אופל קורסה החדשה (1.2 ל’ טורבו 130 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לדור השישי החדש של האופל קורסה, ברמת אזור GS LINE הבכירה, עם מנוע 1.2 ליטר טורבו, 130 כ”ס – סקירה וחוות דעת

 

אופל קורסה החדשה (1.2 ל’ טורבו 130 כ”ס) מבחן דרכים

 

 

חוץ מבעלי אופל קורסה, נראה שאף אחד אחר לא שמע על הקורסה, וגם בקושי ראה את הדגם הזה בכבישים, בשנים האחרונות. רכב הסופר מיני הגרמני, שכעת זכה לבית חדש, של קונצרן הרכב הצרפתי – PSA, (פיג’ו סיטרואן, DS ועוד…), נעלם ממפת רכבי הסופרמיני בארץ, וחזר כעת, כמו בתחיית המתים, בהשקה של הדור השישי, החדש הנוכחי. היבואן הקודם של אופל, קבוצת שלמה, “העביר את אופל”, בהתאם לשינוי הבינלאומי של המותג, לקבוצת לובינסקי, היבואנית הרשמית של רכבי קונצרן PSA, ובא לציון גואל.

כעת משמותג אופל קיבל מסגרת חדשה בבית חדש, בית לובינסקי, העתיד שלו נראה מזהיר יותר מתמיד. ועם השקת אופל קורסה החדשה, גם “יש עם מה לעבוד”.

בדיוק כמו שהסיאט איביזה הפכה עם השנים את עורה הספרדי לגרמני קומפלט, ככה הקורסה, על אף ה-DNA הגרמני שלה, מתחילה ללמוד צרפתית – בדור החדש היא מקבלת פלטפורמה חדשה (הפלטפורמה החדשה של קבוצת PSA) שנקראת CMP Common Modular Platform, מקבלת גם מכלולים של הקונצרן הצרפתי, כמו תיבת ההילוכים האוטומטית של AISIN היפנית, תיבת שמונה הילוכים. ויש את מערכת המולטימדיה, מערכות הבטיחות, והרבה שיק וצבע מסביב.

כך, מדור לדור, ממתיחת פנים לאחרת, נצפה בקורסה משלימה את הפיכתה למכונית צרפתית מן המניין.

 

יום המבחן הגיע. האופל קורסה בצבע הכתום עז המחייב שלה, נמה בחניון של לובינסקי. סיבוב קטן סביב הרכב: המידות של הקורסה בדור השישי צמחו לכל כיוון: 405.5 ס”מ לאורך, 174.5 ס”מ לרוחב, 143 ס”מ לגובה, בסיס הגלגלים כעת 254 ס”מ, ותא המטען גדל וכעת מספק נפח של 309 ליטר לטעינה. מעולה גם למשפחה קטנה. כן, גם לעגלה עם אמבטיה. פשוט מקדישים דקה יותר להנדוס החלקים בתא, ולא פשוט זורקים פנימה, כמו בתא מטען של מכוניות משפחתיות.

 

תא נהג מעוצב וספורטיבי. אופל קורסה 2020

 

איכות חומרים בתא הנהג תואמת את קטגוריית רכבי הסופרמיני

 

תיבת הילוכים אוטומטית של AISIN עם 8 יחסי העברה

 

הסיאט איביזה מרגישה מעט יותר מרווחת. תא נוסעים אופל קורסה

 

תא מטען בנפח 309 ליטר

 

תא נוסעים

כשנכנסים פנימה לתא הנוסעים יש המשכיות וחיבור בין הצבעים מבחוץ לזריקות הצבע מבפנים. גם המראה הספורטיבי נשאר, בזכות עיצוב מושבי הנוסעים, וקווי המתאר של סביבת הנהג. מראה מבטיח אני קוראת לזה. כיוון מושב הנהג מאפשר לי להרגיש את ההבטחה לנסיעה מהנה ודינאמית, גם באופי וכיוון הישיבה.

 

אבזור נוחות ובטיחות ברמת גימור GS LINE הבכירה:

מערכת בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל (עד 140 קמ”ש), בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ”ש), התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה, מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה גרפית, פנסי ערפל לד ופנסי לד אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, גג זכוכית פנורמי, חישוקים קלים במידה 17 אינץ’, מושבים ספורטיביים תומכים בריפוד בד שחור עם פס אדום, פגושים ספורטיביים, אגזוז כפול, דוושות אלומיניום וחלונות אחוריים כהים. צביעה דו גוונית (גג שחור) – בתוספת תשלום.

מערכת המולטימדיה מגיעה מדגמי הקונצרן, ולכן מוכרת לי מאד. היא מודרנית, אבל לא מספיק, והתפעול שלה לא אינטואיטיבי, וידרוש מכם להכיר אותה לפני שתתפעלו אותה על הדרך בנהיגה. מסך המגע בגודל 7 אינץ’, והתצוגה בצבעי שחור ואדום, נראית כבר מעט מיושנת מול מערכות מולטימדיה של המתחרות. חווית השמע, חוויה שחשובה לי לאין שיעור בכל מבחן דרכים, הייתה לא טובה בלשון המעטה. מהרמקולים ברכב נשמעו צלילים ממש לא איכותיים, ואף הגדרה או כיוון שמע לא עזרה להנעים לי את ההאזנה. (אם הקורסה החדשה הייתה שלי, הדבר הראשון שהייתי עושה זה להגיע לחבר טוב ברעננה, “בלו מאנקי”, להחליף בה את המולטימדיה והרמקולים).

בדור החדש של האופל קורסה, יש אבזור נוחות מקצה לקצה, מערכות בטיחות מתקדמות חיוניות, סטייל ועיצוב חיצוני מאוד מושך ואפקטיבי, תנוחת ישיבה ספורטיבית ומחייבת וחוויית נהיגה לא רעה בכלל, במצב הספורטיבי שלה, וגם במצב הנהיגה הרגיל. מי שמגיע ממכוניות גרמניות ירגיש מהר מאד שזוהי לא הנוחות הגרמנית המהודקת שהוא מכיר. אירופה מתבטאת בקורסה בסטייל ובאבזור, ופחות בפיין טיונינג. והפיין טיונינג הזה, אלה הם הדברים הקטנים שמורידים מהשלם, מהחבילה הגדולה והנדיבה שהקורסה מביאה איתה.

 

שתי גרסאות מנוע בנפח 1.2 ליטר טורבו, 100 ו130 כ”ס

 

חישוקי 17′ מעוצבים

 

מנועים:

האופל קורסה משווקת עם שני מנועי בנזין טורבו בנפח 1.2 ליטר טורבו – הראשון מפיק 100 כ”ס, עם מומנט של 20.9 קג”מ החל מ-1,750 סל”ד. משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים מבית AISIN, ומאיץ מאפס ל-100 קמ”ש ב-10.8 שניות. השני, גרסת המנוע שנבחנת כעת, עם מנוע 1.2 ליטר טורבו המפיק 130 כ”ס, עם מומנט של 23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד. משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, והאצה מאפס ל-100 קמ”ש ב-8.7 שניות.

לאופל קורסה מערכת מתלים חדשה שאת הכיול שלה ניתן להבין בשלב מוקדם מאד במבחן: המכונית הזו מכוילת על הצד הפחות נוח ומשכך, לטובת התנהגות יותר ספורטיבית ומהנה לנהיגה. מבחינת רעשי הדרך, הופתעתי לטובה מהשקט שנשמר בעיר, כשגם מחוץ לעיר, נכנסו מעט רעשי דרך מהגלגלים אל תוך תא הנוסעים, רק במהירות גבוהה. את המנוע כמעט ולא שמעתי (רק כשלחצתי על כפתור הפלא – מצב הנהיגה SPORT).

אגב, גם רעשי רוח, בקושי נכנסו. גרמני למדי.

 

ואז הכנסתי למצב SPORT

כל מה שהיה עד עכשיו, היה סוג של… משחק מקדים. בזבוז זמן. מרגע שלחצתי על האפשרות הדינאמית של הקורסה, כפתור ה-SPORT, התחלתי להבין על מה הרעש וההתלהבות מהאופל קורסה החדשה. רק במצב הזה הבנתי לעומק את כיול המתלים, את הפלטפורמה, את ההגה, את מושב הנהג, את המנוע שבחרו בדור החדש. המנוע התחדד בשנייה, והחלו לבקוע ממנו רעשי מנוע טובים ומגרגרים. ההגה הפך למקשה אחת עם הגוף המתקשח של הקורסה, ובלחיצה קטנה על הדוושה, הרכב פשוט עף קדימה

האופל קורסה יציבה, נטועה, ומהנה מאד באפשרות הנהיגה הספורטיבית שלה. כן, רק ביום האחרון של מבחן הדרכים גיליתי ברגע אחד את ההוויה, את המהות של הקורסה החדשה. “אז על זה דיברתם, למה לא אמרתם קודם”?. אם מבחן הדרכים היה מתחיל ככה, כל הרושם הראשוני היה אחר.

הימים הללו של השתלטות כלי הרכב החשמליים משכו אותי לבדוק כמה הרכב הזה חסכוני בדלק, אז נהגתי ברכב במצב החסכוני ובמצב הסטנדרט, והקומפורט. בדיעבד, את מי זה מעניין? אבל אם זה מעניין אתכם, החיסכון בדלק: האופל קורסה צורכת בממוצע 13.5 קילומטר לליטר, *במבחן דרכים.

