מבחן דרכים: פיג’ו Rcz קופה – 156 כ”ס

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook



אף על פי אופייה האלגנטי, הרושם הראשוני המעט מנוכר, והצורה הסופר ייחודית של ה-Rcz, (עברה מתיחת פנים בתחילת 2013, שכללה שיפורי מנוע, ועיצוב תא נוסעים ופנסים קדמיים), זו לא מכונית שתרגישו בה ש”היא גדולה עליכם”. נכון שזו רחוקה מלהיות מכונית עממית, אבל בדרך מופלאה וטבעית, אתם תתחברו אליה והיא תתחבר אליכם ברגע שתתיישבו בה.

כמו בכל דבר בחיים, זה מה שאנחנו מחפשים – התאמה. בתחום שלנו, תחום הרכב, מדובר בהתאמה של המכונה אלינו (נוחות, צורה, חיבור), התאמה של תיבת ההילוכים למנוע, והתאמה של האופי שלנו להתנהגות וביצועי הרכב. במקרה הזה היה לנו מאץ’. זה מזכיר לי את החיבור שהרגשתי שנהגתי בפולקסווגן שירוקו (1.4 טורבו, בגרסה בסיסית מאד של 122 כ”ס), ועדיין, לא סתם כתבתי ששירוקו נותנת לך כנפיים. עפתי עליה, ואני מניחה שיהיה לי את אותו ה”קליק” במפגש “אחת על אחד” עם אודי TT, הדגם המתחרה ל-Rcz הנבחנת, עם מנוע 1.8 טורבו ו-160 כ”ס (300,000 ש”ח).

ענת, גרסת 2012 (צילום: מני כץ)
קיץ, 2014




זו מכונית צרפתית אבל הידיים שמרכיבות אותה הן ידיים אוסטריות, ומנוע שפותח ע”י ב.מ.וו ופועם במכוניות מיני שונות. זה ניכר בכל רמ”ח איבריה של המכונית הזו. תא הנוסעים מעוצב ומהודק, אפור אך אלגנטי עם שעון אנלוגי במרכז, מערכת בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, כניסות USB וAUX, ותחושה כללית שלא מותירה ספק עם מה יש לנו עסק. אלה הפרטים הקטנים שהופכים את החבילה הזו לטובה פלוס. 

אפשר להבין עם מה יש לנו עסק. פיג’ו Rcz

הייתי שמחה להגה קטן וספורטיבי יותר (בחו”ל יש אפשרות בחירה כזו)

דוושות מזמינות

אז מה יש לנו פה?
מכונית קופה (4 מקומות), עם מנוע 1.6 ליטר טורבו – 4 צילינדרים, עם הספק של 156 כ”ס, מומנט מרבי – 24.4 קג”מ ב-6000 סל”ד (מדובר נתונים נאים. כאשר הכוח מתפרץ במהירויות גבוהות).
מהירות מרבית – 213 קמ”ש, האצה של 8.4 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש, ו
צלילי מנוע שתמיד נשמעים טוב, בכל קמ”ש וסל”ד. התיבה, תיבת טיפטרוניק, בעלת שישה הילוכים (אוטומטית עם אפשרות להעברת הילוכים ידנית).

על אף שמדובר במכונית קופה נמוכת קומה, גם לנהג גבוה ולנוסע לצידו יש מרחב מספק מסביב ומרווח ראש ראוי. המושבים ניתנים לכיוון ידני, וכך גם ההגה, שיוצא קדימה ואחורה. מיד אציין כמה מילים על מושב הנוסעים מאחור, אותו מקיפה ממעל בועה שקופה ומהפנטת, הלא זו השמשה האחורית המיוחדת של ה-Rcz.
את הרכב חותם תא מטען גדול מאד יחסית למתחרות בקטגוריה (321 ליטר), כנראה נועד להטענת מקלות גולף, או מגלשי סקי.




את הטוב שטחתי ואפרט גם בהמשך, אך יש שני חסרונות בצרפתייה הזו, שגם הם לא בדיוק חסרונות, אם לוקחים צעד אחורה ומסתכלים על התמונה השלמה:
ההגה והמתלים שמרגישים מעט נוקשים בנסיעה עירונית, הם אותם מתלים ואותו הגה שיעניקו לכם חוויה מדהימה של נסיעה ספורטיבית בכבישים בינעירוניים מפותלים. גם תודות לארבעה צמיגים אוחזים ברוחב 235 מילימטר, גובה 45 וקוטר חישוק של 18 אינץ’ ( 235/45R18 ).




חיסרון נוסף, הוא העובדה שאין במכונית הקופה הזו מקום לנוסעים מאחור, על אף הצהרות היצרן. ואם בכל זאת, אתם מתעקשים, אז רק לנסיעות קצרות ולאנשים קומפקטיים 🙂

נועה הסכימה להצטרף כנוסעת במושב האחורי, ועברה זאת בהצלחה חלקית


ויש חיסרון אחד, שניתן לשיפור מיידי – גרסת ה-200 כ”ס של ה-Rcz, שמגיעה עם אותו מנוע, רק בהספק גבוה יותר ומומנט מרבי גבוה יותר (28 קג”מ ב1700 סל”ד), ותיבת הילוכים ידנית שמורידה שנייה בהאצה מאפס למאה (7.5 שניות), לעומת הגרסה הנבחנת. היא תעלה לכם 35,000 שקלים נוספים, אבל תתן לכם את הדחיפה הזו אליה אתם כל כך משתוקקים, כשאתם מתיישבים ברכב מהסוג הזה.

מלימונים ללימונדה
משום שמדובר ברכב עם ביצועים בניחוח ספורטיבי, ולא רכב שיגרום לכם לאבד את העשתונות בכל לחיצה על דוושת הגז, ה-Rcz הופכת לאופציה סופר לגיטימית והולמת ליום יום, בעיקר לנסיעות בינעירוניות.
לא שתיהנו לדהור איתה על באמפרים בעיר, אבל כן יעלה לכם חיוך בכל מפגש איתה בבוקר, בישיבה בה, בהתנעה, בחיבוק הזה של המושב הספורטיבי, ובהנאה שבתנועה שלה (ולא דיברנו על סיבובי הראש אליהם תזכו בכל יציאה לכביש).
כשאני תוהה למי היא מתאימה, עולה לי פלח מכובד של נהגים –  זו עסקה טובה ליחידים ולזוגות, (אולי גם כרכב שני ומהנה במשפחה?), שמוקירים את הקונצרן הצרפתי, שתודו, הפתיע את כולם עם היציאה המוטורית המעולה הזו. ובעיקר אם אתם מחפשים רכב שישרת אתכם היטב בנהיגות בכבישים פתלתלים בסופי שבוע.   




בטיחות: 4 כריות אוויר
מבחני ריסוק: ——–
צריכת דלק: 9.2 קילומטר לליטר
זיהום אוויר: 10 (15 דרגת זיהום גבוהה ביותר)
מתחרות: פולקסווגן שירוקו, אודי TT
מחיר: 211,990 ש”ח
3 שנות אחריות

מלכת הכביש בפייסבוק
ובאינסטגרם 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מבחן דרכים: פיג’ו Rcz קופה – 156 כ”ס”

  1. אהבתי את הצורה החיצונית של הרכב בהחלט משהו מרענן בפיג'ו שרוב הדגמים שלהם נראים אותו הדבר כמעט
    אבל העיצוב הפנימי לא לטעמי בכלל, ולמה צריך את השעון הנורא הזה?! .
    מכיוון שאין ממש מקום נורמלי ליושבים מאחור אז הרכב לא מתאים כל כך לנסיעות יום יומיות שמצריך לפעמים לקחת נוסע
    או שניים מאחור.לגבי צריכת הדלק אין מה להגיד אין שום חיסכון אבל זה גם לא הרכב בשביל חסכון לדלק.
    אבל לגבי המחיר אני חייב להגיד שהוא גבוה מאד לא רואה את עצמי משלם סכום כזה על פיג'ו עם השעון הזה באמצע
    או בלעדיו 🙂 תודה על הסקירה.

    אלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − eighteen =