BAW פוני (PONY) מכונית מיקרו חשמלית לעיר – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BAW PONY
BAW פוני

 

אם נראה לכם, או יש לכם קצת הרושם, שאנחנו מתחילים ללכת לאחור, בכל מה שקשור לעולם הרכב, וטיב/איכות כלי הרכב, תנו לי “להרגיע” אתכם ואתכן, זה לא יקרה. כלומר זה לא יקרה באירופה, ולדעתי, גם לא בארצות הברית, אבל פה, בינתיים, עד שלא יהיו תקנות בטיחות חדשות, נמשיך להיתקל במכוניות עם ציון בטיחות 0, ועל אותו משקל, מכוניות עם דירוג זיהום 15.

בשנתיים האחרונות אנחנו בתקופה בלתי נסבלת של התייקרות מחירים, עליות מיסים ושאר ירקות. תחום הרכב ספג מהלומות עוד מתקופת הקורונה המזופתת, אחר כך ממלחמת רוסיה אוקראינה, ולזה תוסיפו כל שביב תזוזה של הדולר בארה”ב, משפיע כמובן עלינו, ואנחנו חוטפים ומתיישרים.

אז הגענו למצב שמכוניות מיני כבר לא ב”הישג יד” של אנשים מן השורה, ומי שרוצה רכב משפחתי, נכנס לתוך לופ של הלוואות. לא באתי לבאס, כן? רק קצת רקע, לפני שמגיעים לסיבה שאנחנו מציגים היום רכב זעיר, כמו הפוני החשמלי. BAW פוני.

 

BAW PONY CAR
מכונית חשמלית זעירה עם 27 כ”ס, ועד 170 ק”מ טווח. BAW פוני
BAW PONY PRICE
BAW PONY פוני. ב-69,900 שקלים

 

הפוני מגיע אלינו מסין, מחברה שמייצרת כל מיני כלים תפעוליים, וגם מכוניות זעירות חשמליות, כמו החמודה הורדרדה שלפנינו (יש גם בצבעים אפור, לבן וטורקיז). האם הפוני הוא העתיד, לא, האם הוא כלי רכב שכדאי לשקול? כן.

עם מנוע קטן בעל הספק של 20 קילוואט (27 כ”ס), תוכלו ללחוץ ולהגיע למהירות של כ-65 קמ”ש (נתון היצרן הרשמי הוא עד 90 קמ”ש). ובעזרת סוללה בקיבולת של 13.7 קוט”ש, תצליחו לקבל טווח של בערך 170 ק”מ מדי טעינה (כך גם היצרן מצהיר). הטעינה היא איטית, ביתית, עם שקע ביתי רגיל, שתארך בערך 8 שעות, מסוללה ריקה לחלוטין עד ל-100%, ובחישוב פשוט תעלה כ-7 שקלים.

עם אורך של 3.15 מ’, ורוחב של 1.5 מ’, תצליחו ללא ספק למצוא חניות טוב יותר מכולם, ומהר מכולם. לא הייתי ממליצה על חניות “נוסח סמארט”, לחנות את הרכב לרוחב בחניות שכולם חונים לאורך. הפוני ארוכה יותר מהסמארט (2.7 מ’), באופן משמעותי, ותבלוט החוצה יותר מהרצוי.

 

BAW פוני מכונית
בסיסי ושימושי. תא נהג BAW PONY
פוני מכונית חשמלית
שני מסכי LCD גדולים. מסך מגע וממשק פשוט
תא מטען גדול
750 ליטר נפח תא מטען

 

אבזור 

 

יש לה 2 דלתות ושני מושבים, 2 מסכי LCD גדולים, בגודל 10.5 אינץ’. המולטימדיה כוללת מסך מגע, עם ממשק ברור ופשוט לתפעול. יש במערכת המולטימדיה אפשרות לתצוגת 360 מעלות של הרכב, חיבור בלוטוס לנייד, שקע טעינה (מצת) בקונסולה שבין הנהג לנוסע, איפשהו למטה מקדימה, רשת קטנה לאחסון, שני ווים לתליית שקיות או תיק, אחסון שטוח ודק לטלפון, וזהו, בגדול.

כלומר, יש פונקציות בסיסיות נוספות, כמו מערכת מיזוג, תאורת פנסי לד (כולל תאורת יום, מראות צד עם כיוון חשמלי (לא מתקפלות באופן חשמלי), נעילה מרכזית עם שלט, התנעה עם מפתח רגיל, 2 חלונות חשמליים, ומצב נהיגה “ספורט”.

מבחינת בטיחות הרכב, זהו רכב שלא אמור לצאת מהעיר, לא כהמלצה, חוקית אסור לו לעלות על כבישים בינעירוניים, ותעשו לי טובה, אל תעשו אחרת…עם כמה שזה מפתה “לדפוק את המערכת” ולקנות רכב חשמלי חדש ב70 אלף שקלים.

 

פוני רכב חשמלי קטן
מותרת לנסיעה בכבישים עירוניים, על פי חוק. פוני

 

יש כרית אוויר אחת לנהג, חיווי לדלתות פתוחות או אי חגירת חגורות, חיווי לחץ אוויר בגלגלים, חיישני נסיעה לאחור ולפנים, ולחצן פנימי לפתיחת דלת תא המטען. הבסיס של הבסיס.

אם נגענו בתא המטען, מעצם העובדה שאין מושבים מאחור (שורת מושבים אחורית), אנחנו נשארים עם חלל אחסון דיי גדול, ותא מטען למעשה בנפח של 720 ליטר.

מבחינת תחזוקה ואגרה, התחזוקה היא שולית ובעלות נמוכה, כך גם האגרה – כ-48 שקלים.

 

אז איך זה מרגיש “על הכביש”

 

הנסיעה היא עירונית בלבד, עם כל המשתמע של עלייה על באמפים, שברים, סדקים, וכבישים עירוניים כמו שאנחנו מכירים. הפוני סך הכל רכב “שעושה את העבודה” אני לא ציפיתי ממנו לשכך מהמורות, ולא הופתעתי משום דבר שהוא לא 100 אחוז. ברור לי כשאני נוסעת ברכב זעיר, שכל החלקים בו פחות טובים ואיכותיים. בסך הכל, הנסיעה הייתה בסדר גמור, הרכב צובר מהירות בסדר, ובסופו של דבר עם מהירות של 65 קמ”ש קל ונוח להסתדר ולהנייד בעיר, ללא כל בעיה. לא צריך בידוד של מרצדס, כי לא עולים למהירות גבוהה גם ככה, והגלגלים הקטנים של הרכב היו בסדר בשביל נסיעה בתוואי עירוני.

מושב הנהג מתכוון רק קדימה ואחורה, וההגה לא מתכוון בכלל. המושב צפוף למדי, ולא יתאים לאנשים במבנה גוף גדול, או בגובה מעל 1.75 מ’. אני 52 ק”ג, 1.63 מ’, וקיבלתי לא מעט מכות מהפלסטיקה של הדלת משמאלי.

מדרך/משען הרגל לנהג, משמאל, גבוהה, ואי אפשר באמת להשעין עליה את כף הרכב. שתי הדוושות, ברקס-גז, דוושות גבוהות, אליהן מתרגלים מהר. חוץ מזה, תצטרכו להתרגל להכל, להאצה לבלימה, (בלמים בסדר סה”כ), וזה יקרה אחרי כמה נסיעות עם הרכב.

 

@queenoftheroad.ilפוני – רכב חשמלי עירוני שחוקית יכול לנסוע רק בכבישים עירוניים, מהירות עד 90 קמ”ש וטווח עד 170 ק”מ ב69 אלף₪ אין לו כיוון למושב (רק אחורה קדימה) או להגה, וציון הבטיחות 0, אבל יש לו 2 מסכי LCD ענקיים😃 אז שכחו מנוחות ואבזור, שימושיות נטו. וצריך רישיון נהיגה B. 👀♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

היתרונות כמובן בלטו בתמרונים צפופים, במעבר בין שתי מכוניות דיי צמודות (הלם) וכניסה לחניות קטנות במקומות שאין מצב למצוא חניה.

הפוני הצבעונית והלא כל כך יפה, אולי חיננית מלפנים, היא מכונית חשמלית קטנה ופרקטית לאנשים שגרים במושבים, קיבוצים או ערים קטנות. מבחינה חוקית, כן, אפשר לקחת תינוק/ פעוט/ ילד במושב מקדימה, עם מושב הבטיחות המותאם לו ולגילו, אבל שכל אחד ואחת יעשה ותעשה את השיקולים שלה, אם זה עובר להם בגרון ומתקבל על הדעת.

האם כולנו עכשיו הולכים אחורה ומתחילים לקנות מכוניות סיניות קטנות עם דירוג בטיחות 0? לא מחייב. זה הקהל יחליט. אבל מוצר כזה עם דירוג בטיחות גבוה, ועיצוב יפה, לגמרי יכול לתפוס בטווח המחירים הזה.

האתר הרשמי של הדגם בישראל

 

העתיד בתחבורה האישית: 3 מכוניות חשמליות זעירות (קוואדרוסייקל)

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × four =