 

אופל קורסה החדשה החל מ-105,990 ש”ח

 

אופל קורסה VS סיאט איביזה VS רנו קליאו

אין מנוס מלעשות את ההשוואה הזו – 3 מכוניות סופרמיני בולטות בשוק הרכב הישראלי, רנו קליאו ואופל קורסה הושקו ממש לא מזמן בעולם (שנת השקה רשמית – 2019), כשבארץ הושקו בחודשיים האחרונים. ויש את הסיאט איביזה, מכונית הסופרמיני הבאמת הכי טובה בשוק, עד שהשתיים האלו הופיעו, הקליאו והקורסה.

והנה, קבלו כבר ספויילר, רק אחת מהן מהווה לה תחרות אמיתית. המכונית השנייה רק כמעט.

כשהייתי בהשקה של האופל קורסה, לפני בערך שלושה שבועות, ראיתי אותה, והתרשמתי עמוקות. קודם כל, המראה החיצוני שלה יפהפה, מכל זווית וכל צד, ממש עושה חשק לנהוג בה וללחוץ על דוושת הגז. הקווים מרשימים, הצבע מהפנט, ואז הגיעו הנתונים היבשים של מפרט הביצועים… ברגע הזה אמרתי לעצמי, יש פה פיצוח, בינגו – הקורסה רכב קל יותר, עם אבזור נוחות ובטיחות מקצה לקצה, סטייל ושיק מעולמות פיג’ו, סיטרואן, DS, (שנים הייתי עם פיג’ו 206 בחניה, מכמה דורות… אז אני האחרונה להירתע מרכב “צרפתי”), והמנוע, וואו, 1.2 ליטר, עם 130 כ”ס. שם נפלה לי כבר הלסת.

אם הסיאט איביזה שלי מפיקה 105 כ”ס ממנוע הליטר טורבו שלה, ואני כל כך אוהבת ונהנית ממנה, מה 130 כ”ס יעשו?

אבל, אתם יודעים, לא הכל נגמר בכוחות סוס. זה עוזר, זה כיף, זה אחלה, אבל חייבת להגיע עם זה חבילה שלמה ועגולה, ואת זה יכולתי לחקור ולגלות רק במבחן הדרכים לאופל קורסה.

הרנו קליאו, אותה בחנתי גם לאחרונה, התגלתה כמכונית סופר מיני מצוינת, שעושה חיים קשים למתחרות, ואולי אולי, התמחור המעט גבוה שלה, והדעות הקדומות, ישפיעו עליה לרעה בטבלת המכירות. ועדיין, הקליאו, יש בה הכל, בעיקר בגרסת האבזור הבכירה. וזה הזמן להשוואה קצרה:

 

 

מידות השוואתי: קורסה איביזה קליאו. צילום מסך ICAR

 

אבזור נוחות השוואתי: קורסה איביזה קליאו. צילום מסך ICAR

 

בטיחות השוואתי: קורסה איביזה קליאו. צילום מסך ICAR

 

ביצועים השוואתי: קורסה איביזה קליאו. צילום מסך ICAR

 

 

לסיכום:

האופל קורסה החדשה יכולה לתת מענה, בזכות הפלטפורמה החדשה, וכמובן מנוע ה-1.2 ליטר טורבו, לקהל צעיר שרוצה מכונית עירונית, קלה ודינאמית, עם אדג’, או שפיץ אם תרצו. השפיץ הזה בא לידי ביטוי בביצועים ובסטייל שמצעירים אותה בכמה שנים. היא יותר יפה מרוב המתחרות, אולי מכולן, פחות נוחה ומשככת ממלכת הקטגוריה, הסיאט איביזה, מאידך, סביבת הנהג בה יפה ומושכת פי כמה. והמנוע שלה – דינאמי וגמיש יותר. אם תשמרו על נהיגה רגועה ומנהלתית, תזכו לצריכת דלק מעודדת, שנותנת פייט גם למנועי ליטר טורבו חסכוניים.

קהל היעד: משפחות צעירות או נהגים ונהגות, צעירים וצעירות, רווקים, שמעריכים דוושת גז עצבנית.

 

מחיר רכב המבחן, רמת גימור GS LINE – 118,900 ש”ח
דירוג בטיחות ישראלי: 7 מתוך 8
מבחני ריסוק: 4 כוכבים
דירוג זיהום אוויר: 4 מתוך 15 מרביים

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “אופל קורסה החדשה (1.2 ל’ טורבו 130 כ”ס) מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × 3 =