FLOW WITH THE ROAD – מבחן דרכים סיאט איביזה סטיישן

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
האיביזה FLOW (סטיישן) תספק לכם נסיעה מהנה, עם תא מטען מורחב, על חשבון הנוסעים מאחור

ענת דניאל


בנסיעה בסיאט איביזה FLOW, תחושת נוסטלגיה חמימה הציפה אותי. הרבה זמן לא נסעתי באחד מרכבי סיאט, וגם דיי איבדתי עניין במותג מאז סוף שנות ה90, בהן כבישי העיר בה גדלתי היו מוצפים ב”איביזות”.
הFLOW זו גרסת הסטיישן של האיביזה,
מנוע TSI (תו איכות לנסיעה ספורטיבית) ותיבת הילוכים DSG עם שבעה הילוכים. לרכב 105 כוחות סוס זמינים, נפח מנוע 1.2, והאצה של 10 שניות מ0 ל100 קמ”ש. הנסיעה בFLOW מאופיינת בסל”ד נמוך, ובשל כך גם בצריכת דלק מעולה (22 קילומטר לליטר, תיעוד בהמשך). 

תו איכות

גיר DSG – נסיעה מהנה וחסכונית 

האחיזה של הFLOW בכביש מרשימה, הרכב יציב בסיבובים (עבר את מבחן “מחלף אשדוד”), ההגה קשיח/נוקשה במידה הנכונה. ויש תחושה של ביטחון בנהיגה. כמו כן, הרכב בולם היטב גם מבלי לסחוט את הדוושה.
נהניתי לנהוג בגיר האוטומט וגם בידני, אך בגיר האוטומט ההילוכים מטפסים גבוה מהר מדי, וכבר ב100 קמ”ש ההילוך השביעי משתלב והרכב משייט ברוגע. ברגעים האלה אני מוותרת על הנוחות, עוברת לגיר הידני ומורידה שני הילוכים, כדי לקבל יותר כוח והאצה.

מקרה שקרה, בנסיעה בגיר הידני, “משכתי” את ההילוך השלישי מעבר לסל”ד המותאם לו, ומד הטורים נתקע לשניות ארוכות. זה קרה פעם אחת, לא בטוחה שזו תופעה שחוזרת על עצמה.
בשורה התחתונה, הגיר הידני ללא ספק אהוב עלי יותר, הנסיעה מהנה וספורטיבית, ועושה חשק לנהוג ברכב שעות.

בנוגע לעיצוב החיצוני של האיביזה אפשר להתווכח, מלפנים ומאחור היא מרשימה ו”חייתית”. מהפרופיל, מרכב הסטיישן לא מחמיא לה, ולדעתי, לאף רכב אחר.

*למעוניינים, לאיביזה סטיישן מסילות גג מובנות, להתקנת גגון.

איביזה + 17 ס”מ מאחור



תא הנהג צנוע למדי, ועוד מדובר בגירסא המאובזרת (STYLE), הכיצד?
הוא נראה פלסטיק, מרגיש פלסטיק, אבל כזה שלא שיתפרק בקלות וישמר לאורך זמן.
הדלילות באבזור ותאי אחסון ניכרת מאד: תא כפפות רחב, מקום ל2 כוסות, התאים הפתוחים בצידי הנוסעים במושב הקידמי (מי משתמש בהם?), ותא חביב ומלבני מימין לנהג, המשמש משענת יד נוחה.


משענת היד שימשה אותי נאמנה

מערכת השמע המקורית (MP3) סבירה מאד ושישה רמקולים, שיכלה להיות טובה ופרקטית יותר אם הייתי מבינה איך לשנות את הגדרות השמע שלה, כמו כן, למאזינים האדוקים לתחנות הרדיו יהיה קשה להבין כיצד לתכנת ולנוע בין תחנות. למה זה צריך להיות כל כך מסובך..?
מלבד זאת, המיזוג הפשוט למדיי, הקפיא אותי בדרך לדרום, אך בשהותי שם ובנסיעה לים המלח וחזרה, לקח קצת זמן עד שכל יושבי הרכב 
הצטננו כמו שצריך. מה יש לנו עוד? בקרת שיוט (מיותרת), שליטה על הרדיו מידית ההגה, ארבע חלונות חשמל, וכניסה לAUX בלבד. 

סך הכל, תא הנהג נקי ואסתטי, אבל משעמם, חסר אבזור ו”גלאם”. 
הריפודים אפורים וכעורים, אולי עדיף כשמדובר ברכב משפחה עם “סיכון גבוה” להמרח בבמבה, ביסקוויטים ומיני דברים משונים (הייתי עדינה איתכם). 

איכות חומרים טובה, אך המראה לא

מקום בתא הנהג לא חסר, גם לגובה ולרוחב. כוונון המושב פשוט, ידית מצד ימין למטה תקרב או תרחיק, וידית מצד שמאל בצידי המושב תגביה או תנמיך אתכם. סך הכל, גם בתום נסיעה של שעתיים, נותרתי רעננה ונינוחה.


המרחב המוגבל במושב האחורי לא יפריע לכם אם מדובר בזוג נהגים ברכב – תוכלו להמתח ולמשוך את המושב אחורה כאוות נפשכם. אך במידה ואנשים מבוגרים ישבו מאחור תצטרכו להצטופף, והנוסעים מאחור יסבלו מחוסר במקום, בעיקר לרגליים.


אם ילדים עם בוסטר או ללא מושב בטיחות יהיו ישובים מאחור, הכל יהיה יותר פשוט. אך, כשמושבי בטיחות לפעוטות נכנסים לתמונה, שוב תרגישו בדוחק. אבל היי, יש לכם מקום לשתי עגלות בבגאז’.
רגליים בגב
דוחק
ובגזרת תא המטען:

המושב נפתח במשיכת ידית

תא המטען בגודל 430 ליטרים לפני קיפול המושב.


פתיחת התא מחוץ לרכב

פתיחה אלקטרונית
+ שקע 12 וולט מצד שמאל

צריכת דלק
שוחחתי עם מספר אנשים, ולא הגעתי למסקנה ברורה אם מדובר בקלקול או לא. אך במידה ואנו סומכים על תקינותו של לוח המחוונים, צריכת הדלק פסיכית, לטובה.

תמונה 1: בגמר נסיעה של 150 קילומטרים, המחוז עדיין לא זז.


אחרי 120 ק”מ נוספים, (התמונה צולמה קצת אחרי), נשר לו הקו הראשון (5.5 ליטר).

                                 
                                       

אחרי 70 ק”מ נוספים, בסביבות הקילומטר ה350 (התמונה צולמה הרבה אחרי), נשר לו קו נוסף.


בטיחות – מערכת ABS, בקרת יציבות, בקרת סיוע בבלימה (BAS), מערכת X.D.S – מערכת שמשפרת את האחיזה בכביש בפניות ועיקולים, ארבע כריות אוויר, התקני איזופיקס.
                                                                                                                            בסיאט מייעדים את האיביזה בעיקר לקהל צעיר, אך מסוף 2011 (השקת הFLOW) קהל האוהדים לבטח התרחב, וכעת לנהגים ונהגות עם רוח נעורים ומשפחה, יש אפשרות ליהנות מביצועי האיביזה, פלוס תא מטען גדול יותר, ובמושב האחורי מקום לשלושה ילדים או שני מושבי תינוקות, בקושי. 

למה כן V– גיר מהנה וחסכוני מאד, רמת זיהום נמוכה (חושבים ירוק), תא מטען רחב ומרווח.
למה לא X– מושב אחורי מצומק, דלות באבזור ומראה תא הנהג.

למי כן V– משפחות עם ילד או שניים, טכנאיי מחשבים – משום המקום וגובה תא המטען (נוח לטעינה), והחיסכון בדלק בנסיעות התכופות.
למי לא X– כל השאר.


עלות רכב חדש – 111.900 אלף ש”ח.


follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “FLOW WITH THE ROAD – מבחן דרכים סיאט איביזה סטיישן”

  1. כתבה מעולה , מתמוצתת , יעילה , קולחת , עם תמונות להמחשה , רק חסר סרטון וזה מושלם. יש כמה כתבי רכב שיכולים ללמוד ממך דבר או שניים.

  2. כתיבה מעולה בחרת את כל הנקודות שבולטות ברכב הזה , רכב גדול וצריכת דלק קטנה .
    🙂

  3. ענתוש, כמו תמיד – כותבת מקסים, בצורה מהנה וזורמת. הכתיבה שלך מעבירה לנו הקוראים את חוויית הנהיגה ומקבלים תמונהברורה מאוד אודות הרכב, ומי צריך יותר מזה ? כבר מצפה לכתבה הבאה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 2 =