כריות אוויר ובעל ציון 8 (רמת הבטיחות הגבוהה ביותר) במדד רמת האבזור הבטיחותי המקומי.
ת
הדגם נבחן במבחני הבטיחות הנוקשים והעדכניים ביותר של ארגון ה-Euro NCAP (2024) בו קיבל ציון כולל של 5 כוכבים יחד עם ציונים גבוהים בכל הפרמטרים ובמיוחד בהגנה על נוסעים (מבוגרים 93% וילדים 85%) ברכב.
ת
ניו EL6
ניו EL6 החל מ-399 אלף שקלים
ת

דגם סוללה רמת גימור מחיר

ת
ניאו EL6 סוללת 75kWh מחיר 399,000 ₪
ניאו EL6 סוללת 100kWh מחיר 469,000 ₪
ניאו EL6 סוללת 100kWh Comfort Packמחיר 495,000 ₪
ת
גל ארבל, מנהל הפיתוח העסקי והמוצר, דלק מוטורס: “חצי שנה מהשקת המותג NIO בישראל, ואנחנו גאים להשיק את הדגם החמישי במניפת הדגמים של המותג כולם מוכוונים לסגמנטים המסורתיים של עולם היוקרה, עם טכנולוגיה יומיומית מתקדמת, חוויית נהיגה מוקפדת ואבזור שמאתגר מכוניות פאר. ה-EL6 הוא ה-Everyday Hero: עוצמה לצד נוחות ומחשבה על הסביבה, טכנולוגיה לצד מרחב ושימושיות. זהו הדגם המתאים ביותר להרחבת קהל היוזרים של NIO בישראל”
ת
ת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *