המכוניות הטובות של השנה 2019 – חלק א’

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שבוע לפני הכתרת מכונית השנה – מלכת הכביש 2019, רשימת הפיינליסטיות נחשפת. מי הן המכוניות הטובות של השנה? – חלק א’

 

מעוצב, דינאמי, ייחודי – שברולט בלייזר. המכוניות הטובות של השנה 2019


שברולט בלייזר

רכב הפנאי שטח החדש של שברולט, שברולט בלייזר, מגיע לארץ וממתג את שברולט קצת אחרת. צעירה וספורטיבית יותר, מגוונת ומזמינה יותר, ופחות סולידית. הבלייזר החדש, בעל המימדים הנדיבים מבחוץ ומבפנים, מושק בארץ עם מנוע גדול ומפתיע בנפח 3.6 ליטר, הספק של 305 כ”ס, טון סטייל ויופי, (שירש מאחיו השרירי הקאמרו), ולא מעט אבזור נוחות ובטיחות. היתרון הגדול של השברולט בלייזר הוא העיצוב שלו, קשה להוריד ממנו את העיניים, והוא מצליח למשוך את תשומת ליבם של חובבי שברולט וגם אלה שמעולם לא היו. את הבלייזר ירכשו אנשים שרוצים להיות שונים בכביש, אלה שהסתנוורו מהמבט החד והאגרסיבי של הרכב, ואלה שנכנסים לקרביים של הרכב ומגלים כמה שפע, אבזור, נוחות, בטיחות ומרווח פנים, הוא מציע לנהג ולנוסעים בו. השברולט בלייזר הוא פיינליסט בטקס בחירת רכב השנה, בזכות כל מה שהוא מציע, בזכות הייחודיות, וביצועי המנוע, שהצליחו להקפיץ את רמת האדרנלין שלי בדם.

 

מרעננת, דינאמית וקומפקטית. סקודה סקאלה. המכוניות הטובות של השנה 2019

 

סקודה סקאלה 

בחודש דצמבר 2018, כמעט לפני שנה, זכינו לארח השקה עולמית בארצנו הקטנה, בפעם הראשונה. כלת האירוע הייתה מכונית משפחתית קומפקטית, בשם סקודה סקאלה, שחשפה שפת עיצוב חדשה ומרעננת של מותג סקודה, מערכות נוחות ובטיחות חדשות ומרשימות, וגם צורה שונה ומעניינת, ודינאמיות ששמחנו להרגיש בהמשך. המכונית המשפחתית החדשה של סקודה, הסקאלה, מוצעת אצלנו בארץ בגרסת מנוע בנפח 1.0 ליטר TSI עם הספק של 115 כ”ס. “על הנייר”, נשמע כמו נתון צנוע ונחמד. לא רע. על הכביש, הסקאלה עפה קדימה בלחיצה הקטנה ביותר על דוושת הגז, ומפתיעה בדינאמיות ובחינניות המתפרצת שלה. כן, חינניות מתפרצת. היא המשפחתית הקומפקטית הכי חיננית, צעירה ומרעננת, בה נהגתי מזה הרבה זמן, וצבע המרכב השחור של רכב המבחן, לא הולם אותה כלל. הסקאלה צריכה להיות אדומה, תכולה, או ירוקה. בוהקת ומפתיעה, כמו שהיא באמת. הסקודה סקאלה גרמה לי להתאהב בה ממבט ראשון, גם אם האחיות שלה יפות ומרשימות ממנה כלפי חוץ. וגם כי השנה הזו הייתה כמעט נטולת השקות של מכוניות קומפקטיות ומהנות לנהיגה. אי לכך, ובהתאם לזאת, סקודה סקאלה היא לגמרי פיינליסטית.

 

אוכל שטח ומרחף מעל מהמורות. ג’יפ רנגלר החדש. המכוניות הטובות של השנה 2019. צילום: אלכס רבינוביץ’


ג’יפ רנגלר

רכב השטח, חיית השטח, ג’יפ רנגלר החדש הגיע השנה לארץ בדור חדש שמזמין גם את הקהל הפחות טבעי שלו להתאהב בו ולקחת אותו הביתה. ג’יפ מציעה את הרנגלר החדש, שמגיע עם מנוע 2 ליטר טורבו, מערכת הנעה 4 על 4, הספק של 272 כוחות סוס, ומומנט של 40.8 קג”מ ב-3,000 סל”ד, לאו דווקא לחולי שטח, אלא גם ל”אנשי הכביש”, נהגים שיש להם את הכסף לקנות ג’יפ רנגלר, ורוצים לנהוג בו בכיף ביום יום, ובכביש בעיקר. הייתי מאוהבת ברכב הזה לפני הרבה שנים, והרגשות חזרו. ג’יפ רנגלר היה ונותר גם בדור החדש, רכב שטח יעיל וחזק, עם מרווח גחון מכובד, זוויות גישה ונטישה רחבות, ועם המון כוח ומספיק כוח לטרוף מהמורות או לרחף מעליהן. הוא גם משפחתי במידות שלו, ומרווח ל-4-5 נוסעים/אנשים. הוא דינאמי, גבוה מאד, ותיהנו לנהוג בו גם ביום יום בעיר, וגם אם תיסעו רחוק יותר, תגלו נסיעה נוחה וסלחנית יחסית.

 

קרוסאובר מרווח, בטיחותי, אלגנטי ואיכותי. יונדאי סנטה פה. המכוניות הטובות של השנה 2019


יונדאי סנטה פה

היונדאי סנטה פה החדש, שבעה מקומות, נחת אצלנו בסוף 2018 והצליח להכנס לרשימת הפיינליסטים. האמת? בקלות רבה. הסנטה פה החדש נראה פשוט טוב, נוסע מצוין ופרקטי מאד למשפחה מרובת ילדים. עם המרכב בצבע השחור, הוא גדול ומרשים, והמבט המצועף והמבטיח של הפנסים פשוט גורמים לך לצאת מהאדישות ברגע. יונדאי סנטה פה גדל לעומת הדגם היוצא, בזכות הפלטפורמה החדשה לגמרי של הרכב. הוא לא רק נראה גדול, הוא באמת גדול.
מבפנים, היונדאי סנטה פה מרשים עוד יותר, אם בשל חיפוי העור בצבע קרם ומוטיב המעויינים האלגנטי שנמשך לאורך כל תא הנהג. אם בשל תא הכפפות (המקורר), מושבי העור הגדולים וחשמליים, החיפויים מקו החלונות לכיוון הגג העשוי בד קטיפתי אפור, ומתמזג בצורה מושלמת עם חלון הגג הפנוראמי הענק. פשוט נראה ומשדר יוקרה מכל עבר. יונדאי סנטה פה זכה להכנס לרשימה המכובדת הזו, לא מעט בזכות רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, ה-SmartSense, בזכות ביצועי מנוע-תיבת הילוכים מצויינים, בזכות המראה, והשימושיות. מה שהופך אותו למכונית שבעה מקומות ממש אטרקטיבית.

 

הקרוסאובר המשפחתי של השנה. סיטרואן C5 איירקרוס. המכוניות הטובות של השנה 2019. צילום: רונן טופלברג


סיטרואן C5 AIRCROSS – הקרוסאובר המשפחתי של השנה

 

סיטרואן C5 איירקרוס החדש, אחד מכלי הרכב החשובים של סיטרואן בעולם בכלל ובישראל, הושק לפני מספר חודשים בארץ. C5 איירקרוס ממוקם בקטגוריית הרכב המרכזית והמתפתחת ביותר, קטגורית C-SUV, ומציע, ומוכיח נוחות נסיעה גבוהה מאד, בזכות מערכת מתלים חדשנית ויוצאת דופן, ה-Citroen Advanced Comfort, מושבים גדולים נוחים ומרווחים לכל המשפחה, (מושבים עצמאיים ונפרדים מאחור, הניתנים להזזה), תא מטען גדול, בידוד רעשים מרשים, מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות וביצועים טובים. מבפנים, הייחוד של הסיטרואן הזה עוד יותר מתחדד, תא הנהג של סיטרואן הוא חגיגה לעיניים: שלל לחצנים, צורות וטקסטורות, צג מגע גדול ומזמין של מערכת המולטימדיה, פתחי אוורור מרובעים, לוח שעונים “דובר עברית…”, ייחודיות שמהווה יתרון ענק בשוק רכבי הקרוסאובר, בו כל כלי הרכב מזכירים או נראים אותו הדבר, ולרוב, חסרי ייחוד. לא סיטרואן. ה-C5  איירקרוס זוכה להכנס לרשימת עשר המכוניות הטובות של השנה בזכות הביצועים, הנוחות, הפרקטיות למשפחה, המתלים המשככים ומערך הבטיחות המקיף.

 

המכוניות הטובות של השנה – חלק ב’
אודי e-tron – רכב השנה 2019

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − 17 =